Direkt zum Inhalt
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Anmelden
Sie sind hier
Startseite
»
e-Curriculum Vitae
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Athanasios Gregoriadis
Assistant Professor, School of Early Childhood Education
Personal Information
2310991169
asis@nured.auth.gr
http://www.gregoriadis.org
Scopus ID
14071207300
Researcher ID
D-2000-2016
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις της Αλληλεπίδρασης στην Προσχολική Ηλικία
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών
Κατάρτιση εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
1996
Πτυχίο
Παιδαγωγική Σχολή, Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας (τότε υπαγόταν στο ΑΠΘ προτού γίνει Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Greece
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1999
ΜΔΕ
Παιδαγωγική Σχολή, Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας (τότε υπαγόταν στο ΑΠΘ προτού γίνει Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Greece
Ειδίκευση στην Παιδαγωγική Επιστήμη
Διδακτορικό Δίπλωμα
2005
ΔΔ
Παιδαγωγική Σχολή Α.Π.Θ. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Α.Π.Θ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Greece
Διδάκτορας στις Επιστήμες της Αγωγής
Course Work
Courses of Winter semester of 2018–19 academic year
TMĪMA EPISTĪMŌN PROSCΗOLIKĪS AGŌGĪS KAI EKPAIDEUSĪS
Ζ.1.262
PEDAGOGICAL AND EDUCATIONAL EPISTEMOLOGY
Ζ.1.266
PEDAGOGY OF COMMUNICATION
ΕΠ.2.037
CLASSROOM MANAGEMENT
ΥΒ.1.007
TEACHER-CHILD INTERACTIONS AND SOCIAL RELATIONSHIPS IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
In progress
Vatou Anastasia. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ-ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Karakosta Styliani. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ - ΜΑΘΗΤΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΔΙΑΚΡΙΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Krousorati Aikaterini. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Filippidi Nina. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:ΜΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
2018–2019
Chatzikotianoudi Chrysoula. ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΓΟΝΕΪΚΗΣ ΕΜΠΛΟΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Papanastasiou Evgenia. ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΗΛΙΚΙΑΣ 3 ΕΤΩΝ: ΕΝΑ ΠΑΙΓΝΙΩΔΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
2017–2018
Tapaskou Maria. ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Taxiari Kyriaki. Η ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ: ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΔΗΜΟΦΙΛΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
2016–2017
Vatou Anastasia. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΤΟΥΣ: ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ
Goutas Theodoros. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Leonidou Eleni. ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Kanavidou Sotiria. ΜΟΝΤΕΛΑ ΓΟΝΕΙΚΟΥ ΣΤΥΛ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΣΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Dolma Despoina. Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ-ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Anastasiadou Foteini. ΔΙΕΥΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Tsakiraki Chrysi. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΚΤΟΣ ΟΙΚΙΑΣ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
Christodoulou Kyriaki. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Pistofidou Maria. ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
2015–2016
Kyriakou Eleni. Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΛΟ.
Goula Katerina. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ: Η ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΤΟ ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Filippidou Kalliopi. ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΑΥΤΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Lazaropoulou Sofia-Eleftheria. ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Topali Freideriki. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΡΟΩΘΟΥΝ Ή ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Argyri Flora. ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΕΝΤΟΝΑ ΠΡΟΣΚΟΛΗΜΜΕΝΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Pantela Eleftheria. ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
2014–2015
Andreadou Gavriela. ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ-ΠΑΙΔΙΟΥ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΛΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Lampaki Georgia. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ: Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΤΟ ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ
Papanastasiou Evgenia. ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Gkroutsi Athanasia. ΣΚΙΑΓΡΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΦΙΛ ΔΗΜΟΦΙΛΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥΣ
Grammatikopoulou Maria. ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΗ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΨΗ
Stamoka Anastasia. ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Sfetsou Maria. ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗΣ ΔΗΜΟΦΙΛΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Vlamidou Sofia. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Koutsokosta Marianthi. ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
2013–2014
Dafna Thaleia. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Anyfanti Georgia. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΜΕΝΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Niforou Athanasia. Η παύση-σιωπή ως μέσο διδασκαλίας και επικοινωνίας στη σχολική τάξη.
Ganoti Eirini. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗΣ
Papadopoulou Eleni. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΧΕΣΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ-ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Simelidou Dimitra. ΠΑΡΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΜΕΝΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ: ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΑΞΕΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ.
Mavridou Eleni. Αξιολόγηση της ποιότητας του περιβάλλοντος στην προσχολική ηλικία
Sidiropoulou Maria. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
2012–2013
Fragkou Eirini. ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Myroforidou Foteini. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΧΕΣΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ-ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ
Kontostoli Elli. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Polyzoudi Eleni. ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ-ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Kontogianni Aspasia. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ
Lazaridou Styliani. EIEIUIEEIOOIAEOECIAOEEC EAEOIONAEA OCO OAICO EAE AOOIAEEIIA OIO AE?AEAAOOEEIO
Tousiou Athina. Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
2011–2012
Dikaiou Paschalia. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΜΕΤΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ
Tsilikouna Maria. Διερεύνηση των προβλημάτων συμπεριφοράς των μαθητών κατά τη διδασκαλία της Ελληνικής και της Γαλλικής Γλώσσας
Balli Maria. Συγκριτική μελέτη για τα κριτήρια επιλογής της ξένης γλώσσας από τους μαθητές: η περίπτωση της Ιταλικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Kostoudi Magdalini. Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤ ΟΙΚΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΜΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
Trikalopoulou Sofia. ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Vasileiadou Aikaterini. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ
Sinakou Christina. ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
2010–2011
Ladopoulou Sofia. Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Kalliakmani Aikaterini. Η ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΩΝ
Tzouli Paraskevi. Η ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Kyriakidou Efthymia. ΜΟΡΦΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΙΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Chatziapostolou Androniki. ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΠΟΦΥΓΗΣ
2009–2010
Kaixi Sofia. Η ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:ΜΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
Kaloudi Evrydiki. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΜΕΤΡΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ
Fafoutopoulou Iliana. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ:ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ
Administrative Work
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
6
2012
2013
Head, Επιτροπή Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών
7
2012
2013
Member, Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης
1
2011
2012
Head, Επιτροπής Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών
5
2011
2012
Member, Διαπανεπιστημιακή Διατμηματική Επιτροπή του Διαπανεπιστημιακού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης"
4
2010
2011
Member, Επιτροπή Διερεύνησης Συμμετοχής στο Πρόγραμμα Διευρυμένης Πρακτικής Άσκησης
3
2009
2012
Member, Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης
2
2009
2011
Member, Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2011
2012
Member, Επιτροπή Παιδικού Κέντρου ΑΠΘ
Research Projects
2017–2019
"Αξιολόγηση της ποιότητας του Οικογενεικακού ΜΑθησιακού Περιβάλλοντος στην Ελλάδα" στα πλαίσια της 1ης προκήρυξης υποτροφιών ΕΛΙΔΕΚ για υποψήφιους διδάκτορες με κωδικό 291
2016–2019
Μια καινοτόμος προσέγγιση αυτο-βελτίωσης για την επαγγελματική ανάπτυξη των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας.(SIAProD)
2012–2012
ΔΡΑΣΗ Δ: Ενίσχυση ερευνητικής δραστηριότητας ανθρωπιστικών επιστημών (β'φάση): Ερευνώντας τη σχέση νηπιαγωγού-μαθητή μέσα απο τις αντιλήψεις των παιδιών: μια τυπολογία των μοντέλων αυτής της σχέσης
2011–2014
Προωθώντας την Επαγγελματική Εξέλιξη των Παιδαγωγών Προσχολικής Ηλικίας
Work Acknowledgement
Αναφορές στα ΜΜΕ
2012-10-10
Nielsen, Sandra
PEDAGOGER i INTERNATIONALT PROJECT
.
Δανέζικη Εφημερίδα FOLKETIDENDE
.
Publications
2018
Without Type
Hatzigianni Maria
,
Gregoriadis Athanasios
,
Karagiorgou Ioanna
,
Chatzigeorgiadou Sofia
(2018)
.
Using tablets in free play: The implementation of the Digital Play Framework in Greece
.
British Journal of Educational Psychology
.
vol.49 no.5 p.928-942
.
Thoidis Ioannis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Krousorati Katerina
(2018)
.
The contribution of all-day schools to the development of social skills of pupils: the case of transition from preschool to primary school
.
European Journal of Education Studies
.
vol.4 no.5 p.11-25
.
Tsingilis Nikolaos
,
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasileios
(2018)
.
Evaluating the Student-Teacher Relationship Scale in the Greek educational setting: An item-parceling perspective
.
Research Papers in Education
.
vol.33 no.4 p.414-426
.
Tsingilis Nikolaos
,
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasileios
(2018)
.
Applying exploratory structural equation modeling to examine the Student-Teacher Relationship Scale in a representative Greek sample
.
Frontiers in Psychology
.
vol.9 no.733
.
Without Type
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
(2018)
.
Self-Evaluation as a Means to Improve Practice: An Alternative Approach for the Professional Development of Early Childhood Educators
.
Professional Development and Quality in Early Childhood Education Comparative European Perspectives
.
Επιμέλεια:Athanasios Gregoriadis, Vasilis Grammatikopoulos, Evridiki Zachopoulou
.
London, UK
.
Palgrave Macmillan
.
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
,
Grammatikopoulos Vasileios
(2018)
.
Professional Development and Impact of the Early Change Project: Reflections from the Greek Example
.
Professional Development and Quality in Early Childhood Education: Comparative European Perspectives
.
Επιμέλεια:Athanasios Gregoriadis, Vasilis Grammatikopoulos, Evridiki Zachopoulou
.
London, UK
.
Palgrave Macmillan
.
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasileios
,
Zachopoulou Evridiki
(2018)
.
Early Childhood Education and Care Today: Impact, Policies, Quality
.
Professional Development and Quality in Early Childhood Education: Comparative European Perspectives
.
Επιμέλεια:Athanasios Gregoriadis, Vasilis Grammatikopoulos, Evridiki Zachopoulou
.
London, UK
.
Palgrave Macmillan
.
p.7-28
.
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasileios
,
Zachopoulou Evridiki
(2018)
.
Introduction
.
Professional Development and Quality in Early Childhood Education: Comparative European Perspectives
.
Επιμέλεια:Athanasios Gregoriadis,Vasilis Grammatikopoulos, Evridiki Zachopoulou
.
London, UK
.
Palgrave Macmillan
.
Zachopoulou Evridiki
,
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
(2018)
.
Early Change: Description of a Project for Continuing Professional Development
.
Professional Development and Quality in Early Childhood Education: Comparative European Perspectives
.
Επιμέλεια:Athanasios Gregoriadis, Vasilis Grammatikopoulos, Evridiki Zachopoulou
.
London, UK
.
Palgrave Macmillan
.
Without Type
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasileios
,
Zachopoulou Evridiki
(2018)
.
Professional Development and Quality in Early Childhood Education: Comparative European Perspectives
.
London, UK
.
Palgrave McMlilan
.
2017
Without Type
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
,
Tsigilis Nikolaos
,
Zachopoulou Evridiki
(2017)
.
Evaluating quality in early childhood education in relation with children outcomes in Greek context
.
Early Child Development and Care
.
Koivula Merja
,
Gregoriadis Athanasios
,
Rautamies Erja
,
Grammatikopoulos Vasileios
(2017)
.
Finnish and Greek early childhood teachers’ perspectives and practices in supporting children’s autonomy
.
Early Child Development & Care
.
Ourda Despoina
,
Gregoriadis Athanasios
,
Mouratidou Aikaterini
,
Grouios Georgios
,
Tsormpatzoudis Charalampos
(2017)
.
Α motor creativity intervention in the Greek early childhood education settings: Effects on beliefs about health
.
Journal of Early Childhood Education Research
.
vol.6 no.1 p.22-42
.
Tsingilis Nikolaos
,
Gregoriadis Athanasios
,
Theodorakis Nikolaos
,
Evangelinou Christina
(2017)
.
Teachers’ self-efficacy and its association with their quality of relationships with pre and early adolescents: a hierarchical linear modelling approach
.
Education 3-13 International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education
.
p.1-10
.
Without Type
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
,
Linardakis Mihalis
,
Trouli Kallia
,
Zachopoulou Evridiki
(2017)
.
Assessing early educators’ physical activity practices in early childhood education using Discrete Choice Modeling
.
2 0 1 6 -E A R L I - S I G 5 C O N F E R E N C E L E A R N I N G A N D D E V E L O P M E N T I N E A R LY C H I L D H O O D
.
Porto - Portugal
.
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
,
Linardakis Mihalis
,
Zachopoulou Evridiki
(2017)
.
SIA-ProD: An innovative self-improvement approach for the professional development of early educators
.
3rd International Conference on Social Sciences and Education Research
.
Rome - Italy
.
Grammatikopoulos Vasilis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Kouli Olga
,
Linardakis Michalis
,
Zachopoulou Evridiki
, et al
(2017)
.
The development of the Teacher Self-Assessment Assistant (TSAA): A tool for the self-assessment of the educators' physical activity practices in early childhood education
.
EECERA 27th International Conference
.
Bologna - Italy
.
Gregoriadis Athanasios
,
Evangelou Maria University of Oxford
(2017)
.
Reconceptualising the Home Learning Environment: Introducing the Home Learning Ecosystem
.
2 0 1 6- E A R L I - S I G 5. C O N F E R E N C E. L E A R N I N G. A N D D E V E L O P M E N T. I N E A R LY C H I L D H O O D
.
Porto - Portugal
.
Gregoriadis Athanasios
(2017)
.
Societal changes across Europe: challenges for research
.
2 0 1 6 -E A R L I - S I G 5 C O N F E R E N C E L E A R N I N G A N D D E V E L O P M E N T I N E A R LY C H I L D H O O D
.
Porto - Portugal
.
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasilis
,
Linardakis Michalis
,
Zachopoulou Evridiki
,
Trouli E
,
Kouli Olga
,
Tsangaridou Niki
, et al
(2017)
.
SIA-ProD project: An innovative self-improvement approach for the professional development of early educators
.
EECERA 27th International Conference
.
Bologna - Italy
.
Hatzigianni Maria
,
Gregoriadis Athanasios
(2017)
.
Digital home learning activities across the Early Years and their association with children's outcomes
.
EECERA 27th International Conference
.
Bologna - Italy
.
2016
Without Type
Glueer Michael
,
Gregoriadis Athanasios
(2016)
.
Quality of teacher-child relationship and preschoolers' prosocial behavior in German kindergartens
.
Education 3-13. International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education
.
Gregoriadis Athanasios
,
Papandreou Maria
,
Birbili Maria
(2016)
.
Continuing professional development in the Greek early childhood education system
.
Early Years: Journal of International Research & Development
.
vol. 38 no. 3 p. 271-285
.
Hatzigianni Maria
,
Gregoriadis Athanasios
,
Fleer Marilyn
(2016)
.
Computer use at schools and associations with social-emotional outcomes - a holistic approach: Findings from the Longitudinal Study of Australian Children
.
Computers & Education
.
vol.95 p.134-150
.
Papadopoulou Elena
,
Gregoriadis Athanasios
(2016)
.
Young children’s perceptions of the quality of teacher–child interactions and school engagement in Greek kindergartens
.
Journal of Early Childhood Research
.
Without Type
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
(2016)
.
Οι Συνεντεύξεις Εκπαιδευτικού-Γονέων
.
Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται
.
Επιμέλεια:Αυγητίδου Σοφία, Τζεκάκη Μαριάννα, Τσάφος Βασίλης
.
Αθήνα
.
Gutenbert
.
τομ.2 p.205-221
.
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
(2016)
.
Η Συνέντευξη ως Εργαλείο Γνωριμίας με τα Παιδιά
.
Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται
.
Επιμέλεια:Αυγητίδου Σοφία, Τζεκάκη Μαριάννα, Τσάφος Βασίλης
.
Αθήνα
.
Gutenbert
.
τομ.2 p.174-204
.
Without Type
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
,
Tsingilis Nikolaos
(2016)
.
Evaluating the student-teacher relationship scale in the Greek educational setting: An item parcelling perspective
.
26th EECERA ANNUAL CONFERENCE ‘HAPPINESS, RELATIONSHIPS, EMOTION & DEEP LEVEL LEARNING’
.
Dublin - Ireland
.
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasileios
,
Zachopoulou Evridiki
(2016)
.
Quality in the Greek early childhood education: examining the relationship between ECERS-R and the national curriculum
.
2 0 1 6- E A R L I - S I G 5 C O N F E R E N C E L E A R N I N G A N D D E V E L O P M E N T I N E A R LY C H I L D H O O D
.
Porto - Portugal
.
Nikoloudaki Eleni
,
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
(2016)
.
Evaluation of an intervention about parental involvement for the enhancement of preschoolers' physical activity levels
.
26th EECERA ANNUAL CONFERENCE ‘HAPPINESS, RELATIONSHIPS, EMOTION & DEEP LEVEL LEARNING’
.
Dublin - Ireland
.
Zachopoulou Evridiki
,
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
,
Tsingilis Nikolaos
(2016)
.
Applying ECERS-R in Greek Educational Settings: Initial Psychometric Properties Using an Item Response Framework
.
18th International ECERS Meeting
.
OXFORD - UK
.
Σταύρου Κική
,
Tsimaras Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
,
Alevriadou A
(2016)
.
Η επίδραση της ψυχοκινητικής αγωγής στην επικοινωνία και τη συμπεριφορά του παιδιού στο φάσμα του αυτισμού
.
2o Διεθνές Συνέδριο Αθλητικών Επιστημών
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Without Type
Κυρίδης Αργύριος
,
Παπαδάκης Νίκος
,
Χριστοδούλου Αναστασία-Χαρίκλεια
,
Τσιούμης Κωνσταντίνος
,
Τσιτουρίδου Μελπομένη
,
Τσοκαλίδου Πετρούλα
,
Τουρτούρας Χρήστος
,
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Βαμβακίδου Ιφιγένεια
,
Ζάγκος Χρήστος
,
Πανδής Προκόπης
, et al
(2016)
.
Έρευνα και ολοκληρωμένη παρέμβαση για την κοινωνική ενσωμάτωση μιας μείζονος κοινωνικά ευάλωτης ομάδας: ψυχολογικό προφίλ/ ψυχοπαθολογία, προφίλ δεξιοτήτων, διάγνωση αναγκών και ανάπτυξη προγραμμάτων για την κατάρτιση-reskilling και την ψυχολογική υποστήριξη προς την επαν-ενσωμάτωση των «νέων ανθρώπων εκτός εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης (ΝEETs)
.
2015
Without Type
Gregoriadis Athanasios
,
Tsingilis Nikolaos
,
Grammatikopoulos Vasileios
,
Kouli Olga
(2015)
.
Comparing quality of childcare and kindergarten centres: the need for a strong and equal partnership in the Greek early childhood education system
.
Early Child Development & Care
.
Kouli Olga
,
Grammatikopoulos Vasilis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
(2015)
.
Measuring the quality of Movement-Play Scale in Greek Early Childhood Education settings*
.
Journal of Physical Activity, Nutrition and Rehabilitation
.
Without Type
Grammatikopoulos Vasilis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
(2015)
.
Evaluation of early childhood education environments and professional development: Current practices and implication
.
Contemporary Perspectives on Research in Assessment and Evaluation in Early Childhood Education
.
Επιμέλεια:Saracho, Olivia
.
p.153-172
.
Without Type
Glueer Michael
,
Gregoriadis Athanasios
,
Lohaus Arnold
(2015)
.
Eine Sache der Wahrnehmung? Geschlechtsspezifische Beziehungsqualität von Vorschulkindern zu männlichen Fachkräften – Die Verwendung der Student-Teacher Relationship Scale bei männlichen Fachkräften
.
EPSY 2015-Entwicklung unter Risikolagen
.
Frankfurt - Germany
.
Grammatikopoulos Vasilis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
(2015)
.
Mathematics quality environment in early childhood education using ECERS-R
.
EARLI 16th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction
.
LImassol - Cyprus
.
Grammatikopoulos Vasilis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Behring Eliana
(2015)
.
Evaluating the early childhood education & care quality. Initial results of the application of ECERS-R in Greece
.
25th EECERA Annual Conference-Innovation, Experimentation and Adventure in Early Childhood Educationth EECERA Annual Conference-Innovation, Experimentation and Adventure in Early Childhood Education
.
Barcelona - Spain
.
Grammatikopoulos Vasilis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
,
Behring Eliana
(2015)
.
Examining the relation between Greek early childhood education quality and young children's mathematical competence
.
Second 21st century Academic Forum Conference at Harvard
.
boston - USA
.
Gregoriadis Athanasios
(2015)
.
Teacher-child interactions and the quality of early childhood environment in Greece
.
EARLY-Q Thales Project International Workshop- Evaluation quality in early childhood education
.
Thessaloniki - Greece
.
Gregoriadis Athanasios
(2015)
.
Using ECERS-R to examine the quality of Greek ECE environments: Results from the Early-Q Thales project
.
EARLI 16th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction
.
Limassol - Cyprus
.
Gregoriadis Athanasios
,
Fleer Marilyn
,
Hatzigianni Maria
(2015)
.
Computer use and associations with socio-emotional outcomes in the longitudinal study of Australian children
.
25th EECERA Annual Conference-Innovation, Experimentation and Adventure in Early Childhood Educationth EECERA Annual Conference-Innovation, Experimentation and Adventure in Early Childhood Education
.
Barcelona - Spain
.
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
,
Glueer Michael
(2015)
.
Examining the association between classroom-level interactions and the quality of teacher-child relationships
.
25th EECERA Annual Conference-Innovation, Experimentation and Adventure in Early Childhood Education
.
Barcelona - Spain
.
Gregoriadis Athanasios
,
Birbili Maria
,
Papandreou Maria
(2015)
.
Continuing Professional Development in Time of Crisis: Greek Early Childhood Educators' Perspectives
.
ISNITE 2015-New Issues on Teacher Education
.
Volos - Greece
.
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasilis
,
Tzavidis Nikolaos
,
Glueer Michael
(2015)
.
Classroom interactions and teachers' workplace wellbeing in the Greek early childhood education system
.
Second 21st century Academic Forum Conference at Harvard
.
Boston - USA
.
Kouli Olga
,
Grammatikopoulos Vasilis
,
Zachopoulou Evridiki
,
Gregoriadis Athanasios
(2015)
.
Evaluating the quality of movement activities in the Greek early childhood education settings
.
Second 21st century Academic Forum Conference at Harvard
.
Boston - USA
.
Linardakis Michalis
,
Grammatikopoulos Vasilis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Trouli Kalia
(2015)
.
Discrete Choice Modeling in Education: Evaluating early childhood educators’ practices
.
ICQRE 2015: XIII International Conference on Quantitative Research in Education
.
Prague - Czech Republic
.
Tsingilis Nikolaos
,
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasileios
,
Zachopoulou Evridiki
(2015)
.
Multilevel factorial validity of the Student-Teacher Relationship Scale: An item parceling approach
.
10th International Multilevel Conference
.
Utrecht - Netherlands
.
Zachopoulou Evridiki
,
Grammatikopoulos Vasilis
,
Gregoriadis Athanasios
(2015)
.
Early-Q project: Examining the quality of “Space and Furnishing” of Greek ECE environments
.
EARLI 16th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction
.
Limassol - Cyprus
.
Zachopoulou Evridiki
,
Gregoriadis Athanasios
(2015)
.
An overview of the Early-Q THALES project
.
BERA Annual Conference 2014
.
London - UK
.
Zachopoulou Evridiki
,
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasileios
,
Tsingilis Nikolaos
(2015)
.
Evaluating children's motor creativity in the Greek early childhood education system
.
Second 21st century Academic Forum Conference at Harvard
.
Boston - USA
.
2014
Without Type
Chatzipanteli Athanasia
,
Grammatikopoulos Vasilis
,
Gregoriadis Athanasios
(2014)
.
Development and evaluation of metacognition in early childhood education
.
Early Child Development & Care
.
vol.184 no.8 p.1223-1232
.
Grammatikopoulos Vasilis
,
Linardakis Michalis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Oikonomidis Vasilis
(2014)
.
Assessing the Students' Evaluations of Educational Quality (SEEQ) questionnaire in Greek higher education
.
Higher Education
.
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasilis
(2014)
.
Teacher-child relationship quality in early childhood education: the importance of relationship patternts
.
Early Child Development & Care
.
vol.184 no.3 p.386-402
.
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasilis
(2014)
.
Teacher‐child relationship quality in early childhood education: the importance of relationship patterns
.
Early Child Development and Care
.
Published Version
.
Konstantinidou Elisavet
,
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasilis
,
Michalopoulou Maria
(2014)
.
Primary physical education perspective on creativity: the nature of creativity and creativity fostering classroom environment
.
Early Child Development & Care
.
vol.184 no.5 p.766-782
.
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
,
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2014)
.
Οι ατομικές συνεντεύξεις ως μέσο γνωριμίας με τα παιδιά: Εμπειρίες αρχάριων φοιτητών
.
Έρευνα στην Εκπαίδευση
.
no.1 p.32-53
.
Without Type
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2014)
.
Ψηφιακές πρακτικές των εφήβων και προβλήματα στην επικοινωνία εφήβων-γονέων
.
Ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και διά βίου μάθηση
.
Επιμέλεια:Αργύρης Κυρίδης
.
Gutenberg
.
Without Type
Κρουσοράτη Αικατερίνη
,
Θωϊδης Ιωάννης
,
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2014)
.
Η Συμβολή του Ολοήμερου νηπιαγωγείου στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών
.
Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή "Αναστοχασμοί για την Παιδική Ηλικία"
.
Αναστοχασμοί για την Παιδική Ηλικία
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Ζυγός
.
p.1434-1437
.
Without Type
Glueer Michael
,
Gregoriadis Athanasios
(2014)
.
Measuring relationship quality in preschool settings: Application of the new STRS in a German sample
.
24th EECERA Conference “Us, Them, Me: Universal, Targeted or Individuated Early Childhood Programmesth EECERA Conference “Us, Them, Me: Universal, Targeted or Individuated Early Childhood Programmes
.
CRETE - GREECE
.
Grammatikopoulos Vasilis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Liukkonen Jarmo University of Jyvaskyla
,
Leal Teresa University of Porto
(2014)
.
Evaluation of early childhood education quality across Europe
.
2014 LINQ Conference "Changing the Trajectory: Quality for Opening Up Education"
.
Crete - Greece
.
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasilis
,
Tzavidis Nikolaos
(2014)
.
Evaluating the quality of Greek early childhood education environments with the Early Childhood Environment Rating Scale – Extension (ECERS‐E): Results from the pilot study of the “EarlyQ” project
.
24th EECERA Conference “Us, Them, Me: Universal, Targeted or Individuated Early Childhood Programmes
.
CRETE - GREECE
.
Gregoriadis Athanasios
,
Tsingilis Nikolaos
,
Kouli Olga
,
Grammatikopoulos Vasileios
,
Zachopoulou Evridiki
(2014)
.
Evaluating the Greek early childhood education system: Results from the pilot study of the Early-Q THALES
.
BERA Annual Conference 2014
.
London - UK
.
Zachopoulou Evridiki
,
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasileios
(2014)
.
An overview of the Early-Q THALES project
.
2014 BERA ANNUAL CONFERENCE
.
LONDON - UK
.
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Ζαχοπούλου Ευρυδίκη
,
Leal Teresa University of Porto
,
Sanders Lise Olesen University of Sealand Denmark
(2014)
.
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Early Change: επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε 6 χώρες
.
Διεθνές Συνέδριο ΠΑΣΥΒΝ 2014 ¨Επενδύοντας στην Προσχολική Αγωγή σε περίοδο Οικονομικής κρίσης"
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2014)
.
Προβλήματα στην επικοινωνία εφήβων-γονέων και ο ρόλος του ψηφιακού γραμματισμού
.
Διάδρασις Διαγενεακό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης: ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δια Βίου Μάθηση και Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Χατζηαποστόλου Ανδρονίκη
,
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2014)
.
Συμπεριφορές κοινωνικής αποφυγής στα παιδιά προσχολικής ηλικίας
.
9o Πανελλήνιο Συνέδριο «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα»
.
Φλώρινα - Ελλάδα
.
Without Type
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
,
Grammatikopoulos Vasilis
,
Liukkonen Jarmo
,
Leal Teresa
,
Gamelas Ana Madalena
,
Pessanha Manuela
,
Barros Silvia Araujo de
,
Loizou Eleni
,
Olesen Lise Sanders
,
Henriksen Claus
, et al
(2014)
.
Good Practices in Early Childhood Education: Looking at Early Educators' Perspectives in Six European Countries
.
Thessaloniki
.
Christodoulidis
.
2013
Without Type
Grammatikopoulos Vasileios
,
Tsingilis Nikolaos
,
Gregoriadis Athanasios
,
Bikos Konstantinos
(2013)
.
Evaluating an induction training program for Greek teachers using an adjusted level model approach
.
Studies in Educational Evaluation
.
vol.39 p.225-231
.
Grammatikopoulos Vasilis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
(2013)
.
Evaluating an Early Childhood Educators' Training in Six European Countries
.
The International Journal of Innovation and Quality in Learning-INNOQUAL
.
vol.2 p.15-21
.
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasilis
,
Zachopoulou Evridiki
(2013)
.
Evaluating Preschoolers' Social Skills: The impact of a Physical Education Program for the Parents' Perspective
.
International Journal of Humanities and Social Science
.
vol.3 no.10 p.40-51
.
Without Type
Παπανδρέου Μαρία
,
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
(2013)
.
Υποψήφιοι εκπαιδευτικοί αξιολογούν την εφαρμογή διαδικασιών ανίχνευσης στο πλαίσιο της Πρακτικής τους Άσκησης
.
Η πρακτική άσκηση στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: θεωρία, πράξη, έρευνα
.
Επιμέλεια:Σ. Αυγητίδου & Α. Ανδρούσου
.
Aθήνα
.
p. 39-68
.
Without Type
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
,
Natsi Vasiliki
,
Klapsinou Konstantina
(2013)
.
Assessing Student-Teacher relationships: Implementing the Dutch version of STRS in a Greek sample
.
Proceedings of the European and International Conference LINQ 2013
.
LINQ 2013. Learning Innovations and Quality: The Future of Digital Resources
.
Rome, Italy
.
p.149-154
.
Grammatikopoulos Vasilis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
(2013)
.
Evaluation of educators' professional development: Implementation of the four-level model approach
.
Conference proceedings of 1st International Symposium: Education and teacher education worldwide. Current reforms, problems and challenges
.
1st International Symposium: Education and Teacher Education Wordwide. Current Reforms, Problems and Challenges
.
Rethymno-Crete - Greece
.
Gregoriadis Athanasios
,
Kouli Olga
,
Tsingilis Nikolaos
(2013)
.
The ecers-r as a predictor of children’s outcomes: the effect of ‘language and reasoning’ scores on the ppvt-iv results
.
ICERI2013 Proceedings "6th International Conference of Education, Research and Innovation"
.
ICERI 2013- 6th International Conference of Education, Research and Innovation
.
Seville - Spain
.
IATED
.
Zachopoulou Evridiki
,
Grammatikopoulos Vasilis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Gamelas Ana
,
Leal Teresa
,
Pessanha Manuela
,
Barros Sylvia
,
Liukkonen Jarmo
,
Loizou Eleni
,
Henriksen Claus
,
Sanders Lise
, et al
(2013)
.
Comparing aspects of quality of the process quality in six European early childhood educational settings
.
Conference Proceedings of 6th International Conference of Education, Research and Innovation-ICERI 2013
.
ICERI 2013. 6th International Confernece of Education, Research and Innovation
.
Seville - Spain
.
p.4218-4224
.
Γραμματικόπουλος Βασίλειος
,
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
(2013)
.
Evaluating the training provided to early childhood educators in six European countries
.
LINQ 2013 International Conference, Learning Innovations and Quality: The Future of Digital Resources
.
LINQ 2013 International Conference, Learning Innovations and Quality: The Future of Digital Resources
.
Rome - Italy
.
p.141-148
.
Without Type
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
(2013)
.
Evaluation of educators’ professional development: Implementation of the four-level model approach
.
1ο Διεθνές Συνέδριο, Εκπαίδευση και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών στον Κόσμο: Σύγχρονες Τάσεις, Προβλήματα και Προοπτικές
.
Ρέθυμνο, Ελλάδα
.
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2013)
.
Ο Παιδαγωγός ως ερευνητής στη σύγχρονη τάξη: Προκλήσεις και δυσκολίες
.
Επιστημονική Ημερίδα: Η Έρευνα στη Σχολική Τάξη: κοινωνικές διαστάσεις, τάσεις και προβληματισμοί. Πανεπιστήμιο Κρήτης
.
Ρέθυμνο, Κρήτη
.
2012
Without Type
Bikos Konstantinos
,
Gregoriadis Athanasios
(2012)
.
Moral judgments of sociometrically neglected children concerning their bullying experiences in the first grade
.
International Journal of Humanities and Social Science
.
Published Version
.
vol.2 no.9 p.23-33
.
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
,
Tsingilis Nikolaos
,
Zachopoulou Evridiki
(2012)
.
Parental conceptions of quality in Greek early childhood education
.
European Early Childhood Education Research Journal
.
Published Version
.
2012
.
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2012)
.
Ο Ρόλος του αποσπασμένου εκπαιδευτικού στην πρακτική άσκηση των παιδαγωγικών τμημάτων
.
Παιδαγωγική Επιθεώρηση
.
vol.54 p.169-179
.
Without Type
Grammatikopoulos V
,
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou E
(2012)
.
Improving Children's Attitudes and Awareness Toward a Healthy Lifestyle in Early Childhood: A Five-European Country Intervention Program
.
επιμ.
Sutterby John A
.
Early Education in a Global Context (Advances in Early Education and Day Care, vol.16, pp.109-126)
.
John, A. Sutterby (ed.)
.
New Jersey, NJ
.
Emerald Group Publishing Limited
.
Grammatikopoulos V
,
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou E
(2012)
.
Acknowledging the role of motor domain in creativity in early childhood education
.
επιμ.
Saracho O. N
,
Spodek B
.
Contemporary Perspectives on Research in Creativity in Early Childhood Education
.
Information Age Publishing
.
p.159-176
.
Without Type
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
,
Lea Teresa
,
Barros Silvia
(2012)
.
Quality assessment of early childhood education: A cross-national approach
.
EECERA 2012- 22nd International Conference "PRE-BIRTH TO THREE: identities, learning, diversities"
.
EECERA 2012- 22nd International Conference "PRE-BIRTH TO THREE: identities, learning, diversities"
.
Porto, Portugal
.
p.123
.
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gamelas Ana
,
Zachopoulou Evridiki
,
Loizou Eleni
(2012)
.
Comparing early childhood education systems in six european countries
.
EECERA 22nd Conference "PRE-BIRTH TO THREE: identities, learning, diversities"
.
EECERA 22nd Conference "PRE-BIRTH TO THREE: identities, learning, diversities"
.
Porto - Portugal
.
p. 123-124
.
Michalis I
,
Chatzivasiliou E
,
Gregoriadis Athanasios
,
Tsaliki C
(2012)
.
What first comes to mind.... with basic statistical terms
.
Conference Proceedings of 58th World Statistics Congress (ISI 2011)
.
58th World Statistics Congress of the International Statistical Institute (ISI) 2011
.
Dublin, Ireland
.
Michalis Ioannis
,
Chatzivasiliou Evanthis
,
Gregoriadis Athanasios
,
Tsaliki Christina
(2012)
.
What first comes to mind ...with basic statistical terms
.
Bulletin of the ISI 58th World Statistics Congress of the International Statistical Institute, 2011, Conference Proceedings of 58th World Statistics Congress (ISI2011)
.
Conference Proceedings of 58th World Statistics Congress (ISI2011)
.
Δουβλίνο Ιρλανδία, Dublin Ireland
.
Published Version
.
Zachopoulou Evridiki
,
Grammatikopoulos Vasileios
,
Gregoriadis Athanasios
(2012)
.
Early Change’ Project: Promoting the professional development of early childhood educators
.
EECERA 2012, 22nd International Conference "PRE-BIRTH TO THREE: identities, learning, diversities"
.
EECERA 2012, 22nd International Conference "PRE-BIRTH TO THREE: identities, learning, diversities"
.
Porto, Portugal
.
p.122
.
2011
Without Type
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Γραμματικόπουλος Β
(2011)
.
Η αξιολόγηση της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στην προσχολική ηλικία
.
Παιδαγωγική Επιθεώρηση
.
vol.51
.
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Γραμματικόπουλος Βασίλης
(2011)
.
Η αξιολόγηση της συνεργατικής διδασκαλίας στην προσχολική ηλικία
.
Παιδαγωγική Επιθεώρηση
.
Published Version
.
vol.51 p.25-41
.
Without Type
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2011)
.
Από τον Κοινωνικό Κονστρουκτιβισμό στην Αλληλεπιδραστική Μάθηση: Η σημασία της σχέσης νηπιαγωγού-παιδιού στην προσχολική ηλικία
.
επιμ.
Παπαδάκης Ν
,
Χανιωτάκης Ν
.
Εκπαίδευση - Κοινωνία & Πολιτική: Τιμητικός τόμος για το Ι. Πυργιωτάκη
.
Αθήνα
.
Τόπος
.
Without Type
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou E
,
Konstantinidou E
(2011)
.
Early Childhood Educator's Perceptions of Creativity in Education
.
επιμ.
OMEP
.
Conference Proceedings of European Regional Conference 2011, Perspectives of Creativity and Learning in Early Childhood
.
Cyprus
.
p.120-128
.
Gregoriadis Athanasios
,
Zachopoulou Evridiki
,
Konstantinidou Elsa
(2011)
.
Early childhood educators' perceptions of creativity in education
.
Conference Proceedings of OMEP European Regional Conference
.
Perspectives of Creativity and Learning in Early Childhood
.
Nicosia, Cyprus
.
Published Version
.
p.120-128
.
Michalis I
,
Chatzivasileiou E
,
Gregoriadis Athanasios
,
Tsaliki C
(2011)
.
What first comes to mind ... with basic statistical terms
.
Proceedings of the 58th World Statistics Congress
.
58th World Statistics Congress (ISI 2011)
.
Dublin, Ireland
.
Published Version
.
p.1-6
.
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2011)
.
Καταγραφή και ανάλυση της εμπειρίας νηπιαγωγών από τον πρώτο χρόνο διορισμού τους
.
επιμ.
Οικονομίδης Β. Δ
.
Πρακτικά Συνεδρίου Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών: Θεωρητικές και Ερευνητικές Προσεγγίσεις
.
Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών: Θεωρητικές και Ερευνητικές Προσεγγίσεις
.
Ρέθυμνο Κρήτης
.
Αθήνα
.
Πεδίο
.
p. 255-266
.
Without Type
Konstantinidou E
,
Gregoriadis Athanasios
,
Grammatikopoulos V
(2011)
.
Exploring childrens' ways of creative expression: A qualitative approach of physical educators' perceptions
.
OMEP European Conference, Perspectives of Creativity and Learning in Early Childhood
.
Nicosia, Cyprus
.
2010
Without Type
Gregoriadis Athanasios
,
Tsangaridou N
,
Zachopoulou E
,
Grammatikopoulos V
(2010)
.
Improving childrens' social skills through the implementation of a physical education program: the parents' perspective
.
OMEP XXVI World Congress August 11–13, 2010, Gothenburg, Sweden, In: International Journal of Early Childhood
.
26th OMEP World Congress (World Organisation for Early Childhood Education) : Citizens in a challenged world
.
Gothenburg, Sweden
.
vol. 41 no.2 p. 119
.
Without Type
Zachopoulou E
,
Grammatikopoulos V
,
Gregoriadis Athanasios
,
Tsangaridou N
(2010)
.
Enhancing preschoolers' daily routine with extra curriculum activities (ESPEC): the parents' perspective
.
26th OMEP World Congress
.
Gothenburg, Sweden
.
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2010)
.
Ο θεσμός του αποσπασμένου εκπαιδευτικού στην πρακτική άσκηση των παιδαγωγικών τμημάτων
.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης
.
Αθήνα, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών
.
2009
Without Type
Chaniotakis Nikolaos
,
Gregoriadis Athanasios
,
Thoidis Ioannis
(2009)
.
Teachers’ perceptions about homework in full-day school
.
Practical Proceedings of the European Conference on Educational Research", "Theory and Evidence in European Educational Research (EEERA)"
.
Theory and Evidence in European Educational Research
.
Vienna, Austria
.
Published Version
.
Gregoriadis Athanasios
,
Birbili Maria
(2009)
.
Exploring the role of student-teacher supervisors in Greek higher education: learning from the insiders
.
Current Issues in Preschool Education in Europe, ΟΜΕΡ, European Regional Meeting and Conference
.
European Regional Meeting and Conference
.
Syros, Greece
.
Published Version
.
p.149-164
.
2008
Without Type
Gregoriadis Athanasios
,
Tsingilis Nikolaos
(2008)
.
Applicability of the Student-Teacher Relationship Scale (STRS) in the Greek educational setting
.
Journal of Psychoeducational Assessment
.
Published Version
.
vol.26 no.2 p.108-120
.
Tsingilis Nikolaos
,
Gregoriadis Athanasios
(2008)
.
Measuring Teacher-Child Relationships in the Greek Kindergarten Setting: a Validity Study of the Student-Teacher Relationship Scale Short Form
.
Early Education & Development
.
Published Version
.
vol.19 no.5 p.816-835
.
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2008)
.
Με ποια κριτήρια αξιολογούν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας τη συμπεριφορά της νηπιαγωγού και τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση
.
Παιδαγωγική Επιθεώρηση
.
Published Version
.
vol.46 p.109-127
.
2007
Without Type
Tsingilis Nikolaos
,
Tsioumis Konstantinos
,
Gregoriadis Athanasios
(2007)
.
Applicability of the Planned Behavior Theory to Attitudes of Students in Early Childhood Education Toward Teaching Culturally Diverse Classes: The Role of Self-Identity
.
Psychological Reports
.
vol.100 no.3c p.1123-1128
.
2006
Without Type
Tsingilis Nikolaos
,
Tsioumis Konstantinos
,
Gregoriadis Athanasios
(2006)
.
Prospective Early Childhood Educators' Attitudes toward Teaching Multicultural Classes: A Planned Behavior Theory Perspective
.
Journal of Early Childhood Teacher Education
.
vol.27 p.265-273
.
----
Without Type
Tsingilis Nikolaos
,
Tsioumis Konstantinos
,
Gregoriadis Athanasios
.
Prospective Early Childhood Educators’ Attitudes Toward Teaching Multicultural Classes: a Planned Behavior Theory Perspective
.
Journal of Early Childhood Teacher Education
.
Published Version
.
vol.27 no.3 p.1-9
.
Tsingilis Nikolaos
,
Tsioumis Konstantinos
,
Gregoriadis Athanasios
.
Applicability of the planned behavior theory to early childhood teachers’ attitudes toward teaching culturally diverse classes: the role of self-identity
.
Psychological Reports
.
Published Version
.
vol.100 p.1123-1128
.
Aktualisiert: 2018-10-29