Direkt zum Inhalt
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Anmelden
Sie sind hier
Startseite
»
e-Curriculum Vitae
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Emilios Cambouropoulos
Associate Professor, School of Music Studies
Personal Information
2310991828
emilios@mus.auth.gr
Scopus ID
9632551100
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Μουσική Πληροφορική
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Μουσική και παραστατικές τέχνες
Πληροφορική
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
1987
Πτυχίο
Φυσικό
Πανεπιστήμιο Αθηνών
Greece
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1991
MSc
Dept of Music
University of York
Great Britain
Music Technology
Διδακτορικό Δίπλωμα
1998
PhD
Dept of Music and Dept of AI
University of Edinburgh
Great Britain
Music and Artificial Intelligence
Course Work
Courses of Winter semester of 2018–19 academic year
TMĪMA MOUSIKŌN SPOUDŌN
ΤΠ1001
Introduction to music technology / informatics
ΤΠ2003
Electronic music-Creative uses of music technology
Courses of Spring semester of 2018–19 academic year
TMĪMA MOUSIKŌN SPOUDŌN
ΤΠ1001
Introduction to music technology / informatics
ΤΠ2006
Music, minds, computers: Analytical and creative perspectives
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
In progress
Katsiavalos Andreas.
Almpanti Despoina. Διαδραστικά Συστήματα Σύνθεσης Ήχου: Δημιουργική Χρήση του Αισθητήτα Κίνησης Leap Motion στη Μουσική Δημιουργία
Michailidou Foteini. Κατασκευή μιας εναλλακτικής οπτικής μουσικής διεπαφής για ζωντανή παράσταση
Karariga Ioanna-Rigina. Στατιστικές μέθοδοι ανάλυσης και επεξεργασίας πολυφωνικής μουσικής.
2018–2019
Meimaridou Eirini Chrysovalantou. Μουσικές χειρονομίες: εμπειρική μελέτη συσχετισμού μεταβαλλόμενων ηχητικών παραμέτρων και κινήσεων
2017–2018
Chasiotis Anastasios. ΣΥΜΜΕΙΞΗ ΕΝΝΟΙΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ: ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕΛΩΔΙΚΗΣ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗΣ
Chasiotis Anastasios. ΣΥΜΜΕΙΞΗ ΕΝΝΟΙΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ : ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕΛΩΔΙΚΗΣ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗΣ
2016–2017
Giannos Konstantinos. Κωδικοποίηση συγχορδιών και εύρεση θεμελίου: Μουσικολογικές αντιληπτικές και υπολογιστικές προσεγγίσεις
2014–2015
Boubas Nikolaos. Ομοιότητα συγχορδιών: μουσικολογικές, αντιληπτικές και υπολογιστικές προσεγγίσεις.
2012–2013
Malamidis Angelos. Αφαιρετική σύνθεση ήχου: Δημιουργία αφαιρετικού συνθεσάιζερ στη max/msp, με χρήση της φωνής ως ελεγκτή για την τροποποίηση της ηχητικής πηγής
Katsiavalos Andreas. Ένα διαδραστικό υπολογιστικό σύστημα για την εξερεύνηση της διαδικασίας διαχωρισμού ακουστικών ροών σε συμβολικά μουσικά δεδομένα
2011–2012
Dousos Georgios. "Absorbance22" Μια ηχητική εγκατάσταση στο περιβάλλον MAX/MSP με επίκεντρο την ανάλυση και διαμόρφωση ήχων θορύβου
2010–2011
Paraskevas Vangelis. Η τέχνη Foley: Ηχητική επένδυση της ταινίας
Davelou Maria. Διαχωρισμός ακουστικών ροών και ομαδοποίηση: Αντιληπτική οργάνωση των μινιμαλιστικών έργων "PIANO PHASE" ΤΟΥ Steve Reich και "PHRYGIAN GATES" TOY John Adams
2009–2010
Salta Maria-Eleni. Σύνθεση ήχου μέσω φυσικής προτυποποίησης. Υλοποίηση κρουστού υβριδικού συνθετητή στη MAX/MSP
2008–2009
Melidis Lazaros. Γνωστικά και υπολογιστικά μοντέλα στη μουσική: Διαχωρισμός φωνών
Chocholis Georgios. Η MIDI κιθάρα και η χρήση της στην ιδιωματική απόδοση οργάνων ορχήστρας
2007–2008
Peninta Aikaterini. Μοντέλα μουσικής έμφασης: Χρονικές μικροαποκλίσεις σε ασύμμετρους ρυθμούς
Kasfikis Nikolaos. FM σύνθεση ήχου: Βασικές αρχές λειτουργίας και πρακτικές εφαρμογές
Michaloudis Michail. Αντιστοίχηση παραμέτρων ήχου σε midi. Αλλαγή διάταξης midi clavier (clavisound)
2006–2007
Sidiras Christos. Υπολογιστικά μοντέλα αντίληψης ρυθμού: Μοντέλο Longuet -Higgin & Lee και μοντέλο Povel & Essens
Aïvazoglou Iōannīs. Υπολογιστικά μοντέλα προσδιορισμού τονικότητας: Οι αλγόριθμοι των Longuet -Higgins και Krumhansl
2005–2006
Marōnidīs Dīmītrios. Οι αλυσίδες Markov Πρώτης Τάξης ως μοντέλα για τη δημιουργία Διαδραστικών Έργων με τη χρήση της γραφικής γλώσσας προγραμματισμού MAX/MSP
Karagiannīs Eleutherios. Προσδιορισμός θεμελίου συγχορδίας: Μουσικοθεωρητικές, γνωστικές και υπολογιστικές προσεγγίσεις
Albanakī CΗristina. ΤΟ THEREMIN: Πρωτοποριακός σχεδιασμός ηλεκτρονικού οργάνου και η χρήση του ως ελεγκτή του μέσου διασύνδεσης σε αλληλεπιδραστικά συστήματα
2004–2005
Fella Dōrina. Μουσική και συναίσθημα: Υπολογιστικά μοντέλα στη μουσική έκφραση
Tasoudīs Dīmhtpios. Παραδειγματική ανάλυση: Μια συστηματική προσέγγιση στην αναλυτική μέθοδο του Jean-Jacques Nattiez
Sarakatsianos Antōnios. Προσδιορισμός μετρικής δομής Lerdahl and Jackendoff (1983) - Longuert -Higgins και Lee (1982)
Fiōtakh Iōanna. "Ηλεκτρονική Σύνθεση Ήχου: Η τεχνική της προσθετικής σύνθεσης"
Samapa Sofia. Ακουστική αντίληψη του χώρου
2003–2004
Plastapa THeofaneia. Μοντέλα μουσικής έκφραση: Χρονικές μικροαποκλίσεις στην εκτέλεση μουσικής παρτιτούρας
Albanakīs Eyangelos. Ηλεκτρονική σύνθεση ήχου και μουσικής: Η τεχνική της κοκκώδους σύνθεσης
2002–2003
Emmanoyhl Geōpgios. Αλγοριθμικές διαδικασίες στη μουσική: Κυψελοειδή αυτόματα και μουσική
Dīmītriadīs THeodōpos. Ψυχολογία Gestalt και μουσική: Μοντέλα κατατμήσης μουσικού υλικού
Administrative Work
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
5
2015
2016
Αναπληρωτής Πρόεδρος, ΤΜΣ
1
2011
2016
Member, Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών
2
2011
2016
Head, ECTS coordinator
4
2011
2016
Member, Επιτροπη οικονομικών
3
2011
2014
Member, Επιτροπή κτιριακού
Research Projects
2017–2017
Χρηματοδότηση από ΠΔΕ ΥΠΕΠΘ 2017 - Τμήμα "ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ" ΑΠΘ
2014–2019
Ενίσχυση ερευνητικών και εκπαιδευτικών υποδομών και δραστηριοτήτων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών - 2014/2015/2016/2017
2013–2019
Υπηρεσίες πρόσβασης σε επιστημονικά δεδομένα της βιβλιοθήκης Τμήματος Μουσικών Σπουδών
2013–2017
COINVENT: Θεωρία εφεύρεσης εννοιών
2013–2016
COINVENT: Θεωρία εφεύρεσης εννοιών
2012–2013
ΔΡΑΣΗ Β: Ενίσχυση νέων ερευνητών στην βαθμίδα του Επίκουρου: "Ρυθμική ανάλυση ελληνικής παραδοσιακής μουσικής: Εύρεση δεσπόζοντος παλμού σε ασύμμετρους ρυθμούς με χρήση υπολογιστικών μοντέλων"
2008–2008
Συνέδριο: Διεθνές Συνέδριο:"4ο Διεθνές Συνέδριο Διεπιστημονικής Μουσικολογίας"
Publications
2018
Without Type
Zacharakis Asterios
,
Kaliakatsos-Papakostas Maximos
,
Tsougkras Konstantinos
,
Cambouropoulos Emilios
(2018)
.
Empirical methods for evaluating musical structural blends: A case study on melodic harmonisation
.
Musicae Scientiae
.
vol.22 no.1 p.118-144
.
2017
Without Type
Kaliakatsos-Papakostas Maximos
,
Queiroz Marcelo
,
Tsougkras Konstantinos
,
Cambouropoulos Emilios
(2017)
.
Conceptual Blending of Harmonic Spaces for Creative Melodic Harmonisation
.
Journal of New Music Research
.
vol.46 no.4 p.305-328
.
Zacharakis Asterios
,
Kaliakatsos-Papakostas Maximos
,
Tsougkras Konstantinos
,
Cambouropoulos Emilios
(2017)
.
Creating musical cadences via conceptual blending: Empirical evaluation and enhancement of a formal model
.
Music Perception
.
vol.35 no.2 p.211-234
.
2016
Without Type
Kalliakatsos-Papakostas Maximos
,
Makris Dimos
,
Tsougkras Konstantinos
,
Cambouropoulos Emilios
(2016)
.
Learning and creating novel harmonies in diverse musical idioms: An adaptive modular melodic harmonisation system
.
Journal of Creative Music Systems
.
vol.1 no.1
.
Without Type
Kaliakatsos-Papakostas Maximos
,
Makris Dimos
,
Zacharakis Asterios
,
Tsougkras Konstantinos
,
Cambouropoulos Emilios
(2016)
.
Learning and blending harmonies in the context of a melodic harmonisation assistant
.
12th IFIP WG 12.5 International Conference and Workshops, AIAI 2016,
.
12th IFIP International Conference on Artificial Intelligence Applications and Innovations (AIAI 2016)
.
Επιμέλεια: Iliadis, Lazaros, Maglogiannis, Ilias
.
Thessaloniki - Greece
.
Springer
.
Kaliakatsos-Papakostas Maximos
,
Confalonieri Roberto
,
Corneli Joseph
,
Zacharakis Asterios
,
Cambouropoulos Emilios
(2016)
.
An Argument-based Creative Assistant for Harmonic Blending
.
Proceedings of the Seventh International Conference on Computational Creativity
.
The Seventh International Conference on Computational Creativity
.
Paris - France
.
Kalliakatsos-Papakostas Maximos
,
Zacharakis Asterios
,
Tsougkras Konstantinos
,
Cambouropoulos Emilios
(2016)
.
Modelling cadence perception via musical parameter tuning to perceptual data
.
12th IFIP WG 12.5 International Conference and Workshops, AIAI 2016
.
12th IFIP International Conference on Artificial Intelligence Applications and Innovations (AIAI 2016)
.
Επιμέλεια:Iliadis, Lazaros, Maglogiannis, Ilias
.
Thessalomiki - Greece
.
Springer
.
Makris Dimos
,
Karydis Ioannis
,
Cambouropoulos Emilios
(2016)
.
VISA3: refining the voice integration/segregation algorithm
.
Proceedings of the Sound and Music Computing Conference 2016
.
Sound and Music Computing Conference 2016, SMC 2016
.
Hamburg, Germany
.
Hamburg, Germany
.
2015
Without Type
Cambouropoulos Emilios
(2015)
.
The Harmonic Musical Surface and Two Novel Chord Representation Schemes
.
Computational Music Analysis
.
Επιμέλεια:Dave Meredith
.
p.31-56
.
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Kaliakatsos-Papakostas M
,
Tsougkras Konstantinos
(2015)
.
Structural Blending of Harmonic Spaces: a Computational Approach
.
9th Triennial Conference of the European Society for the Cognitive Science of Music (ESCOM2015)
.
Manchester - U.K
.
Eppe M
,
Confalonieri R
,
MacLean E
,
Kaliakatsos-Papakostas M
,
Cambouropoulos Emilios
,
Schorlemmer M
,
Codescu M
,
Kuhnberger K.-U
(2015)
.
Computational invention of cadences and chord progressions by conceptual chord-blending
.
International Joint Conference on Artificial Intelligence (IJCAI)
.
Buenos Aires - Argentina
.
Kaliakatsos-Papakostas M
,
Zacharakis A
,
Tsougkras Konstantinos
,
Cambouropoulos Emilios
(2015)
.
Evaluating the General Chord Type Representation in Tonal Music and Organising GCT Chord Labels in Functional Chord Categories
.
Proceedings of the 16th International Society for Music Information Retrieval Conference
.
16th International Society for Music Information Retrieval (ISMIR)
.
Malaga - Spain
.
Makris D
,
Kaliakatsos-Papakostas M
,
Cambouropoulos Emilios
(2015)
.
A probabilistic approach to determining bass voice leading in melodic harmonisation
.
5th Biennial International Conference on Mathematics and Computation in Music (MCM 2015)
.
London
.
Makris D
,
Kaliakatsos-Papakostas M
,
Cambouropoulos Emilios
(2015)
.
Probabilistic Modular Bass Voice Leading in Melodic Harmonisation
.
16th International Society for Music Information Retrieval Conference (ISMIR 2015)
.
Stefanou Danae
,
Cambouropoulos Emilios
(2015)
.
Creative Extensions to Conceptual Blending in Music
.
9th Triennial Conference of the European Society for the Cognitive Science of Music (ESCOM2015)
.
Manchester - U.K
.
Zacharakis A
,
Kaliakatsos-Papakostas M
,
Cambouropoulos Emilios
(2015)
.
Conceptual Blending in Music Cadences: a Formal Model and Subjective Evaluation
.
16th International Society for Music Information Retrieval Conference (ISMIR 2015)
.
2014
Without Type
Giraud M
,
Déguernel K
,
Cambouropoulos Emilios
(2014)
.
Fragmentations with Pitch, Rhythm and Parallelism Constraints for Variation Matching
.
Sound, Music and Motion (10th International Symposium, CMMR 2013)
.
Επιμέλεια:Aramaki et al
.
τομ.8915
.
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Kaliakatsos-Papakostas M
,
Tsougkras Konstantinos
(2014)
.
An Idiom-independent Representation of Chords for Computational Music Analysis and Generation
.
Joint 40th International Computer Music Conference (ICMC) and 11th Sound and Music Computing (SMC) Conference (ICMC-SMC2014)
.
Giraug Mathieu
,
Déguernel Ken
,
Cambouropoulos Emilios
(2014)
.
Fragmentations with Pitch, Rhythm and Parallelism Constraints for Variation Matching
.
Sound, Music, and Motion 10th International Symposium, CMMR 2013 Marseille, France, October 15 – 18, 2013 Revised Selected Papers
.
International Symposium on Computer Music Multidisciplinary Research (CMMR 2013)
.
Marseille, France
.
Lecture Notes in Computer Science 8905 p.298-312
.
Kaliakatsos-Papakostas M
,
Katsiavalos A
,
Tsougkras Konstantinos
,
Cambouropoulos Emilios
(2014)
.
Harmony in the Polyphonic Songs of Epirus: Representation, Statistical Analysis and Generation
.
Proceedings of the Fourth International Workshop on Folk Music Analysis
.
4th International Workshop on Folk Music Analysis (FMA2014)
.
Kaliakatsos-Papakostas M
,
Cambouropoulos Emilios
(2014)
.
Probabilistic harmonisation with fixed intermediate chord constraints
.
Joint 40th International Computer Music Conference (ICMC) and 11th Sound and Music Computing (SMC) Conference (ICMC-SMC2014)
.
Kaliakatsos-Papakostas M
,
Cambouropoulos Emilios
,
Kuehnberger K.-U
,
Kutz O
,
Smaill A
(2014)
.
Concept Invention and Music: Creating Novel Harmonies Via Conceptual Blending
.
9th Conference on Interdisciplinary Musicology - CIM2014
.
2013
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Katsiavalos A
,
Tsougkras Konstantinos
(2013)
.
Idiom-independent harmonic pattern recognition based on a novel chord transition representation
.
3rd International Workshop on Folk Music Analysis (FMA2013)
.
Amsterdam
.
Fouloulis T
,
Pikrakis A
,
Cambouropoulos Emilios
(2013)
.
Traditional asymmetric rhythms: a refined model of meter induction based on asymmetric meter templates
.
3rd International Workshop on Folk Music Analysis (FMA2013)
.
Amstardam
.
2012
Without Type
Anagnostopoulos Christos
,
Cambouropoulos Emilios
,
Sheinberg E
(2012)
.
Semiotic Analysis and Computational Modelling: Two Case Studies on works by Debussy and Xenakis
.
επιμ.
Sheinberg E
.
Music Semiotics: A Network of Signification
.
Surrey, UK
.
Ashgate Publishing Ltd
.
no.129-148
.
Without Type
Barton C
,
Cambouropoulos Emilios
,
Iliopoulos C. S
,
Lipták Z
(2012)
.
Melodic String Matching Via Interval Consolidation and Fragmentation
.
Artificial Intelligence Applications and Innovations AIAI 2012 International Workshops: AIAB, AIeIA, CISE, COPA, IIVC, ISQL, MHDW, and WADTMB Halkidiki, Greece, September 27-30, 2012 Proceedings, Part II
.
Proceedings of the 8th Artificial Intelligence and Innovations Conference (AIAI 2012)
.
Halkidiki, Greece
.
IFIP Advances in Information and Communication Technology 382 p.460-470
.
Cambouropoulos Emilios
(2012)
.
A Directional Interval Class Representation of Chord Transitions
.
Proceedings of the 12th Intarnational Conference ICMPC-ESCOM 2012
.
12th Intarnational Conference ICMPC-ESCOM 2012
.
Thessaloniki, Greece
.
Fouloulis T
,
Cambouropoulos Emilios
,
Pikrakis A
(2012)
.
Asymmetric beat/tactus: Investigating the perfomance of beat-tracking systems on traditional asymmetric rhythms
.
Proceedings of the 12th Intarnational Conference ICMPC-ESCOM 2012
.
12th Intarnational Conference ICMPC-ESCOM 2012
.
Thessaloniki, Greece
.
Tsougras C
(2012)
.
Musical Expectation and paths in Tonal Pitch Space - Integration of concepts/models and an application on the analysis of Chopin's Prelude in A minor
.
επιμ.
Cambouropoulos Emilios
.
Proceedings of the Joint 12th ICMPC - 8th ESCOM Conference
.
Thessaloniki
.
Thessaloniki
.
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Tsougkras Konstantinos
,
Mavromatis Panayiotis
,
Pastiadis Konstantinos
(2012)
.
Proceedings of the 12th International Conference on Music Perception and Cognition (ICMPC) and the 8th Triennial Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music (ESCOM)
.
2011
Without Type
Fouloulis T
,
Cambouropoulos Emilios
(2011)
.
Investigation of the performance of beat-tracking systems on traditional Greek asymmetric rhythms
.
First International Workshop of Folk Music Analysis
.
First International Workshop of Folk Music Analysis
.
University of Athens, Greece
.
2010
Without Type
Cambouropoulos Emilios
(2010)
.
The Musical Surface: Challenging Basic Assumptions
.
Musicae Scientiae, Special Issue
.
p.131-148
.
2009
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Tsougkras Konstantinos
(2009)
.
Auditory Streams in Ligeti's Continuum: A theoretical and perceptual approach
.
Journal of Interdisciplinary Music Studies
.
vol.3 no.1-2 p.119-137
.
Cambouropoulos Emilios
(2009)
.
How Similar is Similar?
.
Musicae Scientiae
.
Discussion Forum 4B:7-24
.
no.Discussion Forum 4B:7-24
.
Without Type
Rafailidis D
,
Cambouropoulos Emilios
,
Manolopoulos Y
(2009)
.
Musical Voice Integration / Segregation: VISA Revisited
.
Proceedings of the 6th Sound and Music Computing Conference ({SMC}09),
.
6th Sound and Music Computing Conference
.
Porto, Portugal
.
2008
Without Type
Cambouropoulos Emilios
(2008)
.
Voice and Stream: Perceptual and Computational Modeling of Voice Separation
.
Music Perception
.
vol.26 no.1 p.75-94
.
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Tsougkras Konstantinos
(2008)
.
Auditory Streams in Ligeti's Continuum: A theoretical and perceptual approach
.
Proceedings from the 4th Conference on Interdisciplinary Musicology CIM08
.
Thessaloniki
.
Rafailidis D
,
Nanopoulos A
,
Cambouropoulos Emilios
,
Manolopoulos Ioannis
(2008)
.
Detection of Stream Segments in Symbolic Musical Data
.
Proceedings of the 9th International Conference on Music Information Retrieval
.
9th International Conference on Music Information Retrieval (ISMIR08)
.
Philadelphia, PA, USA
.
Πενήντα Κ
,
Καμπουρόπουλος Βασίλειος-Αιμίλιος
,
Παπαδέλης Γεώργιος
(2008)
.
Ποσοτική διερεύνηση χρονικών μικροαποκλίσεων σε ελληνικούς ασύμμετρους ρυθμούς
.
Συνέδριο Ακουστική 2008
.
4o Εθνικό Συνέδριο Ακουστική 2008
.
Ξάνθη
.
Ελληνικό Ινστιτούτο Ακουστικής
.
2007
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Crochemore Maxime
,
Iliopoulos Costas S
,
Mohamed Manal
,
Sagot Marie-France
(2007)
.
All maximal-pairs in step–leap representation of melodic sequence
.
Information Sciences
.
vol.177 no.9 p.1954-1962
.
Without Type
Karydis I
,
Nanopoulos A
,
Papadopoulos A. N
,
Cambouropoulos Emilios
,
Manolopoulos Ioannis
(2007)
.
Horizontal and Vertical Integration/Segregation in Auditory Streaming: A Voice Separation Algorithm for Symbolic Musical Data
.
Proceedings of the 4th Sound and Music Computing Conference (SMC07)
.
4th Sound and Music Computing Conference (SMC07)
.
Lefkada, Greece
.
Karydis I
,
Nanopoulos A
,
Papadopoulos A. N
,
Cambouropoulos Emilios
(2007)
.
VISA: The Voice Integration/Segregation Algorithm
.
Proceedings of the 8th International Conference on Music Information Retrieval, ISMIR 2007
.
8th International Conference on Music Information Retrieval,ISMIR 2007
.
Vienna, Austria
.
2006
Without Type
Cambouropoulos Emilios
(2006)
.
Musical Parallelism and Melodic Segmentation: A Computational Approach
.
Music Perception
.
vol.23 no.3 p.249-269
.
Dixon S
,
Goebl W
,
Cambouropoulos Emilios
(2006)
.
Perceptual Smoothness of Tempo in Expressively Performed Music
.
Music Perception
.
vol.23 no.3 p.195-214
.
Without Type
Cambouropoulos Emilios
(2006)
.
Voice Separation: Theoretical, perceptual and computational perspectives
.
Proceedings of the 9th International Conference on Music Perception and Cognition (ICMPC)
.
Bologna, Italy
.
Separation: Theoretical perceptual and computational perspectives
.
Καμπουρόπουλος Βασίλειος-Αιμίλιος
(2006)
.
Διαχωρισμός Φωνών: Μουσικοαναλυτικές, Γνωσιακές και Υπολογιστικές Προσεγγίσεις
.
Πρακτικά του Συμποσίου Μουσικής Θεωρίας και Ανάλυσης
.
Συμπόσιο Μουσικής Θεωρίας και Ανάλυσης
.
Θεσσαλονίκη, ΑΠΘ
.
2005
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Crochemore M
,
Iliopoulos C
,
Mohamed M
,
Sagot M. F
(2005)
.
A Pattern Extraction Algorithm for Abstract Melodic Representations that Allow Partial Overlapping of Intervallic Categories
.
Proceedings of the Sixth International Conference on Music Information Retrieval ({ISMIR}2005), London
.
2004
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Rolland Pierres-Yves
(2004)
.
Algorithmes et Techniques pour l'Analyse Musicale
.
Informatique Musicale du Signal au Signe Musical
.
Paris
.
lavoisier
.
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Tsougkras Konstantinos
(2004)
.
Influence of musical similarity on melodic segmentation: representations and algorithms
.
Sound and Music Computing (SMC 2004) Conference
.
IRCAM Paris, France
.
2003
Without Type
Cambouropoulos Emilios
(2003)
.
Pitch Spelling: A Computational Model
.
Music Perception
.
vol.20 no.4 p.411-430
.
Cambouropoulos Emilios
(2003)
.
Review of L.M.Zbikowski's book: "Conceptualizing Music: Cognitive Structure, Theory, and Analysis"
.
Music Perception
.
vol.21 no.1 p.135-154
.
Without Type
Cambouropoulos Emilios
(2003)
.
Musical Pattern Extraction for Melodic Segmentation
.
Proceedings of the Fifth Triennial ESCOM conference
.
Fifth Triennial ESCOM conference
.
Hanover, Germany
.
2002
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Crochemore Maxime
,
Iliopoulos C. S
,
Mouchard L
,
Pinzon Y.J
(2002)
.
Algorithms for Computing Approximate Repetitions in Musical Sequences
.
International Journal of Computer Mathematics
.
vol.79 no.11 p.1135-1148
.
2001
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Iliopoulos C. S
,
Crawford T
(2001)
.
Pattern Processing in Melodic Sequences: Challenges, Caveats and Prospects
.
Computers and the Humanities
.
vol.35 no.1 p.9-21
.
Cambouropoulos Emilios
(2001)
.
Melodic Cue Abstraction, Similarity and Category Formation: A Formal Model
.
Music Perception
.
vol.18 no.3 p.347-370
.
Καμπουρόπουλος Αιμίλιος
(2001)
.
Αυτόματη Μελωδική Ανάλυση με Υπολογιστικές Μεθόδους
.
Μουσικός Λόγος
.
vol.3 p.64-76
.
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Dixon S
,
Goebl W
,
Widmer G
(2001)
.
Human Preferences of Tempo Smoothness
.
VII International Symposium on Systematic and Comparative Musicology, III International Conference on Cognitive Musicology
.
VII International Symposium on Systematic and Comparative Musicology and III International Conference on Cognitive Musicology
.
University of Jyväskylä, Finland
.
Cambouropoulos Emilios
(2001)
.
The Local Boundary Detection Model (LBDM) and its Application in the Study of Expressive Timing
.
Proceedings ICMC 2001 International Computer Music Conference
.
International Computer Music Conference (ICMC'2001)
.
Havana, Cuba
.
Dixon S
,
Goebl W
,
Cambouropoulos Emilios
(2001)
.
Beat Extraction from Expressive Music al Performances
.
Proceedings of the Meeting of the Society for Music Perception and Cognition (SMPC2001)
.
Meeting of the Society for Music Perception and Cognition (SMPC2001)
.
Kingston, Canada
.
2000
Without Type
Cambouropoulos Emilios
(2000)
.
Automated Motivic Analysis via Melodic Clustering
.
Journal of New Music Research
.
vol.29 no.4 p.347-370
.
Without Type
Cambouropoulos Emilios
(2000)
.
From MIDI to Traditional Musical Notation
.
Proceedings of the AAAI Workshop on Artificial Intelligence and Music
.
AAAI Workshop on Artificial Intelligence and Music
.
Dixon S
,
Cambouropoulos Emilios
(2000)
.
Beat Tracking with Musical Knowledge
.
ECAI 2000 14th European Conference on Artificial Intelligence August 20-25, 2000, Berlin, Germany including Prestigious Applications of Intelligent Systems (PAIS-2000) Proceedings
.
14th European Conference on Artificial Intelligence
.
Berlin, Germany
.
1999
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Smaill A
,
Widmer G
(1999)
.
A Clustering Algorithm for Melodic Analysis
.
Proceedings of the Diderot'99 Forum on Mathematics and Music
.
Diderot' 99 Forum on Mathematics and Music,
.
1998
Without Type
Cambouropoulos Emilios
(1998)
.
Musical Parallelism and Melodic Segmentation
.
Proceedings of the XII Colloquium of Musical Informatics
.
XII Colloquium of Musical Informatics
.
Gorizia, Italy
.
1997
Without Type
Cambouropoulos Emilios
(1997)
.
Musical Rhythm: A Formal Model for Determining Local Boundaries, Accents and Metre in a Musical Surface
.
Music, Gestalt and Computing - Studies in Systematic and Cognitive Musicology
.
Επιμέλεια:Leman, Marc
.
Berlin
.
Springer-Verlag
.
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Smaill A
(1997)
.
Similarity and Categorisation Inextricably Bound Together: The Unscramble Machine Learning Algorithm
.
Proceedings of the Interdisciplinary Workshop on Similarity and Categorisation
.
SimCat 1997: An Interdisciplinary Workshop on Similarity and Categorisation
.
Edinburgh, United Kingdom
.
Cambouropoulos Emilios
(1997)
.
The Role of Similarity in Categorisation: Music as a Case Study
.
Proceedings of the Third Triennial ESCOM Conference
.
Third Triennial ESCOM Conference
.
Uppsala, Sweden
.
1996
Without Type
Cambouropoulos Emilios
,
Smaill A
(1996)
.
A Computational Model for the Discovery of Parallel Melodic Passages
.
Proceedings of the XI Colloquium of Musical Informatics
.
XI Colloquium of Musical Informatics
.
Bologna - Italy
.
Cambouropoulos Emilios
(1996)
.
A Formal Theory for the Discovery of Local Boundaries in a Melodic Surface
.
Proceedings of the III Journees d' Informatique Musicale
.
III Journees d' Informatique Musicale
.
Caen - France
.
Aktualisiert: 2018-09-30