Direkt zum Inhalt
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Anmelden
Sie sind hier
Startseite
»
e-Curriculum Vitae
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Zoe Bablekou
Professor, School of Early Childhood Education
Personal Information
2310995033
2310995033
zoinka@nured.auth.gr
Scopus ID
6504675021
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Γνωστική Ψυχολογία: Δομή και Ανάπτυξη γνωστικών λειτουργιών
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Κοινωνικές επιστήμες και επιστήμες συμπεριφοράς
Ψυχολογία
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
1981
Πτυχίο
Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών
Ιωαννίνων
Greece
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1986
Post-Graduate Diploma
Institute of Education, Department of Child Development and Educational Psychology
London University
Great Britain
Psychology and Education of Children with Special Needs (Learning Difficulties Specialism)
Διδακτορικό Δίπλωμα
1989
Ph.D
Psychology Department
Leeds University
Great Britain
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
In progress
Karamanoli Persefoni. ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΕΠΙΤΕΛΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
2017–2018
Mantika Maria-Ioanna. Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗΣ ΜΝΗΜΗΣ, ΤΩΝ ΕΠΙΤΕΛΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ 5,5 ΚΑΙ 7,5 ΕΤΩΝ
2016–2017
Chatzigeorgiadou Sofia. ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗΣ ΜΝΗΜΗΣ, ΕΠΙΤΕΛΙΚΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΙ Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
2015–2016
Mougkrou Maria. ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ 5,6 ΚΑΙ 7,6 ΕΤΩΝ.
Oikonomou Anastasia. ΣΧΕΣΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΕΥΕΛΙΞΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ 5,6 ΚΑΙ 7,6 ΕΤΩΝ
Michailovits Mina. ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΣΤΑΛΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ 5,6 ΚΑΙ 7,6 ΕΤΩΝ.
Kasimidou Anastasia. ΣΧΕΣΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ 5,6 ΚΑΙ 7,6 ΕΤΩΝ
2013–2014
Angelou Ioanna. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΩΝ Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-CAS
2012–2013
Kaltsa Ioanna. ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
2006–2007
Chrysochoou Elissavet. Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΣΤΗΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Administrative Work
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
3
2011
2012
Vice Head, Επιτροπή Αναμόρφωσης Προγράμματος Σπουδών
2
2010
2011
Director, >>
1
2004
2005
Director, Τομέας Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
6
2011
2012
Head, Επιστημονική Επιτροπή Παιδικού Κέντρου ΑΠΘ
7
2011
2012
Member, Διοικητικό Συμβούλιο Παιδικού Κέντρου ΑΠΘ
4
2010
2012
Member, Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»
5
2010
2012
Member, Επιτροπή Διαφάνειας και Διαβούλευσης Πρυτανικού Συμβουλίου ΑΠΘ
3
2009
2012
Member, >>
2
2008
2009
Member, >>
1
2007
2008
Member, Επιτροπή Βιβλιοθήκης Παιδαγωγικής Σχολής
Άλλο
#
Από
Έως
Θέση Περιγραφή
1
2005
2009
Συντονίστρια του Kλάδου, Kλάδος Γνωστικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας
Research Projects
2018–2018
Συνέδριο: "Πεδία της ανάπτυξης στην παιδική ηλικία: Επιτελικές λειτουργίες και κοινωνική συναισθηματική μάθηση"
2016–2016
Σχεδιασμός εκπαίδευτικού προγράμματος για τους μαθητές και τις μαθήτριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της ΟΛΘ ΑΕ
2014–2014
Ανα-στοχασμοί για την παιδική ηλικία
2011–2011
Συνέδριο: "Μνήμη, γλώσσα και σκέψη: Λειτουργία και βελτίωσή τους"
2008–2009
Συνέδριο: Πανελλήνιο Συνέδριο: " Γνωστική Ψυχολογία: Από το εργαστήριο στην κοινωνία"
2002–2006
ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ: Εργαζόμενη μνήμη και η σχέση της με την κατανόηση του προφορικού και γραπτού λόγου στην προσχολική και σχολική ηλικία
1998–2000
Συνύπαρξη κινητικών δυσκολιών και διαταραχών προφορικού και γραπτού λόγου σε παιδιά σχολικής ηλικίας: ανίχνευση, αξιολόγηση και παρέμβαση
Publications
2017
Without Type
Χατζηγεωργιάδου Σοφία
,
Μπαμπλέκου Ζωή
(2017)
.
Διαχρονική διερεύνηση της προβλεπτικής ικανότητας μετρήσεων της εργαζόμενης μνήμης και των επιτελικών λειτουργιών στην εκμάθηση της ανάγνωσης
.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
2016
Without Type
Bablekou Zoe
,
Kazi Smaragda
(2016)
.
Intellectual assessment of children and adolescents: The case of Greece
.
International Journal of School & Educational Psychology
.
vol.4 no.4 p.225-230
.
Without Type
Bablekou Zoe
,
Kazi Smaragda
,
Chrysochoou Elisavet
,
Masoura Elvira
(2016)
.
Executive control operations and working metacognition in Greek-Albanian bilingual children
.
Bilingualism and executive functioning through the life-span: Evidence from behavioural measures and event-related brain potentials
.
Athens - Greece
.
2015
Without Type
Bablekou Zoe
,
Chrysochoou Elisavet
,
Kazi Smaragda
,
Masoura Elvira
(2015)
.
Cognitive and Metacognitive Operations: Differentiation between Monolingual and Greek-Albanian Bilingual School Children
.
Bilingual Acquisition and Bilingual Education: Linguistic and Cognitive Effects
.
Thessaloniki - Greece
.
Bablekou Zoe
,
Chrysochoou Elisavet
,
Kazi Smaragda
,
Masoura Elvira
(2015)
.
Cognition and bilingualism: Working memory and executive control operations in Greek-Albanian bilinguals
.
The International Psychological Applications Conference and Trends
.
Ljubljana - Slovenia
.
2014
Without Type
Bablekou Zoe
,
Chrysochoou E
,
Kazi S
,
Masoura Elvira
(2014)
.
Disentangling the relationship between bilingualism and the development of working memory and executive control in childhood
.
International Conference on Working Memory
.
Cambridge - UK
.
Chatzigeorgiadou S
,
Bablekou Zoe
(2014)
.
Relationships between working memory, cognitive processes, and executive functions in early childhood children: An exploratory study
.
International Conference on Working Memory
.
Cambridge - UK
.
Chrysochoou E
,
Bablekou Zoe
,
Kazi S
(2014)
.
Developmental effects on vocabulary knowledge in Greek skilled and less-skilled oral comprehenders
.
Developmental Section Annual Conference of the British Psychological Society
.
Amsterdam - Netherlands
.
Καζή Σμαράγδα
,
Μπαμπλέκου Ζωή
,
Ελισάβετ Χρυσοχόου
,
Μασούρα Ελβίρα
(2014)
.
Σχεδιασμός γνωστικής δράσης και εργαζόμενη μεταγνώση: Σύγκριση μεταξύ δίγλωσσων και μονόγλωσσων παιδιών
.
Ανα-στοχασμοί για την παιδική ηλικία
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Μπαμπλέκου Ζωή
,
Χρυσοχόου Ελισάβετ
,
Καζή Σμαράγδα
,
Μασούρα Ελβίρα
(2014)
.
Εργαζόμενη μνήμη, γνωστική ενημέρωση, και σχέσεις τους με τη γλώσσα σε μονόγλωσσα και δίγλωσσα παιδιά σχολικής ηλικίας
.
Ανα-στοχασμοί για την παιδική ηλικία
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Μπαμπλέκου Ζωή
,
Χρυσοχόου Ε
,
Καζή Σ
,
Μασούρα Ελβίρα
(2014)
.
Εργαζόμενη μνήμη, γνωστική ενημέρωση, και σχέσεις τους με τη γλώσσα σε μονόγλωσσα και δίγλωσσα παιδιά σχολικής ηλικίας
.
Ανα-στοχασμοί για την παιδική ηλικία
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Χρυσοχόου Ελισάβετ
,
Καζή Σμαράγδα
,
Μπαμπλέκου Ζωή
,
Μασούρα Ελβίρα
(2014)
.
Η ανάπτυξη επιτελικών λειτουργιών σε μονόγλωσσα και δίγλωσσα παιδιά σχολικής ηλικίας
.
Ανα-στοχασμοί για την παιδική ηλικία
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Without Type
Cole Michael
,
Cole Sheila
,
Μπαμπλέκου Ζωή (editor)
(2014)
.
Η ανάπτυξη των παιδιών: Γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη κατά τη νηπιακή και μέση παιδική ηλικία
.
Αθήνα
.
Τυπωθήτω, Γιώργιος Δαρδανός
.
Lightfoot C
,
Cole M
,
Cole S.R
,
Μπαμπλέκου Ζωή (editor)
(2014)
.
Η Ανάπτυξη των Παιδιών
.
Αθήνα
.
Gutenberg
.
2013
Without Type
Chrysochoou E
,
Bablekou Zoe
,
Masoura Elvira
,
Tsingilis Nikolaos
(2013)
.
Working memory and vocabulary development in Greek preschool and primary school children
.
European Journal of Developmental Psychology
.
vol.10 no.4 p.417-432
.
Without Type
Peristeri E
,
Tsimpli Ianthi-Maria
,
Bablekou Zoe
,
Chrysochoou E
(2013)
.
Verbal and non-verbal performance in an intellectually gifted and an Asperger’s Syndrome child: a profile comparison
.
21st International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
2012
Without Type
Χρυσοχόου Ε
,
Μπαμπλέκου Ζωή
(2012)
.
Γνώση λεξιλογίου στη σχολική ηλικία: προκαταρκτικά ευρήματα για τη σχέση της με την αναγνωστική ευχέρεια και την κατανόηση κειμένου
.
3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωστικής Ψυχολογίας του Κλάδου Γνωστικής Ψυχολογίας της ΕΛΨΕ
.
Ιωάννινα - Ελλάδα
.
2011
Without Type
Chrysochoou Elisavet
,
Bablekou Zoe
,
Tsingilis Nikolaos
(2011)
.
Working memory contributions to reading comprehension components in middle childhood children
.
American Journal of Psychology
.
vol.124 p.275-289
.
Without Type
Μπαμπλέκου Ζωή
(2011)
.
Αναπαράσταση της γνώσης στα παιδιά: Η περίπτωση του πάρτι γενεθλίων
.
επιμ.
Χρυσαφίδης Κ
,
Σιβροπούλου Ε
.
Αρχές και Προοπτικές της Προσχολικής Εκπαίδευσης
.
Θεσσαλονίκη
.
Αφοί Κυριακίδη
.
p.123-151
.
Without Type
Bablekou Zoe
,
Chrysochoou Elisavet
,
Tsingilis Nikolaos
(2011)
.
Children's memory for scripts: Birthday party and playground visit
.
Paper presented at the 5th International Conference on Memory
.
York, England
.
Μπαμπλέκου Ζωή
(2011)
.
Εργαζόμενη και μακρόχρονη μνήμη
.
Μνήμη, Γλώσσα και Σκέψη: Λειτουργία και βελτίωσή τους
.
ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
.
Without Type
Μπαμπλέκου Ζωή
(2011)
.
Γνωστική Ψυχολογία: Μοντέλα Μνήμης
.
Αθήνα
.
Gutenberg
.
2010
Without Type
Chrysochoou E
,
Bablekou Zoe
(2010)
.
Phonological loop and central executive contributions to the oral comprehension skills of 5.5 to 9.5 years old children
.
Applied Cognitive Psychology
.
vol. 25 no.4 p. 576-583
.
Without Type
Chatzigeorgiadou S
,
Bablekou Zoe
(2010)
.
Acculturation of immigrant and repatriated students in Greek primary schools: Differences in feelings of loneliness, social dissatisfaction and self-concept
.
Proceedings of the 2nd EMUNI Research Souk Conference: Living together in the multi-cultural society
.
Thessaloniki, Greece
.
Thessaloniki
.
Chrysochoou E
,
Bablekou Zoe
,
Tsingilis Nikolaos
(2010)
.
When others fail to put themselves in my shoes: Factors accompanying language comprehension difficulties in primary school children
.
Proceedings of the 2nd EMUNI Research Souk Conference: Living together in the multi-cultural society
.
Thessaloniki, Greece
.
Without Type
Chrysochoou E
,
Bablekou Zoe
,
Tsigillis N
(2010)
.
Working memory, vocabulary and reading fluency: Phonological loop and central executive contributions to children’s reading comprehension skills
.
Third International Conference “Children and Youth in Changing Societies”
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Chrysochoou E
,
Bablekou Zoe
,
Tsingilis Nikolaos
(2010)
.
Working memory, vocabulary and reading fluency: Phonological loop and central executive contributions to children’s reading comprehension skills
.
Paper presented at the 3rd International Conference "Children and Youth in Changing Societies"
.
Thessaloniki, Greece
.
Χρυσοχόου Ε
,
Μπαμπλέκου Ζωή
,
Μασούρα Ελβίρα
(2010)
.
Εργαζόμενη μνήμη και γνώση λεξιλογίου: η ανάπτυξη της σχέσης τους κατά την προσχολική και σχολική ηλικία
.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας
.
Αλεξανδρούπολη, Ελλάδα
.
2009
Without Type
Bablekou Zoe
(2009)
.
Dominant and submissive language in children's conversational acts: A gender comparison
.
European Early Childhood Education Research Journal
.
vol.17 no.3 p.283-296
.
Without Type
Bablekou Zoe
(2009)
.
Nous: Cognitive models of working memory
.
Cognitive and Emotional Processes in Web-based Education
.
Επιμέλεια:Mourlas, C., Tsianos, N., & Germanakos, P
.
p.86-109
.
2008
Without Type
Χρυσοχόου Ε
,
Μπαμπλέκου Ζωή
(2008)
.
Πρόβλεψη της προφορικής κατανόησης κειμένου από μετρήσεις της εργαζόμενης μνήμης στην προσχολική και σχολική ηλικία
.
Νόησις
.
vol.4 p.31-50
.
Without Type
Μπαμπλέκου Ζωή (editor)
,
Μασούρα Ελβίρα (editor)
,
Αϊδίνης Αθανάσιος (editor)
,
Πρωτόπαπας Α. (editor)
(2008)
.
Βιβλίο Περιλήψεων του 2ου Συνεδρίου Γνωστικής Ψυχολογίας, του Κλάδου Γνωστικής Ψυχολογίας της ΕΛΨΕ
.
Αλεξανδρούπολη, Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
Εκδόσεις Επίκεντρο
.
2006
Without Type
Μασούρα Ελβίρα
,
Gathercole S. E
,
Μπαμπλέκου Ζωή
(2006)
.
Η εμπλοκή της εργαζόμενης μνήμης σε έργα εκμάθησης νέων λέξεων: διερεύνηση σε μικρά παιδιά
.
Επιστημονική Επετηρίδα της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος
.
vol.4 p.p.43-65
.
Without Type
Chrysochoou E
,
Bablekou Zoe
,
Efklides Anastasia
(2006)
.
Factors affecting working memory contributions to text comprehension: Evidence from a study with young children
.
3rd European Working Memory Symposium
.
Genova, Italy
.
2004
Without Type
Μασούρα Ελβίρα
,
Gathercole S. E
,
Μπαμπλέκου Ζωή
(2004)
.
Η συμβολή της φωνολογικής βραχύχρονης μνήμης στην απόκτηση λεξιλογίου
.
Ψυχολογία
.
vol.11 no.3 p.341-355
.
2003
Without Type
Kargopoulos Filippos
,
Bablekou Zoe
,
Gonida Sofia-Eleftheria
,
Kioseoglou Grigorios
(2003)
.
Effects of face and name presentation on memory for associated verbal descriptors
.
The American Journal of Psychology
.
vol.116 p.415-430
.
Without Type
Μπαμπλέκου Ζωή
(2003)
.
Η Ανάπτυξη της Μνήμης: Γνωστική Διαδρομή στην Παιδική Ηλικία
.
Αθήνα
.
τυπωθήτω- Γ. & Κ. Δαρδανός
.
----
Without Type
Chrysochoou Elisavet
,
Bablekou Zoe
,
Kazi Smaragda
,
Tsingilis Nikolaos
.
Differences in vocabulary knowledge as a function of children’s oral comprehension performance in Greek: Α cross-sectional developmental study
.
American Journal of Psychology
.
Aktualisiert: 2018-09-01