ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΙΙ / OPERATIONS RESEARCH II
Κωδικός221
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΜηχανολόγων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Ταγαράς
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20000308

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 75
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΕνεργειακόςΕπιλογή της Άλλης Κατεύθυνσης845
ΚατασκευαστικόςΕπιλογή της Άλλης Κατεύθυνσης845
Βιομηχανικής ΔιοίκησηςΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600131036
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η καλή γνώση της θεωρίας πιθανοτήτων και των τυχαίων μεταβλητών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει στοιχεία της θεωρίας και πρακτικές εφαρμογές των στοχαστικών μεθόδων της επιχειρησιακής έρευνας. Ειδικότερα, στόχος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τις βασικές έννοιες των στοχαστικών διαδικασιών – Μαρκοβιανών αλυσίδων και της θεωρίας αναμονής και να μπορούν να εφαρμόσουν τις γνώσεις αυτές στην επίλυση σχετικών προβλημάτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μαρκοβιανές αλυσίδες διακριτού χρόνου, ιδιότητες μόνιμης κατάστασης, Μαρκοβιανές διαδικασίες με ανταμοιβή, έλεγχος-βελτιστοποίηση Μαρκοβιανών αλυσίδων διακριτού χρόνου. Εφαρμογές στη διαχείριση αποθεμάτων και στη συντήρηση εξοπλισμού. Μαρκοβιανές αλυσίδες συνεχούς χρόνου, διαδικασίες "γεννήσεων-θανάτων". Θεωρία Αναμονής: κατηγορίες και παραδείγματα φαινομένων αναμονής, συστήματα αναμονής με μία ή περισσότερες θέσεις εξυπηρέτησης, περιορισμένο ή άπειρο μήκος ουράς, περιορισμένο ή άπειρο πληθυσμό. Δίκτυα φαινομένων αναμονής. Εφαρμογές στη βέλτιστη σχεδίαση και λειτουργία συστημάτων αναμονής.
Λέξεις Κλειδιά
Στοχαστικές διαδικασίες, φαινόμενα αναμονής
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Ανάρτηση σημειώσεων και πληροφοριών σχετικών με το μάθημα στο eLearning (https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=7423).
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις521,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων802,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών130,4
Εξετάσεις50,2
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο τελικός βαθμός του μαθήματος Μ θα προκύψει από συνδυασμό των βαθμών της τελικής εξέτασης (Τ) της ενδιάμεσης εξέτασης (Π) και της εργασίας (Ε) ως εξής: • Αν είτε α) Τ < 4,5, είτε β) (Τ+Π)/2 < 4, τότε ο βαθμός της εργασίας δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη και τελικός βαθμός του μαθήματος είναι : Μ = (0,8)Τ. • Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ο τελικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται από τη σχέση Μ = max { (0,6)Τ + (0,3)Π + (0,2)Ε, (0,8)T}.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Βασιλείου, Π.-Χ. Γ. "Στοχαστικές μέθοδοι στις επιχειρησιακές έρευνες", εκδ. Ζήτη, Θεσσαλονίκη, 1999. 2. Μπερτσεκάς, Δ.Π. και Τσιτσικλής, Γ.Ν. "Εισαγωγή στις πιθανότητες", εκδ. Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, 2010. 3. Χρυσαφίνου, Ο. "Εισαγωγή στις στοχαστικές ανελίξεις", εκδ. Σοφία, Θεσσαλονίκη, 2012. 4. Taha, H.A. "Επιχειρησιακή έρευνα", εκδ. Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, 2017. 5. Hillier, F.S. and Lieberman, G.J. "Εισαγωγή στην επιχειρησιακή έρευνα", εκδ. Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, 2017.
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-01-2019