ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ / WATER RESOURCES MANAGEMENT
ΚωδικόςΥΠ0236
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΑθανάσιος Λουκάς
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600153351
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Θα εξοικειωθούν με την Ευρωπαϊκή Οδηγία - Πλαίσιο για τα Νερά. Θα εκτιμούν το επιφανειακό και το υπόγειο υδατικό δυναμικό και την χωροχρονική του κατανομή και διαθεσιμότητα. Θα σχεδιάζουν σενάρια Ολοκληρωμένης διαχείρισης λεκάνης απορροής. Θα χειρίζονται Προγράμματα Διαχείρισης με πεπερασμένες διαφορές και πεπερασμένα στοιχεία. Θα εφαρμόζουν Αρχές της επιχειρησιακής έρευνας στα υπόγεια νερά.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η ολοκληρωμένη Διαχείριση του Υδάτινου Περιβάλλοντος και των Υδατικών Πόρων στο πνεύμα της Οδηγίας Πλαίσιο για τα Νερά. Διαθεσιμότητα υδατικών πόρων: Εκτίμηση επιφανειακού και υπόγειου υδατικού δυναμικού, χωροχρονική κατανομή και διαθεσιμότητα. Νομικό και πολιτικό πλαίσιο της διαχείρισης των υδατικών πόρων. Ολοκληρωμένη διαχείριση λεκάνης απορροής. Έμφαση σε προβλήματα υδατικών πόρων σε υπόγεια νερά. Υπόγειοι ταμιευτήρες υπό πίεση και με ελεύθερη επιφάνεια. Προγράμματα με πεπερασμένες διαφορές και πεπερασμένα στοιχεία. Αρχές επιχειρησιακής έρευνας στα υπόγεια νερά. Μέθοδος Γραμμικού Προγραμματισμού. Εφαρμογές του Γραμμικού Προγραμματισμού σε υπόγειους υδροφορείς και σε υδραυλικά έργα. Μέθοδοι Πολυκριτηριακής ανάλυσης(Συμβιβαστικός προγραμματισμός-Μέθoδος TOPSIS).
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Διαλέξεις με παρουσιάσεις. Εργαστηριακές Ασκήσεις με υπολογιστικά φύλλα και ειδικό λογισμικό. Επικοινωνία - ενημέρωση φοιτητών με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις52
Εργαστηριακή Άσκηση63
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων80
Συγγραφή εργασίας / εργασιών30
Σύνολο225
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Neil S. Grigg, "Water Resources Management", McGraw Hill Professional, 1996 - Nature - 540 pages. 2. Grafton, Q. R., & Hussey, K. (2011). Water Resources . New York: Cambridge University Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-06-2020