ΕΦΗΒΕΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΦΗΒΕΙΑ / ADOLESCENCE
ΚωδικόςΨΥ-630
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013527

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 413
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΦΗΒΕΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600229249
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΨΥ-131 ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ι
  • ΨΥ-232 ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Συνιστάται οι φοιτητές να έχουν παρακολουθήσει τα μαθήματα Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ι & ΙΙ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες θα μπορούν: - να συζητούν τη σημασία της εφηβείας στην ανθρώπινη ανάπτυξη - να περιγράφουν κύριες όψεις της σωματικής, γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης των εφήβων - να υιοθετούν μια διεπιστημονική προσέγγιση στη θεωρία και στην έρευνα και να συζητούν την εφηβική ανάπτυξη μέσα από μια πολιτισμική προοπτική. - να συζητούν προβλήματα (εσωτερικευμένα και εξωτερικευμένα) και διαστάσεις της ψυχικής ανθεκτικότητας στην εφηβεία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στη μελέτη της εφηβείας. Εφηβεία και Αναδυόμενη ενηλικίωση. Σωματική ανάπτυξη - Βιολογικά θεμέλια – Ανάπτυξη του εγκεφάλου. Γνωστική ανάπτυξη (γνωστικά θεμέλια). Κοινωνική νόηση. Ηθική ανάπτυξη (γνωστικές και συναισθηματικές διαστάσεις). Πολιτισμικές πεποιθήσεις. Κοινωνικό φύλο. Εαυτός και ταυτότητα. Οικογενειακές σχέσεις. Φίλοι και συνομήλικοι. Κίνδυνοι, προβλήματα και ψυχική ανθεκτικότητα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικού υλικού Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Σεμινάρια251,0
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων251,0
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Arnett, J. J. (2023). Εφηβεία & Αναδυόμενη Ενηλικίωση: Πολιτισμική προσέγγιση. Gutenberg. Coleman, J. C. (2013). Ψυχολογία της εφηβικής ηλικίας. Gutenberg.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Arnett, J. J. (2007). Emerging adulthood: What is it, and what is it good for?. Child Development Perspectives, 1(2), 68-73. Arnett, J. J., Žukauskienė, R., & Sugimura, K. (2014). The new life stage of emerging adulthood at ages 18–29 years: Implications for mental health. The Lancet Psychiatry, 1(7), 569-576. Berk, L. (2019). Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Η προσέγγιση της δια βίου ανάπτυξης. Πολιτεία. Gibbs, J. C. (2019). Moral development and reality: Beyond the theories of Kohlberg, Hoffman, and Haidt. Oxford University Press. Lightfoot, C., Cole, M., & Cole, S. (2023). H ανάπτυξη των παιδιών. Gutenberg. Dunn, W. L. & Craig, G. (2021). Κατανοώντας την Ανάπτυξη του Ανθρώπου. Παπαζήση Feldman, R. S. (2019). Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Δια βίου προσέγγιση. Gutenberg. Lerner, R. M., & Steinberg, L. (Eds.). (2004). Handbook of adolescent psychology. John Wiley & Sons. Μόττη- Στεφανίδη, Φ., (επιμελ.) (2015). Παιδιά και έφηβοι σε έναν κόσμο που αλλάζει: Προκλήσεις, προσαρμογή και ανάπτυξη. Εστία. Schalkwijk, F. (2014). The conscience and self-conscious emotions in adolescence: An integrative approach. Routledge. Ο κατάλογος της επιπρόσθετης βιβλιογραφίας θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Επιλεγμένα άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά θα αναρτώνται (με σχετικές διευθύνσεις – url) μέσω του elearning.
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-03-2024