Τίτλος | ΕΙΔΙΚΟ ΘΕΜΑ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΙΙ / Special subject in italian language and culture II |
Κωδικός | 11419 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600018089 |
Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 36
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Ιταλική Γλώσσα και Φιλολογία | Επιλογής | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | ΕΙΔΙΚΟ ΘΕΜΑ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΙΙ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 4 |
Ώρες Συνολικά | 52 |
Class ID | 600147602
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Υπόγειο 1 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ Α' (440) |
Ημερολόγιο | Thursdsay 13:00 to 17:00 |
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600147602
- eLearning (Moodle):
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Επίπεδο ιταλικής γλώσσας Β2
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γενικό στόχο του μαθήματος αποτελεί η ενδυνάμωση του γλωσσικού και πολιτισμικού ρεπερτορίου των φοιτητών. Καθώς το προαπαιτούμενο επίπεδο στην ιταλική γλώσσα είναι το B2 για αυτό το μάθημα,μαθησιακό στόχο αποτελείη προσέγγιση του επιπέδου του ικανού χρήστη (Β2→Β2+Γ1).Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν: α) Στο επίπεδο κατανόησης του γραπτού λόγου οι φοιτητές πρέπει να είναι σε θέση να κατανοούν μακροσκελή και σύνθετα κείμενα, λογοτεχνικά ή πληροφοριακά, εξειδικευμένα άρθρα, αναγνωρίζοντας τις υφολογικές διακρίσεις και τις αφηρημένες έννοιες. β) Στο επίπεδο της κατανόησης του προφορικού λόγου να μπορούν να κατανοούν εκτεταμένο λόγο ακόμα και όταν δεν είναι δομημένος ξεκάθαρα ή και όταν οι σχέσεις μεταξύ των λεγομένων απλώς υπονοούνται αντί να δηλώνονται. γ) Αναφορικά με την παραγωγή του γραπτού λόγου, να μπορούν να εκφραστούν με σαφή, καλά δομημένα κείμενα, εκφράζοντας απόψεις αρκετά εκτενώς. Να μπορούν να γράφουν, δοκίμια ή αναφορές για σύνθετα θέματα, περιλήψεις και κριτικές επαγγελματικών ή λογοτεχνικών έργων.Να μπορούν να επιλέξουν το κατάλληλο ύφος για τον αναμενόμενο αναγνώστη. δ) Όσον αφορά την παραγωγή του προφορικού λόγου στην οποία δίνεται έμφαση και προτεραιότητα: να μπορούν να κάνουν σαφείς λεπτομερείς περιγραφές σύνθετων θεμάτων ενσωματώνοντας υπο-θέματα, αναπτύσσοντας συγκεκριμένα σημεία και ολοκληρώνοντας με ένα κατάλληλο συμπέρασμα.Να διατυπώνουν ένα επιχείρημα με σαφήνεια και ομαλή ροή, με ύφος που ταιριάζει στο περικείμενο και με μία αποτελεσματική λογική δομή. Σχετικά με τις ποιοτικές πτυχές της χρήσης προφορικού λόγου και αναφορικά με το εύρος, να διαθέτουν καλή γνώση ενός ευρέος φάσματος γλωσσικών στοιχείων που να επιτρέπει την επιλογή μιας διατύπωσης για να εκφράζονται με σαφήνεια και με το κατάλληλο ύφος για μεταδώσουν με ακρίβεια λεπτότερες σημασιολογικές αποχρώσεις.Επίσης να κατέχουν πολλές ιδιωματικές εκφράσεις και όρους της καθομιλουμένης. Αναφορικά με την ακρίβεια, να διατηρούν με συνέπεια το γραμματικό έλεγχο της σύνθετης γλώσσας.Ακόμα αναφορικά με την ευχέρεια να εκφράζονται αυθόρμητα επί μακρόν με τη φυσική ροή της καθομιλουμένης. Να μπορούν τέλος, να δημιουργούν λόγο που έχει συνοχή και συνεκτικότητα επιδεικνύοντας ελεγχόμενη χρήση των οργανωτικών σχημάτων, των συνδετικών και των άλλων στοιχείων συνεκτικότητας. Γενικούς στόχους αποτελούν: η ανάπτυξη της ικανότητας της αυτόνομης και της ομαδικής εργασίας, η ανάπτυξη του σεβασμού στην διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα έχει ως στόχο να εισάγει τους φοιτητές στον ιταλικό πολιτισμό. Προβλέπονται διδακτικές ενότητες που εμβαθύνουν στη γλώσσα και τον ιταλικό πολιτισμό και ειδικότερα στις θεματικές της ιστορίας της ιταλικής γλώσσας, της λογοτεχνίας και των τεχνών. Δίνεται η ευκαιρία στους φοιτητές να γνωρίσουν και να εκτιμήσουν την ιταλική πραγματικότητα, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, μέσα από μία διαδρομή στην ιστορία, την τέχνη και τον πολιτισμό. Επιπλέον, να γνωρίσουν την Ιταλία, ως γεωγραφικό τόπο, τον αστικό χώρο και την ύπαιθρο, να εμβαθύνουν στην ιταλική γλώσσα μέσω της ανάγνωσης και της μελέτης έργων λογοτεχνίας και πολιτισμού με τη χρήση πολυτροπικών διδακτικών υλικών. Προβλέπονται πρακτικές ασκήσεις με την ενεργό συμμετοχή των φοιτητών, που θα αφορούν στην γλωσσική και την υφολογική ανάλυση των λογοτεχνικών κειμένων, εργασίες σε ομάδες, έμφαση και προτεραιότητα του προφορικού λόγου.
Λέξεις Κλειδιά
Ιταλική γλώσσα, Ιταλικός πολιτισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Βιντεοδιαλέξεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 60 | 2,4 | |||
Σεμινάρια | 10 | 0,4 | |||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 40 | 1,6 | |||
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | 10 | 0,4 | |||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 10 | 0,4 | |||
Εξετάσεις | 20 | 0,8 | |||
Σύνολο | 150 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Διαρκής αξιολόγηση κατά τη διάρκεια του εξαμήνου
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Moretti Franco, Il romanzo I. La cultura del romanzo II. Le forme III. Storia e geografia IV. Temi, luoghi, eroi, V. Lezioni, Einaudi, 2008
Costa Antonio, Il cinema e le arti visive, Einaudi, 2002
Paolo Bertetto (a cura di), Uno sguardo d’insieme. Storia del cinema italiano, Marsilio Edizioni di Bianco & Nero 2011
Roy Menarini, Il grande cinema italiano, Atlante 2012
Gian Piero Brunetta, Cent'anni di cinema italiano, Editori Laterza, 2010
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-05-2020