Τίτλος | ΣΥΝΤΑΞΗ / Syntax |
Τίτλος στα Ιταλικά | SINTASSI |
Κωδικός | 11325 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Χαρακτηρισμός Μαθήματος | Γλωσσολογία και Διδακτική |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600000752 |
Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 76
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Ιταλική Γλώσσα και Φιλολογία | Κατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά | 3 | 2 | 6 |
Τίτλος | ΣΥΝΤΑΞΗ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 4 |
Ώρες Συνολικά | 52 |
Class ID | 600148052
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Φιλοσοφική (Νέα) |
Όροφος | Υπόγειο 1 |
Αίθουσα | ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΟ (371) |
Ημερολόγιο | Τετάρτη 09:00 έως 13:00 |
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600148052
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος:
- eLearning (Moodle):
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση:
•να κατανοούν την αλληλεπίδραση της σύνταξης με άλλα επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης και κυρίως της
μορφολογίας
•να κατανοούν τα βασικά στοιχεία και τους κανόνες της σύνταξης στην ελληνική και στην ιταλική γλώσσα
•να κατανοούν τις έννοιες της καθολικής γραμματικής και της παραμετρικής ποικιλίας
•να κατανοούν τη γραμματική της φραστικής δομής και
•να είναι σε θέση να την εφαρμόζουν στην πράξη
•να κατανοούν τους μετασχηματιστικούς κανόνες και
•να είναι σε θέση να τους εφαρμόσουν στην πράξη.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό αποτελεί εισαγωγή στο επίπεδο της συντακτικής ανάλυσης της γλώσσας με έμφαση στη συντακτική ανάλυση της ελληνικής και της ιταλικής γλώσσας. Πραγματεύεται τον τρόπο με τον οποίο δομούνται και αναλύονται οι φράσεις και οι προτάσεις μιας φυσικής γλώσσας και τη μεθοδολογία ανάλυσης βασικών συντακτικών φαινομένων.
Βασικό "εργαλείο" περιγραφής αποτελεί η Θεωρία των Αρχών και Παραμέτρων μέσα στο πρότυπο της γενετικής θεωρίας, καθώς και οι σύγχρονες εξελίξεις του. Το μάθημα προτείνεται για προπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος από το γ΄ εξάμηνο σπουδών και μετά, με την προϋπόθεση ότι κατά το πρώτο έτος των σπουδών τους θα έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τουλάχιστον ένα εισαγωγικό μάθημα στη γλωσσολογία.
Θέματα εξέτασης αποτελούν τα εξής: η γραμματική της φραστικής δομής, η σύνταξη του Χ΄ (Χ τονούμενου), οι μετασχηματιστικοί κανόνες, τα τεστ γραμματικότητας, παράμετροι που επηρεάζουν τη σειρά των όρων της πρότασης, η θεωρία κυβέρνησης και αναφορικής δέσμευσης και οι υποθεωρίες από τις οποίες αποτελείται.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιντεοδιαλέξεις
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 60 | 2,4 | ✓ | ✓ | |
Εργαστηριακή Άσκηση | 40 | 1,6 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 20 | 0,8 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 30 | 1,2 | ✓ | ||
Σύνολο | 150 | 6 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης: Εφαρμόζονται δύο διαφορετικές προσεγγίσεις για την αξιολόγηση των φοιτητών ανάλογα με τον ρυθμό μελέτης: 1. Για την περίπτωση της κατά πρόσωπο παρακολούθησης μαθημάτων, ο φοιτητής δύναται να λάβει μέρος σε δύο κουίζ που πραγματοποιούνται κατά την διάρκεια του εξαμήνου, ο μέσος όρος των οποίων θα αποτελέσει και την τελική του βαθμολόγηση. Αποτελεί απαράβατο όρο η συνεχής και αδιάλειπτη παρακολούθηση των μαθημάτων με μόνο δύο συνολικά απουσίες. Στην περίπτωση αποτυχίας στα κουίζ οδηγείται στις τελικές εξετάσεις.
2. Συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Εγχειρίδια μαθήματος:
1.Donati, C. 2002. Sintassi Elementare. Carocci editore S.p.A.: Roma.
2.Φιλιππάκη-Warburton, Ειρ. 1992. Εισαγωγή στη Θεωρητική Γλωσσολογία. Αθήνα: Νεφέλη.
1
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
•Adger, D. 2003. Core syntax: a minimalist approach. Oxford: Oxford University Press.
•Carnie, A. 2013. Syntax. A Generative Introduction. Oxford: Wiley Blackwell.
•Θεοφανοπούλου-Κοντού, Δ. 1989. Μετασχηματιστική Σύνταξη. Από την θεωρία στην πράξη. Αθήνα: Καρδαμίτσα.
•Fromkin,V., Rodman, R. & Hyams, N. (2008). Εισαγωγή στη μελέτη της γλώσσας. Μτφρ.: Γ. Βάζου, Γ. Ξυδόπουλος,
Φ. Παπαδοπούλου & Α. Τσαγγαλίδης. Eπιμ.: Γ. Ξυδόπουλος. Αθήνα: Πατάκης.
•Haegeman, L. 1994. Introduction to Government and Binding Theory. Oxford: Blackwell.
•Haegeman, L. 2006. Thinking Syntactically: A Guide to Argumentation and Analysis. Oxford: Blackwell.
•Κλαίρης, Χ. & Γ. Μπαμπινιώτης.2005. Γραμματική της Νέας Ελληνικής. Δομολειτουργική -επικοινωνιακή. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
•Κλαίρης, Χ. 2007. Λειτουργική Γλωσσολογία. Mτφ. Ε. Σελλά. Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα.
•Κρύσταλ, Ντ. 2003. Λεξικό γλωσσολογίας και φωνητικής. (Μτφρ. Γ. Ι. Ξυδόπουλος). Αθήνα: Πατάκης.
•Rizzi, L. 1993. Issues in Italian Syntax. The Hague: Mouton de Gruyter.
•Ρούσσου, Ά.2015. Σύνταξη. Γραμματική και Μινιμαλισμός. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:
Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/581/1/00_master_document_ROUSSOU.pdf
•Wiltschko, M. 2014. The Universal Structure of Categories. Towards a Formal Typology. Cambridge: Cambridge University Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-11-2019