Τίτλος | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ / PHYCHOLOGY OF EDUCATION |
Κωδικός | EC.ENB.7.14 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Βιολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Ευφημία Παπαθεοδώρου |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600014949 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 84
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Μοριακή Βιολογία, Γενετική και Βιοτεχνολογία | Επιλογής | 7 | 4 | 5 |
Περιβαλλοντική Βιολογία | Επιλογής | 7 | 4 | 5 |
Γενική | Επιλογής | 5 | 3 | 5 |
Τίτλος | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600148397
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Βιολογίας |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ Ι3 (206) |
Ημερολόγιο | Τετάρτη 15:00 έως 18:00 |
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600148397
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται ότι θα αποκτήσουν βασικές γνώσεις α) σχετικά με την ανάπτυξη διεργασιών και ικανοτήτων που εμπλέκονται στη μάθηση, β) για τις θεωρίες μάθησης και ανάπτυξης κινήτρων για μάθηση, γ) για τους ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση. Επίσης θα εξοικειωθούν με μεθόδους που μπορεί να υιοθετήσει ο εκπαιδευτικός προκειμένου να ενισχύσει τη μάθηση γνωστικών αντικειμένων όσο και βελτίωση της κοινωνικής συμπεριφοράς.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Αυτόνομη εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ορισμός και αντικείμενο της εκπαιδευτικής ψυχολογίας. Σχολική ψυχολογία και εξελικτική ψυχολογία. Ωρίμανση και μάθηση. Ετοιμότητα για μάθηση. Γνωστική ανάπτυξη. Η θεωρία του Piaget. Νοημοσύνη και μάθηση και παράγοντες που επιδρούν στην ανάπτυξη νοημοσύνης. Συναισθηματική νοημοσύνη και η ανάπτυξή της στο σχολικό πλαίσιο. Θεωρίες Μάθησης. Κλασική εξαρτημένη μάθηση, Μάθηση με δοκιμή και πλάνη-Συντελεστική μάθηση, Μάθησης λύσης προβλημάτων-Ενορατική μάθηση, Μάθηση με παρατήρηση και μίμηση-κοινωνική μάθηση. Εφαρμογές των θεωριών μάθησης, σύγκριση και κριτική. Μνήμη, παράγοντες που την επηρεάζουν και μοντέλα επεξεργασίας των πληροφοριών. Κίνητρα: Θεωρητικές προσεγγίσεις, κίνητρα επίδοσης και κίνητρα μάθησης. Επιδίωξη/αποφυγή επιτυχίας. Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου στην ανάπτυξη των κινήτρων.
Φροντιστήρια-Εργαστήρια: ΣΟρισμός και αντικείμενο της εκπαιδευτικής ψυχολογίας. Σχολική ψυχολογία και εξελικτική ψυχολογία. Ωρίμανση και μάθηση. Ετοιμότητα για μάθηση. Γνωστική ανάπτυξη. Η θεωρία του Piaget. Νοημοσύνη και μάθηση και παράγοντες που επιδρούν στην ανάπτυξη νοημοσύνης. Συναισθηματική νοημοσύνη και η ανάπτυξή της στο σχολικό πλαίσιο. Θεωρίες Μάθησης. Κλασική εξαρτημένη μάθηση, Μάθηση με δοκιμή και πλάνη-Συντελεστική μάθηση, Μάθησης λύσης προβλημάτων-Ενορατική μάθηση, Μάθηση με παρατήρηση και μίμηση-κοινωνική μάθηση. Εφαρμογές των θεωριών μάθησης, σύγκριση και κριτική. Μνήμη, παράγοντες που την επηρεάζουν και μοντέλα επεξεργασίας των πληροφοριών. Κίνητρα: Θεωρητικές προσεγγίσεις, κίνητρα επίδοσης και κίνητρα μάθησης. Επιδίωξη/αποφυγή επιτυχίας. Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου στην ανάπτυξη των κινήτρων.
Φροντιστήρια-Εργαστήρια: Συνεντεύξεις από εκπαιδευτικούς και μαθητές σχετικά με τη διαχείριση της σχολικής τάξης. Ανάλυση περιπτώσεων στις ακόλουθες θεματικές: διαχείριση προβλημάτων, γνωστικές θεωρίες μάθησης, γλωσσική, κοινωνική,γνωστική και ψυχολογική ανάπτυξη, συμπεριφορικές και κοινωνικές θεωρίες μάθησης, κίνητρα μάθησης, οικογένεια και μάθηση, αποτελεσματική διδασκαλία, νοημοσύνη.
Λέξεις Κλειδιά
νοημοσύνη, μάθηση, μνήμη, κίνητρα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 24 | 1,0 | ✓ | ||
Εργαστηριακή Άσκηση | 8 | 0,3 | |||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 30 | 1,2 | ✓ | ✓ | |
Φροντιστήριο | 7 | 0,3 | |||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 10 | 0,4 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | ✓ | ||
Μελέτη και προετοιμασία για εξετάσεις | 43 | 1,7 | ✓ | ||
Σύνολο | 125 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Slavin R. (2007). Εκπαιδευτική ψυχολογία: θεωρία και πράξη. Αθήνα: Μεταίχμιο
- Elliott S., Kratochwill T, Littlefield-Cook J., Travers, J.F. (2008). Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Αποτελεσματική διδασκαλία-αποτελεσματική μάθηση. Αθήνα: Gutenberg
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-01-2020