Τίτλος | ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ / THEORY AND PRACTICE OF THE SCIENCE OF EDUCATION |
Κωδικός | EC.ENB.8.11 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Βιολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Ευφημία Παπαθεοδώρου |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600014950 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 25
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Μοριακή Βιολογία, Γενετική και Βιοτεχνολογία | Επιλογής | 8 | 4 | 5 |
Περιβαλλοντική Βιολογία | Επιλογής | 8 | 4 | 5 |
Γενική | Επιλογής | 6 | 3 | 5 |
Τίτλος | ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2019 – 2020 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 4 |
Ώρες Συνολικά | 52 |
Class ID | 600148478
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Βιολογίας |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ Ι3 (206) |
Ημερολόγιο | Παρασκευή 14:00 έως 18:00 |
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600148478
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται: 1) να αντιληφθούν το πεδίο, το αντικείμενο, τις μεθόδους και τα θεωρητικά ερείσματα των επιστημών της αγωγής και 2) να γνωρίσουν τα μείζονα παραδείγματα με βάση τα οποία σχεδιάζονται εκπαιδευτικά προγράμματα, παράγονται μέσα διδασκαλίας και αξιολογείται η εκπαιδευτική διαδικασία.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Πεδίο, κλάδοι και βασικές έννοιες των επιστημών της αγωγής (αγωγή, παιδεία, μόρφωση, κοινωνικοποίηση, διδασκαλία, μάθηση). Αντικείμενο και μέθοδοι της παιδαγωγικής έρευνας. Ιστορική, αναλυτική και συνθετική έρευνα. Θεωρίες της Παιδαγωγικής και σχέση θεωρίας με πράξη. Εκπαίδευση, κατάρτιση και ιδεολογία. Ιδεώδη, σκοπός, στόχοι, λειτουργία και μέλλον της εκπαίδευσης. Ομάδες αναφοράς: παιδί, έφηβος/η, ενήλικος/η, μαθητής/τρια, εκπαιδευτικός, εκπαιδευτής ενηλίκων. Θεσμοί και δομές που παρέχουν αγωγή και εκπαίδευση. Τα ‘παραδείγματα’ της σχολικής εκπαίδευσης: το παραδοσιακό σχολικό παράδειγμα, το συμπεριφοριστικό παράδειγμα, το εποικοδομητικό παράδειγμα, το κριτικό παράδειγμα - γνωρίσματα, κριτική. Πηγές και μέσα μάθησης, προγράμματα σπουδών, μέσα διδασκαλίας, εκπαιδευτική διαδικασία και σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα.
Φροντιστήρια-Εργαστήρια: Μελέτη κειμένων παιδαγωγών. Μελέτη θεσμικών κειμένων. Διατύπωση σκοπών και στόχων. Δημιουργία σχεδίων διδασκαλίας. Δημιουργία εργαλείων καταγραφής αναγκών και προφίλ των μαθητών. Δημιουργία δραστηριοτήτων αξιολόγησης των μαθητών. Κοινωνιόγραμμα. Μελέτες περίπτωσης. Δημιουργία διδακτικών σεναρίων. Εκπόνηση μικρής κλίμακας ερευνών σε σχολεία.
Λέξεις Κλειδιά
Παιδαγωγική, Σχολική Παιδαγωγική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 30 | 1,2 | ✓ | ||
Εργαστηριακή Άσκηση | 10 | 0,4 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 20 | 0,8 | ✓ | ||
Φροντιστήριο | 12 | 0,5 | ✓ | ||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 10 | 0,4 | ✓ | ||
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | ✓ | ||
Αυτοτελής Μελέτη και προετοιμασία για εξετάσεις | 40 | 1,6 | |||
Σύνολο | 125 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γεώργιος Πασιάς, Γεώργιος Φλουρής, Δημήτριος Φωτεινός (2015). Παιδαγωγική και Εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN 978-960-333-886-4
Κυριάκος Μπονίδης (2012) Προδιαγραφές της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας: Θεωρία και Πράξη. Θεσσαλονίκη: Γράφημα. ISBN: 9789606865596
Ιωάννης Ε. Πυργιωτάκης (2011). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. ISBN: 978-960-9552-33-2
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-12-2020