Αμπατζόγλου Γρηγόρης 2001. Γλώσσα και μετανάστευση: ψυχολογικές διαστάσεις [Β7] Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_b7/index.html
Αμπατζόγλου Γρηγόρης 2001. Μαθησιακές δυσκολίες και σχολική αποτυχία [Ζ1] Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_g1/index.html
Αμπατζόγλου Γρηγόρης 2001. Παθολογία της γλώσσας [Ζ2]
Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_g2/index.html
Αμπατζόγλου Γρηγόρης - Γιάννης Τζιαρός (2001) Λογοθεραπεία- Λογοπεδική [Ζ3] Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_g3/index.html
Αυδή, Ε. & E. Γεωργάκα 2009. Η συμβολή της ανάλυσης λόγου στη μελέτη της ψυχοθεραπείας. Μ. Πουρκός & Μ. Δαφέρμος (Επιμ.) Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας στην Ψυχολογία και την Εκπαίδευση: Επιστημολογικά, Μεθοδολογικά και Ηθικά Ζητήματα. Τόμος Β., Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος, 295-318.
Αυδή, Ε. & Ε. Μουρελή 2002: Ο εγκλωβισμός στο ρόλο του «κακού» και του «άριστου» μαθητή. Α. Αυδή & Α. Χρυσαφίδου (επιμ.), Ανακαλύπτοντας τον πλούτο της διαφορετικότητας μέσω της τέχνης. Θεσσαλονίκη: Πήγασος, 110-122.
Buttny, R. & S. Kellog Rath 2007. Discursive practices in talking problems during a school-family meeting. Herburn, A. & S. Wiggins (Hrsg.) Discursive Research in Practice. New Approaches to Psychology and Interaction. New York: Cambridge University Press, 247-262.
Butulussi, E. 2007. „Zur Herausbildung kultureller Bewusstheit in der Germanistik am Beispiel Griechenland“. Σε: Jahrbuch Deutsch als Fremdsprache, 32, 113-125.
Butulussi, E. 2011. Kritische Diskurs- und Wortschatzanalyse in der griechischen Germanistik: Multikulturell, multimedial, multidisziplinär. (http://www.gs.uoa.gr/fileadmin/gs.uoa.gr/uploads/synedria/Schnittstellen_Linguistik_und_Didaktik_2009.pdf), 44-57.
Dowling, Emilia / Elsie, Osborne (επιμ.) (2001). Η οικογένεια και το σχολείο. Μια συστημική προσέγγιση από κοινού σε παιδιά με προβλήματα. Αθήνα: Gutenberg.
Edwards, D. & Potter, J. (1992). Discursive Psychology. London: Sage.
Ehlich, K. 1990. Zur Struktur der psychoanalytischen "Deutung". Ehlich, K. & Α. Koerfer u.a. (Hrsg.) Medizinische und therapeutische Kommunikation. Diskursanalytische Untersuchungen. Opladen: Westdt. Verl., 210–227.
Goffmann, Erving 2006. Η παρουσίαση του εαυτού στην καθημερινή ζωή. Αθήνα: Εκδ. Αλεξάνδρεια.
Θεοδωροπούλου, Μ. 2004. Βίωμα, συναίσθημα και μεταφορά. Εκ των υστέρων 11:141-160.
Θεοδωροπούλου, Μ. 2004. Στα γλωσσικά μονοπάτια του φόβου. Ψυχισμός και γλώσσα. Αθήνα, Νήσος.
Θεοδωροπούλου, Μ. 2008. Έφυγε…: Η μεταφορά ενός αμετάκλητου (;) αποχωρισμού. Στο Θέρμη και φως, Αφιερωματικός τόμος στη μνήμη του Α.-Φ. Χριστίδη, επιμ. Μ. Θεοδωροπούλου, 169-182. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
Θεοδωροπούλου, Μ. 2012. Μεταφορά: ένας ευλύγιστος μηχανισμός; Στο Λόγος και νόηση: Συζητήσεις για τον λόγο στο Αιγινήτειο, επιμ. Ι. Ευδοκιμίδης & Κ. Πόταγας, 172-183. Αθήνα: Συνάψεις.
Μετάλογος 2010. Σχολεία, εκπαίδευση και συστημικές ιδέες. Συστημικές προσεγγίσεις και ψυχοθεραπεία. Συστημική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος. Τεύχος 18. Θεσσαλονίκη: Grapholine.
Μουρελή, E. 2010. H Oμάδα της αναστοχαστικής πράξης: Παραδείγματα. Κωτσάκης, Δ. κ.ά. Αναστοχαστική Πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο. Αθήνα: Νήσος, 19-45.
Mπίκος, Κ. 2004. Αλληλεπίδραση και κοινωνικές σχέσεις στη σχολική τάξη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Μπίμπου, I. 2010. Ψυχολογία και Σχολείο. Κωτσάκης, Δ. κ.ά. 2010. Αναστοχαστική Πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο. Αθήνα: Νήσος, 307-383.
Mπουτουλούση, Ε. 2007. „Stereotyp, Hydrophobie, Hydrophilie: DaF-Unterricht und Metaphern des Deutschen und Griechischen in Multikulturalitätsdiskursen“. Σε: Redder A. (ed.) Diskurse und Texte. Festschrift für Konrad Ehlich zum 65. Geburtstag. Tübingen: Stauffenburg (Festschriften), 527-536. [2007]
Mπουτουλούση, Ε. 2008β. «Μεταφορά και επιχειρηματολογία στον λόγο της πολυπολιτισμικότητας». Σε: Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, Πρακτικά της 28ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του
Α.Π.Θ., 21-22 Απριλίου, 2007: Γλώσσα και κοινωνία, 279-292.
Mπουτουλούση, Ε. 2010α. «Ανοιχτός διάλογος και εκπαίδευση». Σε: Μετάλογος 18. Συστημική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος, 118-130. [2010]
Mπουτουλούση, Ε. 2010β. «Κοινωνικός αποκλεισμός και σχολείο». Σε: Κωτσάκης, Δ. / Μουρελή, Ε. / Μπίμπου, Α. / Μπουτουλούση, Ε. κ.ά. (2010). Αναστοχαστική Πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο. Αθήνα: Νήσος, 255-306. [2010]
Mπουτουλούση, Ε. 2013. «Eπικοινωνία και σχέσεις στο μάθημα της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας στο ελληνικό σχολείο: Προβλήματα και διεπιστημονικές προσεγγίσεις στον λόγο μιας ομάδας αναστοχαστικής πράξης για τη στήριξη εκπαιδευτικών». Σε: Πρακτικά Ημερίδας Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ: Διεπαφές ανάμεσα στη Γλωσσολογία και τη Διδακτική των γλωσσών: Η Γερμανική ως Ξένη Γλώσσα στην ελληνική εκπαίδευση. Αθήνα, 20.4.2013 [105-124: http://www.gs.uoa.gr/fileadmin/gs.uoa.gr/uploads/synedria/SLSD2013.pdf]
Scarvaglieri, C. 2013. Nichts anderes als ein Austausch von Worten. Sprachliches Handeln in der Psychotherapie. Berlin/ Boston: De Gruyter.
Σόντακ, Σ. 1993. Η νόσος ως μεταφορά. Το AIDS και οι μεταφορές του. Αθήνα: Ύψιλον.
Σπανοπούλου, Ε. 2010. Φανεροί και αφανείς συμμέτοχοι στα γεγονότα της τάξης. Κωτσάκης, Δ. κ.ά. 2010. Αναστοχαστική Πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο. Αθήνα: Νήσος, 395-398.
Στάμου, Α. 2014. «Η κριτική ανάλυση λόγου: Μελετώντας τον ιδεολογικό ρόλο της γλώσσας» Σε: Γεωργαλίδου, Μαριάνθη / Σηφιανού, Μαρία / Βίλλυ, Τσάκωνα (επιμ.) Ανάλυση Λόγου. Θεωρία και εφαρμογές. Αθήνα: Νήσος. 149-187.
Χριστίδης, Α.Φ. 1999. «Όψεις της μεταφοράς». Δ. Κατή/Μ. Κονδύλη/Κ. Νικηφορίδου (επιμ.). Γλώσσα και νόηση. Επιστημονικές και φιλοσοφικές προσεγγίσεις. Αθήνα, Αλεξάνδρεια, 197-206.
Watzlawick, P. & J. Beavin-Bavelas & D. Jackson 1985. Menschliche Kommunikation. Formen, Störungen, Paradoxien. (7. Aufl.) Bern, Stuttgart, Wien: Hans Huber Verlag.
Watzlawick, Paul / Janet, Beavin-Bavelas / Don, Jackson (2005): Ανθρώπινη Επικοινωνία και οι επιδράσεις της στη συμπεριφορά. Χαραλαμπάκη, Κάτια (Επιστ. Επιμ.) Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Wodak, R. 1981. How do I put my problem? Problem presentation in therapy and interview. Text 1(2), 191-213.
Wodak, R. 1996. Disorders of Discourse. London, New York: Longman.
Wodak-Leodolter, R. 1980. Problemdarstellungen in gruppentherapeutischen Situationen. In: Ehlich, K. (Hg.) Erzählen im Alltag. Frankfurt M: Suhrkamp, 179-208.