Aller au contenu principal
Structure Qualité
Université Aristote de Thessaloniki
Identifiant
Vous êtes ici
Accueil
»
e-Curriculum Vitae
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Vasileios Foukas
Assistant Professor, School of Philosophy and Education
Personal Information
2310997190
vfoukas@edlit.auth.gr
Γνωστικό Αντικείμενο
:
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών
Επιστήμη της εκπαίδευσης
Ιστορία, φιλοσοφία και σχετικά αντικείμενα
Επιστήμη της εκπαίδευσης
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
2001
ΠΤΥΧΙΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ/ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ
Α.Π.Θ.
Greece
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Μεταπτυχιακές Σπουδές
2004
ΜΔΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ/ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ
Α.Π.Θ.
Greece
ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Διδακτορικό Δίπλωμα
2009
ΔΔ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ/ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ
Α.Π.Θ.
Greece
Course Work
Courses of Winter semester of 2018–19 academic year
TMĪMA FILOSOFIAS KAI PAIDAGŌGIKĪS
Π1507
History of the Higher Education in Greece: the case of the faculties of Philosophy
Π3013
Educational policy and reforms in Grecce
Courses of Spring semester of 2018–19 academic year
TMĪMA FILOSOFIAS KAI PAIDAGŌGIKĪS
ΙΠ700
Historical Pedagogy: Milestones in the History of Education
Π1509
Educators and Educational thought in the greek-speaking areas (19th century-Interwar period)
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
In progress
Repana Elaianthi. Η πληθώρα των μαθητών, η ανεπάρκεια των σχολείων, το ελλίπον προσωπικό: Η εικόνα των δημοτικών σχολείων της Θεσσαλονίκης μέσα από τις εκθέσεις των επιθεωρητών (1945-1952)
Vasileiadou Despoina. Από το "Σχολείο των ελληνικών γραμμάτων" στο "Ιδιωτικό Ρωμαίικο Δημοτικό Σχολείο Βλάγκας (1763-2013): Από την ενοριακή στη μειονοτική εκπαίδευση
Karakatsani Evmorfia. Οι Χρηστομάθειες ως διδακτικά εγχειρίδια του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στα Ελληνικά Σχολεία του ελληνικού κράτους (1836-1929).
Martzivanou Anna. Η μεταφορά των μεταρρυθμιστικών παιδαγωγικών ιδεών στην Ελλάδα μέσω του εκπαιδευτικού - παιδαγωγικού περιοδικού τύπου και η διαμόρφωση της παιδαγωγικής θεωρίας (1900 - 1940)
Outsoglou Angeliki Sotiria. 'Έξω από το σκοτάδι' : Η ζωή, το έργο, η κοινωνικής δράση της Helen Keller και η υποδοχή τους στην Ελλάδα
Tsintza Despoina. Ο Υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Β. Γοντίκας και οι μεταρρυθμιστικές του προσπάθειες: Από τα νομοσχέδια του 1923 στη μεταρρύθμιση του 1929
Botis Stefanos. Το προφίλ του εκπαιδευτικού μέσα από παιδαγωγικά κείμενα του Ν. Εξαρχόπουλου: απόψεις και προτάσεις
2017–2018
Tzotzi Antonia. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΦΥΛΟ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ EΔΕΣΣΑΣ
Varlami Maria. "Το μυστικό της παιδικής ηλικίας": Οι απόψεις της M. Montessori για το παιδί και την παιδική ηλικία
Theodoridou Effimia. Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1964-1980): ΑΠΟ ΤΟ «ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ» ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
2016–2017
Misailidou Ioanna. Η "υποδοχή" της Φιλοσοφικής Σχολής Θεσσαλονίκης από τον ημερήσιο τύπο
Outsoglou Angeliki Sotiria. Helen Keller (1180-1968): Η ζωή και το έργο της
2015–2016
Gkogkou Rafaela. Κώστας Καλντζής (1911-1988): Παιδαγωγός, δάσκαλος, μεταρρυθμιστής της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα
Safouris Stefanos. "Εμπρός για μια Ελλάδα νέα...": Ιδεολογίες και ιδεολογήματα, αξίες και πρότυπα μέσα από τα αναγνωστικά βιβλία της περιόδου 1939-1941
Dimopoulou Foteini. Εφημερίς των Κυριών (1887-1917): Η υποδοχή της εισόδου των γυναικών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Dimopoulou Ioulia. Η αρχαία ελληνική γραμματεία από μετάφραση στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964: Υποδοχή, απόψεις, αντιδράσεις.
Valioki Sofia Ilektra. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Γεράσιμου Αρσένη: Βασικές αρχές-αντιδράσεις
2014–2015
Kyrgianni Maria. Οι παιδαγωγικές απόψεις του Fr. Frobel και της M. Montessori για την προσχολική αγωγή και η διάχυσή τους στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα
Martzivanou Anna. Η διδασκαλία της πρώτης ανάγνωσης από την καθιέρωση της συνδιδακτικής μεθόδου (1880) έως το 1895
Kiosse Eirini. Η μεταρρυθμιστική παιδαγωγική στη Γερμανία και το παιδαγωγικό έργο του Hugo Gaudig (1860-1923): Όψεις, απόψεις και επιδράσεις
Giouvri Efthymia. Οι απόψεις των εκπροσώπων του Σχολείου Εργασίας στην Ελλάδα για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου
Tsintza Despoina. Το φοιτητικό κίνημα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: αιτήματα, κινητοποιήσεις, ιδεολογικοί αγώνες
2013–2014
Andreadelli Eleni. Όψεις της εκπαιδευτικής ιστορίας της Θεσσαλονίκης (1912-1974). Λόγοι μαθητών και μαθητριών για το χθές και το σήμερα των σχολείων.
Aslanidou Maria. Η σχολική ζωή στο Α' Γυμνάσιο Γιαννιτσών (1914-1980): Μελέτη αρχειακού υλικού - Απόψεις εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών
Lika Maria. Το σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα υπό το πρίσμα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων του 20ού αιώνα: Το παράδειγμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Tsilika Anastasia Eirini. Το κίνημα της Νέας Αγωγής και η αντιαυταρχική εκπαίδευση του A.S.Neill
Unknown
Kousi Christina. Η Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: πρόγραμμα σπουδών και καθηγητές (1964-1984)
Georgiadou Christina. Η Τριτοβάθμια εκπαίδευση στη μεταπολιτευτική Ελλάδα (1977-2000): σχέδια, αλλαγές, αντιδράσεις
Papamanoli Anastasia. Το δικαίωμα πρόσβασης των γυναικών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (τέλη 19ου αιώνα - αρχές 20ου αιώνα). Προϋποθέσεις, όρια και περιορισμοί.
Administrative Work
Άλλο
#
Από
Έως
Θέση Περιγραφή
1
2012
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
2
2012
2016
ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, OPEN COURSES Α.Π.Θ.
Research Projects
2017–2019
Η μεταφορά των μεταρρυθμιστικών παιδαγωγικών ιδεών στην Ελλάδα του εκπαιδευτικού - παιδαγωγικού περιοδικού τύπου και η διαμόρφωση της παιδαγωγικής θεωρίας (1900-1940)
2017–2017
Συνέδριο: "Εκατό χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1917"
2017–2017
Συνέδριο: "Εκατό χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1917"
2017–2017
Συνέδριο: "Εκατό χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1917"
2017–2017
Εκατό χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1917
2013–2014
Δράση Δ: Ενίσχυση ερευνητικής δραστηριότητας ανθρωπιστικών επιστημών (β' φάση)-«Με λόγια και εικόνες»:Η εκπαίδευση στη Θεσσαλονίκη μέσα από φωτογραφικό υλικό(19ος αιώνας-Μεσοπόλεμος)
Connection to Society
Συνεργασίες με κοινωνικούς, πολιτιστικούς και παραγωγικούς φορείς
2015
–2015
ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
.
2015-03
.
2015-06
.
2012
–2013
ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
.
2012-10
.
2013-05
.
Work Acknowledgement
Βιβλιοκρισίες Δημοσιεύσεων ‘Vasileios Foukas’
Ελληνικά Περιοδικά
2013
.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΩΝ ΠΟΛΙΣ
.
46
.
92
.
Publications
2018
Without Type
Foukas Vasileios
(2018)
.
Challenges in Greek education during the 1960s: The 1964 educational reform and its overthrow
.
Espacio, Tiempo y Educacion
.
vol.5 no.1 p.71-93
.
2017
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2017)
.
Η πορεία αφομοίωσης των Σλαβοφώνων στη Μακεδονία: Απόψεις και προτάσεις των Επιθεωρητών Δημοτικής Εκπαίδευσης (1924-1925)
.
Θέματα Ιστορίας της Εκπαίδευσης
.
no.15-16 p.143-173
.
Φούκας Βασίλειος
(2017)
.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και φοιτητικό κίνημα κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου: Αγώνες, αγωνίες, διεκδικήσεις και διώξεις
.
Θεσσαλονίκη
.
no.9 p.221-245
.
Without Type
Foukas Vasileios
(2017)
.
Women's education in Greece (1929-1979): Democratisation, modernisation and coeducation
.
Women's education in Southern Europe: historical perspectives (19th-20th centuries)
.
Επιμέλεια:Antonella Cagnolatti - Antonio Fco. Canales Serrano
.
Italy
.
Aracne editrice
.
p.261-295
.
Φούκας Βασίλειος
(2017)
.
Ο Ευάγγελος Παπανούτσος και η έδρα της Συστηματικής Φιλοσοφίας στη Φιλοσοφική Σχολή Θεσσαλονίκης: Άγονοι αγώνες και αγωνίες
.
Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση: Ιστορικο-συγκριτικές προσεγγίσεις Τιμητικός τόμος για τον Καθηγητή Σήφη Μπουζάκη
.
Επιμέλεια:Δ. Φωτεινός, Π. Σιμενή, Ν. Παπαδάκης
.
Αθήνα
.
Gutenberg
.
p.437-467
.
Φούκας Βασίλειος
(2017)
.
Πανεπιστήμιο και κοινωνία: Ο ρόλος της Φιλοσοφικής Σχολής στην πνευματική κίνηση στη Θεσσαλονίκη (1926-1974)
.
Θέματα Ιστορίας της Ελληνικής Εκπαίδευσης και Φύλο (19ος και 20ός αιώνας) προς τιμήν της Ομότιμης Καθηγήτριας Σιδηρούλας Ζιώγου-Καραστεργίου
.
Επιμέλεια:Κ. Δαλακούρα, Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Χρ. Τζήκας, Β. Φούκας
.
Θεσσαλονίκη
.
Κυριακίδη
.
p.175-195
.
Φούκας Βασίλειος
(2017)
.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και φοιτητικό κίνημα: Οι πρώτοι αγώνες
.
Κοινωνία και Εκπαίδευση: Τιμητικός τόμος στη μνήμη του Ομότιμου Καθηγητή Μιχάλη Κελπανίδη
.
Επιμέλεια:Κ. Μπίκος και Δ. Σταμοβλάσης
.
Θεσσαλονίκη
.
Ζυγός
.
p.389-410
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος (editor)
,
Δαλακούρα Κατερίνα (editor)
,
Δεληγιάννη-Κουιμτζή Βασιλική (editor)
,
Τζήκας Χρήστος (editor)
(2017)
.
Θέματα Ιστορίας της Ελληνικής Εκπαίδευσης και Φύλο (19ος και 20ός αιώνας) προς τιμήν της Ομότιμης Καθηγήτριας Σιδηρούλας Ζιώγου-Καραστεργίου
.
Θεσσαλονίκη
.
Κυριακίδης
.
2016
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2016)
.
Από το Α΄ Γυμνάσιον αρρένων Θεσσαλονίκης στη Φιλοσοφική Σχολή Θεσσαλονίκης και τανάπαλιν: Μια δυναμική σχέση κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου
.
Χρονικά του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
.
no.26 p.44-58
.
Φούκας Βασίλειος
(2016)
.
Μεταξύ 'παλαιάς' και 'νέας' αγωγής: Το προφίλ του εκπαιδευτικού, η αναγκαιότητα παιδαγωγικής κατάρτισης και το περιοδικό Μέση Εκπαίδευσις (1905-1906)
.
Νέος Παιδαγωγός
.
no.7 p.20-32
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος
,
Ζιώγου-Καραστεργίου Σιδηρούλα
(2016)
.
Η γυναικεία εκπαίδευση
.
Ο Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος και η ελληνική εκπαίδευση: Από την Κρητική Πολιτεία (1898-1913) στις κυβερνητικές περιόδους στην Ελλάδα (1910-1920 και 1928-1932)
.
Επιμέλεια:Σήφης Μπουζάκης
.
Αθήνα
.
Gutenberg
.
p.97-107, 155-159
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2016)
.
Τα δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση (18ος-20ός αι.): Η εξέλιξη του σχετικού προβληματισμού στην Ελλάδα
.
Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα
.
9ο Πανελλήνιο Συνέδριο
.
Επιμέλεια:Κ. Δ. Μαλαφάντης, Β. Παπαδοπούλου, Σ. Αυγητίδου, Γ. Ιορδανίδης, Ι. Μπέτσας
.
Φλώρινα - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
ΠΕΕ
.
vol.2 p.906-918
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2016)
.
Η Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1926-1940): Πρόσωπα και προγράμματα, πορεία και πρωτοπορία
.
Θεσσαλονίκη
.
Κυριακίδης
.
2015
Without Type
Φούκας Βασίλειος
,
Ζιώγου-Καραστεργίου Σιδηρούλα
(2015)
.
Το σώμα των εκπαιδευτικών στα σχολεία της Ελληνικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης μέχρι το 1912: Άτομα και συλλογικότητες
.
Η Θεσσαλονίκη στις παραμονές του 1912
.
Διεπιστημονικό Συμπόσιο
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.216-238
.
2014
Without Type
Foukas Vasileios
(2014)
.
Internationalization of pedagogical theory and the reflections on the Greek case, 1830-1930
.
Menon: Journal of Educational Research
.
no.3 p.64-74
.
Φούκας Βασίλειος
,
Κυρίτσης Δημήτριος
(2014)
.
Κοινωνική μέριμνα του Δήμου Θεσσαλονίκης σε σχολεία και εκπαιδευτικούς κατά τη δεκαετία του 1930
.
Αρχειακά Ανάλεκτα
.
no.1 p.209-228
.
Φούκας Βασίλειος
(2014)
.
Παιδική ηλικία και παιδαγωγική θεωρία στην Ελλάδα (18ος αιώνας-Μεσοπόλεμος): Από τη θεωρία του 'μικρού ενήλικα' στη διδασκαλία της 'ψυχολογίας του παιδιού'
.
Παιδαγωγική Επιθεώρηση
.
no.57 p.43-58
.
Φούκας Βασίλειος
(2014)
.
"...ευδοκίμως και φιλοπόνως διδάσκει...". Το διδακτικό έργο και η γενικότερη παρουσία του καθηγητή Αντώνιου Σιγάλα στη Φιλοσοφική Σχολή Θεσσαλονίκης κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου (1926-1940)
.
Φιλόλογος
.
no.158 p.570-586
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος
,
Μενέλαος Τζιφόπουλος
(2014)
.
Τοπική Εκπαιδευτική Ιστορία: Το παράδειγμα των σχολείων της Θεσσαλονίκης
.
Thessaloniki, Greece
.
Aristotle University of Thessaloniki
.
Φούκας Βασίλειος
,
Αντωνίου Φλωρεντία
(2014)
.
Ιστορία της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης
.
Thessaloniki, Greece
.
Aristotle University of Thessaloniki
.
Φούκας Βασίλειος
,
Μαρία Κοντοβά
(2014)
.
Παιδαγωγοί και παιδαγωγική σκέψη
.
Thessaloniki, Greece
.
Aristotle University of Thessaloniki
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2014)
.
Η παιδαγωγική θεωρία και επιστήμη στην Ελλάδα (18ος και 19ος αιώνας): Βασικοί εκπρόσωποι - αντιπροσωπευτικά κείμενα
.
Θεσσαλονίκη
.
Δέσποινα Κυριακίδη
.
2013
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2013)
.
"Από τα θρανία στα έδρανα και στην έδρα". Μία αμφίδρομη σχέση ανάμεσα στα Γυμνάσια και στη Φιλοσοφική Σχολή Θεσσαλονίκης κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου
.
Σχολεία και Εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης (19ος αιώνας - Μεσοπόλεμος): Προσωπογραφίες ευεργετών και εκπαιδευτικών
.
Σχολεία και Εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης (19ος αιώνας - Μεσοπόλεμος)
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.181-201
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος (editor)
,
Ζιώγου-Καραστεργίου Σιδηρούλα (editor)
(2013)
.
Σχολεία και Εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης (19ος αιώνας - Μεσοπόλεμος): Προσωπογραφίες ευεργετών και εκπαιδευτικών
.
Θεσσαλονίκη
.
Δέσποινα Κυριακίδη
.
2012
Without Type
Φούκας Βασίλειος
,
Ζιώγου-Καραστεργίου Σιδηρούλα
(2012)
.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Ιωακείμ Γ΄ και η εκπαίδευση του Γένους
.
Ιωακείμ Γ΄ ο Μεγαλοπρεπής. Ο από Θεσσαλονίκης Οικουμενικός Πατριάρχης και η εποχή του
.
Επιμέλεια:Δαρδαβέσης Θεόδωρος
.
p.327-352
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2012)
.
Οι απόψεις των Επιθεωρητών Δημοτικής Εκπαίδευσης (1924-1925) για την πορεία της αφομοίωσης των ξενόφωνων στη Μακεδονία μετά την ενσωμάτωση στο Κράτος
.
Η εκπαίδευση στο Ν. Πέλλας (τελευταία περίοδος Οθωμανικής κυριαρχίας-1950/60)
.
Η εκπαίδευση στο Ν. Πέλλας (τελευταία περίοδος Οθωμανικής κυριαρχίας-1950/60)
.
Έδεσσα - Ελλάδα
.
Φούκας Βασίλειος
(2012)
.
"Είναι ακόμα ένας δρόμος μακρινός!...". Η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας από μετάφραση στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων του Ελ. Βενιζέλου (1929-1932) και η υποδοχή της από τους εκπαιδευτικούς Μέσης Εκπαίδευσης
.
Ελληνική Γλώσσα και Εκπαίδευση
.
6ο Επιστημονικό Συνέδριο Ιστορίας της Εκπαίδευσης
.
Πάτρα - Ελλάδα
.
p.338-353
.
Φούκας Βασίλειος
,
Σκούρτης Ιωάννης
(2012)
.
Η ελληνική εκπαίδευση στη Βάρνα και ο ρόλος του τοπικού Φιλεκπαιδευτικού Συλλόγου (1872)
.
Πρακτικά του ΛΒ΄ Πανελλήνιου Ιστορικού Συνεδρίου
.
ΛΒ΄ Πανελλήνιο Ιστορικό Συνέδριο
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.209-224
.
2011
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2011)
.
Η διδασκαλία της Ιστορίας στις Φιλοσοφικές Σχολές Αθηνών και Θεσσαλονίκης κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου: Μία ιστορικο-συγκριτική προσέγγιση
.
Θέματα Ιστορίας της Εκπαίδευσης
.
no.9 p.95-122
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2011)
.
Η Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από την ίδρυσή της έως τη Μεταπολίτευση: Πρόσωπα και προγράμματα, συνέχειες και ασυνέχειες
.
Πανόραμα Ιστορίας της Εκπαίδευσης: Όψεις και απόψεις
.
Επιμέλεια:Μπουζάκης Σήφης
.
τομ.2 p.485-509
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2011)
.
"προς τελειοποίησιν των εν τοις Γυμνασίοις και τοις Ελληνικοίς σχολείοις διδασκόντων..". Η παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης και ο Σύλλογος προς διάδοσιν Ωφελίμων Βιβλίων
.
Πρακτικά του ΛΑ΄ Πανελλήνιου Ιστορικού Συνεδρίου
.
ΛΑ΄ Πανελλήνιο Ιστορικό Συνέδριο
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.231-251
.
2010
Without Type
Foukas Vasileios
,
Ziogou-Karastergiou Sidiroula
,
Chatzimpei Paschalina
(2010)
.
Childhood and pedagogical theory in Greece (19th-first decades of the 20th century): From 'the little adult' to the 'child's psychology'
.
Negotiating Childhoods
.
Επιμέλεια:Hopkins Lucy, Macleod Mark, Turgeon Wendy C
.
p.87-97
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2010)
.
Οι ιστορικές σπουδές στη Φιλοσοφική Σχολή Θεσσαλονίκης κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου: Πρόσωπα, προγράμματα, προτεραιότητες
.
Πρακτικά του Λ΄ Πανελλήνιου Ιστορικού Συνεδρίου
.
Λ΄ Πανελλήνιο Ιστορικό Συνέδριο
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.337-358
.
Φούκας Βασίλειος
,
Βαχάρογλου Ευστράτιος
(2010)
.
"Περί των χρεών των διδασκαλισσών". Οι ρυθμίσεις της πολιτείας και οι απόψεις των παιδαγωγών κατά τον 19ο αιώνα. Εκπαιδευτική πολιτική και παιδαγωγική θεωρία
.
Γυναίκες στην Ιστορία των Βαλκανίων. Ιστορίες ζωής γυναικών εκπαιδευτικών
.
Γυναίκες στην Ιστορία των Βαλκανίων. Ιστορίες ζωής γυναικών εκπαιδευτικών
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.329-352
.
Φούκας Βασίλειος
(2010)
.
Το 'Εθνικόν Διδασκαλείον' της Μακεδονίας (1876-1882): Η παρουσία και η προσφορά του Χαρίσιου Παπαμάρκου και του Παναγιώτη Π. Οικονόμου στο Διδασκαλείο Θεσσαλονίκης
.
Οι εκπαιδευτικοί γράφουν και μιλούν για την ιστορία των σχολείων της Θεσσαλονίκης
.
Οι εκπαιδευτικοί γράφουν και μιλούν για την ιστορία των σχολείων της Θεσσαλονίκης
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.38-57
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος
,
Κυρίτσης Δημήτριος
(2010)
.
Διερευνώντας την Τοπική Ιστορία της Θεσσαλονίκης : Απόψεις, στάσεις και γνωστικό επίπεδο μαθητών/τριών και η επίδραση της οικογένειας και του σχολείου στη διαμόρφωσή τους
.
Θεσσαλονίκη
.
Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης
.
Φούκας Βασίλειος
(2010)
.
Η Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: Σπουδές, σπουδαστές και σπουδάστριες κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου (1926-1940)
.
Θεσσαλονίκη
.
Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη
.
2008
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2008)
.
"...Περί Εθνικού Διδασκαλείου εν Θεσσαλονίκη...". Ίδρυση, λειτουργία, σπουδές και σπουδαστές του Διδασκαλείου Θεσσαλονίκης (1876-1889)
.
Θεσσαλονίκη
.
no.7 p.239-290
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2008)
.
"...νέοι ζητούντες και μη ευρίσκοντες εργασίαν ή η αμέτρητη στρατιά της πέννας...". Οι επαγγελματικές επιλογές των νέων κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου: Απόψεις καθηγητών, φοιτητών και φοιτητριών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
.
Ιστορία της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Πρακτικά 4ου Επιστημονικού Συνεδρίου Ιστορίας της Εκπαίδευσης
.
4ο Επιστημονικό Συνέδριο Ιστορίας της Εκπαίδευσης
.
Πάτρα - Ελλάδα
.
p.411-434
.
2007
Without Type
Ζιώγου-Καραστεργίου Σ
,
Φούκας Β
(2007)
.
Ταυτότητες εκπαιδευτικών (ανδρών και γυναικών) από το 19ο αιώνα έως το Μεσοπόλεμο: Αναλύοντας αυτοβιογραφικά και λογοτεχνικά κείμενα
.
Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας
.
Ιωάννινα
.
p.142-151
.
Φούκας Βασίλειος
,
Ζιώγου-Καραστεργίου Σιδηρούλα
,
Βαχάρογλου Ευστράτιος
(2007)
.
Το προφίλ και ο ρόλος των ανδρών και γυναικών εκπαιδευτικών με βάση τα Εγχειρίδια Παιδαγωγικής του 19ου αιώνα
.
Πρακτικά του ΚΖ΄ Πανελλήνιου Ιστορικού Συνεδρίου
.
ΚΖ΄ Πανελλήνιο Ιστορικό Συνέδριο
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.217-250
.
Φούκας Βασίλειος
(2007)
.
Εγχειρίδια Παιδαγωγικής κατά τον 19ο αιώνα στην Ελλάδα: Περιεχόμενο, τάσεις, επιδράσεις
.
Πρακτικά του ΚΖ΄ Πανελλήνιου Ιστορικού Συνεδρίου
.
ΚΖ΄ Πανελλήνιο Ιστορικό Συνέδριο
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.251-280
.
2006
Without Type
Φούκας Βασίλειος
,
Ζιώγου-Καραστεργίου Σιδηρούλα
,
Βαχάρογλου Ευστράτιος
(2006)
.
"Κοινωφελέστατον και εθνικόν τέμενος". Μαράσλειον Ελληνογαλλικόν Εμπορικόν και Πρακτικόν Λύκειον Στεφάνου Νούκα: Η φυσιογνωμία του σχολείου, σπουδές και σπουδαστές (1895-1914)
.
Θεσσαλονίκης Εκπαιδευτικά 19ος και 20ός αιώνας
.
Ζιώγου-Καραστεργίου Σιδηρούλα
.
p.303-334
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος
,
Ζιώγου-Καραστεργίου Σιδηρούλα
,
Βαχάρογλου Ευστράτιος
(2006)
.
Μαράσλειον Ελληνογαλλικό Εμπορικόν και Πρακτικόν Λύκειον Στεφάνου Νούκα: Η φυσιογνωμία του σχολείου, σπουδές και σπουδαστές (1895-1914)
.
Τα Μαράσλεια Σχολεία στη Ν.Α. Ευρώπη
.
Τα Μαράσλεια Σχολεία στη Ν.Α. Ευρώπη
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.219-248
.
Φούκας Βασίλειος
(2006)
.
Φοιτητές και φοιτήτριες στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης την περίοδο του Μεσοπολέμου: γεωγραφική και κοινωνική-οικονομική προέλευση
.
Πρακτικά του ΚΣτ΄ Πανελλήνιου Ιστορικού Συνεδρίου
.
ΚΣτ΄ Πανελλήνιο Ιστορικό Συνέδριο
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.393-412
.
2005
Without Type
Ζιώγου-Καραστεργίου Σ
,
Φούκας Β
(2005)
.
«Διδασκαλικοί Σύλλογοι» στον ελληνισμό της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας το τελευταίο τέταρτο του 19ου και την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα: η περίοδος των «συντεχνιών αλληλεγγύης»
.
Πρακτικά ΚΕ΄ Πανελληνίου Ιστορικού Συνεδρίου
.
p.315-346
.
Φούκας Βασίλειος
(2005)
.
Η παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα (1837-1910): αναζητήσεις, θέσεις, προοπτικές
.
Η ελληνική παιδεία από το 18ο ως τον 20ό αι. Ερευνητικές συνιστώσες
.
Η ελληνική παιδεία από τον 18ο ως τον 20ό αι.: Ερευνητικές συνιστώσες
.
Φλώρινα - Ελλάδα
.
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2005)
.
Η παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα (1837-1910): αναζητήσεις, θέσεις, προοπτικές
.
Θεσσαλονίκη
.
Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη
.
Without Type
Ζιώγου-Καραστεργίου Σ
,
Ζιώγου-Καραστεργίου Σ. (editor)
,
Χασεκίδου Θ. (editor)
,
Φούκας Β. (editor)
(2005)
.
Παιδαγωγικά Περιοδικά στην Ελλάδα κατά το 19ο αιώνα: παρουσίαση και περιεχόμενα
.
Θεσσαλονίκη
.
Αδελφοί Κυριακίδη
.
2004
Without Type
Ζιώγου-Καραστεργίου Σ
,
Φούκας Β
(2004)
.
Η Μεγάλη του Γένους Σχολή και η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών από τα μέσα του 19ου αιώνα έως τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα
.
Η Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους Σχολή. Ιστορία και Προσφορά: Πρακτικά τέταρτης Επιστημονικής Ημερίδας
.
Αθήνα
.
p.101-166
.
Φούκας Βασίλειος
(2004)
.
Η παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα κατά το τελευταίο τέταρτο του 19ου και την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα: Πρόσωπα και προσπάθειες, πρόγραμμα και πραγματικότητα
.
Πρακτικά 3ου Διεθνούς Συνεδρίου Ιστορίας της Εκπαίδευσης
.
3ο Διεθνές Συνέδριο Ιστορίας της Εκπαίδευσης
.
Πάτρα - Ελλάδα
.
Φούκας Βασίλειος
(2004)
.
Το αίτημα για παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης από το Συνέδριο των ελληνικών Συλλόγων (1879) έως το Α΄ Ελληνικό Εκπαιδευτικό Συνέδριο (1904)
.
Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα
.
4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
.
Αλεξανδρούπολη - Ελλάδα
.
p.421-428
.
2003
Without Type
Φούκας Βασίλειος
(2003)
.
Η λειτουργία των Διδασκαλείων στο β΄ μισό του 19ου αιώνα στον ελληνισμό της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και η ανάπτυξη της παιδαγωγικής σκέψης: Το Διδασκαλείο Θεσσαλονίκης και ο Χαρίσιος Παπαμάρκου
.
Ο παιδαγωγός Χαρίσιος Παπαμάρκου (1844-1906)
.
Ο παιδαγωγός Χαρίσιος Παπαμάρκου (1844-1906)
.
Βελβεντό - Ελλάδα
.
p.103-128
.
Mis à jour: 2018-09-25