Aims and Directions in Intercultural Education

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / Aims and Directions in Intercultural Education
CodiceΠ2201
FacultyFilosofia
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea, 2. Post Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
CoordinatorAnastasia Kesidou
Common
StatoAttivo
Course ID280009264

Programma di Studio: PROGRAMMA SPOUDŌN 2011

Registered students: 39
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
KORMOSYPOCΗREŌTIKO KAT΄EPIL. KATEUTHYNSĪSWinter/Spring-6
PAIDAGŌGIKĪSYPOCΗREŌTIKO KAT΄EPIL. KATEUTHYNSĪSWinter/Spring-6

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2018 – 2019
SemestreWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600119220
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
  • A distanza
Materiali Online
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
  • Inglese (Esame)
  • Tedesco (Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Lavoro in contesto internazionale
  • Lavoro in equipe interdisciplinari
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
  • Appunti
  • Audio
  • Materiale multimediale
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze150.6
Seminari241.0
Studio e analisi bibliografica301.2
Elaborazione tesina/tesine401.6
Esame30.1
Altro381.5
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta semistrutturata con risposta breve (Sommativa)
  • Prova scritta con rispote aperte (Sommativa)
  • Presentazione Pubblica (Sommativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Γκόβαρης, Χρήστος (2011). Εισαγωγή στη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Αθήνα: Διάδραση. (LC1099.G65 2011, Βιβλιοθήκη Τομέα Παιδαγωγικής) Νικολάου, Γιώργος (2011). Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την «ομοιογένεια» στην πολυπολιτισμικότητα. Αθήνα: Πεδίο. (LC3736.G8N55 2011, Βιβλιοθήκη Τομέα Παιδαγωγικής)
Additional bibliography for study
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Cummins, Jim (1999). Ταυτότητες υπό διαπραγμάτευση. Εκπαίδευση με σκοπό την ενδυνάμωση σε μια κοινωνία της ετερότητας, Μεταφρ. Σ. Αργύρη. Αθήνα: Gutenberg. (LC3731.C8816 1999, Βιβλιοθήκη Τομέα Παιδαγωγικής) Dietrich, Ingrid (2006). «Παιδεία και πολυπολιτισμικότητα- η μεταβολή των αιτημάτων προς τα σχολεία», στο: Δ. Χατζηδήμου / Χ. Βιτσιλάκη (επιμ.), Το σχολείο στην κοινωνία της πληροφορίας και της πολυπολιτισμικότητας, Πρακτικά ΙΑ΄ Διεθνούς Συνεδρίου, Ρόδος 21, 22 και 23 Οκτωβρίου 2005. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης, 45-60. (LC1099.D55 2005, Βιβλιοθήκη Τομέα Παιδαγωγικής) Γκότοβος, Αθανάσιος (1996). Ρατσισμός. Κοινωνικές, ψυχολογικές και παιδαγωγικές όψεις μιας ιδεολογίας και μιας πρακτικής. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ – Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης. (HT1521.G6 1996, Βιβλιοθήκη Τομέα Παιδαγωγικής) Γκότοβος, Αθανάσιος (2003). Εκπαίδευση και ετερότητα. Ζητήματα Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής. Αθήνα: Μεταίχμιο. (LC1099.G68 2002, Βιβλιοθήκη Τομέα Παιδαγωγικής) Δαμανάκης, Μιχάλης (επιμ.) (2000). Η εκπαίδευση των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών στην Ελλάδα. Διαπολιτισμική προσέγγιση. Αθήνα: Gutenberg. (LC3747.G3D36 1998, Βιβλιοθήκη Τομέα Παιδαγωγικής) Ένταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο- Γυμνάσιο (επιμ.) (2008), Διαπολιτισμική εκπαίδευση και αγωγή, Οδηγός Επιμόρφωσης. Θεσσαλονίκη: Λιθογραφία. Ένταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο- Γυμνάσιο (επιμ.) (2008), Η διαπολιτισμική διάσταση στη διδασκαλία, Μεθοδολογικός Οδηγός για τη χρήση σχολικών βιβλίων του Γυμνασίου. Θεσσαλονίκη: Λιθογραφία. Κεσίδου, Αναστασία (2004). «Διαπολιτισμική εκπαίδευση: στόχοι και πρακτικές», στο: Εταιρεία Επιστημών Αγωγής Δράμας (επιμ.) Προγράμματα Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση των Βαλκανικών Χωρών, Πρακτικά 1ου Βαλκανικού Συνεδρίου, 75-83. (LA941.P76 2004, Βιβλιοθήκη Τομέα Παιδαγωγικής) Μάρκου, Γεώργιος (1997α). Εισαγωγή στη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Ελληνική και διεθνής εμπειρία. Αθήνα: Ηλεκτρονικές τέχνες. (LC1099.5.G8E84 1997, Βιβλιοθήκη Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας) Νικολάου, Γιώργος (2005). Διαπολιτισμική διδακτική. Το νέο περιβάλλον, διδακτικές αρχές. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. (LC1099.5.G8N56 2005, Βιβλιοθήκη Τομέα Παιδαγωγικής) Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) (1998). Σχολείο και ετερότητα. Ο ρόλος του φιλολόγου στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα. Σεμινάριο 24. Αθήνα. Σκούρτου, Ελένη (επιμ.) (1997). Θέματα Διγλωσσίας και Εκπαίδευσης. Αθήνα: Νήσος. (P115.T34 1997, Βιβλιοθήκη Τομέα Παιδαγωγικής) Τσιάκαλος, Γιώργος (2000). Οδηγός αντιρατσιστικής εκπαίδευσης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. (HT1521.T75 2000, Βιβλιοθήκη Τομέα Παιδαγωγικής) Φραγκουδάκη Ά./ Θ. Δραγώνα (επιμ.) (1997). «Τι είν΄ η πατρίδα μας;» Εθνοκεντρισμός στην εκπαίδευση. Αθήνα: Αλεξάνδρεια. (LA782.T5 1997a, Βιβλιοθήκη Τομέα Παιδαγωγικής) Χατζησαββίδης, Σωφρόνης (1987). «Νεοελληνική γραμματεία και νεοελληνική κοινωνία. Μια διδακτική δοκιμή-έρευνα, συμβολή στον αγώνα κατά των φυλετικών διακρίσεων», στο: Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 33, 50-58. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ Τα ppt των παρουσιάσεων και τα τελικά κείμενα των εργασιών που θα εκπονηθούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.
Last Update
31-10-2017