INTRODUCTION TO EDUCATIONAL METHODS

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ / INTRODUCTION TO EDUCATIONAL METHODS
CodiceΣΓ0100
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
CoordinatorAliki Symeonaki
CommonNo
StatoAttivo
Course ID120000501

Programma di Studio: PPS Tmīmatos THeátrou (2019-sīmera)

Registered students: 0
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
KORMOSObbligatorio635

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2017 – 2018
SemestreSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600126070
Course Type 2016-2020
  • Introduttivo
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Presa di decisione
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Lavoro in contesto internazionale
  • Lavoro in equipe interdisciplinari
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Rispetto verso l’ambiente naturale
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
  • Appunti
  • Materiale multimediale
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze391.6
Studio e analisi bibliografica572.3
Esame291.2
Total1255
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta semistrutturata con risposta breve (Sommativa)
  • Prova scritta con rispote aperte (Formativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
• Μπακιρτζής Κ., Επικοινωνία και Αγωγή, Gutenberg, Αθήνα 2004. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 31402 • Φράγκος Χ., Ψυχοπαιδαγωγική - Θέματα Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Παιδείας, Διδακτικής και Μάθησης, Gutenberg, Αθήνα 1984. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 32144 • Πυργιωτάκης Ιωάννης, Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη, Πεδίο, Αθήνα 2011. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12473595
Additional bibliography for study
ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Α. Ξένων συγγραφέων Abercrombie M. L. J., Δημιουργική διδασκαλία και μάθηση. Η ανατομία της σκέψης, μτφρ. Ευδ. Μπακαλάκη, Gutenberg, Αθήνα 2000. Cummins J., Ταυτότητες υπό διαπραγμάτευση, μτρφ. Σουζάνα Αργύρη, επιμ. Ελένη Σκούρτου, Gutenberg, Αθήνα 1999. Fischer L., Κοινωνιολογία του σχολείου, μτφρ. Μαρία Σπυριδοπούλου, Μαρία Οικονομίδου, Μεταίχμιο, Αθήνα 2006. Gilbert Ian, Ουσιαστική κινητοποίηση στη σχολική τάξη - Από την τάξη στην κοινωνία, μτρφ. Μελανία Κάκουρου, Σαββάλας, Αθήνα 2005. Goffman E., Στίγμα. Σημειώσεις για την διαχείριση της φθαρμένης ταυτότητας, μτφρ. Δήμητρα Μακρυνιώτη, Αλεξάνδρεια, Αθήνα 2001. Goffman E., Συναντήσεις. Δύο μελέτες στην κοινωνιολογία της αλληλεπίδρασης, μτφρ. Δήμητρα Μακρυνιώτη, Αλεξάνδρεια, Αθήνα 1996. Goleman D., Η συναισθηματική νοημοσύνη, μτρφ. Άννα Παπασταύρου, Πεδίο, Αθήνα 2011. Houssaye Jean (επιμ.), Δεκαπέντε παιδαγωγοί - Σταθμοί στην ιστορία της παιδαγωγικής σκέψης, Μεταίχμιο, Αθήνα χ.χ. Ilich Ivan, Κοινωνία χωρίς σχολεία, Βέργος, Αθήνα 1976. Lave J. - Wenger E., Κοινωνικές όψεις της μάθησης - Νόμιμη Περιφερειακή Συμμετοχή, Σαββάλας, Αθήνα 2005. Νίτσε Φρ., Η γέννηση της τραγωδίας, μτφρ. Χρήστος Μαρσέλλος, Εστία, Αθήνα 2009. Νήλ Α. Σ., Θεωρία και πράξη της αντιαυταρχικής εκπαίδευσης. Το επαναστατικό παράδειγμα ενός ελεύθερου σχολείου, μτφρ. Κώστας Λάμπος, Μπουκουμάνης, Αθήνα 1972. Nussbaum Martha C., Όχι για το κέρδος. Οι ανθρωπιστικές σπουδές προάγουν τη Δημοκρατία, μτφρ. Γιώργος Χρηστίδης, Κριτική, Αθήνα 2013. Postic M., Η Μορφωτική Σχέση, μτφρ. Δημ. Τουλούπης, Gutenberg, Αθήνα 1995. Ρανσιέρ Ζακ, Ο αδαής δάσκαλος. Πέντε μαθήματα πνευματικής χειραφέτησης, μτφρ. Δάφνη Μπουνάτου, Νήσος, Αθήνα 2008. Ρανσιέρ Ζακ, Ο χειραφετημένος θεατής, μτφρ. Α, Κιουπκιολής, Εκκρεμές, Αθήνα 2015. Trevarthen C., «Πώς και γιατί επικοινωνούν τα βρέφη» και «Κίνητρα γνώσης και συνεργασίας στη βρεφική ηλικία», στο Κουγιουμουτζάκης Γ., (επιμ.), Πρόοδος στην αναπτυξιακή ψυχολογία των πρώτων χρόνων, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 1992. Vygotsky L., Σκέψη και γλώσσα, μτφρ. Μαρία Ρόδη, Αντζελίνα Ρόδη, Γνώση, Αθήνα 2008. Vygotsky L., Νους και κοινωνία, Gutenberg, Αθήνα 1997. Winnicott D., Το παιδί, το παιχνίδι και η πραγματικότητα, μτφρ. Γιάννης Κωστόπουλος, Καστανιώτης, Αθήνα 2009. Β. Ελλήνων συγγραφέων Αλεξίου Έλλη, Εισαγωγή στην Ιστορία της Παιδαγωγικής, Καστανιώτης, Αθήνα 1986. Αριστοτέλους, Περί Ποιητικής, μτφρ. Σ. Μενάρδου, εισαγωγή, κείμενο και ερμηνεία Ι. Συκουτρή, Εστία, Αθήνα 1991. Γκόβαρης Xρήστος, Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Διάδραση, Αθήνα 2011. Γκότοβος Αθανάσιος, Επικοινωνία και κοινωνική μάθηση στο σχολείο. Παιδαγωγική Αλληλεπίδραση, Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα 1985. Γκότοβος Αθανάσιος, Εκπαίδευση και Ετερότητα. Ζητήματα διαπολιτισμικής παιδαγωγικής, Μεταίχμιο, Αθήνα 2002. Γούναρη Παναγιώτα, Γρόλλιος Γιώργος (επιμ.), Κριτική Παιδαγωγική. Μια συλλογή κειμένων, Gutenberg, Αθήνα 2010. Δραγώνα Θ., Ταυτότητα και εκπαίδευση, Σειρά Κλειδιά και Αντικλείδια, «Πρόγραμμα εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων», ΥΠΕΠΘ & Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2007. Ζαφρανά-Κάτσιου Μ., Εγκέφαλος και Εκπαίδευση, Αφοι Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2001. Καστοριάδης Κ., «Αισχύλεια ανθρωπογονία και Σοφόκλεια αυτοδημιουργία του ανθρώπου», Ανθρωπολογία, Πολιτική, Φιλοσοφία, Ύψιλον, Αθήνα 1993. Κογκούλης Ι., Εισαγωγή στην Παιδαγωγική, Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2008. Κολιάδης Ε., Θεωρίες Μάθησης και εκπαιδευτική πράξη, τ. Γ΄, Αθήνα 2005. Κοσμόπουλος Α. Β., Σχεσιοδυναμική παιδαγωγική του προσώπου, Γρηγόρης, Αθήνα 2000. Κοσμόπουλος Α. Β., Το σχολείο πέθανε. Ζήτω το σχολείο του προσώπου, Γρηγόρης, Αθήνα 1990. Κουγιουμουτζάκης Γ., (επιμ.), Πρόοδος στην αναπτυξιακή ψυχολογία των πρώτων χρόνων, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 1992. Κουντουράς Μίλτος, Κλείστε τα σχολειά, Αφοί Κυριακίδη, Αθήνα 2011. Κρίβας Σ., Παιδαγωγική Επιστήμη: Βασική Θεματική, Gutenberg, Αθήνα 2005. Ματσαγγούρας Η., Η εξέλιξη της διδακτικής, Gutenberg, Αθήνα 1995. Ματσαγγούρας Η., Η Σχολική τάξη, Γρηγόρης, Αθήνα 2000. Ματσαγγούρας Η., Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας, τ. Ι και ΙΙ, Κ. Δαρδανός ΟΕ, Αθήνα 2005. Μπακιρτζής Κ., «Η συμπληρωματικότητα των φύλων και οι μυητικές τελετές των εφήβων», Τετράδια Ψυχιατρικής, Νο 25, 1989, σ. 89-95. Μπακιρτζής Κ., «Παρεμβατικότητα και κατευθυντικότητα», Μακεδνόν, Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας, Α.Π.Θ., τ. 3, 1997, σ. 105-112. Μπακιρτζής Κ., «Η εμπλοκή του Εαυτού στη σχέση επικοινωνίας με τον διαφορετικό Άλλο», Π.Ε.Ν.Ο.Ψ.Υ., Τετράδια Ψυχιατρικής, Νο 66, 1997, σ. 219-229. Μπακιρτζής Κ., «Βιωματική εμπειρία και κίνητρα μάθησης», Παιδαγωγική Επιθεώρηση, τ. 30, 2000, σ. 87-109. Μπακιρτζής Κ., Επικοινωνία και Αγωγή, Gutenberg, Αθήνα 2004. Ξωχέλλης Π., Σχολική Παιδαγωγική, Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2005. Παπαδάκη-Μιχαηλίδη Ε., Η σιωπηλή γλώσσα των συναισθημάτων - Η μη λεκτική επικοινωνία στις διαπροσωπικές σχέσεις, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1997. Παπαδόπουλος Σίμος, Παιδαγωγική του θεάτρου, Σ. Π. Παπαδόπουλος, Αθήνα 2010. Πλάτωνος, Συμπόσιον, Κείμενον, μετάφρασις και ερμηνεία υπό Ι. Συκουτρή, Εστία, Αθήνα 1992. Πυργιωτάκης Ι. Ε., Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2000. Σβορώνου Α., Βιωματική διδακτική, Σταμούλης, Πειραιάς 1991. Στενού Κ., Εικόνες του άλλου. Η ετερότητα: Από τον μύθο στην προκατάληψη, Εξάντας, Αθήνα 1998. Τσιάκαλος Γ., Οδηγός αντιρατσιστικής εκπαίδευσης, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2000. Τσιρώνης Χ., Κοινωνικός αποκλεισμός και εκπαίδευση στην ύστερη νεωτερικότητα: Βάνιας, Θεσσαλονίκη 2003. Φλουρής Γ. & Κασσωτάκης Μ., Μάθηση & Διδασκαλία: Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας, τ. Β΄, Γρηγόρης, Αθήνα 2006. Φράγκος Χ., Βασικές παιδαγωγικές θέσεις, Gutenberg, Αθήνα 1983. Φράγκος Χ., Ψυχοπαιδαγωγική - Θέματα Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Παιδείας, Διδακτικής και Μάθησης, Gutenberg, Αθήνα 1984. Φραγκουδάκη Α., Γλώσσα και Ιδεολογία, Οδυσσέας, Αθήνα 1987. Φιλιππάκης Μ., Κοινωνικό Θέατρο - Θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικός οδηγός για εμψυχωτές, Αερόστατο, Χανιά χ. χ. Χατζηδήμου Δ., Εισαγωγή στην Παιδαγωγική. Συμβολή στη διάχυση της παιδαγωγικής σκέψης, Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2009. Χρηστάκης Ν., «Ομοιότητα και διαφορά, ομαδικότητα και ατομικότητα: Ορισμένα από τα παράδοξα της ταυτότητας», στο Κ. Ναυρίδης & Ν. Χρηστάκης, Ταυτότητες. Ψυχοκοινωνική συγκρότηση, Καστανιώτης, Αθήνα 1997, σσ. 213-239.
Last Update
27-04-2017