Weitere Bibliographie
Ελληνόγλωσση Βιβλιογραφία:
-Βασιλειάδη Πέτρου, Εικόνα και Εκκλησία στην Αποκάλυψη, στο: του ιδίου, Βιβλικές ερμηνευτικές μελέτες, Θεσσαλονίκη 1998, σσ. 414-434.
-Βασιλειάδης Πέτρου, Εσχατολογία, Εκκλησία και Κοινωνία, στον τόμο: Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος (Επιμέλεια: Παντελής Καλαϊτζίδης), Εκκλησία κα Εσχατολογία, Αθήνα 2003, σσ. 47-62.
-Βασιλειάδη Πέτρου, Η θεολογική κατανόηση των Μυστηρίων στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο, στο: του ιδίου, Lex Orandi. Μελέτες λειτουργικές θεολογίας, Θεσσαλονίκη 1994, σσ. 55-73.
-Γιουνγκ Καρλ, Η ψυχολογία του ασυνειδήτου, Αθήνα 1956.
-Θεόκριτοφ Ελίσαμπεθ, Φυσικός Συμβολισμός και Δημιουργία, (Μετάφραση: Εύη Βουλγαράκη-Πισίνα), στο περιοδικό: ΣΥΝΑΞΗ 81 / 2002, σσ. 32-38.
-Έκο Ουμπέρτο, Θεωρία Σημειωτικής, (Μετάφραση: Έφη Καλλιφατίδη), Αθήνα 1994.
-Ευδοκίμωφ Παύλου, Η τέχνη της εικόνας. (Μετάφραση από τα γαλλικά: Κώστας Χαραλαμπίδης), Θεσσαλονίκη 1993.
-Έρικσον Έρικ, Η παιδική ηλικία και η κοινωνία, (Μετάφραση: Μ. Κουτρουμπάκη), Αθήνα 1990.
-Ιωάννου Δαμασκηνού, Ἔκδοσις ἀκριβὴς τῆς ὀρθοδόξου πίστεως, (Κείμενο, μετάφραση, εισαγωγή, σχόλια: Νίκου Ματσούκα), Θεσσαλονίκη 1992.
-Καψάλη Αχιλλέα, Μάθηση και διδασκαλία, Θεσσαλονίκη 1986.
-Καψωμένου Ερατοσθένη, Τυπολογικά κριτήρια για τη Σημειωτική της Ελληνικής Κουλτούρας, στο συλλογικό έργο: Πασχαλίδη Γρηγόρη– Χοντολίδου Ελένης (Επιμέλεια), Σημειωτική και Πολιτισμός. Τόμος 1. Κουλτούρα – Λογοτεχνία – Επικοινωνία, Θεσσαλονίκη 2001, σσ. 43-63.
-Κόλτσιου-Νικήτα Άννα, Φιλολόγως ζητούντες. Γλωσσικές απόψεις και όψεις στα κείμενα των Καππαδοκών Πατέρων, εκδ. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2005.
-Ματσαγγούρα Ηλία, Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας. Η σχολική τάξη. Χώρος – Ομάδα – Πειθαρχία – Μέθοδος, Αθήνα 1999.
-Ματσαγγούρας, Η. (συμμετοχή: Χατζηγεωργίου, Γ.), Εισαγωγή στις Επιστήμες της Παιδαγωγικής, Αθήνα 2009.
-Ματσούκα Νίκου, Δογματική και Συμβολική θεολογία Α’. Εισαγωγή στη θεολογική γνωσιολογία, Θεσσαλονίκη 1996.
-Piaget J., Η ψυχολογία της νοημοσύνης, (Μετάφραση: Ελένη Βέλτσου), Αθήνα 1986.
-Ματσούκα Νίκου, Δογματική και Συμβολική Θεολογία Β’. Έκθεση της ορθόδοξης πίστης σε αντιπαράθεση με τη δυτική χριστιανοσύνη, Θεσσαλονίκη 1996.
-Σκαλτσή Παναγιώτη, Η των συμβόλων αλήθεια. (Φαινομενολογική και θεολογική προσέγγιση), στον τόμο: Σύμβολα και συμβολισμοί της Ορθοδόξου Εκκλησίας. (Εισηγήσεις – Πορίσματα ιερατικού Συνεδρίου της Ιεράς Μητροπόλεως Δράμας έτους 1991), Δράμα 1991, σσ. 21-50.
-Σμέμαν Αλεξάνδρου, Ευχαριστία. Το Μυστήριο της Βασιλείας, (Μετάφραση από τα αγγλικά: Ιωσήφ Ροηλίδης), Αθήνα 2000.
-Σταμούλη Χρυσοστόμου, Κάλλος το άγιον. Προλεγόμενα στη φιλόκαλη αισθητική της Ορθοδοξίας, Αθήνα 2004.
-Σφενδόνη-Μέντζου Δήμητρα, Η θεωρία των σημείων του C. S. Peirce: σημειωτική, οντολογία, ερμηνευτική, Ανάτυπο από: Πρακτικά Α’ φιλοσοφικής ημερίδας Θεσσαλονίκης που οργάνωσαν η Ελληνική Φιλοσοφική Εταιρία και ο Τομέας Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης τον Οκτώβριο του 1985, Αθήνα 1986, σσ. 130-139.
-Τσελεγγίδη Δημητρίου, Η θεολογία της εικόνας και η ανθρωπολογική σημασία της, Διατριβή επί διδακτορία, Θεσσαλονίκη 1984.
-Wittgenstein Ludwig, Tractatus logico-philosophicus, (Μετάφραση: Θανάσης Κιτσόπουλος, Παρουσίαση: Ζήσιμος Λορεντάτος, Εισαγωγή: Bernhard Russel), Αθήνα 1978.
Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία:
Benner Dietrich, Bildung und Religion. Überlegungen zu ihrem problematischen Verhältnis und zu den Aufgaben eines öffentlichen Religionsunterrichts heute, στο συλλογικό έργο: Batke A. / Fitzner Th. / Isak R. / Lochmann U. (Hrsg.), Schulentwicklung – Religion – Religionsunterricht. Profil und Chance von Religion in der Schule der Zukunft, Freiburg im Breisgau 2002, σσ. 51-70.
-Biehl Peter, Festsymbole. Zum Beispiel: Ostern. Kreative Wahrnehmung als Ort der Symboldidaktik, Nuekirchen – Vluyn, 1999.
-Fowler James W., Stufen des Glaubens: die Psychologie der menschlichen Entwicklung und die Suche nach Sinn, Gütersloh 1991.
-Dressler Bernhard, Zeichen und Wunder. Didaktische Aufenthalte in fremden Welten. Zur didaktischen Erschließung neutestamentlicher Wundergeschichten im Religionsunterricht der Sekundarstufe, στο: του ιδίου (Hrsg.), Religion zeigen. Zeichendidaktische Entwürfe, Loccum 2002, σσ. 54-71.
-Fraas Hans-Jürgen, Glaube und Identität. Grundlegung einer Didaktik religiöser Lernprozesse, Göttingen 1983.
-Goldman Ronald, Religious Thinking from Childhood to Adolescence, London 1964.
-Halbfas Hubertus, Das dritte Auge. Religionsdidaktische Anstöße, Düsseldorf 1997
.
-Meyer-Blanck Michael, Vom Symbol zum Zeichen. Symboldidaktik und Semiotik, Rheinbach 2002.
-Meyer-Blanck Michael, Der Ertrag semiotischer Theorien für die Praktische Theologie, στο περιοδικό: Berliner Theologische Zeitschrift 1997 / 14, σσ. 190-219.
-Oser Fritz / Gmünder Paul, Der Mensch – Stufen seiner religiösen Entwicklung. Ein strukturgenetischer Ansatz, Gütersloh 1988.
-Vygotsky L., Thought and Language, Cambridge Mass. 1962.