QUESTIONS OF AESTHETICS IN DRAMA : DADAISM AND THEATRE

Informationen zur Lehrveranstaltung
TitelΖΗΤΗΜΑΤΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ: ΝΤΑΝΤΑΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ / QUESTIONS OF AESTHETICS IN DRAMA : DADAISM AND THEATRE
CodeΥΣ0404
Cycle / Level1. Grund- und Hauptstudiengang
SemesterWinter/Sommer
CoordinatorIoulia Pipinia
CommonNein
StatusAktiv
Course ID120001028

Studienplan: PPS Tmīmatos THeátrou (2019-sīmera)

Registered students: 0
FachrichtungForm des KursbesuchsSemesterJahrECTS
KORMOSYPOCΗREŌTIKO115

Informationen zur Veranstaltung
Akademisches Jahr2018 – 2019
KurslehrdauerWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600131706
Course Type 2016-2020
  • Allgemeinwissen
Veranstaltungstyp
  • Persönliche Anwesenheit
Elektronischer Zugang zu Unterrichtsmaterialien
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Sprache
  • Griechisch (Lehre, Prüfung)
Allgemeine Kompetenzen
  • Anwendung des Wissens in der Praxis
  • Recherche, Analyse und Verarbeitung von Daten und Informationen mittels der Verwendung technologischer Medien
  • Autonomes Arbeiten
  • Gruppenarbeit
  • Arbeit in einem multidisziplinären Umfeld
  • Produktion von neuen Forschungsideen
  • Respektieren von Vielfalt und Multikulturalität
  • Soziale, berufliche und ethische Verantwortung und Sensibilität gegenüber Geschlechterfragen
  • Förderung des freien, kreativen und induktiven Denkens
Lehrmaterialien
  • Buch
  • Skript
  • Podcast
  • Audio
  • Interaktive Übungen
Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologie
IKT-Nutzung
  • Einsatz von IKT in der Lehre
  • Einsatz von IKT in der Laborausbildung
  • Einsatz von IKT in der Bewertung der Studierenden
Unterrichtsorganisation
ActivitiesArbeitsbelastungECTSEinzelarbeitGruppenarbeitErasmus
Vorlesungen391.6
Rezeption/ Analyse von Texten301.2
Projekt251
Sonstiges / Sonstige301.2
Total1245.0
Bewertung der Studierenden
Beschreibung des Verfahrens
  • Schriftliche Prüfung mit Problemlösung (Endnote)
  • Öffentliche Präsentation (Endnote)
Empfohlene Bibliographie
zum Kurs (Eudoxos)
 Χανς Ρίχτερ, Νταντά. Τέχνη και αντι-τέχνη (1964), μτφ. Ανδρέας Ρικάκης, Υποδομή, Αθήνα 1983.  Maurice Nadeau, Ιστορία του σουρρεαλισμού, μτφ. Αλεξάνδρα Παπαθανασοπούλου, Πλέθρον, Αθήνα 2004.  Matei Calinescu, Πέντε όψεις της νεωτερικότητας. Μοντερνισμός, πρωτοπορία, παρακμή, κιτς, μεταμοντερισμός (1987), μτφ. Ανδρέας Παππάς, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα 2011.  Βίκυ Καραΐσκου, Εικαστικές και Σκηνικές Πρωτοποροίες στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα, Παπασωτηρίου, Αθήνα 2009.
Weitere Bibliographie
I. ΚΕΙΜΕΝΑ Tristan Tzara, «Dada. Μανιφέστο Για Τον Αδύναμο Έρωτα Και Τον Πικρό», στο: Μανιφέστα του Ντανταϊσμού, μτφ. – πρόλογος Αντρέας Κανελλίδης, Αιγόκερως, Αθήνα 1998, σ. 49-70. Richard Huelsenbeck, «Μανιφέστο Νταντά» («Dadaistisches Mainfest», 1918) στο: Χανς Ρίχτερ, Νταντά. Τέχνη και Αντι-τέχνη (1964), μτφ. Ανδρέας Ρικάκης, Υποδομή, Αθήνα 1983, σ. 157-161. Pierre Cabanne, O μηχανικός του χαμένου χρόνου. Συνεντεύξεις με τον Μarcel Duchamp, μτφ. Λίλιαν Δασκαλοπούλου, επιμ. ύλης Κύριλλος Σαρρής, Άγρα, Αθήνα 1989, σ. 47-128. Tristan Tzara, Ο υπερρεαλισμός και ο μεταπόλεμος («Le surréalisme et l'après-guerre», 1947), μτφ. Στ. Ν. Κουμανούδη, Β΄ έκδ., Ύψιλον, Αθήνα 1999, σ. 13-45. Tom Stoppard, Travesties (Μεταμφιέσεις), μτφ. Δημήτρης Παπακωνσταντίνου, Δωδώνη, Αθήνα 1979. Ζαν Κοκτώ, Το βόδι στη σκεπή ή The Nothing Doing Bar (1920) στο: Jean Cocteau, Θέατρο Τσέπης, μτφ. Βίκος Ναχμίας, Άγρα, Αθήνα 2005, σ. 45-52. (Βιβλιοθήκη Τμήματος Θεάτρου: PQ2605.O15A56 2005) Kurt Schwitters, Θεατρικά έργα άγχους (ένα δραματικό απόσπασμα) στο: Χανς Ρίχτερ, Νταντά. Τέχνη και Αντι-τέχνη (1964), μτφ. Ανδρέας Ρικάκης, Υποδομή, Αθήνα 1983, σ. 227-228 Gertrude Stein, Μετρώντας τα φορέματά της (Counting Her Dresses) και Θα ήθελα να είναι έργο (I Like it to Be a Play) από το: Geography and Plays, The Four Seas Company, Βοστώνη 1922. Antonin Artaud, «Το θέατρο της σκληρότητας (δεύτερο μανιφέστο)» (όπου & Η κατάχτηση του Μεξικού), («Le théâtre de la cruauté (seconde manifeste)» 1933), στο: Το θέατρο και το είδωλό του, Δωδώνη, Αθήνα-Γιάννινα 1992, σ. 137-147 Pablo Picasso, Τα τέσσερα κοριτσάκια (Les quatres petites filles, 1947-8), μτφ. Ανδρέας Εμπειρίκος, Άγρα, Αθήνα 1979 ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΡΘΡΩΝ 1. Peter Bürger, Θεωρία της πρωτοπορίας, μτφ. Γιώργος Σαγκριώτης, Νεφέλη, Αθήνα 2010, σ. 107-121. (pdf) 2. C. W. E. Bigsby, Νταντά και Σουρρεαλισμός, μτφ. Ελένη Μοσχονά, Ερμής (σειρά: Η γλώσσα της κριτικής 12), Αθήνα 1972, σ.11-37 και 57-59 (κεφ. 1, 2, 4). (pdf) 3. Maurice Nadeau, Ιστορία του σουρρεαλισμού, μτφ. Αλεξάνδρα Παπαθανασοπούλου, Πλέθρον, Αθήνα, 1978, σ. 17-21, 36-48. (pdf) 4. Βάσω Μπαρμπούση, «Ο χορός στον 20ό αιώνα: μια άλλη ανάγνωση», στο: Κάτια Βαρσάμη (επιμ.), Χορός και αφηγηματικότητα. Πρακτικά ημερίδας, Εκδόσεις Πανεπιστήμιου Πατρών, Πάτρα 2010, σ. 35-44. (pdf) 5. Λίλα Καρακώστα, «Το Τριαδικό μπαλέτο: ένα ιστορικό αντι-μπαλέτο», περ. Σκηνή, τχ. 3 (2011), σελ. 16-33. (pdf) 6. Olga Taxidou, «Η χορεύτρια και η υπερμαριονέτα: Ισιδώρα Ντάνκαν και Έντουαρντ Γκόρντον Κρέιγκ», Θεάτρου πόλις, τχ. 1 (2014), σ. 132-153. (pdf) 7. Ελισάβετ Αρσενίου, «Επίμετρο», στο: Γερτρούδη Στάιν, Τρυφερά κουμπιά: Αντικείμενα – Φαγητά – Δωμάτια (Tender Buttons: Objects – Food – Rooms, 1914), μτφ.-επίμετρο Ελ. Αρσενίου, Τυπωθήτω – Γιώργος Δάρδανος, Αθήνα 2008, σ. 93-115. (pdf) 8. Σάββας Πατσαλίδης, Θέατρο και Θεωρία: Περί (Υπο)κειμένων και (Δια)κειμένων, University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2000, σ. 297-329 (κεφ. Jarry, Apollinaire, Artaud, Πίνακας Ονομάτων και Γεγονότων 1890-1940). (pdf) 9. Σάββας Πατσαλίδης, «Performance art: από τις αναπαραστάσεις του κόσμου στις παραστάσεις του «εγώ», στο: Από την αναπαράσταση στην παράσταση. Σπουδή ορίων και περιθωρίων, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2004, σ. 199-211. (pdf) 10. Στέλλα Θεοδωράκη, Κινηματογραφικές Πρωτοπορίες, Νεφέλη, Αθήνα 1990, σ. 59-88. (pdf)
Last Update
17-10-2018