DRAMA THEATER PRACTICES AND INNOVATIVE ACTIVITIES

Informations du Cours
TitreΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ / DRAMA THEATER PRACTICES AND INNOVATIVE ACTIVITIES
CodeΕΠ.2.059
Cycle / Niveau1er cycle / Licence
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CoordinatorAntonios Lenakakis
CommonNon
StatutActif
Course ID80003439

Programme d' Études: PPS Tmīmatos Epistīmṓn Proscholikīs Agōgīs kai Ekpaídeusīs (2012-sīmera)

Registered students: 79
OrientationAttendance TypeSemesterAnnéeECTS
KORMOSMATHĪMA PROSANATOLISMOUWinter/Spring-6

Informations de la Classe
Année Académique2020 – 2021
Semestre de l’AnnéeSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600182978

Class Schedule

Building
Floor-
HallΕξ αποστάσεως (900)
CalendrierΠέμπτη 18:30 έως 21:00
Course Type 2016-2020
  • Domaine Scientifique
  • Développement de Compétences
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
  • Allemand (Enseignement, Examens)
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Adaptation à des situations nouvelles
  • Prise de décision
  • Travail en autonomie
  • Travail d’équipe
  • Travail en environnement pluridisciplinaire
  • Conception et gestion de projets
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Respect de l’environnement naturel
  • Responsabilité sociale, professionnelle et morale, sensibilité à la question du genre
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Vidéoconférences
  • Son
  • Matériel multimédia
  • Exercices interactifs
  • Livre
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour les activités de laboratoire
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
  • Emploi de TIC pour l’évaluation des étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences391.6
Laboratoires200.8
Etude & analyse bibliographiques110.4
Mise a niveau 261.0
Placement en stage100.4
Atelier artistique301.2
Autre140.6
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Formative, Sommative)
  • Présentation publique (Sommative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Λενακάκης, Α., & Παρούση, Α. (2019). Η τέχνη του κουκλοθέατρου στην εκπαίδευση. Παιχνίδι συγκλίσεων και αποκλίσεων. Αθήνα: Gutenberg. Κωδικός στον Εύδοξο: 86057149 2. Παρούση Α. (2012) Κουκλοθέατρο στην εκπαίδευση. Εκπαίδευση στο κουκλοθέατρο. Αθήνα: Πλέθρον. Κωδικός στον Εύδοξο: 22683196
Additional bibliography for study
Άλκηστις (2011) Κουκλο-θέατρο σκιών. Αθήνα: Πεδίο Άλκηστις (2008) Μαύρη Αγελάδα – Άσπρη Αγελάδα. Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση και Διαπολιτισμικότητα. Αθήνα: Τόπος. Άλκηστις (2012) Το αυτοσχέδιο θέατρο στο σχολείο. Αθήνα: Πεδίο Αναστασόπουλος, Χρ. (1991). Για μια νέα θεώρηση πάνω στο κουκλοθέατρο. Αθήνα: Ηράκλειτος Αυδή, Α. & Χατζηγεωργίου, Μ. (2007) Η τέχνη του δράματος στην εκπαίδευση. Αθήνα: Μεταίχμιο Γκόβας, Ν. (2003) Για ένα νεανικό δημιουργικό θέατρο. Ασκήσεις, παιχνίδια, τεχνικές. Ένα πρακτικό βοήθημα για εμψυχωτές θεατρικών ομάδων και εκπαιδευτικούς. Αθήνα: Μεταίχμιο Γραμματάς, Θ. (2004)Το θέατρο στο σχολείο. Μέθοδοι διδασκαλίας και εφαρμογής. Αθήνα: Ατραπός Δημητράτου, Β. (2005) Ο μαγικός κόσμος του κουκλοθεάτρου. Κούκλες και έργα. Αθήνα: Πατάκης Θεοχάρη-Περάκη, Ε. (1995) Κουκλοθέατρο. Τέχνη και τεχνική. Αθήνα: Εστία Κλάιστ, Χ. (1982) Οι μαριονέτες. Και μια μελέτη του Bernard Dort (μετ. Τζ. Μαστοράκη). Αθήνα: Άγρας Κορμανός, Α.-Σ. (2003). Μαριονέττες. Η τεχνική της κινούμενης κούκλας. Αθήνα: Εργάνη Κούκλες και παιχνίδια. Δοκίμια (συλλογικό) (1996). Αθήνα: Άγρας Λενακάκης, Α. (2008) Η Θεατροπαιδαγωγική ως νέο μοντέλο παρέμβασης στην αγωγή ατόμων με εμπόδια στη ζωή και στη μάθηση. Στο: Κουρκούτας Η./Chaertier J.P. (επιμ.) (2008): Παιδιά και έφηβοι με ψυχοκοινωνικές και μαθησιακές διαταραχές. Τοπίο, σσ. 455-470 Λενακάκης, Α. (2011) Οι αντιστάσεις μας στο ανοίκειο ως πρόκληση: Ευκαιρίες διαπολιτισμικής συνάντησης και επικοινωνίας μέσω Θεατροπαιδαγωγικής. Στο: Ανδρουλάκης Γ./Μητακίδου Σ./Τσοκαλίδου Ρ. (επιμ.) (2011) Σταυροδρόμι Γλωσσών & Πολιτισμών: Μαθαίνοντας εκτός σχολείου. Πρακτικά 1ου Διεθνούς Συνεδρίου (σε ηλεκτρονική έκδοση). Θεσσαλονίκη: Πολύδρομο, Παιδαγωγική Σχολή Α.Π.Θ., σσ. 114-128. Μαγουλιώτης, Α. (2012) Ιστορία του Νεοελληνικού Κουκλοθεάτρου (1870-1938). Αθήνα: Παπαζήσης Μαγουλιώτης, Α. (2006) Κουκλοθέατρο Ι. Κούκλες, σκηνικά, παίξιμο: Τρόποι, είδη, πατρόν: Προτάσεις για διαθεματικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Καστανιώτης Μαρτί, Μ./Σανθ, Ι. (2004) Μαριονέτες και παντομίμα (μετ. Ηλ. Δεληδήμου, επιμ. Α. Παρούση). Αθήνα: Ντουντούμης Ματθαίου, Σ./Οικούτα, Ε. (1996) Όταν οι κούκλες ζωντανεύουν. Παίζω, μαθαίνω, δημιουργώ μέσα από το κουκλοθέατρο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα Μέσκε, Μ. (2004) Το θέατρο στ’ ακροδάχτυλα (μετ. Μ. Κουλεντιανού, επιμ. Α. Παρούση). Αθήνα: Τυπωθήτω Μουδατσάκις, Τ. (1994) Η θεωρία του Δράματος στη σχολική πράξη. Το Θεατρικό Παιχνίδι. Η Δραματοποίηση. Αθήνα: Καρδαμίτσας Μουδατσάκις, Τ. (2005) Το θέατρο ως πρακτική τέχνη στην εκπαίδευση. Από τον Stanislavsky, τον Brecht και τον Grotowski στο σκηνικό δοκίμιο. Αθήνα: Εξάντας Ντέλπω, Χ. (1987) Κούκλες και μαριονέτες (μετ. Αγνή Στρουμπούλη). Αθήνα: Gutenberg Παρούση, Α. (1998) Κούκλες κουκλοθεάτρου. Βιβλίο για τους εκπαιδευτικούς. Αθήνα: Πατάκης Πούχνερ, Β. (2000) Είδωλα και Ομοιώματα. Πέντε θεατρολογικά μελετήματα. Αθήνα: Νεφέλη Σέξτου, Π. (2007) Πρακτικές εφαρμογές θεάτρου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αθήνα: Καστανιώτης
Last Update
15-11-2020