Narrative as a research method in the field of Education

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΙΣΤΟΡΙΕΣ ΖΩΗΣ ΩΣ ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ: ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ / Narrative as a research method in the field of Education
CodiceΠ1444
FacultyFilosofia
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
CommonNo
StatoAttivo
Course ID280009198

Programma di Studio: PROGRAMMA SPOUDŌN 2011

Registered students: 22
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
KORMOSELEUTHERĪ EPILOGĪWinter/Spring-6
PAIDAGŌGIKĪSYPOCΗREŌTIKO KAT΄EPIL. KATEUTHYNSĪSWinter/Spring-6

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2018 – 2019
SemestreWinter
Faculty Instructors
Instructors from Other Categories
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600119210
Course Type 2016-2020
  • Area Scientifica
  • Sviluppo di Competenze
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Materiali Online
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Presa di decisione
  • Lavoro autonomo
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Appunti
  • Audio
  • Materiale multimediale
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze391.6
Studio e analisi bibliografica210.8
Progetto (project)301.2
Elaborazione tesina/tesine602.4
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta con soluzione di problemi (Formativa, Sommativa)
  • Presentazione Pubblica (Formativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
1η επιλογή Τσιώλης, Γιώργος (2014). Μέθοδοι και τεχνικές ανάλυσης στην ποιοτική κοινωνική ανάλυση. Αθήνα: Κριτική. 2η επιλογή Παντούλη, Όλγα (2015). Αφηγήσεις ζωής Ελληνίδων επιστημόνων: η εξέλιξή τους στους τομείς της Φυσικής, των Μαθηματικών, της Μηχανικής και της Τεχνολογίας. Θεσσαλονίκη: Ρώμη.
Additional bibliography for study
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Αμπατζοπούλου, Φραγκίσκη (2000). Η γραφή και η βάσανος: ζητήματα λογοτεχνικής αναπαράστασης. Αθήνα: Πατάκης. Βαρίκα, Ελένη (1988). «Το κενό στον καθρέφτη: βιογραφικές προσεγγίσεις στην ιστορία των γυναικών», Δίνη, 3, 64-71. Κακάμπουρα, Ρέα (2008). Αφηγήσεις ζωής: η βιογραφική προσέγγιση στη σύγχρονη λαογραφική έρευνα. Αθήνα: Ατραπός. Λυδάκη, Άννα (2001). Ποιοτικές μέθοδοι της κοινωνικής έρευνας. Αθήνα: Καστανιώτης. Ταμπούκου, Μαρία (1997). Χαρτογραφώντας τον εαυτό της: προσεγγίσεις της γυναικείας ύπαρξης στην εκπαίδευση μέσα από αυτοβιογραφικά κείμενα. Δίνη, 9, 51-74. Τσιώλης, Γιώργος (2006). Ιστορίες ζωής και βιογραφικές αφηγήσεις: Η βιογραφική προσέγγιση στην κοινωνιολογική ποιοτική έρευνα. Αθήνα: Κριτική. ξενόγλωσση Alheit, Peter & Bergamini, Stefania (1998). Βιογραφική έρευνα και έρευνα ιστοριών ζωής. Μια νέα ποιοτική προσέγγιση στις κοινωνικές επιστήμες: μια εισαγωγή. Στο Σκεύος Παπαϊωάννου, Peter Alheit & Henning Salling Olesen (επιμ.) Κοινωνικός μετασχηματισμός, εκπαίδευση και τοπική κοινωνία, (σ. 121-133). Ρέθυμνο/Ανώγεια: Έκδοση Πανεπιστήμιο Kρήτης. Andrews, Molly, Squire, Corinne & Tamboukou, Maria (eds.) Doing Narrative Research. London: Sage. Bezgorov, V. & Kosheleva, O. (2000). Η αυτοβιογραφική αφήγηση και ο ρόλος της στη μελέτη της Ιστορίας της Εκπαίδευσης, Θαλλώ, 11, 121-130. Brunner, Jerome (1987). Life as narrative, Social Research, 54(1), 11-32. Bruner, Jerome (1997). Πράξεις νοήματος (Ήβη Ρόκου & Γιώργος Καλομοίρης μτφρ.). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Bruner, Jerome (2004). Δημιουργώντας ιστορίες: νόμος, λογοτεχνία, ζωή. (Βασιλική Τσούρτου, Κατερίνα Πολυδάκη, Γιάννης Κουγιουμτζάκης μτφρ.). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Clandinin, Jean (ed.) (2007). Handbook of narrative inquiry: Mapping a methodology. London: Sage. Holstein, James, Gubrium, A., Jaber, F. (2000). The self we live by: narrative identity in a postmodern world. New York & Oxford: Oxford University Press. Koehl, Laura Ann (2005). Doing science: lessons learned from the oral histories of women scientists. University of Cincinnati. Passerini, Luisa (2000). Σπαράγματα του 20ού αιώνα: η ιστορία ως βιωμένη εμπειρία (Ι. Πεντάζου μτφρ.). Αθήνα: Νεφέλη. Plummer, Ken (2000). Τεκμήρια ζωής: Εισαγωγή στα προβλήματα και τη βιβλιογραφία μιας ανθρωπολογικής μεθόδου (Χαρά Λιαναντωνάκη μτφρ.). Αθήνα: Gutenberg. Taylor, Stephanie (2005). Self-narration as rehearsal: a discursive approach to the narrative formation of identity, Narrative Inquiry, 15 (1), 45-50. Taylor, Stephanie (2006). Narrative as construction and discursive resource, Narrative Inquiry, 16(1), 94-102. Υποκειμενικότητα Henriques, J., Hollway, W., Urwin, C., Venn, C. & V. Walkerdine (eds) (1984). Changing the subject: Psychology, social regulation and subjectivity. London: Methuen.
Last Update
29-11-2020