Salta al contenuto principale
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Accedi
Tu sei qui
Home
»
e-Curriculum Vitae
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Kalliopi Efstathiadi
Special Teaching Staff, School of English Language and Literature
Personal Information
2310997457
2310997432
economid@enl.auth.gr
https://scholar.google.gr/citations?hl=el&user=R2rQ2awAAAAJ
Google Scholar ID
efstathiadi.lia
OrcID ID
orcid.org/0000-0003-1304-6764
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Ξένες γλώσσες
Μητρική γλώσσα
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
1988
ΒΑ
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας/Φιλοσοφική
ΑΠΘ
Greece
Μεταπτυχιακές Σπουδές
2009
ΜΔΕ
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας/Φιλοσοφική
ΑΠΘ
Greece
Θεωρητική και Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
Διδακτορικό Δίπλωμα
2013
PhD
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας/Φιλοσοφική
ΑΠΘ
Greece
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
Course Work
Courses of Winter semester of 2016–17 academic year
ΤΜΗΜΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Γλ1-101
LANGUAGE MASTERY I
Γλ3-456
PRACTICE IN TEACHING ENGLISH AS A SECOND/ FOREIGN LANGUAGE
Γλ4-499
SPECIAL ELECTIVES: VARIABLES AFFECTING SECOND LANGUAGE LEARNING
Γλ5-300
INTRODUCTION TO THE LINGUISTIC RESEARCH PAPER
Courses of Spring semester of 2016–17 academic year
ΤΜΗΜΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Γλ1-102
LANGUAGE MASTERY IΙ
Γλ3-456
PRACTICE IN TEACHING ENGLISH AS A SECOND/ FOREIGN LANGUAGE
Γλ4-496
SPECIAL ELECTIVES: VARIABLES AFFECTING SECOND LANGUAGE LEARNING
Γλ5-300
INTRODUCTION TO THE LINGUISTIC RESEARCH PAPER
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
2016–2017
. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΡΟΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΥΓΕΝΕΙΑ: ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ ΟΜΙΛΗΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΗ/ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Β
Administrative Work
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
2
2015
2017
Member, Ακαδημαϊκός σύμβουλος σπουδών
1
2014
2017
Member, Επιτροπή απόσυρσης υλικών
Publications
----
Ευσταθιάδη Καλλιόπη
.
Δείκτες Επιστημικής Τροπικότητας στο γραπτό λόγο αλλόγλωσσων που μαθαίνουν την Νέα Ελληνική ως Ξένη Γλώσσα: μία έρευνα βασισμένη σε σώματα κειμένων
.
Published Version
.
2010
Efstathiadi Kalliopi
(2010)
.
The use of epistemic markers as a means of hedging and boosting in the discourse of L1 and L2 speakers of Modern Greek: A corpus-based study in informal letter-writing
.
Themes in Science and Technology Education: Special issue on ICT in Language Learning. Computer-aided language analysis, teaching and learning: Approaches, perspectives, and applications
.
Επιμέλεια:G. R. S. Weir, S. Ishikawa, & A. Jimoyiannis
.
τομ.3 τευχ.1-2 p.181-206
.
2016
Efstathiadi Kalliopi
(2016)
.
Vocabulary acquisition by young Greek learners of L2 English The predictive role of Complex Working Memory in Early Foreign Language Learning
.
Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics from ISTAL 2013
.
21st International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Επιμέλεια:Marina Mattheoudakis, Katerina Nicolaidisu
.
Thessaloniki - Greece
.
Thessaloniki
.
Department of Theoretical and Applied Linguistics
.
vol.21 p.527-547
.
2014
Efstathiadi Kalliopi
(2014)
.
Does the early introduction of English as an L2 boost children's cognitive skills? The case of the 3rd experimental school in Evosmos, Thessaloniki
.
Πρακτικά 7ου Συνεδρίου Μεταπτυχιακών και Υποψηφίων Διδακτόρων
.
7ο Συνέδριο Μεταπτυχιακών και Υποψηφίων Διδακτόρων
.
ΕΚΠΑ - Ελλάδα
.
vol.Α p.121-129
.
Efstathiadi Kalliopi
(2014)
.
The role of Foreign Language Aptitude and the Executive Functions of Working Memory and Inhibition in FL vocabulary acquisition by young Greek learners of English
.
2011
Efstathiadi Kalliopi
(2011)
.
Epistemic modality markers in L1 and L2 discourse of Modern Greek: a corpus-based study
.
Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα
.
31η Συνάντηση Τοµέας Γλωσσολογίας Α.Π.Θ
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Published Version
.
p.138-156
.
Aggiornato: 2017-07-18