Skip to main content
Quality Assurance Unit (MODIP)
Aristotle University of Thessaloniki
Login
Home Page
AUTH
Quality Assurance
Quality Management System
You are here
Home
»
Report CV
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Kalliopi Efstathiadi
Special Teaching Staff, School of English Language and Literature
Personal Information
2310997457
2310997432
economid@enl.auth.gr
https://scholar.google.gr/citations?hl=el&user=R2rQ2awAAAAJ
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία: Απόκτηση δεύτερης/ξένης γλώσσας
ΦΕΚ 784/13-3-17, τεύχος Β
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Ξένες γλώσσες
Απόκτηση δεύτερης/ξένης γλώσσας
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
1988
ΒΑ
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας/Φιλοσοφική
ΑΠΘ
Greece
Μεταπτυχιακές Σπουδές
2009
ΜΔΕ
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας/Φιλοσοφική
ΑΠΘ
Greece
Θεωρητική και Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
Διδακτορικό Δίπλωμα
2013
PhD
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας/Φιλοσοφική
ΑΠΘ
Greece
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
Course Work
Courses of Winter semester of 2018–19 academic year
TMĪMA AGGLIKĪS GLŌSSAS KAI FILOLOGIAS
Γλ1-101
LANGUAGE MASTERY I
Γλ3-456
PRACTICE IN TEACHING ENGLISH AS A SECOND/ FOREIGN LANGUAGE
Γλ4-496
SPECIAL ELECTIVES: VARIABLES AFFECTING SECOND LANGUAGE LEARNING
Ερ1-120
COMPUTER LITERACY AND RESEARCH SKILLS
Ερ1-220
RESEARCH METHODOLOGY
PMS THEŌRĪTIKĪS KAI EFARMOSMENĪS GLŌSSOLOGIAS
ΕΔΞΓ 577
Individual Differences in Second/Foreign Language Learning
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
2016–2017
Bardollari Kliti. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΡΟΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΥΓΕΝΕΙΑ: ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ ΟΜΙΛΗΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΗ/ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Β
Administrative Work
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
2
2015
2017
Member, Ακαδημαϊκός σύμβουλος σπουδών
1
2014
2017
Member, Επιτροπή απόσυρσης υλικών
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2015
2017
Member, Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών
Publications
2017
Conference Announcement
Efstathiadi Kalliopi
(2017)
.
Executive control in Proactive Interference: Evidence from young Greek learners receiving varied exposure to CLIL
.
23rd International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Κτίριο ΚΕΔΕΑ, ΑΠΘ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΕΛΛΑΔΑ
.
Efstathiadi Kalliopi
(2017)
.
Investigating the relation between working memory, updating and the written narrative ability in L1 Greek and L2 English of primary school students exposed to intensive CLIL classe
.
the third international Thinking Doing Learning Conference (TDL 3)
.
Ludwig Maximilians Universität (LMU). - Γερμανία
.
Efstathiadi Kalliopi
,
Fotiadou Georgia
(2017)
.
Με 2 γλώσσες: Tα οφέλη της διγλωσσίας: Panel discussion: Research on bilingualism and education: Matching the needs of educators and researchers
.
International Linguistic Summer School
.
Κεντρική βιβλιοθήκη ΑΠΘ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΕΛΛΑΔΑ
.
Efstathiadi Kalliopi
(2017)
.
Narrative production in L1 Greek and L2 English and the cognitive gains witnessed in young learners of English receiving varied exposure to CLIL
.
16th International Conference of the Greek Applied Linguistics Association (GALA), Migration and Language Education,
.
Κτίριο ΚΕΔΕΑ, Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Book - Textbook
Agathopoulou Eleni (editor)
,
Danavassi Terpsithea (editor)
,
Efstathiadi Kalliopi (editor)
(2017)
.
Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics from ISTAL, Thessaloniki 24-26 April 2015: Vol 22 (2017)
.
Thessaloniki
.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
.
2016
Conference Proceedings Article
Efstathiadi Kalliopi
(2016)
.
Vocabulary acquisition by young Greek learners of L2 English The predictive role of Complex Working Memory in Early Foreign Language Learning
.
Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics from ISTAL 2013
.
Επιμέλεια:Marina Mattheoudakis, Katerina Nicolaidis
.
Thessaloniki - Greece
.
Thessaloniki
.
Department of Theoretical and Applied Linguistics
.
vol.21 p.527-547
.
2014
Conference Proceedings Article
Efstathiadi Kalliopi
(2014)
.
Does the early introduction of English as an L2 boost children's cognitive skills? The case of the 3rd experimental school in Evosmos, Thessaloniki
.
Πρακτικά 7ου Συνεδρίου Μεταπτυχιακών και Υποψηφίων Διδακτόρων
.
ΕΚΠΑ - Ελλάδα
.
vol.Α p.121-129
.
Technical Report
Efstathiadi Kalliopi
(2014)
.
The role of Foreign Language Aptitude and the Executive Functions of Working Memory and Inhibition in FL vocabulary acquisition by young Greek learners of English
.
2011
Conference Proceedings Article
Efstathiadi Kalliopi
(2011)
.
Epistemic modality markers in L1 and L2 discourse of Modern Greek: a corpus-based study
.
Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Published Version
.
p.138-156
.
2010
Book Chapter
Efstathiadi Kalliopi
(2010)
.
The use of epistemic markers as a means of hedging and boosting in the discourse of L1 and L2 speakers of Modern Greek: A corpus-based study in informal letter-writing
.
Themes in Science and Technology Education: Special issue on ICT in Language Learning. Computer-aided language analysis, teaching and learning: Approaches, perspectives, and applications
.
Επιμέλεια:G. R. S. Weir, S. Ishikawa, & A. Jimoyiannis
.
τομ.3 τευχ.1-2 p.181-206
.
----
Journal Article
Ευσταθιάδη Καλλιόπη
.
Δείκτες Επιστημικής Τροπικότητας στο γραπτό λόγο αλλόγλωσσων που μαθαίνουν την Νέα Ελληνική ως Ξένη Γλώσσα: μία έρευνα βασισμένη σε σώματα κειμένων
.
Published Version
.
Updated: 2018-10-29