LANGUAGES IN EDUCATION. PUBLIC DISCOURSE AND EDUCATIONAL PRACTICE

Course Information
TitleΓΛΩΣΣΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ / LANGUAGES IN EDUCATION. PUBLIC DISCOURSE AND EDUCATIONAL PRACTICE
Title in GermanSPRACHEN IM BILDUNGSWESEN. ÖFFENTLICHER DISKURS UND BILDUNGSPRAXIS
CodeΑΚ0231
FacultyPhilosophy
SchoolGerman Language and Literature
Cycle / Level1st / Undergraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CommonYes
StatusActive
Course ID600014836

Programme of Study: PPS Tmīmatos Germanikīs Glṓssas kai Filologías (2020-sīmera)

Registered students: 6
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
KORMOSEPILEGOMENA EIDIKEUSĪSWinter/Spring-6

Class Information
Academic Year2018 – 2019
Class PeriodWinter
Faculty Instructors
Class ID
600118704
Course Type 2011-2015
Specific Foundation / Core
Mode of Delivery
  • Face to face
Digital Course Content
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Greek (Instruction, Examination)
  • German (Instruction, Examination)
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Retrieve, analyse and synthesise data and information, with the use of necessary technologies
  • Adapt to new situations
  • Make decisions
  • Work autonomously
  • Work in teams
  • Work in an interdisciplinary team
  • Appreciate diversity and multiculturality
  • Advance free, creative and causative thinking
Educational Material Types
  • Notes
  • Slide presentations
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Communication with Students
  • Use of ICT in Student Assessment
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Seminars1506
Reading Assigment
Exams
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Exam with Extended Answer Questions (Formative, Summative)
Bibliography
Additional bibliography for study
Βιβλιογραφία (επιλεκτική) Αναγνώστου Ντία, Νικόλοβα Μαρίνα (2017 ) Η ενσωμάτωση των προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα : πολιτική και διαχείριση σε κινούμενη άμμο" Κείμενο Εργασίας Νο 84/ Οκτ. 2017, Αθήνα ΕΛΙΑΜΕΠ. Στο http://www.eliamep.gr/wp-content/uploads/2017/10/84_2017_-WORKING-PAPER- _Ντ.-Αναγνώστου_-Μαρ.-Νικόλοβα.pdf (ανακτήθηκε 20.01.2018) Γκαϊνταρτζή, Αναστασία (2012). Ζητήματα διγλωσσίας σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας: Κοινωνικές και εκπαιδευτικές διαστάσεις. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Γκότοβος, Αθανάσιος (2014) Νεομετανάστευση και Στερεότυπα: Παιδεία και Ταυτότητα στην Ελλάδα και τη διασπορά μπροστά σε δύσκολες προκλήσεις. Στο Δαμανάκης, Μ., Στ. Κωνσταντινίδης, Α. Τάμης (επιμ.) (2014) Νέα μετανάστευση από και προς την Ελλάδα. Ρέθυμνο: Πανεπιστήμιο Κρήτης , Κ.Ε.ΜΕ., 207-225 Γρίβα, Ελένη & Στάμου, Γ. Αναστασία (2014). Ερευνώντας τη διγλωσσία στο σχολικό περιβάλλον: Οπτικές εκπαιδευτικών, μαθητών και μεταναστών γονέων. Θεσσαλονίκη: Δέσποινα Κυριακίδη. Commission of the European Communities (2003) Promoting Language Learning and Linguistic Diversity: An Action Plan 2004 – 2006. Brussels, Com (2003) 449 final. Commission of the European Communities (2007). High Level Group on Multilingualism, FINAL REPORT. Επιστημονική Επιτροπή για την υποβοήθηση του έργου της Επιτροπής Στήριξης των Παιδιών των Προσφύγων (2016) Οι εκπαιδευτικές δράσεις για τα παιδιά των προσφύγων. Αθήνα: Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Επιστημονική Επιτροπή για τη Στήριξη των Παιδιών των Προσφύγων (2017) Το Έργο της Εκπαίδευσης των Προσφύγων. Αθήνα: Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (2008). Πολυγλωσσία πλεονέκτημα για την Ευρώπη και κοινή δέσμευση. Βρυξέλλες, COM(2008) 566 τελικό. Στο http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2008:0566:FIN:EL:PDF (ανακτήθηκε 20.01.2018) Θεοδωρίδης Nάσος (2017) ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2017_ΑΝΤΙΓΟΝΗ Θεσσαλονίκη. Στο http://www.antigone.gr/files/announcements/ ΕΤΗΣΙΑΕΚΘΕΣΗ 2017_ΑΝΤΙΓΟΝΗ.pdf (ανακτήθηκε 20.01.2018) Featherstone, Μ. ( 1995) Global modernities. London: Sage Gkaintartzi, A., Kiliari Α., Tsokalidou R. (2014) ‘Invisible’ bilingualism -‘invisible’ language ideologies: Greek teachers' attitudes towards immigrant pupils’ heritage languages. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 60-72, Στο http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13670050.2013.877418 (ανακτήθηκε 20.01.2018). Κοιλιάρη Αγγελική (2005) Πολυγλωσσία και Γλωσσική Εκπαίδευση: μια κοινωνιογλωσσολογική προσέγγιση. Βάνιας. Θεσσαλονίκη. Κοιλιάρη, Αγγελική (2014) Έκθεση σχετικά με τις ανάγκες και τις προϋποθέσεις για τη διδασκαλία της γλώσσας των αλλοδαπών μαθητών και μαθητριών στα ελληνικά δημόσια σχολεία. Στο http://www.diapolis.auth.gr/diapolis_files/drasi5/panelladiki_ereuna.pdf (ανακτήθηκε 20.01.2018) Kiliari Angeliki (2014) Heritage languages in Greek public schools? Immigrant pupils’ attitudes and skills. Στο Psaltou-Joycey A., Agathopoulou E., Mattheoudakis M. (eds) "Cross-curricular Approaches to Language Education", Cambridge Scholars Publishing, 191-207, http://www.cambridgescholars.com/cross-curricular-approaches-to-language-education (ανακτήθηκε 20.01.2018) Κοιλιάρη Αγγελική (2016). Ελλάδα 2015: Νέα πολυπολιτισμικά κοινωνικά συγκείμενα. Nέα ζητήματα γλωσσικής εκπαιδευτικής πολιτικής; Στο: Χοντολίδου, Ε., Τσοκαλίδου, Ρ., Τεντολούρης, Φ., Κυρίδης, Α. & Βακαλόπουλος, Κ. (επιμ.) Μνήμη Σωφρόνη Χατζησαββίδη. Γλωσσ(ολογ)ικές και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις. Αθήνα: Gutenberg, 217-231 Κόντης, Αντώνης (2014) Η Μεταναστευτική Μετάβαση στην Ελλάδα. Στο Δαμανάκης, Μ., Στ. Κωνσταντινίδης, Α. Τάμης (επιμ.) (2014) Νέα μετανάστευση από και προς την Ελλάδα. Ρέθυμνο: Πανεπιστήμιο Κρήτης , Κ.Ε.ΜΕ., 273-297 Μαλιγκούδη, Χριστίνα (2014) Τμήματα Διδασκαλίας Εθνοτικών Γλωσσών στην Ελλάδα. Στο Δαμανάκης, Μ., Στ. Κωνσταντινίδης, Α. Τάμης (επιμ.) (2014) Νέα μετανάστευση από και προς την Ελλάδα. Ρέθυμνο: Πανεπιστήμιο Κρήτης , Κ.Ε.ΜΕ., 299-324 Μπαλτσιώτης, Λάμπρος (1997) Ελληνική Διοίκηση και μειονοτική εκπαίδευση στη Δυτική Θράκη. Αιτιότητες και αντιφάσεις μιας εκπαιδευτικής πολιτικής. Στο Τσιτσελίκης, Κ. & Δ. Χριστόπουλος, (επιμ.) (1997) Το μειονοτικό φαινόμενο στην Ελλάδα. Μια συμβολή των κοινωνικών επιστημών, 317-348. Sayad, A. (2004) The suffering of the immigrant. Cambrigde Melten: Polity Press
Last Update
21-09-2018