Psychology of Education

Informations du Cours
TitreΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ / Psychology of Education
CodeΕΨ900
FacultyLettres
Cycle / Niveau1er cycle / Licence , 2e cycle / Master, 3e cycle / Doctorat
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CoordinatorMaria Doikou
CommonOui
StatutActif
Course ID280008639

Programme d' Études: PROGRAMMA SPOUDŌN 2011

Registered students: 246
OrientationAttendance TypeSemesterAnnéeECTS
KORMOSYPOCΗREŌTIKOWinter/Spring-5

Informations de la Classe
Année Académique2016 – 2017
Semestre de l’AnnéeWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600056756
Course Type 2016-2020
  • Cours Fondamental
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Accès en Ligne
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Adaptation à des situations nouvelles
  • Travail en autonomie
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Responsabilité sociale, professionnelle et morale, sensibilité à la question du genre
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Livre
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences502
Etude & analyse bibliographiques251
Examens502
Total1255
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : questionnaire à choix multiples (Sommative)
  • Examen écrit : réponses courtes (Sommative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
- Slavin, R. (2007). Εκπαιδευτική ψυχολογία: θεωρία και πράξη. Αθήνα: Μεταίχμιο - Καψάλης Α. (2006). Παιδαγωγική Ψυχολογία, Δ΄έκδοση. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Κυριακίδη.
Additional bibliography for study
Βορριά, Γ., Κιοσέογλου, Γ., Ντούμα, Μ., Λιμναίου, Ν., Ιωσηφίδου, Β., Γιώτα, Κ. & Σκεπετάρη, Σ. (2007). Η γλωσσική ανάπτυξη σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: Ερευνητικά δεδομένα από τη χρήση ψυχομετρικών εργαλείων, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 43, 68-90. Βοσνιάδου, Σ. (2003). Εισαγωγή στην ψυχολογία. Βιολογικές αναπτυξιακές και συμπεριφοριστικές προσεγγίσεις – Γνωστική ψυχολογία. Τόμος Α΄. Αθήνα: Gutenberg. Cole, M. & Cole, R. S (2002). Η ανάπτυξη των παιδιών: Γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη κατά τη νηπιακή και μέση παιδική ηλικία/ μετ. Σόλμαν, Μ., Τόμος Β΄. Αθήνα: Τυπωθήτω – Γιώργος Δάρδανος. Δανασσής-Αφεντάκης, Α. (1991). Μάθηση και ανάπτυξη. Παιδαγωγική ψυχολογία. Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρης. Dunn, J. (1999). Οι στενές προσωπικές σχέσεις των μικρών παιδιών/ μετ. Παπαηλιού, Χ. Αθήνα: Τυπωθήτω – Γιώργος Δάρδανος. Ζγαντζούρη, Κ. & Πούρκος, Μ (2004). Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, στο Πούρκος, Μ. Α. (Επιμ.). Ατομικές διαφορές μαθητών και εναλλακτικές ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις, σσ. 259-273. Αθήνα: Gutenberg. Goleman, D. (1997). H συναισθηματική νοημοσύνη: Γιατί το «EQ» είναι πιο σημαντικό από το «IQ»/ μετ. Παπασταύρου, Α. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Gottman, J. (2000). Η συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών: ένας πρακτικός οδηγός για γονείς. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Hayes, N. (1993). Εισαγωγή στις γνωστικές λειτουργίες. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Hayes, N. (1998). Εισαγωγή στη ψυχολογία. Τόμοι Α΄, Β΄. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Herbert, M. (1991). Clinical Child Psychology. Social learning development and Behaviour. Chichester: John Wiley and Sons. Καλαντζή-Αζίζι, Α. (1996). Εφαρμοσμένη κλινική ψυχολογία στο χώρο του σχολείου: παρεμβάσεις βασισμένες στη θεωρ’ια της μάθησης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Καραμπάτσος, Α. Β. (2000). Παράγοντες και εκτιμήσεις σχολικής ετοιμότητας (Μια ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση). Αθήνα: Ατραπός. Καψάλης Α.(2006). Παιδαγωγική Ψυχολογία, Δ΄έκδοση. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Κυριακίδη. Κολιάδης, Ε. (1996). Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη, Τόμοι Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄. Αθήνα: Αυτοέκδοση. Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (1995). Ψυχολογία κινήτρων. Θεσσαλονίκη: Ελληνικά Γράμματα. Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (2005). Μεταγνωστικές διεργασίες και αυτο-ρύθμιση. Θεσσαλονίκη: Ελληνικά Γράμματα. Μαραγκουδάκη Γ. (1977). Η μάθηση: Ψυχολογική θεώρηση. Αθήνα: Ηράκλειτος. Molnar, A. & B. Lindquist (1998). Προβλήματα Συμπεριφοράς στο Σχολείο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Molnar, A. & B. Lindquist (1998). Προβλήματα Συμπεριφοράς στο Σχολείο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Μπαμπλέκου, Ζ. (2003). Η ανάπτυξη της μνήμης: Γνωστική διαδρομή στην παιδική ηλικία. Αθήνα: Τυπωθήτω – Γιώργος Δάρδανος. Πλατσίδου, Μ. (2005). Ατομικές διαφορές εφήβων σε σχέση με την αντιλαμβανόμενη συναισθηματική νοημοσύνη τους, Επιστημονική Επετηρίδα της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος, 3, 249-269. Πόρποδας, Κ. Δ. (2003). Η μάθηση και οι δυσκολίες της (Γνωστική προσέγγιση). Πάτρα: Αυτοέκδοση. Salkind, N. J. (1999). Θεωρίες της ανθρώπινης ανάπτυξης. Αθήνα: Πατάκης. Siegler, R. (2002). Πώς σκέφτονται τα παιδιά/ μετ. Κουλεντιανού, Ζ. Αθήνα: Gutenberg. Slavin, E. R. (2006). Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Θεωρία και πράξη/ μετ. Εκκεκάκη, Ε. Αθήνα: Μεταίχμιο. Συγκολλίτου, Ε. (1998). Εαυτός, κίνητρα και επίδοση στο σχολείο, στο Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (Επίμ.). Τα κίνητρα στην εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Ελληνικά Γράμματα. Τριλίβα, Σ. (2004). Η εκπαίδευση για την ανάπτυξη δεξιοτήτων προς μια καλύτερη ζωή, στο Πούρκος, Μ. Α. (Επιμ.). Ατομικές διαφορές μαθητών και εναλλακτικές ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις, σσ. 303-324. Αθήνα: Gutenberg. Fontana, D. (1981) Psychology for teachers. Basingstoke : Macmillan Education. Fontana, D. (1996). Ο εκπαιδευτικός στην τάξη. Εκδόσεις Σαββάλας. Woolfolk, A. E. (1998). Readings in educational psychology. Boston: Allyn and Baco
Last Update
30-05-2016