Learning Outcomes
Upon completion of this course, students will have:
1) Knowledge of the decisions that need to be made when designing and setting up scientific research (quantitativ or equalitative).
2) Practical skills for constructing questionnaires and designing a research.
3) Critical thinking skills relative to the significance and interpretation of the results of a research.
Course Content (Syllabus)
Scientific Research. Types of Research. Criteria for undertaking a research problem. Threats to external and internal validity of a research. Assessment criteria for a research. Sampling techniques. Sample size. Rules for constructing questionnaires. Organizing quantitative and qualitative research. Validity and reliability of measurement scales.
Keywords
Scientific Research, quantitative research, qualitative research, questionaire
Additional bibliography for study
1) Μενεξές, Γ. (2007). Μια Δομημένη Προσέγγιση στην Πολυμεταβλητή Στατιστική Ανάλυση Βιολογικών, Περιβαλλοντικών, Κοινωνικών και Οικονομικών Δεδομένων. Στο Φυσικοί Πόροι, Περιβάλλον και Ανάπτυξη (σσ. 519-534). Επιμέλεια: Γ. Αραμπατζής και Σ. Πολύζος. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Τζιόλα.
2) Μενεξές, Γ. & Οικονόμου, Α. (2002). Σφάλματα και Παρανοήσεις στους Στατιστικούς Ελέγχους Υποθέσεων: Υπέρβαση μέσω της Ανάλυσης Δεδομένων. Τετράδια Ανάλυσης Δεδομένων-Data Analysis Bulletin, 2, 52-64.