Drawing - Tags and Fonts

Course Information
TitleΣΧΕΔΙΟ-TAGS ΚΑΙ FONTS / Drawing - Tags and Fonts
CodeΥΚΣΧΤ
FacultyFine Arts
SchoolVisual and Applied Arts
Cycle / Level1st / Undergraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CoordinatorGeorgios Katsangelos
CommonNo
StatusActive
Course ID600018188

Programme of Study: New PPS of School of Visual and Applied Arts (2014-today)

Registered students: 2
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
NEŌN MESŌN EIKASTIKŌN TECΗNŌNArtistic Spesialization215

Class Information
Academic Year2019 – 2020
Class PeriodWinter
Faculty Instructors
Instructors from Other Categories
Weekly Hours4
Total Hours52
Class ID
600148974
Type of the Course
  • Background
  • General Knowledge
  • Scientific Area
  • Skills Development
Course Category
General Foundation
Mode of Delivery
  • Face to face
Digital Course Content
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Greek (Instruction, Examination)
  • English (Instruction, Examination)
  • German (Instruction, Examination)
Prerequisites
Required Courses
  • ΥΚΒΣΧ Life Drawing -Basic Design
Learning Outcomes
Students, upon completion of the course, are expected to be able to understand, create, process and manage all possible ”types" of DRAWING, within the Multiplicity of our Complex CONTEMPORARY REALITY, using Analogue and Digital DRAWING/Design Typology, with the aim of applying this Knowledge through any Personal Character of each one, so that they meet any Aesthetic needs, in the Private but also in the Public Space.
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Retrieve, analyse and synthesise data and information, with the use of necessary technologies
  • Adapt to new situations
  • Make decisions
  • Work autonomously
  • Work in teams
  • Work in an international context
  • Work in an interdisciplinary team
  • Generate new research ideas
  • Appreciate diversity and multiculturality
  • Respect natural environment
  • Demonstrate social, professional and ethical commitment and sensitivity to gender issues
  • Be critical and self-critical
  • Advance free, creative and causative thinking
Course Content (Syllabus)
Το Σχέδιο ως “Αποτύπωση της Πραγματικότητας”: ΒΛΕΠΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ !!! ΑΔΡΑΝΕΙΑ: “Τεμπελιά ως Προσωπική Στρατηγική με στόχο το ΑΔΙΕΞΟΔΟ”. “Εσωτερικό Τοπίο”. Παραδείγματα. “Αστικό Τοπίο”, Ταχύτητα, Πληροφορία, Λόγος, Γραφή. Χρήση “κειμένου” στις Εικαστικές Τέχνες. Σεμινάριο/Παρουσίαση Ιστορικής Εικαστικής Παράδοσης χρήσης “Λόγου”. Απο την ΙΔΕΑ, στόν ΛΟΓΟ, στην ΕΙΚΟΝΑ: Προσωπική «βινιέτα»/vector (ασπρόμαυρο + έγχρωμο). Χρήση “κειμένου” στον Δημόσιο Χώρο: WEB / GRAFFITI. Σύνθεση με Χρήση “Κειμένου”. ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ: Ψηφιακή Στοιχειοθέτηση "Προσωπικού Συνθήματος" / Εναλλακτικό ΓΚΡΑΦΙΤΙ. Εισαγωγή στην Εικαστική Σχεδίαση με Χρήση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Vector vs Bitmap. TAGS: Προσωπική “Γραμματοσειρά”. Εισαγωγή στης Ψηφιακή Σχεδίαση Γραμματοσειρών.
Keywords
I SEE WHAT I AM - Inner Landscape - Urban Landscape - Vector/Bittmap -Personal Logo - Personal Slogan - Art in Public Space - Graffiti - Font Design.
Educational Material Types
  • Notes
  • Slide presentations
  • Video lectures
  • Multimedia
  • Book
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Laboratory Teaching
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Lectures
Seminars
Laboratory Work
Fieldwork
Reading Assigment
Artistic Workshop
Interactive Teaching in Information Center
Field trips and participation in conferences / seminars / activities
Project
Artistic creation
Other / Others
Total
Student Assessment
Description
Participation in the course, semester project and their public presentation. Examination of the artistic work of students.
Student Assessment methods
  • Oral Exams (Formative, Summative)
  • Performance / Staging (Formative, Summative)
  • Labortatory Assignment (Formative, Summative)
  • Artistic Performance (Formative, Summative)
  • PUBLIC PRESENTATION OF PERSONAL ARTWORK (Formative, Summative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
1. “Τέχνη και Οπτική Αντίληψη”, Εκδόσεος ΘΕΜΕΛΙΟ,Συγγραφέας: Ρούντολφ Αρνχαιμ, ISBN: 960-310-260-1. 2. “Η Φυλλάδα του Μεγ΄Αλέξαντρου”, Εκδόσεις ΣΤΟΧΑΣΤΗΣ, Συγγραφέας: Α. Α. Πάλλης, ISBN: 960-303-088-0.
Additional bibliography for study
1. “Τέχνη και Οπτική Αντίληψη”, Εκδόσεος ΘΕΜΕΛΙΟ,Συγγραφέας: Ρούντολφ Αρνχαιμ, ISBN: 960-310-260-1. 2. “Η Φυλλάδα του Μεγ΄Αλέξαντρου”, Εκδόσεις ΣΤΟΧΑΣΤΗΣ, Συγγραφέας: Α. Α. Πάλλης, ISBN: 960-303-088-0.
Last Update
12-11-2020