Additional bibliography for study
EΠΙΛΟΓΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ (Corpus-περιεχόμενα)
1. Christopher B. Balme, «Κείμενο και παράσταση», Εισαγωγή στις Θεατρικές Σπουδές, µτφ. Ρωμανός Κοκκινάκης και Βίκυ Λιακοπούλου, Πλέθρον, Αθήνα 2012, σ. 147-163.
2. Σάββας Πατσαλίδης, «Ένα εκπαιδευτικό εγχειρίδιο για τη μελέτη του δράματος», σκηνή, τχ. 4 (2012), σ. 144-165 και Θέατρο και θεωρία ΙΙ: (Μετα)μοντέρνες διαδρομές σε τόπους, ουτοπίες και ετεροτοπίες, University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2019, σ. 563-585.
William Shakespeare, Άμλετ
• T.S. Eliot, «Άμλετ» (1919), Άμλετ & Θρησκεία και Λογοτεχνία, μτφ. Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος, Έρασμος, Αθήνα, 1987, σελ. 7-14. (pdf)
• Erich Auerbach, «Ο κουρασμένος πρίγκιπας», Μίμησις: η εικόνα της πραγματικότητας στη δυτική λογοτεχνία (1946), μτφ. Λευτέρης Αναγνώστου, Μ.Ι.Ε.Τ, Αθήνα 2005, σελ. 413-442. (pdf)
• Γιαν Κοττ, «Ο Άμλετ στα μέσα του αιώνα» (1964), Σαίξπηρ ο σύγχρονός μας, μτφ. Αλέξανδρος Κοτζιάς, Ηριδανός, Αθήνα 1970, σελ. 68-83. (pdf)
• Harold Bloom, «Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, Άμλετ», Πως και γιατί διαβάζουμε (2001), εισαγ. Ουίλλιαμ Σουλτς, μτφ. Κατερίνα Ταβάτζογλου, Παραφερνάλια-Τυπωθήτω, Αθήνα 2004, σελ. 249-268. (pdf)
August Strindberg, Δεσποινίς Τζούλια
5. Αύγουστος Στρίντμπεργκ, «Πρόλογος» στο Δεσποινίς Τζούλια, μτφ. Μαργαρίτα Μέλμπεργκ, Νεφέλη, Αθήνα 1987, σ. 23-44.
6. Per Olov Enquist, «Το οριζόντιο υπολανθάνον κείμενο: το κείμενο του Στρίντμπεργ», στο: Μαργαρίτα Μέλμπεργκ (επιμ.), Ο Στρίντμπεργκ και η σύγχρονη δραματουργία, Εστία, Αθήνα 1997, σ. 39-44.
7. Ingmar Björksten, «Ερμηνεύοντας τον Στρίντμπεργκ», στο: Μέλμπεργκ (επιμ.), Ο Στρίντμπεργκ και η σύγχρονη δραματουργία, σ. 145-154.
Άλλα κείμενα
• Μαρία Σεχοπούλου, «‘Βορειοπάθεια’ και ‘ομιχλοσέβεια’: αντιδράσεις στην πρώτη ελληνική παράσταση του έργου Δεσποινίς Τζούλια (1908) του August Strindberg» στο: Αντώνης Γλυτζουρής, Κωνσταντίνα Γεωργιάδη, Μαρία Μαυρογένη (επιμ.), Η πρώιμη υποδοχή του Ρεαλισμού και του Νατουραλισμού στο ελληνικό θέατρο. Πρακτικά Ημερίδας, Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας/Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών, Ρέθυμνο 2016, σ. 88-108.
Oscar Wilde, Σαλώμη
8. R. V. Johnson, Αισθητισμός, μτφ. Ελένη Μοσχονά, Ερμής, Αθήνα 1973, σ. 9-14, 19-21, 22-26, 55-65, 69-72, 104-111, 112-120.
9. Πηνελόπη Χατζηδημητρίου, «‘Salomé, c'est moi’: Ο Ανδρόγυνος δανδής και η Νέα Γυναίκα» στο: Oscar Wilde, Σαλώμη. Τραγωδία σε μία πράξη, μτφρ. Στέλα Αλισάνογλου, Σαιξπηρικόν, Αθήνα 2015, σ. 91-103.
Άλλα κείμενα
• Αύρα Ξεπαπαδάκου, «Ο μύθος της Σαλώμης στην ευρωπαϊκή λογοτεχνία» από το πρόγραμμα παρά-στασης: Richard Strauss, Salome, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη 2007, σ. 61-78.
• Μάρθα Βασιλειάδη, «Η Σαλώμη του Ψυχάρη: ιστορικές ταυτίσεις και ψευδείς ταυτότητες», στο: Μ. Μικέ - Λ. Τσιριμώκου - Ι. Ναούμ - Κ. Τικτοπούλου (επιμ.): Νεοελληνική Λογοτεχνία και κριτική, Πρακτικά 13ης Διεθνούς Επιστημονικής Συνάντησης, Μνήμη Πάνου Μουλλά, Σοκόλη-Κουλεδάκη, Αθήνα 2014, σ. 625-635.
• Μάρθα Βασιλειάδη, «Σεφερικές εκδοχές της Σαλώμης», Momέntum 2 (2014) 11-19.
Heiner Müller, Μηχανή Άμλετ
10. Heiner Müller, «Σαίξπηρ μια διαφορά» (1988), Δύστηνος Άγγελος, εισ.-επιλ.-μτφ. Ελένη Βαροπούλου, Άγρα, Αθήνα 2001, σ. 169-172.
11. Ελένη Βαροπούλου, «Από το πολιτικό θέατρο στο θέατρο της πολιτικής» και «Ένας σκηνοθέτης του πολιτικού», Το ζωντανό θέατρο: δοκίμιο για τη σύγχρονη σκηνή, Άγρα, Αθήνα 2002, σ. 227-230 και 245- 250.
12. Erika Fischer-Lichte, Ιστορία ευρωπαϊκού δράματος και θεάτρου, τ. 2: Από τον Ρομαντισμό μέχρι Σήμερα, μτφ. Γιώργος Σαγκριώτης, Πλέθρον, Αθήνα 2012, σ. 271-289.