Learning Outcomes
The course objective is to acquaint students with the issues of strategy formation and the effect of cultural, economic technological and political environment on an organisation’s strategic decision making.
Course Content (Syllabus)
Strategic Marketing is about the development of holistic and coordinated strategic approaches in competitive markets. It focuses on the issues of competition and its effects on strategy development. The issues of competitive advantage and branding are discussed in detail. In particular, students learn about the increasingly competitive environment (the changes in economic, political, cultural, technological aspects) and the various tools that companies can use in order to face this diverse environment. Moreover, they apply these techniques in the development of a marketing plan.
Keywords
Strategy, external environment, marketing mix, product portfolio, distribution channels, pricing strategy
Course Bibliography (Eudoxus)
1. Perreault, Cannon & McCarthy, Βασικές αρχές Μάρκετινγκ: Μια Στρατηγική Προσέγγιση (μετάφραση), 2012, Εκδόσεις Πασχαλίδης, Αθήνα.
2. Kotler & Keller, Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ (μετάφραση), 12η έκδοση, 2006, Εκδόσεις Κλειδάριθμος
3. Dibb, S., Simkin, L., Pride, W., Ferrell, O.C., Marketing: Concepts and Strategies, 55th European Edition, Houghton Mifflin Company, 2006.
Additional bibliography for study
• Πανηγυράκης Γ. & Σιώμκος Γ., (2005), Μελέτες Περιπτώσεων Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλης, Αθήνα.
• Μάλλιαρης, Π., Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Β΄ Εκδοση, Εκδόσεις Α. Σταμούλη 2001.
• Σιώμκος, Γ., Τσιάμης Ι., (2004), Στρατηγικό Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα
• Τσακλάγκανος, Α., (2001), Βασικές Αρχές του Μάρκετινγκ (τόμος Α΄ & Β' ), Εκδόσεις Κυριακίδη.
• Baker, M.J., The Marketing Book, London: Butterworth-Heineman, 1999.