Course Content (Syllabus)
The course is organized in thematic units referring to the fundamental dimensions of psychoemotional and social development. Firstly, different methodological and theoretical approaches of developmental psychology are discussed. Next, we examine psychoemotional and emotional development emphasizing on: the sense of self, play, emotion self-regulation, social interactions, aggressiveness, and sexuality. In addition, the contribution of family and school environments and ways of promoting development are analyzed.
Keywords
psychosocial development, early childhood development, infant, toddler
Course Bibliography (Eudoxus)
Feldman S. Robert - Μπεζεβέγκης Ηλίας (επιμ.). Αναπτυξιακή ψυχολογία: Δια βίου προσέγγιση. Εκδόσεις Δαρδανός, Αθήνα 2011
Dunn, W., & Craig, G. (2021). (Επιμ. Παναγιώτα Βορριά). Κατανοώντας την ανάπτυξη του ανθρώπου. Εκδόσεις Παπαζήση: Αθήνα.
Additional bibliography for study
Cole M., Cole S. Η ανάπτυξη των παιδιών. Τόμος Α και Β. Εκδ. Τυπωθήτω Δαρδανός, Αθήνα, 2002.
Γαλανάκη Ε. Θέματα Αναπτυξιακής ψυχολογίας. Εκδ. Ατραπός, Αθήνα, 2003.
Κοντοπούλου Μ. Η μετάβαση από το σπίτι στο σχολείο. Εκδ Προμηθεύς, Θεσσαλονίκη, 1996.
Κουγιουμτζάκης Γ. (Επιμ. Εκδ.) Πρόοδος στην αναπτυξιακή ψυχολογία των πρώτων χρόνων. Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο, 2001.
Ρεϊμόν-Ριβιέ Μπ. Η κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα, 2004.
Φρόϋντ Σ., Ραϊχ Β., Γιούνγκ Κ. Η σεξουαλική διαφώτιση του μικρού παιδιού. Εκδ. Επίκουρος, Αθήνα, 1991.
Χατζηχρήστου Χ. Κοινωνική και συναισθηματική αγωγή στο σχολείο. Εκπαιδευτικό υλικό Ι. Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Εκδ. Τυπωθήτω Δαρδανός, Αθήνα, 2011.
Κουρκούτας Η. Παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς. Παρεμβάσεις στο πλαίσιο της οικογένειας και του σχολείου. Εκδ. Τόπος, Αθήνα, 2011.
Καλαντζή-Αζίζη Α., Μπεζεβέγκης Η. (επιμ. εκδ.) Ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων. Εκδ. Ελληνικά Γράμματα. Αθήνα,2000.
Μοκό Ζ. Ψυχανάλυση και εκπαίδευση. Εκδ. Καστανιώτης, Αθήνα, 1997.