Learning Outcomes
The aim of the course is to introduce the student to the aesthetics of the medium of Augmented-Virtual-Mixed Reality in Cinema, as well as to present and understand the good practices and methods of developing innovative Augmented-Virtual-Cinema applications.
Course Content (Syllabus)
This course introduces the student to the aesthetics of the medium of Augmented-Virtual-Mixed Reality in Cinema through the relevant literature, as well as the presentation and understanding of the best practices and methods of developing innovative Augmented-Virtual-Cinema applications.
Course Bibliography (Eudoxus)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 320154
Έκδοση: 1/2016 Συγγραφείς: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΕΠΟΥΡΑΣ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΝΙΚΟΣ ΠΛΑΤΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣISBN: 978-960-603-382-7Τύπος: Ηλεκτρονικό ΒιβλίοΔιαθέτης (Εκδότης): Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα - Αποθετήριο "Κάλλιπος"
Εισαγωγή στην τέχνη του κινηματογράφου
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 33153075
Έκδοση: 3 ανατύπωση/2012Συγγραφείς: D. Bordwell, K. ThompsonISBN: 978-960-250-318-8Τύπος: ΣύγγραμμαΔιαθέτης (Εκδότης): ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ
Ανατομία του κινηματογράφου
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 25991
Έκδοση: 1η έκδ./2010Συγγραφείς: Dick Bernard F. (Επιμέλεια Εύα Στεφανή)ISBN: 978-960-16-3730-3Τύπος: ΣύγγραμμαΔιαθέτης (Εκδότης): Σ. ΠΑΤΑΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΝΕΜΗΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Από τις σύνθετες Τέχνες στα υπερμέσα και τους νέους εικονικούς – δυνητικούς χώρους.
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59303612
Έκδοση: 1/2016
Συγγραφείς: ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΑΙΟΣ, ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΖΩΗ, ΝΕΦΕΛΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ
ISBN: 978-960-603-374-2
Τύπος: Ηλεκτρονικό Βιβλίο
Διαθέτης (Εκδότης): Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα - Αποθετήριο "Κάλλιπος"
Additional bibliography for study
A. Gigante, M., «Virtual Reality: Definitions, History and Applications», Elsevier Ltd, 1993.
J. Shaw, P. Weibel, «Future Cinama. The Cinematic Imaginary after Film», MIT Press, USA, 2003.
Kwastek, K. «Aesthetics of Interaction in Digital Art» The MIT Press., ΘΣΑ, 2013
Slater & Wilbur, «A Framework for Immersive Virtual Environments (FIVE): Speculations on the Role of Presence in Virtual Environments», MIT, 1997
Streitz & Nixon, «The disappearing computer», ACM, 2005
Van Krevelen, Poelman, «A Survey of Augmented Reality Technologies, Applications and Limitations», 2010.