Skip to main content
Quality Assurance Unit (MODIP)
Aristotle University of Thessaloniki
Login
Home Page
AUTH
Quality Assurance
Quality Management System
You are here
Home
»
Report CV
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Maria Papadopoulou
Professor, School of Early Childhood Education
Personal Information
2310991276
mpapadopoulou@nured.auth.gr
https://www.nured.auth.gr/dp7nured/?q=el/userprofile/986
Google Scholar ID
JA7rtDwAAAAJ&hl=en
https://orcid.org/0000-0001-5165-7562
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Διδακτική της Νέας Ελληνικής Γλώσσας στην Προσχολική και Πρώτη Σχολική Ηλικία
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής
Μητρική γλώσσα
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
1984
Πτυχίο
Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
ΑΠΘ
Greece
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1989
ΜΔΕ
Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
ΑΠΘ
Greece
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
Διδακτορικό Δίπλωμα
1994
ΔΔ
Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
ΑΠΘ
Greece
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
Course Work
Courses of Winter semester of 2023–24 academic year
SCHOOL OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
ΕΠ.2.048
MULTICULTURAL CHILDREN'S LITERATURE
ΕΠ.2.070
MULTIMODAL TEXTS: ANALYSIS, COMPREHENSION, PRODUCTION
ΥΒ.1.018
HISTORY OF CHILDREN'S LITERATURE
ΥΒ.1.037
INTRODUCTION TO LITERACY
Courses of Spring semester of 2023–24 academic year
SCHOOL OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
ΥΒ.1.018
HISTORY OF CHILDREN'S LITERATURE
ΥΒ.1.023
MINORITY GROUPS AND INTERCULTURAL EDUCATION
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
In progress
Doctoral
Πρακτικές γραμματισμού παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας σε ψηφιακά περιβάλλοντα
Πολυτροπική επικοινωνία παιδιών με αναδυόμενη πολύγλωσσια
Αξιοποίηση της παιχνιδοποίησης για την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε τμήματα υποδοχής μέσω της εργασιοκεντρικής προσέγγισης
2021–2022
Undergraduate
Ο γραμματισμός των παιδιών προσχολικής ηλικίας στα ψηφιακά περιβάλλοντα
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
2020–2021
Undergraduate
Ο ΓΛΩΣΣΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ Η ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ COVID-19
Theses outside AUTh
Postgraduate Level
2019–2020
Γρηγοριάδου Όλγα
.
‘Digital Photographic Exhibition’: an educational scenario to introduce refugee adolescents to critical, visual literacy, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
.
2017–2018
Αργατζοπούλου Αριάδνη
.
#Friends: Διερευνώντας την παρουσίαση της φιλίας στα Social Media μέσα από μια ανάλυση φωτογραφιών στο Instagram, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
2016–2017
Αντωνοπούλου Ουρανία
.
Όψεις του Κριτικού Γραμματισμού και Μεταγνωστική Γνώση στην κριτική ανάλυση λογοτεχνικών κειμένων στην Ξένη Γλώσσα, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
2015–2016
Νταλούκα Ελπίδα
.
Τα παιδιά ως «Αναγνώστες» Πολυτροπικών Κειμένων. Η περίπτωση του Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Κειμένου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
Βαλαή Φανή
.
Εθνογραφία του γραμματισμού στην κοινότητα Ρομά του Τυρνάβου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
Doctoral Level
2019–2020
Μαρίνα Μόγλη
.
Μαθαίνοντας την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα σε μη-τυπικές μορφές εκπαίδευσης., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
Σουλτάνα Παπαδάκη
.
Κριτήρια επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
2014–2015
Σοφία Γκόρια
.
Οι χάρτες στην προσχολική εκπαίδευση. Ανίχνευση των μεθόδων αποκωδικοποίησης και ερμηνευτικής προσέγγισής τους από νήπια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
2013–2014
Ευγενία Παγκουρέλια
.
Ανάπτυξη επιχειρηματολογίας στο Λύκειο: εκπαιδευτικές πρακτικές, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
2012–2013
Πολυξένη Μανώλη
.
Developing reading strategies in elementary E.F.L. classrooms, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
2007–2008
Μαρία Ποιμενίδου
.
Ο παιδαγωγικός λόγος στο νηπιαγωγείο. Μελέτη αποκλίσεων στην οργάνωση των κειμενικών ειδών και τη συγκρότηση του νοήματος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
Administrative Work
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2020
2021
Director, Τομέας Γλώσσας και Ιστορίας
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2020
2021
Member, Επιτροπή Ερευνών ΑΠΘ
Άλλο
#
Από
Έως
Θέση Περιγραφή
1
2019
2021
Διευθύντρια, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα "Language Education for Refugees and Migrants" Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
2
2010
2012
Πρόεδρος, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Research Projects
Coordinator
2021–2023
Πρακτικές γραμματισμού παιδιών προσχολικής ηλικίας σε ψηφιακά περιβάλλοντα
2021–2024
Υποέργο 35: Υποστήριξη Δράσεων του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης
Participant
2018–2023
Αμοιβή μελών ΔΕΠ (ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ) ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.
2018–2023
Αμοιβές Μελών ΔΕΠ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ)
2011–2023
Αμοιβή μελών ΔΕΠ (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο)
2010–2014
Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών Α.Π. 2
1997–1998
Απογραφή των Παλιννοστούντων ομογενών
1997–2000
Υποστήριξη συμμετοχής και ανάδειξης σχολικών μονάδων ή δικτύων σχολείων ως φορέων επιμόρφωσης με σχεδιασμό, οργάνωση, εφαρμογή, αξιολόγηση ταχύρυθμων προαιρετικών επιμορφωτικών προγραμμάτων
1993–2023
Αμοιβές Μελών ΔΕΠ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ)
1992–1992
Προετοιμασία μελέτης για πρόγραμμα Lingua III
Non ELKE AUTh
Coordination
2011-2014
Ανάπτυξη στρατηγικών κατανόησης γραπτού λόγου στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
1/11/2010-25/12/2011
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση ψηφιακής πλατφόρμας για την επιμόρφωση νηπιαγωγών στο γραμματισμό
Participation
2019-2021
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Publications
(2021)
Journal Article
Gana Eleni
,
Vassilaki Evgenia
,
Kitsiou Stavroula
,
Papadopoulou Maria
(2021)
.
Identity investment for identity Empowerment: implications of task-based learning in a language course for immigrants
.
The International Journal of Learner Diversity and Identities
.
vol.28 no.1 p.135-152
.
Koutsikou Maria
,
Christidou Vasileia
,
Papadopoulou Maria
,
Bonoti Fotini
(2021)
.
Interpersonal Meaning: Verbal Text–Image Relations in Multimodal Science Texts for Young Children
.
Education Sciences
.
vol.11 no.5 p.245
.
Conference Proceedings Article
Μακρή Αικατερίνη
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2021)
.
Οι παιδαγωγοί στο ρόλο του δημιουργού ψηφιακών ιστοριών για την προσχολική ηλικία
.
Πρακτικά Εργασιών 12ου Πανελλήνιου και Διεθνούς Συνεδρίου "Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση"
.
Επιμέλεια:Μπράτιτσης Θαρρενός
.
Φλώρινα - Ελλάδα
.
p.315-323
.
(2020)
Journal Article
Fragou Olga
,
Papadopoulou Maria
(2020)
.
Exploring Infographic Design in Higher Education Context: towards a Modular Evaluation Framework
.
Journal of Visual Literacy
.
vol.39 no.1 p.1-22
.
Vitsou Magda
,
Papadopoulou Maria
,
Gana Eleni
(2020)
.
Getting them back to class: a project to engage refugee children in school using drama pedagogy
.
Scenario
.
vol.xiv no.2 p.42-59
.
Παπαδάκη Σουλτάνα
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2020)
.
Κίνητρα και επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
.
Επιστήμες της Αγωγής
.
vol.3 p.51-71
.
Παππά Δήμητρα
,
Πολίτης Παναγιώτης
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2020)
.
Χρήση και λειτουργία των emoticons στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από εφήβους
.
Επιστημονική Επετηρίδα
.
vol.13 no.11 p. 65-81
.
Conference Proceedings Article
Βαλαή Φανή
,
Γκανά Ελένη
,
Papadopoulou Maria
(2020)
.
Literacy Practices in a Roma Community in Greece: Exploring their Communicability
.
Proceedings of the 3rd International Conference ‘Literacy and Contemporary Society: Identities, Texts, Institutions’
.
Nicosia- Cyprus
.
Cyprus
.
p.753-762
.
Βαλαή Φανή
,
Γκανά Ελένη
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2020)
.
Ρευστές ταυτότητες σε πλαίσια μετακίνησης: Μελέτες περίπτωσης δύο παιδιών προσφύγων στην Ελλάδα
.
Proceedings of the 3rd International Conference ‘Literacy and Contemporary Society: Identities, Texts, Institutions’
.
Nicosia - Cyprus
.
Cyprus
.
p.13-23
.
(2019)
Journal Article
Papadopoulou Maria
,
Goria Sophia
,
Manoli Polyxeni
,
Pagkourelia Eugenia
(2019)
.
Developing multimodal literacy in tertiary education
.
Journal of Visual Literacy
.
vol.37 no.4 p.317-329
.
Papadopoulou Maria
,
Avgerinou Maria
(2019)
.
Introduction. Multimodality in Education
.
Punctum
.
vol.5 no.1 p.5-9
.
Vitsou Magda
,
Papadopoulou Maria
,
Gana Eleni
(2019)
.
Drama Pedagogy for Refugee Children: Μeans for Empowerment and Communication
.
Babylonia
.
vol.3 p.44-49
.
Book Chapter
Kitsiou Roula
,
Papadopoulou Maria
,
Androulakis George
,
Tsokalidou Petroula
,
Skourtou Eleni
(2019)
.
Beyond Conventional Borders of Second Language Teachers’ Education: A Digital, Interdisciplinary, and Critical Postgraduate Curriculum
.
Challenging Boundaries in Language Education: Second Language Learning and Teaching
.
Επιμέλεια:Achilleas Kostoulas
.
Springer
.
p.229-245
.
Kourdis Evangelos
,
Papadopoulou Maria
,
Kostopoulou Loukia
(2019)
.
Introduction: The Fugue of the Five Senses and the Semiotics of the Shifting Sensorium
.
The Fugue of the Five Senses and the Semiotics of the Shifting Sensorium, Selected Proceedings from the 11 th International Conference of the Hellenic Semiotics Society,
.
Επιμέλεια:Kourdis Evangelos, Papadopoulou Maria, Kostopoulou Loukia
.
Thessaloniki
.
Hellenic Semiotic Society
.
p.5-14
.
Papadopoulou Maria
,
Tsioli Sofia
,
Androulakis George
(2019)
.
A cocriação de espaços seguros e coloridos através do aprendizado informal para crianças refugiadas
.
Língua de acolhimento: Experiências no Brasil e no Mundo
.
Επιμέλεια:Corrêa Ferreira, L., Perna, C., Gualda, R., & Fraga Leurquin, E. V. L
.
Belo Horizonte – Minas Gerais Brazil
.
Mosaico Produção Editorial
.
p.207-230
.
Conference Proceedings Article
Fragkiadoulaki Katerina
,
Dimitracopoulou Angelique
,
Papadopoulou Maria
(2019)
.
The function of images in argumentation against racism in videos designed by university students: modality configurations’ effect
.
The fugue of the five senses and the Semiotics of the Shifting Sensorium: Selected proceedings from the 11th International Conference of the Hellenic Semiotics Society
.
Επιμέλεια:V. Kourdis, M. Papadopoulou, L. Kostopoulou
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
Hellenic Semiotics Society
.
p.220-234
.
Fragou Olga
,
Papadopoulou Maria
(2019)
.
Designing Infographics in a Higher Education context: content and aesthetics in a timeline layout
.
Proceedings of ICODL, International Conference in Open and Distance Learning
.
- Greece
.
vol.10 no.2 p.33-44
.
Kourdis Evangelos
,
Papadopoulou Maria
,
Kostopoulou Loukia
(2019)
.
Introduction: The Fugue of the Five Senses and the Semiotics of the Shifting Sensorium
.
The Fugue of the Five Senses and the Semiotics of the Shifting Sensorium. Selected Proceedings from the 11th International Conference of the Hellenic Semiotic Society
.
Επιμέλεια:Evangelos Kourdis, Maria Papadopoulou, Loukia Kostopoulou
.
Thessaloniki - Greece
.
Thessaloniki
.
Hellenic Semiotic Society
.
p.9-14
.
Valai Foteini
,
Gana Eleni
,
Papadopoulou Maria
(2019)
.
Exploring literacy among Roma: An ethnographic study in a Greek context
.
Proceedings of the 20th European Conference on Literacy + 6º Foro Iberoamericano sobre Literacidad y Aprendizaje “Working together to encourage equity through literacy communities: a challenge of the 21st century”
.
Μαδρίτη - Ισπανία
.
Μαδρίτη
.
p.1392 – 1403
.
Βίτσου Μάγδα
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2019)
.
Εκπαίδευση μέσω εθελοντικής δράσης: συμμετοχή φοιτητριών σε ένα πρόγραμμα γραμματισμού παιδιών προσφύγων με τεχνικές της δραματικής τέχνης στην εκπαίδευση
.
Πρακτικά του 11ου Συνεδρίου ΟΜΕΡ «Από εδώ και από παντού: εκπαιδευτικές αλλαγές και παιδαγωγικές πρακτικές για ένα ανοικτό σχολείο»
.
Επιμέλεια:Α. Ανδρούσου, Μ. Σφυρόερα, Α. Βελλοπούλου, Σ. Δέλη, Ε. Διδάχου, Ε. Κατσικονούρη, Σ. Σαΐτη
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
p.518-529
.
Βασιλάκη Ευγενία
,
Γκανά Ελένη
,
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Κίτσιου Ρούλα
,
Παντελούκα Ηρώ-Μαρία
,
Σκουρμαλλά Αργυρώ
(2019)
.
Η εργασιοκεντρική προσέγγιση στη διδασκαλία της Ελληνικής σε μεταναστευτικό κοινό
.
Πρακτικά των 5ων Τζαρτζανείων «Πρώτη Γλώσσα και Πολυγλωσσία: Εκπαιδευτικές και Κοινωνικο-πολιτισμικές Προσεγγίσεις»
.
Επιμέλεια:Ε. Βασιλάκη, Σ. Καλμπένη, & P. Κίτσιου
.
Τύρναβος - Ελλάδα
.
p.96-110
.
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Παγκουρέλια Ευγενία
,
Γκόρια Σοφία
(2019)
.
Πολυτροπικά κείμενα στην εκπαίδευση: θεωρητικά εργαλεία & διδακτικές πρακτικές
.
Πρακτικά των 5ων Τζαρτζανείων «Πρώτη Γλώσσα και Πολυγλωσσία: Εκπαιδευτικές και Κοινωνικο-πολιτισμικές Προσεγγίσεις»
.
Επιμέλεια:Ε. Βασιλάκη, Σ. Καλμπένη, & P. Κίτσιου
.
Τύρναβος - Ελλάδα
.
p.330-347
.
Book - Textbook
Kourdis Evangelos (editor)
,
Papadopoulou Maria (editor)
,
Kostopoulou Loukia (editor)
(2019)
.
The fugue of the five senses and the Semiotics of the Shifting Sensorium: Selected proceedings from the 11th International Conference of the Hellenic Semiotics Society
.
Thessaloniki
.
Hellenic Semiotics Society
.
(2018)
Journal Article
Mogli Marina
,
Papadopoulou Maria
(2018)
.
If I stay here, I will learn the language: Reflections from a case study of Afghan refugees learning Greek as a Second Language
.
Research Papers In Language Teaching and Learning
.
vol.9 no.1 p.181-194
.
Book Chapter
Γκόρια Σοφία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2018)
.
Αντιλήψεις παιδιών προσχολικής ηλικίας για την έννοια και τη λειτουργία των χαρτών
.
Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Μ. Καλογιαννάκης
.
Αθήνα
.
Gutenberg
.
p.44-58
.
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Παγκουρέλια Ευγενία
(2018)
.
H Ρητορική στην εκπαιδευτική πράξη: η επιχειρηματολογία στην ελληνική διαχρονία της
.
Figura in Praesentia: Μελέτες αφιερωμένες στον καθηγητή Θανάση Νάκα
.
Επιμέλεια:Ντίνας Κωνσταντίνος
.
Αθήνα
.
Πατάκης
.
p.388-404
.
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Γκανά Ελένη
(2018)
.
Προσεγγίσεις του προφορικού λόγου στην προσχολική εκπαίδευση: Από το ΔΕΠΠΣ στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών
.
Ηδονών ήδιον έπαινος: Θεωρήσεις της παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας. Τιμητικός τόμος για τον καθηγητή Β.Δ. Αναγνωστόπουλο
.
Επιμέλεια:Τ. Τσιλιμένη, Ε. Κονταξή, & Ε. Σηφάκη
.
Θεσσαλονίκη
.
Τζιόλα
.
p.100-109
.
Conference Proceedings Article
Παπαδάκη Σουλτάνα
,
Κακανά Δόμνα
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2018)
.
Τα κριτήρια επιλογής της 2ης ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
.
Πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρίου Γλωσσών & Πολιτισμών: 'Διδακτικές της Πολυγλωσσίας και Γλωσσικές Πολιτικές'
.
Επιμέλεια:. Τσοκαλίδου, & Μ-Α. Κέκια
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
Πολύδρομο
.
p.305-328
.
(2017)
Journal Article
Kantzou V
,
Manoli P
,
Mouti Anna
,
Papadopoulou Maria
(2017)
.
Language Education for Refugees and Migrants: Multiple Case Studies from the Greek Context
.
Περιοδικό Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης
.
vol.3 p.18-34
.
Kantzou Vasiliki
,
Manoli Polyxeni
,
Mouti Anna
,
Papadopoulou Maria
(2017)
.
Language education for refugees and migrants: Multiple case studies from the Greek context
.
ΔΙΑΛΟΓΟΙ! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης
.
vol.3 p.18-34
.
Conference Proceedings Article
Makri Aikaterini
,
Papadopoulou Maria
,
Tsokalidou Petroula
,
Skourtou Eleni
,
Arvaniti Eugenia
,
Gaintartzi Anastasia
,
Kantzou Vasiliki
,
Manoli Polyxeni
,
Markou Evi
,
Mouti Anna
,
Palaiologou Nektaria
,
Kitsiou Roula
(2017)
.
Tutor practices in new HOU programmes. Stories from the trenches: the case of LRM (Language Education for Refugees and Migrants)
.
Proceedings of ICODL 2017 (International Conference in Open and Distance Learning)
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
p.70-80
.
Καρατέγου Κατερίνα
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Μπονώτη Φωτεινή
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2017)
.
Κατανοώντας το θόρυβο: Σχεδιαστικές αναπαραστάσεις παιδιών προσχολικής ηλικίας
.
Πρακτικά του 9ου Πανελληνίου Συνεδρίου ‘Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές
.
Επιμέλεια:Μ. Καλογιαννάκης
.
Ρέθυμνο - Ελλάδα
.
p.199-206
.
Φραγκιαδουλάκη Κατερίνα
,
Δημητρακοπούλου Αγγελική
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2017)
.
Από τη σύνθεση έτοιμου ψηφιακού υλικού στην πολυτροπική οικοδόμηση νοήματος: Τα πρώτα βήματα μίας μετάβασης
.
Οπτικοακουστικός Γραμματισμός στην Εκπαίδευση. Πρακτικά 1ου Επιστημονικού Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή
.
Επιμέλεια:Σ. Γρόσδος
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
vol.β p.335-348
.
(2016)
Journal Article
Manoli Polyxeni
,
Papadopoulou Maria
,
Metallidou Panagiota
(2016)
.
Investigating the immediate and delayed effects of multiple-reading strategy instruction in primary EFL classrooms
.
System
.
vol.56 p. 54–65
.
Papadopoulou Maria
(2016)
.
L’évolution de la typologie de ‘la recette’ au cours d’un siècle en Grèce: des notes personnelles aux blogs culinaires
.
Cahiers Balkaniques
.
p.498-517
.
Παγκουρέλια Ευγενία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2016)
.
Επιχειρηματολογικές πρακτικές πολυτροπικών κειμένων: Δεξιότητες αποκωδικοποίησης και ερμηνευτικές προσπάθειες έφηβων μαθητών
.
Γλωσσολογία
.
p.45-60
.
Book Chapter
Παπαδοπούλου Μαρία
(2016)
.
Σταθερότητα και μεταβλητότητα των κειμένων: συνταγές μαγειρικής ενός (και κάτι) αιώνα
.
Μνήμη Σωφρόνη Χατζησαββίδη: Γλωσσ(ολογ)ικές & Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις
.
Επιμέλεια:Ε. Χοντολίδου, Ρ. Τσοκαλίδου, Φ. Τεντολούρης, Α. Κυρίδης, & Κ. Βακαλόπουλος
.
Αθήνα
.
Gutenberg
.
p.314-335
.
Conference Proceedings Article
Barkas Nikos
,
Papadopoulou Maria
(2016)
.
The house of our dreams: A decade of advertisements in building magazines
.
Changing worlds & Signs of the times: Selected proceedings from the 10th International Conference on Semiotics
.
Επιμέλεια:Ε. Deltsou, & M. Papadopoulou
.
Βόλος - Ελλάδα
.
Βόλος
.
Hellenic Semiotics Society
.
p.544-560
.
Manoli Polyxeni
,
Papadopoulou Maria
(2016)
.
Young children accessing multimodal texts: A case study
.
Proceedings of the 12th World Congress of Semiotics
.
Σόφια - Βουλγαρία
.
Γκόρια Σοφία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2016)
.
Διδακτική παρέμβαση με τη χρήση χαρτών στο νηπιαγωγείο στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής των Πολυγραμματισμών
.
Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: «Το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και το εκπαιδευτικό υλικό στις Φυσικές Επιστήμες: μοναχικές πορείες ή αλληλεπιδράσεις;»
.
Επιμέλεια:Σκουμιός Μ. και Σκουμπουρδή Χ
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
Ρόδος
.
Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. και Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου
.
p.216 – 225
.
Book - Textbook
Deltsou Eleftheria (editor)
,
Papadopoulou Maria (editor)
(2016)
.
Changing worlds and Signs of the times: Selected proceedings from the 10th International Conference of the Hellenic Semiotics Society
.
Volos
.
Hellenic Semiotics Society
.
(2015)
Journal Article
Christidou Vasileia
,
Dimitriou Anastasia
,
Mparkas Nikolaos
,
Grammenos Stergios
,
Papadopoulou Maria
(2015)
.
Young Noise Researchers. An intervention to promote noise awareness in preschool children
.
Journal of Baltic Sea Science Education
.
vol.14 no.5 p.569–585
.
Christidou Vasileia
,
Dimitriou Anastasia
,
Barkas Nikos
,
Papadopoulou Maria
,
Grammenos Stergios
(2015)
.
"Young noise researchers": An intervention to promote noise awareness in preschool children
.
Journal of Baltic Science Education
.
vol.14 no.5 p.569-585
.
Book Chapter
Παπαδοπούλου Μαρία
(2015)
.
Επι-μένοντας ελληνικά: Ο σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία/μάθηση της ελληνικής γλώσσας από μετανάστες/-τριες
.
Γλωσσική Παιδεία: 35 Μελέτες αφιερωμένες στον καθηγητή Ναπολέοντα Μήτση
.
Επιμέλεια:Ανδρουλάκης Γιώργος
.
Gutenberg
.
p.344-355
.
Conference Proceedings Article
Αναστασιάδου-Συμεωνίδου Αννα
,
Αποστολίδου Βενετία
,
Ιορδανίδου Άννα
,
Καραντζόλα Ελένη
,
Κοσεγιάν Χαρά
,
Μητσιάκη Μαρία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Φλιάτουρας Ασημάκης
,
Χατζησαββίδης Σωφρόνιος
,
Χοντολίδου Ελένη
(2015)
.
Οι καινοτομίες του νέου Προγράμματος Σπουδών για τη Γλώσσα στην υποχρεωτική εκπαίδευση
.
Μελέτες για την ελληνική γλώσσα
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
p.55-66
.
Παγκουρέλια Ευγενία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2015)
.
Πτυχές της τροπικότητας στον επιχειρηματολογικό λόγο.: Πόσο συνειδητά επιχειρηματολογούν οι μαθητές;
.
11th International Conference on Greek Linguistics (Rhodes, 26-29 September 2013) Selected Papers / Πρακτικά
.
Επιμέλεια:G. Kotzoglou, K. Nikolou, E. Karantzola, K. Frantzi, I. Galantomos, M. Georgalidou, V. Kourti-Kazoullis, Ch. Papadopoulou, & E. Vlachou
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
p.1263-1274
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Γραμμένος Στέργιος
,
Μπάρκας Νικόλαος
,
Δημητρίου Αναστασία
(2015)
.
Μικροί ερευνητές ήχου: ένα εκπαιδευτικό σενάριο για την ευαισθητοποίηση στις συνέπειες του θορύβου
.
Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή ‘Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού υλικού στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες’
.
Επιμέλεια:Χ. Σκουμπουρδή & Μ. Σκουμιός
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
Ρόδος
.
p.452-472
.
(2014)
Journal Article
Douka Glykeria
,
Motsiou Eleni
,
Papadopoulou Maria
(2014)
.
Comprehension and Production of Non-Literal Comparisons (NLC) via Visual Stimuli in Children
.
Journal of Visual Literacy
.
vol.33 no.2 p.1-26
.
Manoli Polyxeni
,
Papadopoulou Maria
(2014)
.
Elementary EFL teachers’ familiarity with reading strategies
.
Procedia-Social and Behavioral Sciences Journal
.
vol.116 p.2131-2136
.
Papadopoulou Maria
,
Manoli Polyxeni
,
Zifkou Elisavet
(2014)
.
Typography, How Noticeable Is It?: Preschoolers Detecting Typographic Elements in Illustrated Books
.
The International Journal of Early Childhood Learning
.
vol.20 no.2 p.23-36
.
Νταλούκα Ελπίδα
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2014)
.
Πρώιμες αντιλήψεις παιδιών προσχολικής ηλικίας για την αναγνωσιμότητα των κειμένων με βάση τυπογραφικούς δείκτες
.
/ ΥΦΕΝ
.
vol.X no.16 p.61-76
.
Book Chapter
Papadopoulou Maria
,
Gana Eleni
,
Androulakis George
,
Mogli Marina
,
Poimenidou Maria
,
Andritsou Anastasia
(2014)
.
Incorporating learners' needs into the curriculum: teaching Greek as L2 to immigrant parents with children in compulsory education
.
Complexité, diversité et spécificité : Pratiques didactiques en contexte
.
Επιμέλεια:In J. Aguilar, C. Brudermann, & M. Leclère
.
Paris
.
p.196-205
.
Παγκουρέλια Ευγενία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2014)
.
Χρησιμότητα και αποτελεσματικότητα συνδυασμού ερευνητικών μεθόδων στην ιδεολογική ανάλυση σχολικών εγχειριδίων: Μεθοδολογία και Πρακτικές
.
Δυνατότητες και Όρια της Μείξης των Μεθοδολογιών στην Κοινωνική και Εκπαιδευτική Έρευνα: Διευρύνοντας τις Προοπτικές στον Ερευνητικό Σχεδιασμό
.
Επιμέλεια:Μ. Πουρκός
.
Θεσσαλονίκη
.
Νησίδες
.
p.349-364
.
Conference Proceedings Article
Δημητρίου Αναστασία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2014)
.
Παραγωγή πολυτροπικών κειμένων στο πλαίσιο ενός προγράμματος ευαισθητοποίησης απέναντι στο θόρυβο
.
Πρακτικά του Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: Ανα-στοχασμοί για την Παιδική Ηλικία
.
Επιμέλεια:Μ. Τζεκάκη, Μ. Κανατσούλη
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
ΑΠΘ
.
p.1399-1402
.
Μπάρκας Νικόλαος
,
Δημητρίου Αναστασία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2014)
.
Πρόγραμμα ΕΥΑΙΣΘΟ: η αναπλαισίωση εννοιών της ακουστικής με στόχο την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για παιδιά
.
Πρακτικά του 7ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Ακουστική 2014»
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
Ελληνική Ακουστική Εταιρεία και Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
.
p.278-284
.
(2013)
Journal Article
Manoli Polyxeni
,
Papadopoulou Maria
(2013)
.
Greek Students' Familiarity with Multimodal Texts in EFL
.
The International Journal of Literacies
.
vol.19 no.1 p.37-46
.
Manoli Polyxeni
,
Papadopoulou Maria
(2013)
.
Reading Comprehension Practices in Greek Elementary EFL Classrooms
.
Journal of Applied Linguistics
.
vol.28 p.29-50
.
Poimenidou Maria
,
Papadopoulou Maria
(2013)
.
Shaping consciousness in kindergarten: Conformity to school norms through the formation of a child’s story
.
International Education Studies
.
vol.6 no.1 p.166-173
.
Conference Proceedings Article
Manoli Polyxeni
,
Papadopoulou Maria
(2013)
.
Strategic reading in multimodal texts: An application in EFL
.
EDULEARN13 Proceedings
.
Επιμέλεια:Gómez Chova, A. López Martínez, & I. Candel Torres
.
Βαρκελώνη - Ισπανία
.
p.3533-3540
.
(2012)
Journal Article
Goria Sophia
,
Papadopoulou Maria
,
Papadopoulou Maria
(2012)
.
Icons versus symbols: investigating pre-schoolers’ cartographic design
.
Meta-carto-semiotics. Journal for Theoretical Cartography
.
vol.5 p.1-18
.
Manoli Polyxeni
,
Papadopoulou Maria
(2012)
.
Reading strategies versus reading skills: Two faces of the same coin
.
Procedia-Social and Behavioral Sciences Journal
.
vol.46 p.817-821
.
Manoli Polyxeni
,
Papadopoulou Maria
(2012)
.
Graphic Organizers as a Reading Strategy: Research Findings and Issues
.
Creative Education
.
vol.3 no.3 p.348-356
.
Χατζηγεωργίου Ευαγγελία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2012)
.
Η συμβολή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην αλλαγή στάσεων εκπαιδευτικών για το γραπτό λόγο στο νηπιαγωγείο
.
Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού
.
vol.11β p.56-75
.
Conference Proceedings Article
Ζίφκου Ελισάβετ
,
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Κακανά Δόμνα
(2012)
.
Χρώμα + τυπογραφία + εικόνες: τα παιδιά προσχολικής ηλικίας ως νοηματοδότες πολυτροπικών κειμένων
.
Πρακτικά του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής
.
Επιμέλεια:Σ. Πανταζής, & Χ. Ζάραγκας
.
Ιωάννινα - Ελλάδα
.
Ιωάννινα
.
p.336-347
.
Μόγλη Μαρίνα
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2012)
.
Μιλάνε τα ελληνικά φαρσί;: Στάσεις Αφγανών μεταναστών απέναντι στην ελληνική γλώσσα και η ένταξή τους στην ελληνική κοινωνία
.
Πρακτικά του 15ου Διεθνούς Συνεδρίου "Διαπολιτισμικότητα, Διοίκηση της Εκπαίδευσης, Οικονομική Κρίση και τα Ελληνικά ως Ξένη Γλώσσα"
.
Πάτρα - Ελλάδα
.
Πάτρα
.
Νταλούκα Ελπίδα
,
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Θεοδωρακάκου Μαρία
(2012)
.
Όσο μεγαλώνω μαθαίνω να διαβάζω τον γραπτό κόσμο γύρω μου;: Διερεύνηση των αντιλήψεων των παιδιών προσχολικής ηλικίας για την ανάγνωση
.
Πρακτικά του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής
.
Επιμέλεια:Σ. Πανταζής, & Χ. Ζάραγκας
.
Ιωάννινα - Ελλάδα
.
Ιωάννινα
.
p.324-335
.
Παγκουρέλια Ευγενία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2012)
.
Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα;: Η παρουσία της αφήγησης και της περιγραφής σε μαθητικά γραπτά επιχειρηματολογίας
.
Selected papers of the 10th ICGL
.
Επιμέλεια:Ζ. Gavriilidou, A. Eftymiou, E. Thomadaki & P. Kampakis-Vougiouklis
.
Κομοτηνή - Ελλάδα
.
p.1038-1046
.
Χατζηγεωργίου Ευαγγελία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Κακανά Δόμνα
(2012)
.
Η αξιολόγηση μιας ψηφιακής πλατφόρμας για τον γραμματισμό: οι απόψεις των εκπαιδευτικών
.
Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση - Πρακτικά του 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή
.
Βόλος - Ελλάδα
.
Βόλος
.
(2011)
Book Chapter
Γκόρια Σοφία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2011)
.
Πολυτροπικά κείμενα στο νηπιαγωγείο: Η περίπτωση των χαρτών
.
Βίωμα, μεταφορά και πολυτροπικότητα: Εφαρμογές στην επικοινωνία, την εκπαίδευση, τη μάθηση και τη γνώση
.
Επιμέλεια:Μ. Πουρκός, & Ε. Κατσαρού
.
Θεσσαλονίκη
.
Νησίδες
.
p.445-466
.
Κουτσουσίμου-Τσίνογλου Βασιλική
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2011)
.
Πολυτροπικά παλίμψηστα και στρατηγικές πρόσληψης λόγου
.
Βίωμα, μεταφορά και πολυτροπικότητα: Εφαρμογές στην επικοινωνία, την εκπαίδευση, τη μάθηση και τη γνώση
.
Επιμέλεια:Μ. Πουρκός, & Ε. Κατσαρού
.
Θεσσαλονίκη
.
Νησίδες
.
p.349-364
.
(2010)
Journal Article
Παγκουρέλια Ευγενία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2010)
.
Η ιδεολογική ταυτότητα των εγχειριδίων γλωσσικής αγωγής: η περίπτωση της Γ΄ Δημοτικού
.
Παιδαγωγική Επιθεώρηση
.
vol.50 p.140-153
.
Τσαβέ Πηνελόπη
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2010)
.
Βελτίωση του λεξιλογίου παιδιών Γυμνασίου μέσα από μια γλωσσική παρέμβαση στο πλαίσιο ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
.
Φιλόλογος
.
vol.142 p.642-655
.
Conference Proceedings Article
Papadopoulou Maria
(2010)
.
Literacy and Multiliteracies in Early Childhood Education: some comments on the Greek Curriculum
.
Proceedings of the European Regional Conference of OMEP “Current Issues in Preschool Education in Europe: Shaping the Future”
.
Επιμέλεια:M. Paramithiotou & C. Angelaki
.
Σύρος - Ελλάδα
.
p.416-423
.
Γκόρια Σοφία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2010)
.
Οι χάρτες ως εργαλεία πλοήγησης στο χώρο από παιδιά προσχολικής ηλικίας
.
Επιστήμη και Κοινωνία: Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση - 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο
.
Επιμέλεια:Κ. Πλακίτση
.
Ιωάννινα - Ελλάδα
.
p.9-16
.
Επιτρόπου Μαρία
,
Παγκουρέλια Ευγενία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2010)
.
Ο ελληνικός εμφύλιος: ένα διαθεματικό σενάριο
.
Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση - Πρακτικά Εργασιών 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή
.
Επιμέλεια:Α. Τζιμογιάννης
.
Κόρινθος - Ελλάδα
.
Κόρινθος
.
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Κούκα Αντωνία
,
Ποιμενίδου Μαρία
(2010)
.
Προσεγγίζοντας το νόημα σε εξώφυλλα παιδικών βιβλίων: Μία έρευνα με παιδιά 4-7 ετών
.
Γραφή και Γραφές στον 21ο αιώνα: Η πρόκληση για την εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Π. Παπούλια-Τζελέπη, & Α. Φτερνιάτη
.
Πάτρα, Ελλάδα
.
p.91-108
.
Ποιμενίδου Μαρία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2010)
.
Η συμβολή των επεξηγήσεων σε δραστηριότητες Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο
.
Επιστήμη και Κοινωνία: Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση - 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο
.
Επιμέλεια:Κ. Πλακίτση
.
Ιωάννινα - Ελλάδα
.
p.76-83
.
(2009)
Journal Article
Papadopoulou Maria
(2009)
.
Knowing and guessing: How do 9 year olds approach the meaning of visual signs in weather charts?
.
Meta-carto-semiotics. Journal for Theoretical Cartography
.
vol.2 no.1 p.17-23
.
Παγκουρέλια Ευγενία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2009)
.
Κριτική Ανάλυση Λόγου – Ποιοτική Ανάλυση Περιεχομένου: μια πρόταση συνδυαστικής αξιοποίησης για την ανίχνευση της ιδεολογίας των σχολικών εγχειριδίων
.
Επιστήμες της Αγωγής
.
vol.4 p.75-87
.
Ποιμενίδου Μαρία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2009)
.
Η αναπλαισίωση του λόγου της Ιστορίας στο διδακτικό λόγο: σχολιασμός μιας διδακτικής παρέμβασης σε Νηπιαγωγείο
.
Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών
.
vol.ΙΔ no.56 p.299-350
.
(2008)
Journal Article
Goria Sophia
,
Papadopoulou Maria
(2008)
.
Preschoolers using Maps: An Educational Approach
.
The International Journal of Learning
.
vol.15 no.8 p.171-186
.
Poimenidou Maria
,
Papadopoulou Maria
(2008)
.
The contribution of play in the emergence of hybrid genres in kindergarten
.
Systemic functional linguistics in use. Series: Odense Working Papers in Language and Communication,
.
vol.29 p.621-632
.
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Ζάγκα Ελευθερία
(2008)
.
Ανάπτυξη δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου στη διδασκαλία της Δεύτερης Γλώσσας: Κατασκευάζοντας κείμενα με αφορμή την επίσκεψη σε μία έκθεση
.
Επιστήμες της Αγωγής
.
vol.1 p.237-250
.
Book Chapter
Γκόρια Σοφία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2008)
.
Οπτικός γραμματισμός στην προσχολική ηλικία: Μια διδακτική παρέμβαση με τη χρήση χαρτών
.
Προωθώντας τη μάθηση: Έρευνα σε σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης και παραγωγή διδακτικού υλικού
.
Επιμέλεια:Στο Ε. Σταυρίδου, Χ. Σολομωνίδου, & Μ. Παπαρούση
.
Αθήνα
.
Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών
.
p.289-309
.
Μπαμπαλιούτας Δημήτρης
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2008)
.
Παραγωγή διδακτικού υλικού για την ανάπτυξη κριτικού οπτικού γραμματισμού μέσα από έντυπα διαφημιστικά κείμενα σε μαθητές/τριες Στ’ τάξης Δημοτικού
.
Προωθώντας τη μάθηση: Έρευνα σε σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης και παραγωγή διδακτικού υλικού
.
Επιμέλεια:Ε. Σταυρίδου, Χ. Σολομωνίδου, & Μ. Παπαρούση
.
Αθήνα
.
Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών
.
p.310-329
.
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Γιαννικοπούλου Αγγελική
(2008)
.
Σημεία και εικόνες της γραφής στην έντυπη καταναλωτική διαφήμιση: Μια 50χρονη περιδιάβαση στη «Γυναίκα»
.
Διαπολιτισμικότητα, ταυτότητες, παγκοσμιοποίηση
.
Επιμέλεια:Α. Λάζαρης, Γ. Πασχαλίδης, Κ. Τσουκαλά, & Ε. Χοντολίδου
.
Αθήνα
.
Gutenberg
.
p.433-447
.
Ποιμενίδου Μαρία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2008)
.
Απλοποιήσεις της γλώσσας των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο
.
Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες: Ερευνητικοί Προσανατολισμοί και Παιδαγωγικές Πρακτικές
.
Επιμέλεια:Χρηστίδου, Βασιλεία
.
Θεσσαλονίκη
.
Κυριακίδης
.
p.137-148
.
Conference Proceedings Article
Papadopoulou Maria
,
Gana Eleni
(2008)
.
La lecture de textes fonctionnels multimodaux par des enfants de l’école maternelle
.
«Noter pour Penser : Approches Développementales et didactiques» Actes du Colloque International
.
Επιμέλεια:A. Weil-Barais, E. Marti, K. Ravanis
.
Angers - France
.
Επιτρόπου Μαρία
,
Παπαδοπούλου Μαρία Π
,
Παρασκευά Αργυρώ
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2008)
.
Με λογισμικό και μ’ όνειρο στο Παράξενο Ταξίδι του Φουντούλη: Ανάπτυξη ενός λογισμικού για τη γλωσσική αγωγή στην προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία
.
Τ.Π.Ε. και Εκπαίδευση - Πρακτικά του 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ
.
(ed.) Φώτης Γούσιας
.
Πειραιάς - Ελλάδα
.
Πειραιάς
.
p.504-518
.
(2007)
Journal Article
Babalioutas Dimitrios
,
Papadopoulou Maria
(2007)
.
Teaching Critical Literacy through Print Advertisements: An Intervention with 6th Grade Students (Ages 11-12)
.
International Journal of Learning
.
vol.14 p.117-127
.
Ποιμενίδου Μαρία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2007)
.
Εξηγήσεις και επεξηγήσεις σε ένα μάθημα Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο
.
Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού
.
vol.7 p.164-177
.
Book Chapter
Παπαδοπούλου Μαρία
(2007)
.
Επιλογή και ανάλυση κειμένων για τη διδασκαλία της γλώσσας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση: οι πινακίδες με ονόματα οδών
.
Η διδασκαλία της γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Επισημάνσεις και Προοπτικές
.
Επιμέλεια:Ν. Μήτσης, & Δ. Καραδήμος
.
Αθήνα
.
Gutenberg
.
p.181-203
.
Conference Proceedings Article
Βίγκλας Λίνος
,
Μάτος Αναστάσιος
,
Οικονόμου Αναστασία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2007)
.
Weblogs & Wikis: Νέα Μέσα, Νέα Επικοινωνία
.
Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη Διδακτική Πράξη- Πρακτικά του 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ
.
Επιμέλεια:Δ. Χατζηδήμου, κ.α
.
Σύρος - Ελλάδα
.
vol.Α' p.641-650
.
Κακανά Δόμνα
,
Καζέλα Κατερίνα
,
Ανδριοπούλου Γεωργία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2007)
.
Μετεωρισμοί, Προσανατολισμοί, Προβληματισμοί: Ανιχνεύοντας τις απόψεις των νηπιαγωγών για τη γραφή
.
Η γλώσσα ως μέσο και αντικείμενο μάθησης στην Προσχολική και Πρωτοσχολική ηλικία - Πρακτικά του 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου της ΟΜΕΡ
.
Πάτρα - Ελλάδα
.
p.641-650
.
Παγκουρέλια Ευγενία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2007)
.
Ιδεολογικά μηνύματα στο λόγο και την εικόνα των σχολικών εγχειριδίων: μια πρόταση ανάλυσης
.
Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας - Πρακτικά του Συνεδρίου
.
Επιμέλεια:Γ.Δ. Καψάλης & Α. Κατσίκης
.
Ιωάννινα - Ελλάδα
.
Ιωάννινα
.
p.605-613
.
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Καβαλάρη Παρασκευή
,
Επιτρόπου Μαρία
(2007)
.
Η συμβολή των Τ.Π.Ε. στην κατάκτηση οπτικών σημείων: διαμόρφωση ψηφιακού χάρτη πρόγνωσης καιρού από παιδιά Δ’ Δημοτικού
.
Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό: ζητήματα δημιουργίας, διδακτικής αξιοποίησης και αξιολόγησης - Πρακτικά Πανελληνίου Συνεδρίου
.
Επιμέλεια:Ε. Σταυρίδου & Χ. Σολομωνίδου
.
Βόλος - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών
.
p.171-180
.
(2006)
Book Chapter
Γκανά Ελένη
,
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Ποιμενίδου Μαρία
(2006)
.
‘Εν αρχή ην ο λόγος: Ο προφορικός λόγος στα αναλυτικά προγράμματα για την προσχολική εκπαίδευση
.
Η αξιολόγηση στην Εκπαίδευση: Παιδαγωγική και Διδακτική Διάσταση
.
Επιμέλεια:Δ. Κακανά, Κ. Μπότσογλου, Ν. Χανιωτάκης, & Ε. Καβαλάρη
.
Θεσσαλονίκη
.
Κυριακίδης
.
p.415-423
.
Παπαδοπούλου Μαρία
(2006)
.
Χρήση λογισμικών για το γραμματισμό παιδιών προσχολικής ηλικίας
.
Έρευνα και Πρακτική του Γραμματισμού στην Νέα Ελληνική Κοινωνία
.
Επιμέλεια:Π. Παπούλια-Τζελέπη, Α. Φτερνιάτη, & Κ. Θηβαίος
.
Αθήνα
.
Ελληνικά Γράμματα
.
p.141-156
.
Conference Proceedings Article
Ζάγκα Ελευθερία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2006)
.
Το μουσείο ως χώρος γραμματισμού: Επίσκεψη σε μια έκθεση και παραγωγή γραπτού λόγου από δίγλωσσους μαθητές
.
Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα - Πρακτικά του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδας
.
Επιμέλεια:Δ. Χατζηδήμου, κ.α
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
vol.Α' p.153-160
.
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Καβαλάρη Παρασκευή
(2006)
.
Διαμόρφωση ενός εργαλείου με στόχο τη διδακτική αξιολόγηση λογισμικών για το γραμματισμό παιδιών προσχολικής ηλικίας
.
Το σχολείο στην κοινωνία της Πληροφορίας και της Πολυπολιτισμικότητας - Πρακτικά ΙΑ’ Διεθνούς Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος και της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών Πανεπιστημίου Αιγαίου
.
Επιμέλεια:Δ.Χ. Χατζηδήμου & Χ. Βιτσιλάκη
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
p.341-349
.
(2005)
Journal Article
Παπαδοπούλου Μαρία
(2005)
.
Τα πολυτροπικά κείμενα ως μέσον προσέγγισης της γραφής από παιδιά προσχολικής ηλικίας
.
Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού
.
vol.6 p.120-130
.
Conference Proceedings Article
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Οικονόμου Αφροδίτη
(2005)
.
Εξοικονόμηση νερού: Μια διαθεματική προσέγγιση
.
Πρακτικά του Πανελληνίου Συνεδρίου ‘Η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας και της μάθησης στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία’
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Ελληνικά Γράμματα
.
p.303-309
.
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Οικονόμου Αναστασία
(2005)
.
Εξοικονόμηση νερού: μια διαθεματική προσέγγιση
.
Πρακτικά 4ου Συνεδρίου της ΟΜΕΡ
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Ελληνικά Γράμματα
.
p.303-309
.
Παπαδοπούλου Μαρία
(2005)
.
Τύποι διδακτικού υλικού για την υποστήριξη της γλωσσικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
.
Βιβλία, υλικά, λογισμικά για την εκπαίδευση: από τη σχεδίαση στη διδακτική πράξη - Πρακτικά Επιστημονικής Διημερίδας
.
Επιμέλεια:Ε. Σταυρίδου, Β. Βέμη, & Θ. Κάββουρα
.
Βόλος - Ελλάδα
.
p.163-173
.
(2004)
Journal Article
Papadopoulou Maria
,
Christidou Vasileia
(2004)
.
Multimodal Text Comprehension and Production by Preschool Children: An Interdisciplinary Approach of Water Conservation
.
International Journal of Learning
.
vol.11 p.917-927
.
Book Chapter
Γιαννικοπούλου Αγγελική
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2004)
.
Η εικόνα του γραπτού μηνύματος σε κείμενα που διαβάζουν τα παιδιά: παραδείγματα από βιβλία, εφημερίδες, κόμικς και περιβάλλοντα γραπτό λόγο
.
Γλώσσα και Γραμματισμός στη Νέα Χιλιετία
.
Επιμέλεια:Π. Παπούλια-Τζελέπη, & Ε. Τάφα
.
Αθήνα
.
Ελληνικά Γράμματα
.
p.81-98
.
Παπαδοπούλου Μαρία
(2004)
.
Η ελληνική γραφή πέρα από το αλφάβητο
.
Σημειωτικά συστήματα και επικοινωνία: Πράξη, διάδραση, περίσταση και αλλαγή
.
Επιμέλεια:Κ. Τσουκαλά, Ε. Χοντολίδου, Α. Χριστοδούλου, & Γ. Μιχαηλίδης
.
Θεσσαλονίκη
.
Παρατηρητής
.
p.233-243
.
Conference Proceedings Article
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Ποιμενίδου Μαρία
(2004)
.
Διαβάζουμε τα γράμματα ή τα μετράμε;: Οι στρατηγικές των παιδιών προσχολικής ηλικίας για να προσεγγίσουν ένα γραπτό κείμενο
.
Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα
.
Επιμέλεια:Ν. Ζούκης, & Θ. Μητάκος
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
(2003)
Conference Proceedings Article
Παπαδοπούλου Μαρία
(2003)
.
Το νηπιαγωγείο ως προνομιακός χώρος εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας από παιδιά που δεν έχουν την ελληνική ως μητρική γλώσσα
.
Πρακτικά του Α’ Διεθνούς Συνεδρίου για τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας
.
Επιμέλεια:Α. Τσοτσορού
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
p.401-467
.
(2002)
Conference Proceedings Article
Παπαδοπούλου Μαρία
(2002)
.
Η χρήση των λογότυπων για την εκμάθηση της ανάγνωσης και της γραφής από παιδιά προσχολικής ηλικίας: Διευκολύνσεις και περιορισμοί
.
Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
.
Επιμέλεια:Α. Παπάς κ.α
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Ατραπός
.
vol.Α' p.312-320
.
Παπαδοπούλου Μαρία
(2002)
.
Μεταξύ γραφής και εικόνας: παιχνίδια γραφής στους δρόμους της πόλης
.
Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα - Πρακτικά της 23ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας, της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ
.
Επιμέλεια:Α. Σταύρου-Σηφάκη & Α. Φλιάτουρας
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.89-99
.
(2001)
Journal Article
Papadopoulou Maria
(2001)
.
Multimodality as an access to writing for preschool children
.
International Journal of Learning
.
vol.8 p.1-15
.
Book Chapter
Παπαδοπούλου Μαρία
(2001)
.
Αντιλήψεις και αναπαραστάσεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τη γραφή
.
Ανάδυση του γραμματισμού: Έρευνα και Πρακτικές
.
Επιμέλεια:Π. Παπούλια-Τζελέπη
.
Αθήνα
.
Καστανιώτης
.
p.97-120
.
Conference Proceedings Article
Παπαδοπούλου Μαρία
(2001)
.
Η εξοικείωση με την ελληνική γραφή παιδιών προσχολικής ηλικίας μέσω της αξιοποίησης των συλλειτουργούντων με τη γραφή σημειολογικών συστημάτων
.
Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα - Πρακτικά της 21ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ
.
Επιμέλεια:Α. Χαραλαμπόπουλος, & Μ. Καραλή
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
p.574-584
.
(1999)
Journal Article
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Ζάγκα Ελευθερία
(1999)
.
Η επικοινωνιακή προσέγγιση στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε μαθητές από την πρώην Σοβιετική Ένωση
.
Φιλόλογος
.
vol.95 p.70-85
.
Conference Proceedings Article
Παπαδοπούλου Μαρία
(1999)
.
Η γραφή και η ανάγνωση ως αντίρροπες τάσεις στο ελληνικό γραφικό σύστημα
.
Ελληνική Γλωσσολογία ’97 - Πρακτικά του Γ΄ Διεθνούς Γλωσσολογικού Συνεδρίου για την Ελληνική Γλώσσα
.
Επιμέλεια:Α. Μόζερ
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Ελληνικά Γράμματα
.
p.418-426
.
(1997)
Conference Proceedings Article
Παπαδοπούλου Μαρία
(1997)
.
Ο θόρυβος στη γραπτή επικοινωνία
.
Πρακτικά του 10ου Διεθνούς Συμποσίου Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
.
Επιμέλεια:Ε. Μελά-Αθανασοπούλου
.
Thessaloniki, Greece
.
p.148-162
.
(1996)
Conference Proceedings Article
Παπαδοπούλου Μαρία
(1996)
.
Τα αυθεντικά κείμενα στη σχολική τάξη: μεθοδολογικές παρατηρήσεις
.
Η κοινωνιογλωσσολογική διάσταση στη διδασκαλία και εκμάθηση των ζωντανών γλωσσών -, Πρακτικά του 11ου Διεθνούς Συνεδρίου της Ελληνικής Εταιρείας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
.
Επιμέλεια:Α. Τσοπάνογλου & Ν. Τρύφωνα Αντωνοπούλου
.
p.228-233
.
Updated: 2023-09-20