Aller au contenu principal
Structure Qualité
Université Aristote de Thessaloniki
Identifiant
Vous êtes ici
Accueil
»
e-Curriculum Vitae
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Thomai Alexiou
Assistant Professor, School of English Language and Literature
Personal Information
2310997098
thalexiou@enl.auth.gr
Scopus ID
55097996600
Γνωστικό Αντικείμενο
:
‘Η εκμάθηση της Αγγλικής ως δεύτερη/ξένη γλώσσα στην προσχολική και σχολική ηλικία’
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής
Ξένες γλώσσες
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
1997
ΒΑ
Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Ιωαννίνων
Greece
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1999
MA
Language Studies
University of Kent and Chist Church Univeristy
Great Britain
Διδακτορικό Δίπλωμα
2005
PhD
Applied Language Studies
Swansea University
Great Britain
Course Work
Courses of Winter semester of 2018–19 academic year
TMĪMA AGGLIKĪS GLŌSSAS KAI FILOLOGIAS
Γλ3-326
METHODOLOGY OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES
Γλ3-394
SPECIAL ELECTIVES: PEDAGOGICAL FOUNDATIONS IN LEARNING A SECOND/FOREIGN LANGUAGE Ι
Γλ3-456
PRACTICE IN TEACHING ENGLISH AS A SECOND/ FOREIGN LANGUAGE
PMS THEŌRĪTIKĪS KAI EFARMOSMENĪS GLŌSSOLOGIAS
ΕΔΞΓ 522
Issues in Education
ΕΔΞΓ 563
Intercultural Education and Second/Foreign Language Teaching
ΕΔΞΓ 573
Σχεδιασμός και Αξιολόγηση Διδακτικού Υλικού
ΕΔΞΓ 578
Measuring Second/Foreign Language Performance
ΕΔΞΓ 579
Teaching Foreign Languages to Learners with Special Learning Difficulties
ΕΔΞΓ 582
Teacher Education
ΕΚΠ 512
Teaching/Learning through Web Design, Media Production and Mobile Learning
ΕΚΠ 514
Intercultural Education and Digital Literacy in Second/Foreign Language
ΕΚΠ 517
Integrating Technology in Course Design and Assessment
ΕΚΠ 578
Measuring Second/ Foreign Language Performance
ΕΚΠ 593
Research Methods
METAPTYCΗIAKO TMĪMATOS GALLIKĪS GLŌSSAS KAI FILOLOGIAS
ΥΔ-09
Language Didactics III - Foreign languages teaching mehods for children and young learners
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
In progress
Patinea Olympia. Συγκριτική μελέτη ανάμεσα στο πρόγραμμα σπουδών τεσσάρων διαφορετικών χωρών (Κύπρος, Ελλάδα, Ιρλανδία και Σουηδία) με σκοπό την ανάπτυξη CLIL μαθημάτων και εκπαιδευτικού υλικού στα Αγγλικά για μαθητές Α1 γλωσσικού επιπέδου σχετικά με το μάθημα της Γεωγραφίας.
Mitroudi Vasiliki. Προτάσεις για την Απόκτηση Λεξιλογίου (8 σχέδια μαθήματα)
Bouraki Eirini. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ: ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΟΜΙΛΗΚΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΩΣ ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΙΡΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ.
Baira Alkmini. Δοκιμή διδακτικού υλικού CLIL και διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του σύμφωνα με τις απόψεις εκπαιδευτικών και μαθητών: Μελέτη περίπτωσης της 6ης τάξης του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου
Vagenas Alexandros. ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Dragatsika Anastasia. The use of Technology and anxiety in SLA
Martinopoulou Maria. Η διδασκαλία της γλώσσας μέσω περιεχομένου και ο αντίκτυπός της στην διαπολιτισμική συνείδηση των μαθητών δημοτικού και η χρήση της τεχνολογίας
Vasileiadou Eleonora. ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ: ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Antoniou Maria. Διερευνώντας την αποτελεσματικότητα διδακτικού υλικού CLIL στην 5η Δημοτικού του Πειραματικού Σχολείου Ευόσμου: Μία Πιλοτική Έρευνα
Patsiola Ioanna-Isidora. Η ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα και η διδασκαλία της σε πρόσφυγες με τη βοήθεια ιστολογίων (blogs)
2018–2019
Louka Eirini Ourania. ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ TPR ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΣΕ ΝΕΑΡΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.
Aslani Ioanna. Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΩΝ ΥΠΕΡΗΡΩΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.
2017–2018
Kiose Eirini. Traits and Qualities of the Interculturally Competent Teacher: Teacher's perspectives: Teacher's Perspectives
Tsiapara Matina. Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΤΑΞΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ: ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ.
Saridaki Niki. ΜΝΗΜΟΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.
Tsekme Maria. ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΥΛΙΚΟΥ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ.
Peristeri Christina. ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
Miliatzidou Alexandra Anastasia. ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ ΜΕΣΩ ΔΙΗΓΗΣΗΣ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΝΕΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.
Karagianni Maria. ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΩΝ ΦΡΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΠΡΩΤΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ.
Marigli Efstratia. Η ΠΟΛΥΠΟΛΥΤΙΣΜΙΚΗ ΤΑΞΗ: ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΚΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Betsiou Emmanouela Christina. ΜΕΤΡΗΣΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ ΣΕ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.
Priovolou Maria. ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΠΡΩΤΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ: ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ.
Chatzikosti Panagiota. ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ CLIL: ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Papaioannou Dimitrios. ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ladoukakis Nikolaos. ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
2016–2017
Avgeridou Sofia. Evaluation of EFL materials for preschool learners in Greece
Lada Anastasia. ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Manoli Chrysoula. ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Tsiakiri Antonia. ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ: ΑΝΑΛΥΣΗ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ
Andrielou Eleni. ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΡΕΦΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ : ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΔΑΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΗΣ
Vagenas Gerakis. ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΑΔΙΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΗΝ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
Liourdi Eirini. ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ 3ης ΚΑΙ 4ης ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ.
2014–2015
Saratsli Dionysia. VOCABULARY ANALYSIS OF THE MAGIC BOOK 1 AND MAGIC BOOK 2: A CORPUS STUDY
Vagenas Alexandros. The Old and the New English Course Books State Primary School: Vocabulary Comparison and Analysis Between the Third and the Fourth Primary School Course Books: Transition Issues and Recommendations
2012–2013
Kokla Anastasia. Dora the Explorer:Α ΤV character or a Preschoolers΄ Foreign Language Teacher?
Theses outside AUTh
Postgraduate Level
Επίβλεψη διπλωματικής εργασίας σε Μεταπτυχιακό επίπεδο 30 φοιτητών του ΕΑΠ από το 2006 ως σήμερα, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο
.
Administrative Work
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2011
2013
Head, Resource Center της Βιβλιοθήκης της Αγγλικής
2
2010
2013
Member, Επιτροπής Φοιτητικών Ζητημάτων
3
2010
2013
Head, Συντονίστρια του προγράμματος ανταλλαγών Socrates-Erasmus του Τομέα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2011
2012
Member, Περιβάλλοντος
2
2011
2012
Member, Εθελοντισμού
3
2011
2012
Member, Φοιτητικών ζητημάτων
4
2011
2012
Member, Πολιτικής προστασίας
Άλλο
#
Από
Έως
Θέση Περιγραφή
2
2012
Μέλος, Εξεταστικής Επιτροπής των μεταπτυχιακών προγραμμάτων υποτροφιών του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών για το ακαδημαϊκό έτο
1
2011
2012
Συντονίστρια, Προγράμματα Erasmus φοιτητών
3
Μέλος, Τριμελής Επιτροπή Αξιολόγησης υποψηφίων μελών ΣΕΠ στο μάθημα ‘Διδασκαλία Αγγλικών σε μικρά παιδιά’ στο Τμήμα Μετ
Research Projects
2017–2019
Γλωσσική ποικιλία, Μεταβολή και Μετάφραση: Πρώιμη Νέα Ελληνική έναντι Πρώιμης Σύγχρονης Αγγλικης
2016–2019
Η προώθηση της υλοποίησης του CLIL στην Ευρώπη.
2014–2016
Δυσλεξία για καθηγητές της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας
2013–2014
ΔΡΑΣΗ Α:Ενίσχυση νέων ερευνητών στη βαθμίδα του λέκτορα: Ειδική μαθησιακή δυσκολία παιδιού ή ιδιαίτερη δυσκολία εκπαιδευτικού;
Artistic Work
Συμμετοχές σε καλλιτεχνικές εκθέσεις / φεστιβάλ
2012-05-25
Παιδικό Φεστιβάλ 'Παραθινούπολη', ΟΜΕΠ και Δήμος Καλαμαριάς, Greece
Publications
χ.χ.
Without Type
Αλεξίου Θωμαή
,
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
(χ.χ.)
.
European Language Portfolio for Student Teachers of Languages
.
[χ.χ.]
.
2016
Without Type
Kambakis-Vougiouklis Penelope
,
Mamoukari Persephone
,
Agathopoulou Eleni
,
Alexiou Thomai
(2016)
.
Oral application of SILL questionnaire using the bar for frequency and evaluation of strategy use by Muslim pupils in Thrace
.
Selected Papers of the 21st International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
21st International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Επιμέλεια:Marina Mattheoudakis, Katerina Nicolaidis
.
Thessaloniki - Greece
.
Thessaloniki
.
Prothiki Open Access Journals, Aristotle University of Thessaloniki
.
2015
Without Type
Agathopoulou Eleni
,
Alexiou Thomai
,
Joycey Edgar
,
Kazamia Vasileia
,
Sougari Areti-Maria
(2015)
.
Activities for mainstream primary schools: Language learning strategy instruction
.
Foreign language learning strategy instruction: A teacher’s guide
.
Επιμέλεια:Angeliki Psaltou-Joycey
.
Καβάλα
.
2014
Without Type
Mattheoudakis Marina
,
Chasioti Filio
,
Alexiou Thomai
(2014)
.
Once upon a time we brought content into the language classroom: the use of fairytales in primary education and their effect on foreign language development
.
Cross-curricular Approaches to Language Education
.
Επιμέλεια:Psaltou-Joycey, Angeliki, Agathopoulou, Eleni, Mattheoudakis, Marina
.
p.71-97
.
Mattheoudakis Marina
,
Alexiou Thomai
,
Laskaridou Chryssa
(2014)
.
To CLIL or not to CLIL?: the case of the 3rd Experimental Primary School in Evosmos
.
Major Trends in Theoretical and Applied Linguistics: Selected Papers from the 20th International Symposium from Theoretical and Applied Linguistics
.
Επιμέλεια:Lavidas, N., Alexiou, Th., Sougari, A
.
τομ.3 p.215-233
.
Milton James
,
Alexiou Thomai
,
Mattheoudakis Marina
(2014)
.
Knowledge of spoken form
.
Dimensions of Vocabulary Knowledge
.
Επιμέλεια: Milton, J. and Fitzpatrick, T
.
p.113-129
.
Psaltou-Tzoysy Angeliki
,
Mattheoudakis Marina
,
Alexiou Thomai
(2014)
.
Language learning strategies in CLIL and non-CLIL classes: which strategies do young learners claim they use?
.
Cross-curricular Approaches to Language Education
.
Επιμέλεια:Angeliki Psaltou-Joycey, Eleni Agathopoulou, Marina Mattheoudakis
.
p.305-322
.
Without Type
Psaltou-Joycey Angeliki
,
Sougari Areti-Maria
,
Agathopoulou Eleni
,
Alexiou Thomai
(2014)
.
Use of strategies by Greek young EFL learners: developmental, gender and instructional effects
.
International Conference on Early Language Learning: Theory and Practice
.
Umea University - Sweden
.
2013
Without Type
Alexiou Thomai
,
Mattheoudakis Marina
(2013)
.
Introducing a foreign language at primary level: Benefits or lost opportunities? The case of Greece
.
Research Papers in Language Teaching and Learning
.
vol.4 no.1 p.99-119
.
Without Type
Milton J
,
Alexiou Thomai
,
Mattheoudakis Marina
(2013)
.
Knowledge of spoken form
.
Dimensions of vocabulary knowledge
.
(Eds.) Milton J., Fitzpatrick T
.
Basingstoke: Palgrave Macmillan
.
Without Type
Mattheoudakis Marina
,
Alexiou Thomai
(2013)
.
Rising from the crisis: changing is the challenge
.
34th Annual International Convention of TESOL Greece
.
Aθήνα - Ελλάδα
.
Without Type
Lavidas Nikolaos (editor)
,
Alexiou Thomai (editor)
,
Sougari Areti-Maria (editor)
(2013)
.
Major Trends in Theoretical and Applied Linguistics: Selected Papers from the 20th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics, 3 Volumes
.
2011
Without Type
Alexiou Thomai
,
Mattheoudakis Marina
(2011)
.
Bridging the gap: issues of transition and continuity from primary to secondary schools in Greece
.
Selected Papers from the 19th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Thessaloniki
.
p.87-99
.
2010
Without Type
Mattheoudakis Marina
,
Alexiou Thomai
(2010)
.
Identifying young learners’ learning styles in Greece
.
Current issues in English language teaching and learning
.
Cambridge Scholars Publishing
.
Without Type
Milton J
,
Alexiou Thomai
(2010)
.
Developing a vocabulary size test in Greek as a foreign language
.
Συλλογή Πρακτικών του 14ου Διεθνούς Συνεδρίου Εφαρμοσμένης Γλωσσολογία, Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσσαλονίκης
.
(Eds.) Mattheoudakis Marina, Psaltou-Joycey Angeliki
.
Thessaloniki
.
Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσσαλονίκης
.
p.307-318
.
2009
Without Type
Alexiou Thomai
(2009)
.
Young learners cognitive skills and their role in foreign language vocabulary learning
.
Second Language Acquisition: Early learning of Modern Foreign Languages. Processes and Outcomes
.
(Ed.) Nikolov, Marianne
.
Multilingual Matters
.
p.46-61
.
Mattheoudakis Marina
,
Alexiou Thomai
(2009)
.
Early foreign language instruction in Greece: socioeconomic factors and their effect on young learners’ language development
.
Τhe Age Factor and Early Language Learning
.
(Ed.) Nikolov M
.
Berlin
.
Mouton de Gruyter
.
p.227-251
.
Milton J
,
Alexiou Thomai
(2009)
.
Vocabulary size and the Common European Framework of Reference for Languages
.
Vocabulary studies in first and second language acquisition: The Interface Between Theory and Application
.
(Eds) Richards B., Daller H., Malvern D.D., Meara P., Milton J., Treffers-Daller J
.
Hampshire
.
Palgrave Macmillan
.
p.194-211
.
2008
Without Type
Alexiou Thomai
(2008)
.
Cognitive abilities that facilitate young learners’ English language learning
.
Συλλογή Πρακτικών του Διεθνούς Συνεδρίου του Διδασκαλείου Ξένων Γλωσσών Πανεπιστημίου Αθηνών
.
p.581-584
.
Without Type
Alexiou Thomai
(2008)
.
Yazoo, Companion Β, Junior Β
.
Εκδοτικός Οίκος Longman
.
Alexiou Thomai
(2008)
.
Yazoo, Companion A, Junior A
.
Εκδοτικός Οίκος Longman
.
2007
Without Type
Alexiou Thomai
,
Κωνσταντάκης Ν
(2007)
.
Lexis for Young Learners: are we heading for frequency or just common sense?
.
Πρακτικά 18ου Συμπόσιου Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
.
(Ed.) Tsaggalidis A
.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
.
p.59-66
.
2006
Without Type
Milton J
,
Alexiou Thomai
(2006)
.
Language aptitude development in young learners
.
The age factor in L2 acquisition and teaching
.
(Eds) Abello-Contesse C., Chacón-Beltrán R., Dolores L.pez-Jiménez M., Mar Torreblanca-L.pez M
.
Βέρνη, Ελβετία
.
Peter Lang Publishers
.
p.177-192
.
Without Type
Alexiou Thomai
,
Milton J
(2006)
.
What makes a good language learner?
.
Συλλογή Πρακτικών του 13ου Διεθνούς Συνεδρίου Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
.
(Eds) Kavadia A., Joannopoulou M., Tsaggalidis A
.
vol.9 p.636-646
.
Without Type
Alexiou Thomai
(2006)
.
Dippy Grammar for Junior A
.
New Editions
.
2005
Without Type
Alexiou Thomai
(2005)
.
Dippy’s Adventures: companion, Junior B
.
New Editions
.
Alexiou Thomai
(2005)
.
Dippy’s Adventures: companion, Junior A
.
New Editions
.
Alexiou Thomai
(2005)
.
Dippy Grammar for Junior B
.
2004
Without Type
Milton J
,
Alexiou Thomai
(2004)
.
Reconsidering language learning aptitude with young learners in mind, Στο βιβλίο της Kητή
.
Working Papers in Linguistics (WPL) (2004), Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσ/νίκης
.
(Επιμ.) Κητή Ε
.
Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσ/νίκης
.
p.103-118
.
Without Type
Psaltou-Joycey Angeliki
,
Sougari Areti-Maria
,
Alexiou Thomai
(2004)
.
The role of age, gender and L1 strategies in the L2 strategies of primary school children in Greece
.
11th International Conference on Greek Linguistics. Selected Papers
.
11th International Conference on Greek Linguistics
.
Rhodes - Greece
.
p.1436-1448
.
2003
Without Type
Alexiou Thomai
(2003)
.
Greek Teachers Preferences in ELT Methodology for the Teaching of Vocabulary
.
επιμ.
Mela-Athanasopoulou Elisavet
.
Συλλογή πρακτικών του 15ου Συμποσίου Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
.
p.485-490
.
Mis à jour: 2018-10-22