Course Content (Syllabus)
The science of education. Introduction to learning and developmental theories
Models of sozialization.
Theory and research to enchance particiapation in PE.
Goal orientation: Theory and research findings.
The role of self-concept, self-efficacy in school physical education.
Play as pedagogical category.
Attribution in PE.
Motives that promote PE.
Bullying and aggression in the school.
Evaluation in PE.
Moral development in PE
Summary.
Course Bibliography (Eudoxus)
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : Blankenship, Β. (2013). Ψυχολογία της διδασκαλίας της φυσικής αγωγής. Αθήνα: ΙΩΝ. Χατζηδήμου, Δ. (2007). Εισαγωγή στη θεματική της Διδακτικής-Συμβολή στη θεωρία και στην πράξη της διδασκαλίας. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης.
Πυργιωτάκης, Ι. (1999). Εισαγωγή στην παιδαγωγική επιστήμη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Hillenbrand, C. (2010). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική των διαταραχών συμπεριφοράς. Αθήνα: ΕΛΛΗΝ.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: