Learning Outcomes
At the end of the course, students will be able to know: a) basic theoretical views about the child’s socialization by media b) medias' influence on school education and learning process c) medias' influence on the intellectual, emotional, social, and cultural development of the child
Course Content (Syllabus)
The aims of the course is the study of media for the understanding of its influence on the intellectual, emotional, social, and cultural configuration and constitution of the child, as well as its influence on school education and learning process.
Contents - Modules:
Child’s socialization and media
Child’s school education and media
Media and child's intellectual, emotional, social, and cultural development
Keywords
media, communication, child's socialization, education, cultural and mental development, games, information, mass culture, virtual reality
Additional bibliography for study
Buckingham, D. (2007). Νέοι, σεξ και ΜΜΕ: τα γεγονότα της ζωής; Αθήνα: Κατάρτι.
Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας, Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης (2008). Παιδιά και ΜΜΕ: οι ανήλικοι στον κόσμο της επικοινωνίας. Ελλάδα.
Curran, J. & Curevitch, M. (2011). Μέσα μαζικής επικοινωνίας και κοινωνία. Αθήνα: Πατάκη.
Greeenfield, P. M. (1998). Μέσα ενημέρωσης και παιδί: οι επιπτώσεις της τηλεόρασης των βιντεοπαιχνιδιών και των κομπιούτερ. Αθήνα: Κουτσουμπός
Δουλκέρη, Τ. (1991). Παιδικά μέσα επικοινωνίας και σεξισμός: εμπειρική έρευνα. Αθήνα: Παπαζήσης.
Καμαριανός, Ι. (2005). Εξουσία, ΜΜΕ και εκπαίδευση. Αθήνα: Δαρδανός.
Lemish, D. (2009). Παιδιά και τηλεόραση: μια παγκόσμια προοπτική. Αθήνα: Τόπος.
Lastrego, C. (1991). Μ' αρέσει η τηλεόραση: διαλέγω και κρίνω τις εκπομπές. Αθήνα: Διάγραμμα.
Παππά, Β. (2006). Η μυθοπλασία της τηλεόρασης και τα πρότυπα που προβάλλει. Θεσσαλονίκη.
Πλειός, Γ. (2001). Ο λόγος της εικόνας: ιδεολογία και πολιτική. Αθήνα: Παπαζήσης.
Παπαθανασόπουλος, Σ. (2005). Η τηλεόραση στον 21ο αιώνα. Αθήνα: Καστανιώτης.
Sanahan, J. (2006). Η τηλεόραση, η πραγματικότητα και το κοινό. Αθήνα: Πολύτροπον.
Σαρικάκη, Κ. & Τσαλίκη, Λ. (2012). Μέσα επικοινωνίας, λαϊκή κουλτούρα και η βιομηχανία του σεξ . Αθήνα: Παπαζήσης.
Τσακμάκης, Γ. (2014) Η εικόνα του παιδιού στην ελληνική τηλεόραση και τον κινηματογράφο στις αρχές του 21ου αιώνα. Διδακτορική Διατριβή
http://ikee.lib.auth.gr/record/134513
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2011). Η γλώσσα των ΜΜΕ στο σχολείο / μια γλωσσολογική προσέγγιση για την (προ)σχολική εκπαιδευτική διαδικασία. Αθήνα: Λιβάνης.
Τσουρβάκας, Γ. (1996) Μορφή και περιεχόμενο της τηλεοπτικής επικοινωνίας. Αθήνα: Κορφή.
Fiske, J. (1992). Η γλώσσα της τηλεόρασης. Αθήνα: Επικοινωνία και Κουλτούρα.
Χατζησαββίδης, Σ. (χχ) Μέσα μαζικής ενημέρωσης και γλωσσική αγωγή: διαμορφώνει ο τηλεοπτικός λόγος τη γλωσσική γνώση των παιδιών;
Winn, M. (1986). Τηλεόραση, ένας ξένος στο σπίτι: ο ρόλος της τηλεόρασης στη ζωή του παιδιού. Αθήνα: Ακρίτας.