Educational Action Research: a methodology for the support of educational work

Course Information
TitleΕκπαιδευτική έρευνα-δράση. Μια μεθοδολογία υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου / Educational Action Research: a methodology for the support of educational work
CodeΠ3034
FacultyPhilosophy
SchoolPhilosophy and Education
Cycle / Level1st / Undergraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CoordinatorSofia Avgitidou
CommonNo
StatusActive
Course ID600020275

Programme of Study: UPS School of Philosophy and Education (2011-today)

Registered students: 34
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
PedagogicElected Compulsory DirectionalWinter/Spring-6

Class Information
Academic Year2021 – 2022
Class PeriodWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600189538
Course Type 2021
Specialization / Direction
Course Type 2011-2015
General Foundation
Mode of Delivery
  • Face to face
Language of Instruction
  • Greek (Instruction, Examination)
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Retrieve, analyse and synthesise data and information, with the use of necessary technologies
  • Make decisions
  • Work autonomously
  • Work in teams
  • Be critical and self-critical
Educational Material Types
  • Notes
  • Slide presentations
  • Video lectures
  • Interactive excersises
  • Book
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Communication with Students
  • Use of ICT in Student Assessment
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Lectures391.6
Seminars
Reading Assigment261.0
Written assigments301.2
Exams301.2
Other / Others251
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Exam with Short Answer Questions (Formative)
  • Written Assignment (Formative)
  • Performance / Staging (Formative)
  • Written Exam with Problem Solving (Formative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Αυγητίδου, Σ. (2014). Οι εκπαιδευτικοί ως ερευνητές και ως στοχαζόμενοι επαγγελματίες: Υποστηρίζοντας την επαγγελματική μάθηση για μια συμμετοχική και συνεργατική εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg Altricher, H., Posch, P. &Somekh, B. (2001). Οι εκπαιδευτικοί ερευνούν το έργο τους. Μια εισαγωγή στις μεθόδους της έρευνας δράσης. (Μετ. Μ. Δεληγιάννη). Αθήνα: Μεταίχμιο.
Additional bibliography for study
Αυγητίδου, Σ. (2020). Υποστηρίζοντας την επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών: επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα. Μπονίδης, Κ. & Ζαρίφης, Γ. (επιμ.) Παιδαγωγική. Επιστήμη της Αγωγής. Επιστήμες της Αγωγής. Επιστημολογικά και Μεθοδολογικά Ζητήματα. (σ.σ. 236-256). Θεσσαλονίκη: Γράφημα. Avgitidou, S. (2019). Facilitating teachers as action researchers and reflective practitioners: new issues and proposals, Educational Action Research, 28(2), 175-191. DOI: 10.1080/09650792.2019.1654900 Αυγητίδου, Σ., Κατσαρού, Ε. & Τσάφος, Β. (2019) (επιμ). Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συμποσίου Εκπαιδευτική Έρευνα-Δράση: Ζητούμενα, Συγκρούσεις και Προοπτικές. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης και ΕΚΠΑ http://www.actionresearch.gr/sites/default/files/2o_symposio_0.pdf ISBN 978-618-80640-6-5 Αυγητίδου, Σ. & Γουργιώτου, Ε. (2016). Ο Εκπαιδευτικός ως Στοχαζόμενος Επαγγελματίας. Στο Σ. Αυγητίδου, Μ. Τζεκάκη & Β. Τσάφος. (Επιμ.), Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται: προτάσεις υποστήριξης της πρακτικής τους άσκησης (τόμος 1ος). Αθήνα: Gutenberg. Αυγητίδου, Σ. (2016) Οι εκπαιδευτικοί ως ερευνητές και ως στοχαζόμενοι επαγγελματίες: Ένα μοντέλο υποστήριξης της επαγγελματικής μάθησης (κεντρική ομιλία). Στο Μαλαφάντης, Κ.Δ., Παπαδοπούλου, Β., Αυγητίδου, Σ., Ιορδανίδης, Γ. &. Μπέτσας, Ι. (2016) (επιμ.). Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα, 9ο Πανελλήνιο Συνέδριo, 28-30 Νοεμβρίου 2014, τ.1, (σ.σ. 37-53). Αθήνα: Διάδραση. Αυγητίδου, Σ. (2015). Η επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών ως μια μετασχηματιστική διαδικασία: ο ρόλος της θεωρίας, της πράξης, της έρευνας και του αναστοχασμού. Στο Κ. Γ. Μπίκος & Ε. Ευ. Ταρατόρη [επιμ.]. Μελετήματα και ερωτήματα της Παιδαγωγικής Επιστήμης. Χαριστήριος τόμος στον Ομότιμο Καθηγητή Δημήτρη Χρ. Χατζηδήμου (σσ. 55-68). Αφοί Κυριακίδη – Εκδόσεις Α.Ε., Θεσσαλονίκη. Αυγητίδου, Σ. (2011). Η αξιοποίηση των ημερολογίων στην εκπαιδευτική έρευνα-δράση: προϋποθέσεις και διαδικασίες. Action Researcher in Education, 2, 29-48. Avgitidou, S. (2009). Participation, Roles and Processes in a Collaborative Action Research Project: A reflexive account of the facilitator. Educational Action Research, 17(4), 585-600. Κατσαρού, Ε. & Τσάφος, Β. (2018). Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συμποσίου (Ρέθυμνο, 27-06-2015) με θέμα: Ορίζοντας την έρευνα-δράση στην Ελλάδα Στην προοπτική διαμόρφωσης μιας επαγγελματικής κοινότητας εκπαιδευτικών ερευνητών. Πανεπιστήμιο Κρήτης και ΕΚΠΑ http://www.actionresearch.gr/sites/default/files/1o_symposio.pdf Κατσαρού, Ε. &Τσάφος, Β. (2004). Από την έρευνα στη διδασκαλία. Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης. Αθήνα: Σαββάλας. Κατσαρού, Ε. (2016). Εκπαιδευτική έρευνα-δράση. Πολυπαραδειγματική διερεύνηση για την αναμόρφωση της εκπαιδευτικής πράξης. Αθήνα: Κριτική. Ματσαγγούρας, Η. (1998). Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας-Η προσωπική θεωρία ως πλαίσιο στοχαστικο-κριτικής ανάλυσης. Αθήνα: Gutenberg. Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) (2002). Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής. Αθήνα: Μεταίχμιο. Συναφή επιστημονικά περιοδικά (ενδεικτικά): ActionResearch Educational Action Research Educational Action researcher
Last Update
01-10-2022