Design and evaluation of educational work: a critical approach

Course Information
TitleΠρογραμματισμός και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: μια κριτική προσέγγιση / Design and evaluation of educational work: a critical approach
CodeΠ3035
FacultyPhilosophy
SchoolPhilosophy and Education
Cycle / Level1st / Undergraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CoordinatorSofia Avgitidou
CommonNo
StatusActive
Course ID600020276

Programme of Study: UPS School of Philosophy and Education (2011-today)

Registered students: 50
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
PedagogicElected Compulsory DirectionalWinter/Spring-6

Class Information
Academic Year2021 – 2022
Class PeriodSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600189565
Course Type 2021
Specialization / Direction
Mode of Delivery
  • Face to face
Language of Instruction
  • Greek (Instruction, Examination)
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Retrieve, analyse and synthesise data and information, with the use of necessary technologies
  • Make decisions
  • Work autonomously
  • Work in teams
  • Appreciate diversity and multiculturality
  • Be critical and self-critical
Educational Material Types
  • Notes
  • Slide presentations
  • Video lectures
  • Interactive excersises
  • Book
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Communication with Students
  • Use of ICT in Student Assessment
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Lectures391.6
Reading Assigment251
Field trips and participation in conferences / seminars / activities60.2
Written assigments351.4
Exams451.8
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Exam with Short Answer Questions (Formative)
  • Written Exam with Extended Answer Questions (Formative)
  • Written Assignment (Formative)
  • Performance / Staging (Formative)
  • Written Exam with Problem Solving (Formative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
MacBeath, J. ,Schratz, M., Meuret, D., Jacobsen, L. (2006). Η αυτοαξιολόγηση στο ευρωπαϊκό σχολείο. Πώς άλλαξαν όλα. Αθήνα: Μεταίχμιο. Μπαγάκης, Γ. (2020). Ένα Σχολείο Μαθαίνει. Αθήνα: Εκδόσεις Λιβάνη
Additional bibliography for study
Παπαναούμ, Ζ. (επιμ.) (2000). Ο Προγραμματισμός του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα, (σ.σ. 113-120). Θεσσαλονίκη: Action A.E. Πεδή, Ε. & Αυγητίδου, Σ. (2013). Η εισαγωγή και διαχείριση της καινοτομίας «Αυτοαξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου» στο ελληνικό σχολείο: πρώτες διαπιστώσεις. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 55, 153-171. Καραμητόπουλος, Θ. & Αυγητίδου, Σ. (2016). Συμβουλευτικός και αξιολογικός ρόλος στο ίδιο πρόσωπο; Απόψεις σχολικών συμβούλων για το ρόλο τους. 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΠΕΣΣ Εκπαιδευτικές πολιτικές για το σχολείο του 21ου αιώνα, Πρακτικά Εισηγήσεων, τ. Γ’ (σ.σ. 726-734).
Last Update
28-09-2021