Skip to main content
Quality Assurance Unit (MODIP)
Aristotle University of Thessaloniki
Login
Home Page
AUTH
Quality Assurance
Quality Management System
You are here
Home
»
Report CV
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Georgios Ypsilantis
Associate Professor, School of Italian Language and Literature
Personal Information
2310997383
ypsi@itl.auth.gr
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Διδακτική των γλωσσών με έμφαση στη χρήση Η/Υ
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών με επιστημονική εξειδίκευση
Ξένες γλώσσες
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
1989
Πτυχίο
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Greece
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1991
Master
Linguistics
University of North Wales, Bangor
Great Britain
Applied Linguistics
Διδακτορικό Δίπλωμα
1995
Διδακτορικό
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Greece
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
Course Work
Courses of Winter semester of 2017–18 academic year
TMĪMA ITALIKĪS GLŌSSAS KAI FILOLOGIAS
11231
Introduction to language didactics
11333
Technology and language-learning
11334
Theories of language acquisition
ΓΔ0101
INTRODUCTION TO DIDACTICS OF SPOKEN LANGUAGES
ΓΔ0302
INTRODUCTION TO DIDACTICS OF SPOKEN LANGUAGES II
ΓΔ1203
STATISTICS FOR LANGUAGE TEACHERS
ΓΔ1215
STUDIES IN STYLISTICS AND RHETORIC
ΓΔ1220
MODERN TECHNOLOGICAL AIDS IN EDUCATION II
ΓΔ1224
MODERN TECHNOLOGICAL AIDS IN EDUCATION III
ΓΔ1231
TEACHING AND LEARNING
ΓΔ1232
SECOND LANGUAGE ACQUISITION THEORIES
11221
INTRODUCTION TO LANGUAGE DIDACTICS
11232
THEORIES OF LANGUAGE ACQUISITION
11234
TECHNOLOGY AND LANGUAGE-LEARNING
METAPTYCΗIAKO TMĪMATOS ITALIKĪS GLŌSSAS KAI FILOLOGIAS
21101
RESEARCH METHODOLOGY AND STATISTICAL ANALYSIS
21301
SPECIALIZATION SEMINAR - I
21402
TECHNOLOGY IN THE ASSESSMENT OF LANGUAGE COMPETENCE
24101
RESEARCH METHODOLOGY AND STATISTICAL ANALYSIS
Courses of Spring semester of 2017–18 academic year
TMĪMA ITALIKĪS GLŌSSAS KAI FILOLOGIAS
11231
Introduction to language didactics
11333
Technology and language-learning
11334
Theories of language acquisition
ΓΔ0101
INTRODUCTION TO DIDACTICS OF SPOKEN LANGUAGES
ΓΔ1202
MODERN TECHNOLOGICAL AIDS IN EDUCATION I
ΓΔ1203
STATISTICS FOR LANGUAGE TEACHERS
ΓΔ1215
STUDIES IN STYLISTICS AND RHETORIC
ΓΔ1220
MODERN TECHNOLOGICAL AIDS IN EDUCATION II
ΓΔ1224
MODERN TECHNOLOGICAL AIDS IN EDUCATION III
ΓΔ1231
TEACHING AND LEARNING
11221
INTRODUCTION TO LANGUAGE DIDACTICS
11232
THEORIES OF LANGUAGE ACQUISITION
11234
TECHNOLOGY AND LANGUAGE-LEARNING
METAPTYCΗIAKO TMĪMATOS ITALIKĪS GLŌSSAS KAI FILOLOGIAS
21302
SPECIALIZATION SEMINAR - II
21401
THEORIES OF LANGUAGE ACQUISITION
21706
COMPUTERS IN LANGUAGE-TEACHING
21708
INTERNET SITES AND LANGUAGE-LEARNING
24401
THEORIES OF LANGUAGE ACQUISITION
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
In progress
Geladari Athina. <<Οι ηλεκτρονικές κοινότητες μάθησης ως παράγοντας της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών της δημοτικής εκπαίδευσης>>
Kotsoni Panagiota. Testing L2 vocabulary teaching strategies in children with and without learning disabilities
Vavouras Theodoros. <<Αξιολόγηση βάσει κριτηρίων ανοικτών ψηφιακών μαθημάτων>>
Del Rio Chiara.
Zelianaios Nikolaos.
Gounara Anastasia. Computer assisted language testing in English for speafic purposes.
Iegorova Anna. Examining forensic testimonies as a genre of narrative discourse
Ntevetzi Elissavet. Επίδραση της χρήσης του λογισμικού επικοινωνίας μέσω διαδικτύου στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου.
Mamali Konstantia.
Mamali Konstantia.
Lazaropoulou Despoina. Συνεργατική μάθηση μέσω σημειολογικής ανατροφοδότησης στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών:Μελέτη περίπτωσης σε σχολεία Ελλάδας και Ιταλίας.
Freiderikou Sofia-Violanti. Δυσλεξία και διδασκαλία της Γερρμανικής ως ξένης Γλώσσας . Καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών.
Giannakopoulos Panagiotis. Βιβλιογραφική συγκριτική μελέτη του Blending Learning VS e-learning ως προς την αποτελεσματικότητα τους και συμβολή τους στη γλωσσική μάθηση και εκπαίδευση.
Karakasi Olga.
Kolyva Kornilia.
Mamali Konstantia.
Kotsoni Panagiota.
Kotsoni Panagiota.
2017–2018
Papadopoulos Isaak. INVESTIGATING PERSUASIVE STRATEGIES IN GREEK EFL LEARNERS' DISCOURSE
Georgopoulou Ioanna. Recording vocabulary provision strategies in dedicated language learning strategies.
Zarampouka Ioanna. Vocabulary learning in English as an L2 in AD/HD students and ways of interventions
Michailidou Parthena. Language teacher's attitudes toward computer and mobile technology.
Apostolakis Michail. Ορισμός και εφαρμογή ενός συστήματος ενσωμάτωσης βιντεοπαιχνιδιών στην τάξη της αγγλικής ως ξένης γλώσσας μέσω της εργασιοκεντρικής προσέγγισης (Defining and Applying a System of Videogame Integration Evaluation in the EFL class through the Task-Based Approach)
Theodorou Kyriaki. Στρατηγικές εκμάθησης λεξιλογίου ανάμεσα σε Έλληνες μαθητές Αγγλικής γλώσσας. Οι προτιμήσεις τους και η τεχνολογία του internet. (Vocabulary Learning Strategies Among EFL Greek Students, Their Preferences and Ιnternet Τechnology)
Fourka Agni. Συγκριτική Ανασκόπηση Τεχνολογιών και Στρατηγικών Γλωσσικής Εκμάθησης σε περιβάλλοντα CALL (A Comparative Review of Technologies and Language learning strategies in Computer-Assisted Language Learning)
Ntina Olga. Το Επίπεδο του Ψηφιακού Εγγραμματισμού των μαθητών και οι Απόψεις τους ως προς την Εφαρμογή της Μικτής Μάθησης σε μια Πολυπολιτισμική Τάξη Διδασκαλίας της Αγγλικής ως Ξένη Γλώσσα. (Young Learner's Digital literacy Level and Attitudes Towards Blended Language learning in a Multicultural EFL Classroom)
2016–2017
Potamiti Danai. ΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.
Kotsoni Panagiota. Testing supportive feedback strategies in second language vocabulary acquisition: Typically developing vs children with learning disabilities.
Karakasi Olga. Measuring impact of new technologies in Thessalia foreign language learning environments:The role the teacher.
Kassou Maria-Stamatia. Achievement in CALL, NON-CALL and blended learning environments.
Mamali Konstantia. Βιβλιογραφική προσέγγιση σε τεχνικές υποστήριξης εφήβων με δυσγραφία.
Kolyva Kornilia. Ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας: Απόψεις καθηγητών της Αγγλικής γλώσσας στον Ελληνικό χώρο.
Argyropoulou Vasiliki. Persuasive strategies in argumentative/persuasive discourse written in Italian by Greek second language learners
2015–2016
Bekakos Sotirios. <<ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΙΚΑΤΩΝ>>
2013–2014
Gkoutzika Eleftheria. ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ Τ.Π.Ε. ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΩΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Chantzopoulou Virginia. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΥΛΩΝ ΑΠΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ: ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ.
Karatsiolis Nikolaos. Η ασαφής περιοχή της επίγνωσης της διαγλωσσικής παρεμβολής μεταξύ Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας.
2012–2013
Saoulidis Nikolaos. «Προκαταρτική μελέτη για τη χρήση στρατηγικών εκμάθησης ξένης γλώσσας: Η περίπτωση της Ιταλικής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»
Theses outside AUTh
Undergraduate Level
2015–2016
Susanne Meyer
.
A Systematic Analysis of English Loans in Contemporary German, Catholic University of Eichstatt - Ingolstadt
.
Administrative Work
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
3
2010
2011
Member, Επιτροπή Μεταπτυχιακού
2
2009
2010
Member, Επιτροπή Κατακτηρίων
1
2003
2004
Member, Επιτροπή Βιβλιοθήκης
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
1998
1999
Member, Α.Π.Θ. Distance Learning
Άλλο
#
Από
Έως
Θέση Περιγραφή
8
2009
2010
Αντιπρόεδρος, Υπ. Παιδείας, Επιτροπή Πανελληνίων Εξετάσεων
9
2009
2010
Μέλος, Υπ. Παιδείας, Κρατικό Πιστοποιητικό
7
2008
2009
Μέλος, Υπ. Παιδείας, Κρατικό Πιστοποιητικό
6
2007
2008
Μέλος, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Εκπαίδευση Καθηγητών από Απόσταση
5
2001
2002
Μέλος, Ευρωπαική Επιτροπή, πρόγραμμα THENUCE
3
2000
2001
Μέλος, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Αξιολόγηση Κόμβου
4
2000
2001
Μέλος, Παν. Μακεδονίας, Αξιολογητής Προγραμμάτων
2
1999
2000
Μέλος, Παν. Μακεδονίας, ΕΠΕΝΔΥΣΗ
1
1993
1994
Μέλος, ΟΕΕΚ, Υπ. Παιδείας
Research Projects
2009–2009
Διοργάνωση σεμιναρίων για καθηγητές ιταλικής
Publications
2015
Without Type
Υψηλάντης Γεώργιος
,
Βαβούρας Θεόδωρος
(2015)
.
Η ψηφιακή τεχνολογία στην ερευνητική δραστηριότητα
.
Thessaloniki, Greece
.
Aristotle University of Thessaloniki
.
Υψηλάντης Γεώργιος
(2015)
.
Εισαγωγή στη διδακτική των γλωσσών
.
Thessaloniki, Greece
.
Aristotle University of Thessaloniki
.
Υψηλάντης Γεώργιος
(2015)
.
Τεχνολογία και Γλωσσική Κατάρτιση
.
Thessaloniki, Greece
.
Aristotle University of Thessaloniki
.
2014
Journal Article
Mouti Anna L
,
Ypsilantis Georgios
(2014)
.
Method-effect on Test-takers’ Performance and Confidence in Language Tests
.
e-TEALS: An e-journal of Teacher Education and Applied Language Studies
.
vol.5 no.5 p.65-81
.
Ypsilantis Georgios
(2014)
.
A preliminary study on supportive feedback strategies in language education
.
The Multilingual Brain
.
vol.1 no.1 p.187-207
.
2013
Journal Article
Τσοπάνογλου Αντώνιος
,
Υψηλάντης Γεώργιος
(2013)
.
Συμβατικές και εναλλακτικές μορφές επιμόρφωσης καθηγητών γλώσσας
.
Multilingual Academic Journal of Education and Sciences
.
vol.1 no.1
.
2012
Conference Proceedings Article
Μουτή Α
,
Υψηλάντης Γεώργιος
,
Τσοπάνογλου Αντώνιος
(2012)
.
Εξετάζοντας την δικαιότητα στα τεστ πολλαπλής επιλογής
.
Selected Papers from the 10th International Conference of Greek Linguistics
.
10th International Conference of Greek Linguistics
.
Komotini - Greece
.
p.965-972
.
2011
Without Type
Τσοπάνογλου Αντώνιος
,
Υψηλάντης Γεώργιος
(2011)
.
Αξιολόγηση επίδοσης και γλωσσομάθειας με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή
.
Θεσσαλονίκη
.
ΖΗΤΗ
.
Τσοπάνογλου Αντώνιος
,
Υψηλάντης Γεώργιος
(2011)
.
Αξιολόγηση επίδοσης και γλωσσομάθειας με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή: τα λογιστικά της WIDA και το HOT POTATOES
.
Θεσσαλονίκη
.
Ζήτη
.
2009
Journal Article
Υψηλάντης Γεώργιος
,
Καυκιά Χ
(2009)
.
Εμπλοκή του WIDA στην διδασκαλία της ξένης γλώσσας: Δοκιμασίες επικοινωνιακού ενδιαφέροντος
.
Επετηρίδα Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
.
vol.2 p.26-32
.
Book Chapter
Υψηλάντης Γεώργιος
(2009)
.
On-Line διαγνωστικά τεστ γλωσσομάθειας
.
Ζητήματα πιστοποίησης της γλωσσομάθειας
.
ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ παιδεία
.
p.83-109
.
Υψηλάντης Γεώργιος
(2009)
.
On-Line διαγνωστικά τεστ γλωσσομάθειας
.
Τόμος για το ΚΠγ
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάς
.
Εκδόσεις ΖΗΤΗ
.
p.83-109
.
Conference Proceedings Article
Themelis N. J
,
Bourka A
,
Ypsilantis Georgios
,
Karagiannidis Avraam
(2009)
.
Energy and material recovery from municipal solid wastes at the island of Rhodes
.
επιμ.
Cossu R
,
Diaz L. F
,
Stegmann R
.
Proceedings of the 12th International waste management and Landfill symposium
.
Sardinia, Italy
.
2008
Conference Proceedings Article
Υψηλάντης Γεώργιος
(2008)
.
Πληροφορίες εκ των έσω για ένα on-line από απόσταση πρόγραμμα για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης
.
Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ
.
p.803-817
.
2007
Journal Article
Ypsilantis Georgios
,
Kantaridou Z
(2007)
.
English for Academic Purposes: case studies in Europe
.
Revista de Linguistica y Lenguas Aplicadas
.
vol.2 p.69-83
.
Υψηλάντης Γεώργιος
,
Επιτρόπου Μ.-Σ
(2007)
.
Σύντομη ιστορική αναδρομή στη χρήση υπολογιστών για διδασκαλία γλωσσικών μαθημάτων
.
Επετηρίδα Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
.
vol.2 p.195-230
.
Conference Proceedings Article
Ypsilantis Georgios
,
Zourou K
(2007)
.
Decoding the Monster: exploring Internet Resources for Language Education
.
ELLSII75 Proceedings
.
ELLSII75
.
Belgrade, Serbia
.
vol.II p.227-241
.
Ypsilantis Georgios
,
Zourou K
(2007)
.
Decoding the Monster: exploring internet resources for language eduaction
.
ELLSII75 Proceedings
.
Belgrade, Serbia
.
vol.2 p.227-241
.
2006
Conference Proceedings Article
Ypsilantis Georgios
(2006)
.
On feedback provision strategies in CALL software. Motivation in learning language for specific and academic purposes
.
Proceedings of the 5th International Conference on Language Learning for Specific and Academic Purposes
.
Motivation in Learning Language for Specific and Academic Purposes
.
University of Macedonia Press
.
Ypsilantis Georgios
(2006)
.
On Feedback provision strategies in CALL software
.
Proceedings of the 5th International Conference on Language Learning for Specific and Academic Purposes on Motivation in Learning Language for Specific and Academic Purposes,
.
Thessaloniki, Greece
.
p.30-43
.
Τσοπάνογλου Αντώνιος
,
Υψηλάντης Γεώργιος
(2006)
.
Συμβατικές και εναλλακτικές μορφές επιμόρφωσης καθηγητών γλώσσας
.
2ο εκπαιδευτικό συνέδριο Κοζάνης "Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών: αδυναμίες, δυνατότητες, προοπτικές"
.
2ο εκπαιδευτικό συνέδριο Κοζάνης
.
Κοζάνη
.
Κοζάνη
.
Νομαρχία Κοζάνης
.
p.9-9
.
2005
Conference Proceedings Article
Ypsilantis Georgios
(2005)
.
Language teaching language learning: Current trends and practices
.
Proceedings of the 1ST ESP Conference In Kavala Teaching English For Specific Purposes: A Trend Or A Demand?
.
Kavala
.
Ziti Publications
.
p.31-40
.
2004
Journal Article
Υψηλάντης Γεώργιος
(2004)
.
Το πρόγραμμα WIDA στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας
.
Επετηρίδα Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
.
vol.I p.165-181
.
2003
Journal Article
Τσοπάνογλου Αντώνιος
,
Υψηλάντης Γεώργιος
(2003)
.
Το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και η ψηφιακή εκδοχή του
.
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία (Journal of Applied Linguistics)
.
Θεσσαλονίκη
.
Ελληνική Εταιρία Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
.
vol.19 p.99-115
.
2002
Journal Article
Ypsilantis Georgios
(2002)
.
Feedback in Distance Education
.
C.A.L.L.Journal
.
vol.15 no.2 p.167-181
.
Conference Proceedings Article
Ypsilantis Georgios
,
Giouroglou H
,
Economides A
(2002)
.
Evaluation of Internet-based materials for language learning
.
Proceedings of the conference on learning and technology organised by the Pedagogiko Instituto, Athens
.
2001
Book Chapter
Κελεπούρη Μ
,
Κεσίδου Αναστασία
,
Υψηλάντης Γεώργιος
(2001)
.
Μελέτες Περίπτωσης
.
επιμ.
Χατζηπαναγιώτου Παρασκευή
,
Χοντολίδου Ελένη
.
Η Αξιολόγηση του Ηλεκτρονικού Κόμβου του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάς
.
Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας
.
p.77-80
.
Υψηλάντης Γεώργιος
(2001)
.
Γλώσσα: Θεωρία-Διδασκαλία
.
επιμ.
Χατζηπαναγιώτου Π
,
Χοντολίδου Ε
.
Η Αξιολόγηση του Ηλεκτρονικού Κόμβου του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάς
.
Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας
.
p.52-59
.
Conference Proceedings Article
Psaltou-Joycey Angeliki
,
Ypsilantis Georgios
(2001)
.
Contrastive Discourse in Greek Application Letters
.
Πρακτικά 4
ου
Διεθνούς Συνεδρίου Ελληνικής Γλωσσολογίας
.
Θεσσαλονίκη
.
Θεσσαλονίκη
.
University Studio Press
.
p.598-604
.
2000
Journal Article
Ypsilantis Georgios
(2000)
.
Computer and teacher role(s) in the language classroom
.
Bridges, English Language Teaching Review
.
vol.2 , p. 26-31
.
Conference Proceedings Article
Psaltou-Joycey A
,
Ypsilantis Georgios
(2000)
.
Contrastive Discourse in Greek Application Letter Writing
.
Proceedings of the 4th International Conference on Greek Linguistics
.
Nicosia, Cyprus
.
p.598-604
.
Ypsilantis Georgios
(2000)
.
Computers in ESP: Business Letter Writing
.
Proceedings of the 13th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Thessaloniki, Greece
.
p.501-510
.
1999
Conference Proceedings Article
Ypsilantis Georgios
(1999)
.
Computer Programs in English for Specific Purposes
.
Proceedings of the 3rd ESP conference on Compelling Learning Techniques in ESP/EAP
.
Thessaloniki, Greece
.
p.134-143
.
1996
Conference Proceedings Article
Everhard-Theofilidou Carol-Joy
,
Ypsilantis Georgios
(1996)
.
The role of computer technology in independent learning
.
Proceedings of the 10th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Thessaloniki, Greece
.
p.83-92
.
1994
Journal Article
Efstathiadis S
,
Ypsilantis Georgios
(1994)
.
Constructing and Maintaining a Research Database
.
Journal of Applied Linguistics
.
vol.10 p.15-27
.
James C
,
Scholfield P. J
,
Ypsilantis Georgios
(1994)
.
Cross-Cultural Correspondence: Letters of Application
.
World Englishes Journal
.
vol.13 no.3 p.325-340
.
Scholfield P. J
,
Ypsilantis Georgios
(1994)
.
Evaluating Computer Assisted Language Learning from the Learners΄ Point of View
.
Evaluating Language
.
p.62-74
.
Conference Proceedings Article
Scholfield P. J
,
Ypsilantis Georgios
(1994)
.
Computers in Second/Foreign Language Learning: What is usable for what?
.
Proceedings of the 8th International Symposium on English and Greek: Description and/or comparison of the two languages
.
Thessaloniki, Greece
.
p.220-238
.
Ypsilantis Georgios
(1994)
.
Logomachia: Pragmatic Failure in Letters of Application
.
Logomachia: Forms of Opposition in English Language/Literature Inaugural Conference Proceedings, Hellenic Association for the Study of English
.
Thessaloniki, Greece
.
p.331-346
.
1992
Conference Proceedings Article
James C
,
Scholfield P. J
,
Ypsilantis Georgios
(1992)
.
Communication Failures in Persuasive Writing: Towards a Typology
.
Yearbook of English Studies
.
Thessaloniki, Greece
.
vol.3 p.175-193
.
Scholfield P. J
,
Ypsilantis Georgios
(1992)
.
Evaluation of CALL Programs
.
Proceedings of the 10th International Conference: Assessment and Evaluation
.
Thessaloniki, Greece
.
vol.6 p.270-280
.
Updated: 2018-07-19