INTERCULTURAL DIDACTICS: THEORY AND PRAXIS

Course Information
TitleΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ / INTERCULTURAL DIDACTICS: THEORY AND PRAXIS
Title in GermanInterkulturelle Didaktik: Theorie und Praxis
CodeΓΔ_021
FacultyPhilosophy
SchoolGerman Language and Literature
Cycle / Level2nd / Postgraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CommonNo
StatusActive
Course ID600019587

Programme of Study: Language and Culture in the German-speaking Area (2012-today)

Registered students: 0
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
Linguistics-TeachingElective Courses belonging to the selected specializationSpring-9
Literature-CultureElective Courses belonging to the selected specializationSpring-9

Class Information
Academic Year2020 – 2021
Class PeriodSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600166196
Course Type 2016-2020
  • Scientific Area
Course Type 2011-2015
Specific Foundation / Core
Mode of Delivery
  • Face to face
Digital Course Content
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Greek (Instruction)
  • French (Instruction, Examination)
  • English literature
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Retrieve, analyse and synthesise data and information, with the use of necessary technologies
  • Adapt to new situations
  • Make decisions
  • Work autonomously
  • Work in an interdisciplinary team
  • Generate new research ideas
  • Appreciate diversity and multiculturality
  • Be critical and self-critical
  • Advance free, creative and causative thinking
Educational Material Types
  • Slide presentations
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Communication with Students
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Lectures783.1
Reading Assigment471.9
Written assigments1004
Total2259
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Assignment (Formative, Summative)
  • Performance / Staging (Formative)
Bibliography
Additional bibliography for study
Ελληνόγλωσση: Banks, J. (2004). Εισαγωγή στην πολυπολιτισμική εκπαίδευση (μτφρ. Ν. Σταματάκης, επιμ. Ε. Κουτσουβάνου). Αθήνα: Παπαζήση. Γκόβαρης, Χρ. (2001). Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Αθήνα: Ατραπός. Γκότοβος, Αθ. (2002). Εκπαίδευση και ετερότητα. Αθήνα: Μεταίχμιο. Cummings, J. (2005). Ταυτότητες υπό διαπραγμάτευση. Εκπαίδευση με σκοπό την ενδυνάμωση σε μια κοινωνία της ετερότητας (μτφρ. Σ. Αργύρη, επιμ. Ε. Σκούρτου) (2. έκδ.). Αθήνα: Gutenberg. Δημητριάδου, Κ. (2008). Διδακτικές προσεγγίσεις σε μικτές τάξεις στο πλαίσιο φιλολογικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο. Στο: Διδασκαλία και μάθηση στο πολυπολισμικό σχολείο: διδακτικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικό υλικό (επιστημονική υπεύθυνη Ζωή Παπανούμ) (σσ. 37-53). Πρακτικά Ημερίδας, Θεσσαλονίκη 10 & 11 Δεκεμβρίου 2007. Κεσίδου, Α. (2008α). Διαπολιτισμική εκπαίδευση: μια εισαγωγή. Στο: Δ. Μαυροσκούφης (επιμ.), Οδηγός Επιμόρφωσης. Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Αγωγή (σσ. 21-35). Θεσσαλονίκη. Κεσίδου, Α. (2008β). Διδακτικές προσεγγίσεις στο πολυπολιτισμικό σχολείο: αρχές της Διαπολιτισμικής Διδακτικής. Στο: Διδασκαλία και μάθηση στο πολυπολισμικό σχολείο: διδακτικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικό υλικό (επιστημονική υπεύθυνη Ζωή Παπανούμ) (σσ. 11-27). Πρακτικά Ημερίδας, Θεσσαλονίκη 10 & 11 Δεκεμβρίου 2007. Κεσίδου, Α. & Παπαδοπούλου, Β. (2008). Η διαπολιτισμική διάσταση στη βασική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: Αναγκαιότητα και εφαρμογές. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 45, 37-55. Μαλιγκούδη, Χρ. (2008). Προτάσεις για τη χρήση του εκπαιδευτικού υλικού για παλιννοστούντες και αλλοδαπούς μαθητές. Στο: Διδασκαλία και μάθηση στο πολυπολισμικό σχολείο: διδακτικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικό υλικό (επιστημονική υπεύθυνη Ζωή Παπανούμ) (σσ. 117-121). Πρακτικά Ημερίδας, Θεσσαλονίκη 10 & 11 Δεκεμβρίου 2007. Μάρκου, Γ. (1997). Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Ελληνική και διεθνής εμπειρία. Αθήνα: ΚΕΔΑ. Μπάρος, Β., Στεργίου, Λ. & Χατζηδήμου, Κ. (επιμ.) (2014). Ζητήματα διαπολιτισμικής επικοινωνίας και εκπαίδευσης. Αθήνα: Διάδραση. Νικολάου, Γ. (2005). Διαπολιτισμική Διδακτική. Το νέο περιβάλλον – Βασικές αρχές. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Στεργίου, Λ. & Σιμόπουλος, Γ. (2019). Μετά τα κοντέινερ. Διαπολιτισμική ματιά στην εκπαίδευση των προσφύγων. Αθήνα: Gutenberg Τσιούμης, Κ. (2003). Ο μικρός «άλλος». Θεσσαλονίκη: Ζυγός. Τσοκαλίδου, Ρ. (2012). Χώρος για δύο. Θέματα διγλωσσίας και εκπαίδευσης. Θεσσαλονίκη: Ζυγός. Χατζηδήμου, Δ. & Χατζηδήμου, Κ. (2014). Προγραμματισμός διδασκαλίας στη θεωρία και στην πράξη. Εκπαιδευτικές-διδακτικές τεχνικές, σχέδια μαθήματος και διδακτικά σενάρια για το δημοτικό σχολείο, το γυμνάσιο και το λύκειο. Αθήνα: Διάδραση. Ξενόγλωσση: Dervin, F. (2016). Interculturality in Education: A Theoretical and Methodological Toolbox. London: Palgrave Macmillan. Dervin, F. & Gross, Z. (Eds.) (2016). Intercultural Competence in Education: Alternative Approaches for Different Times. London: Palgrave Macmillan. Hu, A. & Byram, M. (Hrsg.) (2009). Interkulturelle Kompetenz und fremdsprachliches Lernen: Modelle, Empirie, Evaluation. Tübingen: Gunter Narr. Liddicoat, A. & Scarino, A. (2013). Intercultural Language Teaching and Learning. Chichester, West Sussex, UK: Wiley-Blackwell. Losche, H. (2003). Interkulturelle Kommunikation: Sammlung praktischer Spiele und Übungen (3. Aufl.). Alling: Sandmann. Metveev, A. (2017). Intercultural Competence in Organizations: A Guide for Leaders, Educators and Team Players. New York: Springer. Straub, J., Weidemann, A. & Weidemann, D. (Hrsg.) (2007). Handbuch interkulturelle Kommunikation und Kompetenz: Grundbegriffe, Theorien, Anwendungsfelder. Stuttgart: J.B. Metzler. Weidemann, A., Straub, J. & Nothnagel, S. (2010). Wie lehrt man interkulturelle Kompetenz? Theorien, Methoden und Praxis in der Hochschulausbildung: ein Handbuch. Bielefeld: transcript.
Last Update
04-07-2020