Salta al contenuto principale
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Accedi
Tu sei qui
Home
»
e-Curriculum Vitae
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Eleni Agathopoulou
Associate Professor, School of English Language and Literature
Personal Information
2310997396
agatho@enl.auth.gr
http://www.enl.auth.gr/instructor.asp?Id=34 & http://www.enl.auth.gr/staff/agatho.htm
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία: Διδακτική/Εκμάθηση Ξένης Γλώσσας
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής
Ανθρωπιστικά
Ξένες γλώσσες
Linguistics Science
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
1978
Πτυχίο
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Αριστοτέλειο
Greece
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1981
MA
Linguistics Department
University of Reading
Great Britain
Applied Linguistics
Διδακτορικό Δίπλωμα
2003
ΔΔ
Αγγλικής γλώσσας & φιλολογίας, φιλοσοφική σχολή
ΑΠΘ
Greece
Γλωσσολογία
Course Work
Courses of Winter semester of 2018–19 academic year
TMĪMA AGGLIKĪS GLŌSSAS KAI FILOLOGIAS
Γλ3-225
SECOND LANGUAGE ACQUISITION
Γλ3-456
PRACTICE IN TEACHING ENGLISH AS A SECOND/ FOREIGN LANGUAGE
PMS THEŌRĪTIKĪS KAI EFARMOSMENĪS GLŌSSOLOGIAS
Γλ 557
Psycholinguistic Perspectives on Second/Foreign Language Acquisition and Bilingualism
ΕΔΞΓ 521
Issues in Applied Linguistics
ΕΔΞΓ 557
Psycholinguistic Perspectives on Second/Foreign Language Acquisition and Bilingualism
ΕΔΞΓ 568
Δίγλωσση Εκπαίδευση
ΕΔΞΓ 570
Theories of Second/Foreign Language Acquisition
ΕΔΞΓ 576
Learning and Teaching Skills
ΕΔΞΓ 581
Teaching Foreign Languages for Specific Purposes
ΕΚΠ 522
Issues in Education
ΕΚΠ 570
Theories of Second Language Acquisition
ΕΚΠ 597
Supervised Research in Education
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
In progress
Danavasi Terpsithea. Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΜΗ ΕΡΜΗΝΕΥΣΙΜΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΩΣ Γ2, ΣΕ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΑ ΣΤΑΔΙΑ ΕΛΛΗΝΟΜΑΘΕΙΑΣ
Kyriakou Vasiliki. Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΜΩΝ ΕΠΑΝΑΔΡΟΜΗΣ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗΣ ΜΝΗΜΗΣ.
Karagianni Alexandra. Στρατηγικές διδασκαλίας και εκμάθησης ξένης και μητρικής γλώσσας στο γυμνάσιο
Ntatsiou Vasiliki. Στρατηγικές Γλωσσικής Εκμάθησης Ακρόασης και Ομιλίας που χρησιμοποιούνται από Έλληνες μονόγλωσσους και δίγλωσσους μαθητές κατά τη διδασκαλία των Αγγλικών ως Ξένης Γλώσσας.
Moreti Katerina. Ανάλυση της Ρητορικής Δομής των Κεφαλαίων Συζήτησης σε Μεταπτυχιακές Διπλωματικές Εργασίε ςστα Αγγλικά: Σύγκριση μεταξύ φυσικών και μη φυσικών ομιλητών.
Kesouli Eleftheria. Διδασκαλία Στρατηγικών Ανάγνωσης στην Αγγλική Γλώσσα σε Μικρούς Μαθητές
2017–2018
Dinca Oana-Lacramioara. "ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ ΜΝΗΜΗ ΣΕ ΔΙΓΛΩΣΣΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΓΛΩΣΣΟΥΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ".
2016–2017
Lukianenko Maryna. Investigating the effects of processing instruction on the acquisition of Russian aspect by Greek learners.
Margari Aikaterini. Coxhead's AWL use and collocations produced in Greek & American university student's argumentative essays: A comparative study.
Lazoglou Maria. A Rhetorical Analysis of Conference Abstracts in Greek and English: A Corpus-based Comparison.
Kordali Christiana. A Cross-discipline Comparison of Abstracts in Research Articles: A Corpus-based Study.
2015–2016
Xanthou Elisavet. TEACHING ENGLISH THROUGH DIFFERENTIATED INSTRUCTION IN GREEK STATE PRIMARY SCHOOLS
2009–2010
Danavasi Terpsithea. THE STATUS OF THE UNACCUSATIVE/UNERGATIVE SPLIT IN THE GREEK-ENGLISH INTERLAGUAGE
Tsolakidou Marina. PATTERNS OF CORRECTIVE FEEDBACK IN CHILD AND ADOLESCENT FL CLASSROMMS.
Unknown
Xirofotou Evangelia. INSTRUCTING AND EVALUATING STRATEGIES FOR WRITING PERFORMANCE: THE CASE OF THE MEDIATION TASK FOR THE KPG B2 LEVEL EXAMS
Administrative Work
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
15
2015
2016
Member, Επιτροπή κατατακτηρίων εξετάσεων
13
2014
2016
Member, Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματος
11
2014
2014
Member, Επιτροπή ΔΟΑΤΑΠ
12
2013
2015
Member, Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματος
14
2012
2016
Member, • Επιτροπή για προμήθειες τεχνολογικού εξοπλισμού
10
2012
2014
Member, Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματος
9
2012
2013
Member, Επιτροπή βιβλιοθήκης
5
2011
2012
Member, Επιτροπή για προμήθειες τεχνολογικού εξοπλισμού
3
2010
2011
Member, Εισηγητική Επιτροπή για την πλήρωση τριών θέσεων του ΠΔ 407/80
6
2009
2010
Member, Επιτροπή επόπτευσης πειραματικού δημοτικού σχολείου του τμήματος
7
2009
2010
Member, Εισηγητική Επιτροπή για την πλήρωση τριών θέσεων του ΠΔ 407/80
8
2008
2009
Member, Επιτροπή επόπτευσης πειραματικού δημοτικού σχολείου του τμήματος
2
2006
2008
Member, Επιτροπή διοργάνωσης ερευνητικής διημερίδας
4
2006
2007
Member, Επιτροπή βιβλιοθήκης
1
2004
2006
Member, Επιτροπή έκδοσης Οδηγού Σπουδών
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2008
2009
Head, Εκπρόσωπος του τμήματος στη σύγκλητο
Άλλο
#
Από
Έως
Θέση Περιγραφή
7
2015
2016
Συντονίστρια πρακτικής άσκησης Erasmus+
2
2011
2012
Υπεύθυνη βιβλιοθήκης τμήματος
5
2011
2012
Εισηγήτρια θεμάτων και εξετάστρια σε εξετάσεις υποψήφιων μεταπτυχιακών φοιτητών του τμήματος
6
2008
2009
Εισηγήτρια και εξετάστρια στις κατατακτήριες του τμήματος
4
2007
2008
Εισηγήτρια και εξετάστρια στις κατατακτήριες του τμήματος
1
2006
2010
Συντονίστρια προγραμμάτων Erasmus
3
2006
2008
Επιτροπή επόπτευσης πειραματικού δημοτικού σχολείου του τμήματος
Research Projects
2015–2015
22ο Διεθνές Συμπόσιο Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
2015–2015
Συνέδριο: "22ο Διεθνές Συμπόσιο Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας"
2014–2015
ΔΡΑΣΗ Γ: Ενίσχυση Ερευνητικής Δραστηριότητας Ανθρωπιστικών Επιστημών: Περιστασιακή έμφαση σε γλωσσικές μορφές: Τρόποι και αποτελεσματικότητα διορθωτικής ανατροφοδότησης κατά τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε παιδιά.
2010–2010
Συνέδριο: "Εκμάθηση γλώσσας μέσω διδασκαλίας"
Connection to Society
Συνεργασίες με κοινωνικούς, πολιτιστικούς και παραγωγικούς φορείς
2011
Με δύο γλώσσες
.
«παράρτημα» της υπηρεσίας πληροφόρησης Bilingualism Matters του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου
.
Publications
2018
Without Type
Psaltou-Joycey Angeliki
,
Agathopoulou Eleni
,
Joycey Edgar
,
Sougari Areti-Maria
,
Kazamia Vasileia
,
Petrogiannis Konstantinos
,
Gavriilidou Zoe
(2018)
.
Promotion of language learning strategies in the classroom: EFL teachers’ perceptions
.
The Language Learning Journal
.
Without Type
Kaltsa Maria
,
Agathopoulou Eleni
,
Tsimpli Ianthi-Maria
(2018)
.
Effects of home language practices, (bi)literacy, school context and SES on the vocabulary development of Albanian-Greek bilingual children
.
5th International Conference ‘Crossroads of Languages and Cultures’ (CLC5)
.
Rethymno - Greece
.
2017
Without Type
Psaltou-Joycey Angeliki
,
Agathopoulou Eleni
,
Petrogiannis Konstantinos
,
Gavriilidou. Zoe
(2017)
.
Teachers’ and learners’ reported language learning strategy use: How do they match?
.
Language Learning Strategies: Theoretical issues and applied perspectives
.
(eds) Zoe Gavriilidou, Konstantinos Petrogiannis, Maria Platsidou, Angeliki Psaltou-Joycey
.
Kavala
.
Saita publications
.
p. 71-93
.
Without Type
Agathopoulou Eleni
,
Ifigeneia Valaora
(2017)
.
Vocabulary Learning and Teaching Strategies in Greek EFL classes
.
2nd International Conference on Situating Strategy Use
.
Komotini - Greece
.
Agathopoulou Eleni
,
Terpsi Danavassi
(2017)
.
Investigating the learnability of uninterpretable features with advanced adult L2 Greek learners
.
13th International Conference on Greek Linguistics (ICGL13)
.
London - UK
.
Papadopoulou Despina
,
Agathopoulou Eleni
(2017)
.
Effects of external and internal factors on language proficiency in Greek reception classes
.
16th International Conference of the Greek Applied Linguistics Association
.
Thessaloniki - Greece
.
Without Type
Agathopoulou Eleni (editor)
,
Danavassi Terpsithea (editor)
,
Efstathiadi Kalliopi (editor)
(2017)
.
Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics from ISTAL, Thessaloniki 24-26 April 2015: Vol 22 (2017)
.
Thessaloniki
.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
.
2016
Without Type
Mattheoudakis Marina
,
Chatzidaki Aspasia
,
Maligkoudi Christina
,
Agathopoulou Eleni
(2016)
.
Family and school language input: Their role in bilingual children’s vocabulary development
.
The Journal of Applied Linguistics
.
p.49-69
.
Without Type
Agathopoulou Eleni
(2016)
.
Factors affecting language learning strategy use by learners of English at Greek secondary schools: Proficiency and motivation
.
Language Learning Strategies in the Greek context
.
(Eds) Zoe Gavriilidou & Konstantinos Petrogiannis
.
Kavala
.
p.59-75
.
Without Type
Kambakis-Vougiouklis Penelope
,
Mamoukari Persephone
,
Agathopoulou Eleni
,
Alexiou Thomai
(2016)
.
Oral application of SILL questionnaire using the bar for frequency and evaluation of strategy use by Muslim pupils in Thrace
.
Selected Papers of the 21st International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
21st International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Επιμέλεια:Marina Mattheoudakis, Katerina Nicolaidis
.
Thessaloniki - Greece
.
Thessaloniki
.
Prothiki Open Access Journals, Aristotle University of Thessaloniki
.
Without Type
Andreou Maria
,
Prela Leonarda
,
Agathopoulou Eleni
,
Masoura Elvira
(2016)
.
Sentence Repetition as a measure of language knowledge in Greek-Albanian bilingual children
.
37η Συνάντηση Τομέα Γλωσσολογίας
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Ανδρέου Μαρία
,
Μασούρα Ελβίρα
,
Τσιμπλή Ιάνθη-Μαρία
,
Αγαθοπούλου Ελένη
(2016)
.
Διγλωσσία και εκτελεστικές λειτουργίες: o ρόλος του σχολικού πλαισίου
.
4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωστικής Ψυχολογίας
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
2015
Without Type
Agathopoulou Eleni
(2015)
.
Practices and views of a language teacher and a subject specialist in teaching English for Engineers
.
Journal of Applied Linguistics
.
vol.30 p.3-25
.
Without Type
Agathopoulou Eleni
,
Alexiou Thomai
,
Joycey Edgar
,
Kazamia Vasileia
,
Sougari Areti-Maria
(2015)
.
Activities for mainstream primary schools: Language learning strategy instruction
.
Foreign language learning strategy instruction: A teacher’s guide
.
Επιμέλεια:Angeliki Psaltou-Joycey
.
Καβάλα
.
Without Type
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
(2015)
.
Verb aspect in L2 Greek: exploring the effects of Processing Instruction and Dictogloss
.
Workshop on Grammar instruction in the L2/FL
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Without Type
Παπαδοπούλου Δέσποινα (editor)
,
Αγαθοπούλου Ελένη (editor)
,
Πούλιου Κατερίνα (editor)
(2015)
.
Υποστήριξη της λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής: ζητήματα γλωσσικής διδασκαλίας
.
Θεσσαλονίκη
.
ΑΠΘ - Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.)
.
2014
Without Type
Παπαδοπούλου Δέσποινα
,
Αγαθοπούλου Ελένη
(2014)
.
Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της γραμματικής της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
.
Θέματα διδασκαλίας και αγωγής στο πολυπολιτισμικό σχολείο, Ενότητα Β
.
Without Type
Agathopoulou Eleni
(2014)
.
Automatically arises the question whether…: A corpus study of postverbal subjects in the Greek-English interlanguage
.
Major Trends in Theoretical and Applied Linguistics: Selected Papers from the 20th ISTAL
.
20th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Thessaloniki - Greece
.
vol.2 p.168-184
.
Tsimpli Ianthi-Maria
,
Andreou Maria
,
Agathopoulou Eleni
,
Masoura Elvira
(2014)
.
Narrative production, bilingualism and working memory capacity: A study of Greek‐German bilingual children
.
Selected Papers of the 11th International Conference on Greek Linguistics
.
11th International Conference on Greek Linguistics
.
Rhodes - Greece
.
p.1730-1742
.
Without Type
Agathopoulou Eleni
,
Balasopoulou Nikoletta
,
Dimitrakopoulou Maria
(2014)
.
English articles in child foreign language learning
.
EUROSLA 24
.
York - UK
.
Agathopoulou Eleni
,
Mattheoudakis Marina
,
Hatzidaki Aspa University of Crete
,
Maligkoudi Christina
(2014)
.
Assessing correlations between types of input and language dominance in child bilingualism
.
International Applied Linguistics Association Congress
.
Brisbane - Australia
.
Agathopoulou Eleni
(2014)
.
Factors affecting language learning strategy use by learners of English at Greek secondary schools
.
AILA World Congress
.
Brisbane - Australia
.
Masoura Elvira
,
Andreou Maria
,
Tsimpli Ianthi-Maria
,
Agathopoulou Eleni
(2014)
.
Working memory supports bilingual children to develop equally both of their languages
.
International Conference on Working Memory (ICWM 2014)
.
Cambridge - United Kingdom
.
Psaltou-Joycey Angeliki
,
Sougari Areti-Maria
,
Agathopoulou Eleni
,
Alexiou Thomai
(2014)
.
Use of strategies by Greek young EFL learners: developmental, gender and instructional effects
.
International Conference on Early Language Learning: Theory and Practice
.
Umea University - Sweden
.
Without Type
Psaltou-Tzoysy Angeliki (editor)
,
Agathopoulou Eleni (editor)
,
Mattheoudakis Marina (editor)
(2014)
.
Cross-Curricular Approaches to Language Education
.
Cambridge Scholars Publishing
.
2013
Without Type
Agathopoulou Eleni
(2013)
.
Development of L2 English articles in Greek children’s narratives
.
21st International symposium on theoretical and applied linguistics
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Αγαθοπούλου Ελένη
,
Παπαδοπούλου Δέσποινα
,
Αναγνωστάκη Εύα
,
Zmijanjac Ksenija
(2013)
.
Η ρηματική όψη στην Ελληνική ως Γ2: Διερευνώντας την επίδραση δύο διδακτικών παρεμβάσεων
.
34η Συνάντηση Εργασίας του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Α.Π.Θ
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
2011
Without Type
Agathopoulou Eleni
(2011)
.
EAP materials: insights from corpus-based studies
.
Proceedings of the 2nd ESP/EAP Conference, ESP/ EAP Innovations in Tertiary Settings: Proposals and Implementations
.
2nd ESP/EAP Conference: ESP/ EAP Innovations in Tertiary Settings: Proposals and Implementations
.
Kavala, Greece
.
Published Version
.
p.9-22
.
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
(2011)
.
Probing the adult initial state of non-native Greek: a case study
.
Selected papers from the 19th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
19th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Thessaloniki, Greece
.
Published Version
.
p.77-86
.
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
(2011)
.
Probing the initial L2 state: a case study
.
Proceedings of the 19th International Symposium on theoretical and applied linguistics
.
Aristotle University of Thessaloniki
.
p.77-86
.
Without Type
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
,
Sismanidou I
(2011)
.
The role of feature interpretability in the second language acquisition of Greek articles
.
17th World Congress of Applied Linguistics (AILA 2011)
.
Beijing, Republic of China
.
2010
Without Type
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
,
Zmijanjac K
(2010)
.
Noun-Adjective agreement in L2 Greek and the effect of input-based instruction
.
Journal of Applied Linguistics
.
vol.24 p.9-33
.
Without Type
Agathopoulou Eleni
(2010)
.
EFL student teachers’ beliefs and the effect of a second language acquisition course
.
Advances in Research on Language Acquisition and Teaching (Selected Papers from the 14th International Conference of the Greek Applied Linguistics Society)
.
14th International Conference of the Greek Applied Linguistics Society
.
Thessaloniki, Greece
.
Published Version
.
p.165-177
.
Αγαθοπούλου Ελένη
(2010)
.
Απόκτηση της συμφωνίας ουσιαστικού-επιθέτου στην ελληνική ως Γ2: συγκριτική μελέτη δύο διδακτικών παρεμβάσεων
.
Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα 30 (Πρακτικά της Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης)
.
Θεσσαλονίκη
.
Θεσσαλονίκη
.
Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών(Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη)
.
p.487-502
.
Παπαδοπούλου Δέσποινα
,
Zmijanjac K
,
Αγαθοπούλου Ελένη
(2010)
.
Απόκτηση της συμφωνίας ουσιαστικού - επιθέτου στην ελληνική ως Γ2: Συγκριτική μελέτη δύο διδακτικών παρεμβάσεων
.
Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 30: Πρακτικά της 30ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Α.Π.Θ
.
Θεσσαλονίκη
.
Ίδρυμα Τριανταφυλλίδη
.
p.487-502
.
2009
Without Type
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
(2009)
.
Morphological dissociations in the L2 acquisition of an inflectionally rich language
.
EUROSLA Yearbook
.
Published Version
.
vol.9 no.1 p. 107-131(25)
.
Without Type
Papadopoulou Despoina
,
Agathopoulou-Bravou Eleni
(2009)
.
Morphological dissociations in the L2 acquisition of an inflectionally rich language
.
EUROSLA Yearbook 9
.
(eds) Leah Roberts, Georges Daniel Véronique, Anna Nilsson, Marion Tellier
.
Amsterdam
.
John Benjamins
.
p.107-131
.
Papadopoulou Despoina
,
Agathopoulou Eleni
(2009)
.
Aspect and Interpretation of motion verbs in L2 Greek: representational Deficits in SLA. Studies in honor of Roger Hawkins
.
Representational Deficits in SLA. Studies in honor of Roger Hawkins
.
Snape, N., Leung, Y., Sharwood-Smith, M. (Editors)
.
Amsterdam
.
John Benjamins
.
p.187-227
.
Without Type
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
(2009)
.
Regularity patterns of the Greek past perfective: a psycholinguistic study
.
Proceedings from the 8th International Conference on Greek Linguistics
.
8th International Conference on Greek Linguistics
.
editors Γιαννάκης Γ. Κ., Μπαλτατζάνη Μ., Ξυδόπουλος Γ. Ι., Τσαγγαλίδης Α
.
Ioannina
.
p.1-13
.
Agathopoulou Eleni
(2009)
.
Characteristics of high-rated and low-rated conference abstracts: a genre-based analysis
.
επιμ.
Katsaboxaki-Hodgets K
.
Proceedings of the International Conference “Options and Practices of LSP practitioners, University of Crete
.
Crete
.
Crete University Press
.
p.150-170
.
Agathopoulou Eleni
(2009)
.
The regular-irregular dissociation in non-native English past tense
.
Selected Papers from the 18th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
18th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
T. Tsagalidis
.
Thessaloniki, Greece
.
Published Version
.
p.37-47
.
Agathopoulou Eleni
(2009)
.
Characteristics of high-rated and low-rated conference abstracts: a genre-based analysis
.
Proceedings of the International Conference “Options and Practices of LSP [Language for Specific Purposes] practitioners
.
1st International Conference “Options and Practices of Language for Specific Purposes practitioners
.
Heraklion, Greece
.
Published Version
.
p.150-170
.
Without Type
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
,
Zmijanjac K
(2009)
.
Processing Instruction vs. Enhanced Input: an empirical study on gender agreement in L2 Greek
.
19th European Second Language Association (EUROSLA 19) Conference
.
Cork, Ireland
.
2008
Without Type
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
,
Zmijanjac Ksenija
(2008)
.
Noun-Adjective agreement in L2 Greek and the effect of input-based instruction
.
Journal of Applied Linguistics
.
Published Version
.
vol.24 p.9-33
.
2007
Without Type
Agathopoulou Eleni (editor)
,
Dimitrakopoulou M. (editor)
,
Papadopoulou Despoina (editor)
(2007)
.
Selected Papers of the 17th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Thessaloniki
.
Monochromia
.
vol.ΙΙ: p.539
.
2006
Without Type
Agathopoulou Eleni
(2006)
.
Regular and irregular morphology in the Greek-English interlanguage compounds
.
Selected Papers from the 13th International Conference of the Greek Applied Linguistics Society
.
13th International Conference of the Greek Applied Linguistics Society
.
Thessaloniki, Greece
.
Published Version
.
p. 387-400
.
2005
Without Type
Agathopoulou Eleni
(2005)
.
Genitive non-head nouns in L2 English compounds: the effect of L1 formal properties
.
Selected Papers from the 16th International Symposium of Theoretical and Applied Linguistics, Department of Theoretical and Applied Linguistics, School of English, Aristotle University of Thessaloniki
.
Editors: Mattheoudakis, Marina and Psaltou-Joycey, Angeliki
.
p.45-60
.
Agathopoulou Eleni
(2005)
.
Regular and irregular morphology in the Greek-English interlanguage compounds
.
Selected Papers from the 16th International Symposium of Theoretical and Applied Linguistics
.
16th International Symposium of Theoretical and Applied Linguistics
.
Thessaloniki, Greece
.
Published Version
.
p.45-60
.
2003
Without Type
Agathopoulou Eleni
(2003)
.
Functional features in non-native acquisition of nominal compounds: evidence from the Greek-English interlanguage
.
L2 Links: Proceedings of the 2002 Generative Approaches to Second Language Acquisition ({GASLA}-6) Conference. Somersville: Cascadilla Press
.
Editors: Liceras, J., Zobl, H., Goodluck, E
.
Somersville
.
Cascadilla Press
.
p.1-8
.
Without Type
Agathopoulou Eleni
(2003)
.
On Functional Features in Second Language Acquisition of Nominal Compounds: evidence from the Greek-English Interlanguage
.
Proceedings of the 6th Generative Approaches to Second Language Acquisition Conference (GASLA 2002)
.
6th Generative Approaches to Second Language Acquisition Conference (GASLA 2002)
.
Ottawa, Canada
.
Published Version
.
p.1-8
.
2000
Without Type
Agathopoulou Eleni
(2000)
.
Critical thinking and students’ project work in the context of the course Contemporary English Language
.
Πρακτικά Ημερίδας για την διδασκαλία ξένων γλωσσών στο Α.Π.Θ., Φιλοσοφική Σχολή, Α.Π.Θ. (σε συνεργασία με το Κέντρο Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών)
.
Thessaloniki
.
Τυπογραφείο Α.Π.Θ
.
vol.2 p.1-10
.
Agathopoulou Eleni
(2000)
.
The common case and the genitive in noun modification: an area of confusion for Greek learners of English
.
Proceedings of the 13th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics, Department of Theoretical and Applied Linguistics, School of English, Aristotle University of Thessaloniki
.
Editors: Nikolaidis, K. and Mattheoudakis, Marina
.
p.375-386
.
1998
Without Type
Agathopoulou Eleni
(1998)
.
On the use of the demonstratives this/that/these/those by Greek students of English
.
Proceedings of the 12th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics, Department of Theoretical and Applied Linguistics, School of English, Aristotle University of Thessaloniki
.
Editor: Lambropoulou, S
.
p.1-17
.
Aggiornato: 2018-11-04