Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είσοδος
Αρχή
Το ΑΠΘ
Πολιτική Ποιότητας
Πιστοποίηση
Διασφάλιση Ποιότητας
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Είστε εδώ
Αρχή
»
Αναφορά Βιογραφικών
Βιογραφικό Σημείωμα
Ανάπτυξη
|
Σύμπτυξη
Ελένη Αγαθοπούλου
Καθηγήτρια (Συνταξιούχος), Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Προσωπικά Στοιχεία
2310997396
agatho@enl.auth.gr
http://www.enl.auth.gr/staff/agatho.htm
https://orcid.org/0000-0001-9662-5424
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία: Διδακτική/Εκμάθηση Ξένης Γλώσσας
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών και επιστήμη της εκπαίδευσης
Κατάρτιση εκπαιδευτικών
Κατάρτιση εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης
Κατάρτιση εκπαιδευτικών με επιστημονική εξειδίκευση
Ανθρωπιστικά
Ξένες γλώσσες
Linguistics Science
Εκπαίδευση
Προπτυχιακές Σπουδές
1978
Πτυχίο
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Αριστοτέλειο
Ελλάδα
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1981
MA
Linguistics Department
University of Reading
Μεγάλη Βρετανία
Applied Linguistics
Διδακτορικό Δίπλωμα
2003
ΔΔ
Αγγλικής γλώσσας & φιλολογίας, φιλοσοφική σχολή
ΑΠΘ
Ελλάδα
Γλωσσολογία
Επίβλεψη Εργασιών
Εργασίες Φοιτητών εντός ΑΠΘ
Σε εξέλιξη
Διδακτορικό
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΜΩΝ ΕΠΑΝΑΔΡΟΜΗΣ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗΣ ΜΝΗΜΗΣ.
L2 development in young Greek EFL learners: Effects of internal and external factors"
Μεταπτυχιακό
Η επίδραση της πρώτης γλώσσας στην κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας
2023–2024
Διδακτορικό
First language attrition: Greek immigrants in Germany
2020–2021
Μεταπτυχιακό
Διδασκαλία και Εκμάθηση Λεξιλογίου με τη χρήση Ψηφιακών Μέσων
Στρατηγικές των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην μητρική και ξένη γλώσσα
Μνημονικές τεχνικές στην εκμάθηση ξένης γλώσσας με μη-λατινικό αλφάβητο: τα Ιαπωνικά Χιραγκάνα
Διδακτορικό
Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΜΗ ΕΡΜΗΝΕΥΣΙΜΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΩΣ Γ2, ΣΕ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΑ ΣΤΑΔΙΑ ΕΛΛΗΝΟΜΑΘΕΙΑΣ
2019–2020
Μεταπτυχιακό
Στρατηγικές διδασκαλίας και εκμάθησης ξένης και μητρικής γλώσσας στο γυμνάσιο
Η επίδραση της Γραπτής Διορθωτικής Ανατροφοδότησης στη Γλωσσική Ανάπτυξη μαθητών μικρής ηλικίας κατά την εκμάθηση της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας
Επανατροφοδότηση στα Λάθη και Αισθήματα Άγχους σε Μικρούς Μαιθητές της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας:Μια μελέτη περίπτωσης
Χαρακτηριστικά της μικροδομής και της μακροδομής των προφορικών αφηγήσεων νεαρών μαθητών της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στην Ελλάδα και η επίδραση εσωτερικών και εξωτερικών παραγόντων
Η επίδραση διαφορετικών ειδών ανατροφοδότησης σε λάθη μαθητών της Αγγλικής γλώσσας: Μια μελέτη περίπτωσης
Προπτυχιακό
Γλ5-495 ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΕ ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ: ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΩΣ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ.
2018–2019
Μεταπτυχιακό
Στρατηγικές Γλωσσικής Εκμάθησης Ακρόασης και Ομιλίας που χρησιμοποιούνται από Έλληνες μονόγλωσσους και δίγλωσσους μαθητές κατά τη διδασκαλία των Αγγλικών ως Ξένης Γλώσσας.
Προσαρμογή διδακτικών εγχειριδίων και στρατηγικών ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες μαθητή ξένης γλώσσας με μαθησιακές δυσκολίες: μελέτη ειδικής περίπτωσης.
Η θέση της άρνησης και του επιρρήματος στην Αγγλική του 18ου αιώνα
Ανάλυση της Ρητορικής Δομής των Κεφαλαίων Συζήτησης σε Μεταπτυχιακές Διπλωματικές Εργασίε ςστα Αγγλικά: Σύγκριση μεταξύ φυσικών και μη φυσικών ομιλητών.
Η αφήγηση ως μέθοδος αξιολόγησης ελληνόφωνων παιδιών με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή και Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας
Διδασκαλία Στρατηγικών Ανάγνωσης στην Αγγλική Γλώσσα σε Μικρούς Μαθητές
Μελέτη της κατανόησης προτάσεων σε ελληνόφωνους ασθενείς μς γλωσσική διαταραχή του αγραμματισμού (Αφασία τύπου Μπρόκα)
Μελέτη της επίδρασης της διγλωσσίας στα διεπίπεδα γλωσσικής επεξεργασίας-γνωστικού ελέγχου-θεωρίας του Νου σε παιδιά σχολικής ηλικίας
2017–2018
Προπτυχιακό
"ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ ΜΝΗΜΗ ΣΕ ΔΙΓΛΩΣΣΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΓΛΩΣΣΟΥΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ".
2016–2017
Μεταπτυχιακό
Coxhead's AWL use and collocations produced in Greek & American university student's argumentative essays: A comparative study.
A Cross-discipline Comparison of Abstracts in Research Articles: A Corpus-based Study.
A Rhetorical Analysis of Conference Abstracts in Greek and English: A Corpus-based Comparison.
Investigating the effects of processing instruction on the acquisition of Russian aspect by Greek learners.
2009–2010
Μεταπτυχιακό
PATTERNS OF CORRECTIVE FEEDBACK IN CHILD AND ADOLESCENT FL CLASSROMMS.
THE STATUS OF THE UNACCUSATIVE/UNERGATIVE SPLIT IN THE GREEK-ENGLISH INTERLAGUAGE
Άγνωστη
Διδακτορικό
INSTRUCTING AND EVALUATING STRATEGIES FOR WRITING PERFORMANCE: THE CASE OF THE MEDIATION TASK FOR THE KPG B2 LEVEL EXAMS
Διπλωματικές Εργασίες εκτός ΑΠΘ
Διδακτορικό
2017–2018
Βασιλική Παπαϊωάννου
.
Teaching English as a Foreign Language through a Data-driven Learning perspective – using an annotated pedagogic corpus of English textbooks in a Greek high school class
.
Δημήτριος Λυσίκατος
.
An assessment of explicit and implicit instruction in the context of the interface debate
.
2015–2016
Καραγιάννη Ιωάννα
.
The use of learners’ L1 in teacher oral feedback: its effect on L2 development
.
Μαρία Ανδρέου
.
The effects of bilingualism on verbal and non verbal cognition: The micro- and macro-structure of narratives in the weak and the dominant language of the bilingual child
.
Γεωργία Γαβριηλίδου
.
Διεύρυνση δεξιοτήτων για ακαδημαϊκούς σκοπούς στη δεύτερη/ξένη γλώσσα: σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση Προγράμματος Γλωσσικής Κατάρτισης
.
2014–2015
Μαρία Κοτρώνη
.
The Acquisition of Aspect and Motion Verbs in the Native Language
.
2012–2013
Ευαγγελία Ξηροφώτου
.
Developing Strategies through Instruction in Greek EFL Classrooms: The Case of the Mediation Task for the KPG B2 Level Exams
.
Θεοδώρα Χοστελίδου
.
English for specific purposes in Tertiary Education: an experimental study on needs analysis and course design
.
Θεοδώρα Χοστελίδου
.
Η αξιολόγηση των γραπτών γλωσσικών δοκιμασιών των αλλόγλωσσων μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας
.
2011–2012
Μαρία Καλτσά
.
The Acquisition of Telicity in the Native Language
.
Νικολέττα Μπαλασοπούλου
.
Teaching English through literature to young Greeks: effects on L2 development
.
Βασιλική Κυριάκου
.
The development of recursive structures: the role of working memory
.
Διοικητικό Έργο
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
10
2019
2020
Μέλος, Επιτροπή κατατακτηρίων εξετάσεων
6
2018
2020
Διευθύντρια, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
11
2017
2021
Μέλος, Επιτροπή Φοιτητικών Ζητημάτων
5
2017
2019
Διευθύντρια, Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
9
2015
2017
Μέλος, Επιτροπή κατατακτηρίων εξετάσεων
3
2012
2021
Μέλος, Επιτροπή Βιβλιοθήκης
7
2012
2019
Μέλος, Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης
8
2012
2013
Μέλος, Επιτροπη για προμήθειες τεχνικού εξοπλισμού
2
2006
2007
Μέλος, Επιτροπή Βιβλιοθήκης
1
2004
2006
Μέλος, Επιτροπή έκδοσης Οδηγού Σπουδών
4
2003
2021
Μέλος, Συνέλευση Τμήματος
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
2
2017
2021
Μέλος, Επιτροπή Εποπτείας του Σχολείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας
1
2008
2009
Head, Εκπρόσωπος του τμήματος στη σύγκλητο
Άλλο
#
Από
Έως
Θέση Περιγραφή
8
2019
2020
Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής Υποψηφίων διδασκόντων Ε.Δ.Β.Μ. κωδ. 98619 "Υπολογιστική Γλωσσολογία και Εφαρμογές στη Διδασκαλία της Γλώσσας"
6
2018
2019
Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής Υποψηφίων διδασκόντων Ε.Δ.Β.Μ. "Ψυχογλωσσολογία" κωδ. θέσης 96956
7
2018
2019
Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής Υποψηφίων διδασκόντων Ε.Δ.Β.Μ. "Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία"με κωδικό θέσης 96956
9
2018
2020
Επιτροπή Ιστοσελίδας
3
2017
2018
Eπιτροπής Αξιολόγησης/ Επιλογής Υποψηφίων για Θέσεις ΠΔ 407/80
4
2017
2018
Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής Υποψηφίων διδασκόντων Ε.Δ.Β.Μ. "Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία"
5
2017
2018
Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής Υποψηφίων διδασκόντων Ε.Δ.Β.Μ. «Εισαγωγή στην Ψυχογλωσσολογία» κωδ. θέσης 94831
2
2016
2017
Επιτροπή πρακτικής άσκηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων
10
2016
2021
Επιτροπές αξιολόγησης και επιλογής υποψήφιων για μετάταξη σε θέσεις Ε.ΔΙ.Π./Ε.Ε.Π.
14
2014
2015
Πρόεδρος, Οργανωτική επιτροπή του 21ου Διεθνούς Συμποσίου Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
12
2010
2011
Εισηγητική Επιτροπή για την πλήρωση 2 θέσεων του ΠΔ 407/80
11
2009
2010
Εισηγητική Επιτροπή για την πλήρωση τριών θέσεων του ΠΔ 407/80
13
2007
2008
Επιτροπή οργάνωσης της διημερίδας Research Days των υποψήφιων διδακτόρων (7-8/6, 2008)
1
2006
2010
Συντονίστρια προγραμμάτων Erasmus
15
2004
2005
Οργανωτική επιτροπή του 21ου Διεθνούς Συμποσίου Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Ερευνητικά Έργα
Συμμετοχή
2021–2023
Σχεδιασμός - Εποπτεία εφαρμογής του προγράμματος & δημιουργία επιμορφωτικού και εκπαιδευτικού υλικού
2014–2021
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία"
2012–2015
Διγλωσσία και δίγλωσση εκπαίδευση: η ανάπτυξη γλωσσικών και γνωστικών δεξιοτήτων σε διάφορους τύπους διγλωσσίας
2010–2015
Πρακτική άσκηση τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
2010–2014
Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών ΑΠ 1
2010–2014
Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών Α.Π. 2
2010–2014
Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών ΑΠ. 3
2005–2025
Προγράμματα διδασκαλίας ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού
1998–2018
Αμοιβές Μελών ΔΕΠ (ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ)
1996–2024
Αμοιβές Μελών ΔΕΠ (ΥΠΕΠΘ-ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝ.ΓΛΩΣΣΑΣ)
Συντονισμός
2015–2015
22ο Διεθνές Συμπόσιο Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
2015–2015
Συνέδριο: "22ο Διεθνές Συμπόσιο Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας"
2014–2015
ΔΡΑΣΗ Γ: Ενίσχυση Ερευνητικής Δραστηριότητας Ανθρωπιστικών Επιστημών: Περιστασιακή έμφαση σε γλωσσικές μορφές: Τρόποι και αποτελεσματικότητα διορθωτικής ανατροφοδότησης κατά τη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε παιδιά.
2010–2010
Συνέδριο: "Εκμάθηση γλώσσας μέσω διδασκαλίας"
Εκτός ΕΛΚΕ ΑΠΘ
Συμμετοχή
2010-2013
Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών Α.Π. 2.
2011-2015
Πιστοποίηση Ελληνομάθειας: Υποστήριξη και ποιοτική ανάδειξη της διδασκαλίας/εκμάθησης της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας
2012-2015
ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑΣ
2012-2015
ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ STRATEGY INVENTORY FOR LANGUAGE LEARNING (S.I.L.L) ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΦΙΛ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΓΛΩΣ
Σύνδεση με την Κοινωνία
Συνεργασίες με κοινωνικούς, πολιτιστικούς και παραγωγικούς φορείς
2011
Με δύο γλώσσες
.
«παράρτημα» της υπηρεσίας πληροφόρησης Bilingualism Matters του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου
.
Δημοσιεύσεις
(2024)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Klein Giacomo
,
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
,
Bongartz Christiane
(2024)
.
Greeks in Germany: Social and psychological predictors of L1
.
Multilingualism, Variation, Spaces of Literacy. Selected Papers from the 6th International Conference "Crossroads of Language and Cultures" (CLC6)
.
Επιμέλεια:Stavroula Tsiplakou, Elena Ioannidou
.
Cyprus
.
Open University of Cyprus
.
σ.371-381
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Agathopoulou Eleni
,
Dimitrakopoulou Maria
,
Efstathiadi Kalliopi (Lia)
(2024)
.
Designing a C-test as a placement test for learners of L2 English: Some methodological considerations
.
26th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Agathopoulou Eleni (επιμ.)
(2024)
.
Journal of Applied Linguistics 37
.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
.
Alexiou Thomai (επιμ.)
,
Agathopoulou Eleni (επιμ.)
,
Dimitrakopoulou Maria (επιμ.)
,
Georgakopoulos Athanasios (επιμ.)
,
Topintzi Ioanna (Nina) (επιμ.)
(2024)
.
Vol 25 (2024): Selected papers on theoretical and applied linguistics from 25th ISTAL, Thessaloniki 13-15 May, 2022
.
Θεσσαλονίκη
.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
.
(2023)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Αλεξίου Θωμαή
,
Αγαθοπούλου Ελένη
,
Κακανά Δόμνα
,
Καρράς Ιωάννης
,
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
,
Πεντέρη Ευθυμία
,
Σουγάρη Αρετή-Μαρία
(2023)
.
Το Ασύγχρονο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα ΕΑΝ
.
Θεωρία, ‘Έρευνα και Πράξη σε σχέση με το καινοτόμο Πρόγραμμα ΕΑΝ: Το παιδαγωγικό και μεθοδολογικό πλαίσιο της ενσωμάτωσης της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο
.
Επιμέλεια:Θωμαή Αλεξίου
.
Θεσσαλονίκη
.
ΔΙΣΙΓΜΑ
.
σ.10-22
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Giacomo Klein
,
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
,
Christiane Bongartz
(2023)
.
Quantitative analysis of a Greek L1 attrition corpus
.
43rd Annual Meeting of the Department of Linguistics
.
Thessaloniki
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Agathopoulou Eleni (επιμ.)
(2023)
.
Journal of Applied Linguistics 36
.
Αλεξίου Θωμαή (επιμ.)
(2023)
.
ΕΑΝ: Το καινοτόμο πρόγραμμα της Ελλάδας για την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο: Συλλογικός τόμος παρουσιάσεων από το τελικό συνέδριο ΕΑΝ (24-25 Σεπτέμβρη 2022)
.
(2022)
Άρθρο σε Περιοδικό
Evangelia Paraskeva
,
Agathopoulou Eleni
(2022)
.
Recasts, metalinguistic feedback, anxiety and grammatical development in EFL: A case study with young learners
.
Research Papers in Language Teaching and Learning
.
τόμ.12 αρ.1 σ.26-43
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Αγαθοπούλου Ελένη
,
Μανάρα Μαρία
(2022)
.
Στρατηγικές εκπαιδευτικών στη διδασκαλία της μητρικής και της ξένης γλώσσας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: μελέτη περίπτωσης
.
Γλωσσανθοί: Μελέτες αφιερωμένες στην Πηνελόπη-Καμπάκη Βουγιουκλή
.
Επιμέλεια:Ζωή Γαβρηιλίδου, Νίκος Μαθιουδάκης, Μαρία Μητσιάκη, Ασημάκης Φλιάτουρας
.
Αθήνα
.
Ηρόδοτος
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Danavassi Terpsi
,
Agathopoulou Eleni
(2022)
.
Investigating clitics in adult L2 Greek
.
Selected papers on theoretical and applied linguistics
.
Επιμέλεια:Sougari, Areti-Maria & Bartzokas, Valandis
.
Thessaloniki - Greece
.
σ.270-290
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Klein Giacomo
,
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
,
Christiane Bongartz
(2022)
.
Greek L1 attrition in Germany: Bio-social and proficiency insights
.
25th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics (ISTAL)
.
Thessaloniki - Greece
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Agathopoulou Eleni (επιμ.)
(2022)
.
Journal of Applied Linguistics (vol.35)
.
(2021)
Άρθρο σε Περιοδικό
Andreou Maria
,
Tsimpli Ianthi-Maria
,
Masoura Elvira
,
Agathopoulou Eleni
(2021)
.
Cognitive mechanisms of monolingual and bilingual children in monoliterate educational settings: Evidence from sentence repetition
.
Frontiers in Psychology, Section Cognition
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Danavassi Terpsi
,
Agathopoulou Eleni
(2021)
.
The learnability of uninterpretable features in adult L2 Greek: Developmental and L1 effects
.
Proceedings of the 14th International Conference on Greek Linguistics
.
Επιμέλεια:A. Archakis, T. Markopoulos, D. Papazachariou, A. Roussou, C. Vlachos & G. J. Xydopoulos
.
Patra - Greece
.
Patra
.
University of Patras Library
.
σ.317-329
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Agathopoulou Eleni (επιμ.)
(2021)
.
Journal of Applied Linguistics no.34
.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
.
(2020)
Άρθρο σε Περιοδικό
Agathopoulou Eleni
(2020)
.
Corrective feedback in L2 instruction: An overview
.
Journal of Applied Languages and Linguistics
.
τόμ.4 αρ.3 σ.26-31
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Kaltsa Maria
,
Agathopoulou Eleni
,
Tsimpli Ianthi-Maria
(2020)
.
Effects of Home Language Practices, (Bi)literacy, School Context and SES on the Vocabulary Development of Albanian-Greek Bilingual Children
.
Selected Papers CLC5
.
Επιμέλεια:Aspasia Chatzidaki, Paraskevi Thomou, Dionysia Kontoyanni, Theodosia Michelakaki & Maria Argyroudi
.
Ρέθυμνο - Ελλάδα
.
Rethymno, Crete
.
Rethymno: EDIAMME
.
σ.564-571
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Evangelia Paraskeva
,
Agathopoulou Eleni
(2020)
.
Oral corrective feedback and anxiety in young EFL learners: A case study
.
International Conference on Language Teaching and Learning in the 21st Century: From theory to pedagogical practice
.
- Greece
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Agathopoulou Eleni (επιμ.)
,
Tsaknaki Olympia (επιμ.)
,
Valetopoulos Freiderikos (επιμ.)
(2020)
.
Journal of Applied Linguistics nο.33
.
Thessaloniki
.
Prothiki, Aristotle University o Thessaloniki
.
(2019)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Papaioannou Vasiliki
,
Mattheoudakis Marina
,
Agathopoulou Eleni
(2019)
.
Data-driven learning in a Greek Secondary education setting: The implementation of a blended approach
.
Data-driven Learning for the Next Generation: Corpora and DDL for Pre-tertiary Learners
.
Επιμέλεια:Crosthwaite, P
.
London
.
Routledge
.
σ.Chapter 11
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Danavassi Terpsi
,
Agathopoulou Eleni
(2019)
.
The learnability of uninterpretable features in adult L2 Greek: Developmental and L1 effects
.
29th conference of the European Second Language Association, EuroSLA 29
.
Lund - Sweden
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Agathopoulou Eleni (επιμ.)
(2019)
.
Journal of Applied Linguistics 32: Annual Publication of the Greek Applied Linguistics Association
.
Θεσσαλονίκη
.
Προθήκη
.
(2018)
Άρθρο σε Περιοδικό
Psaltou-Joycey Angeliki
,
Agathopoulou Eleni
,
Joycey Edgar
,
Sougari Areti-Maria
,
Kazamia Vasileia
,
Petrogiannis Konstantinos
,
Gavriilidou Zoe
(2018)
.
Promotion of language learning strategies in the classroom: EFL teachers’ perceptions
.
The Language Learning Journal
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Agathopoulou Eleni
,
Balasopoulou Nikoletta
(2018)
.
Aspects of oral fluency development in child L2 English
.
Biliterate development in diverse contexts
.
Κολωνία - Γερμανία
.
Kaltsa Maria
,
Agathopoulou Eleni
,
Tsimpli Ianthi-Maria
(2018)
.
Effects of home language practices, (bi)literacy, school context and SES on the vocabulary development of Albanian-Greek bilingual children
.
5th International Conference ‘Crossroads of Languages and Cultures’ (CLC5)
.
Rethymno - Greece
.
(2017)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Psaltou-Joycey Angeliki
,
Agathopoulou Eleni
,
Petrogiannis Konstantinos
,
Gavriilidou. Zoe
(2017)
.
Teachers’ and learners’ reported language learning strategy use: How do they match?
.
Language Learning Strategies: Theoretical issues and applied perspectives
.
(eds) Zoe Gavriilidou, Konstantinos Petrogiannis, Maria Platsidou, Angeliki Psaltou-Joycey
.
Kavala
.
Saita publications
.
σ. 71-93
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Agathopoulou Eleni
,
Ifigeneia Valaora
(2017)
.
Vocabulary Learning and Teaching Strategies in Greek EFL classes
.
2nd International Conference on Situating Strategy Use
.
Komotini - Greece
.
Agathopoulou Eleni
,
Terpsi Danavassi
(2017)
.
Investigating the learnability of uninterpretable features with advanced adult L2 Greek learners
.
13th International Conference on Greek Linguistics (ICGL13)
.
London - UK
.
Papadopoulou Despina
,
Agathopoulou Eleni
(2017)
.
Effects of external and internal factors on language proficiency in Greek reception classes
.
16th International Conference of the Greek Applied Linguistics Association
.
Thessaloniki - Greece
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Agathopoulou Eleni (επιμ.)
,
Danavassi Terpsithea (επιμ.)
,
Efstathiadi Kalliopi (επιμ.)
(2017)
.
Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics from ISTAL, Thessaloniki 24-26 April 2015: Vol 22 (2017)
.
Thessaloniki
.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
.
(2016)
Άρθρο σε Περιοδικό
Mattheoudakis Marina
,
Chatzidaki Aspasia
,
Maligkoudi Christina
,
Agathopoulou Eleni
(2016)
.
Family and school language input: Their role in bilingual children’s vocabulary development
.
The Journal of Applied Linguistics
.
σ.49-69
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Agathopoulou Eleni
(2016)
.
Factors affecting language learning strategy use by learners of English at Greek secondary schools: Proficiency and motivation
.
Language Learning Strategies in the Greek context
.
(Eds) Zoe Gavriilidou & Konstantinos Petrogiannis
.
Kavala
.
σ.59-75
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Kambakis-Vougiouklis Penelope
,
Mamoukari Persephone
,
Agathopoulou Eleni
,
Alexiou Thomai
(2016)
.
Oral application of SILL questionnaire using the bar for frequency and evaluation of strategy use by Muslim pupils in Thrace
.
Selected Papers of the 21st International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Επιμέλεια:Marina Mattheoudakis, Katerina Nicolaidis
.
Thessaloniki - Greece
.
Thessaloniki
.
Prothiki Open Access Journals, Aristotle University of Thessaloniki
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Andreou Maria
,
Prela Leonarda
,
Agathopoulou Eleni
,
Masoura Elvira
(2016)
.
Sentence Repetition as a measure of language knowledge in Greek-Albanian bilingual children
.
37η Συνάντηση Τομέα Γλωσσολογίας
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Ανδρέου Μαρία
,
Μασούρα Ελβίρα
,
Τσιμπλή Ιάνθη-Μαρία
,
Αγαθοπούλου Ελένη
(2016)
.
Διγλωσσία και εκτελεστικές λειτουργίες: o ρόλος του σχολικού πλαισίου
.
4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωστικής Ψυχολογίας
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
(2015)
Άρθρο σε Περιοδικό
Agathopoulou Eleni
(2015)
.
Practices and views of a language teacher and a subject specialist in teaching English for Engineers
.
Journal of Applied Linguistics
.
τόμ.30 σ.3-25
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Agathopoulou Eleni
,
Alexiou Thomai
,
Joycey Edgar
,
Kazamia Vasileia
,
Sougari Areti-Maria
(2015)
.
Activities for mainstream primary schools: Language learning strategy instruction
.
Foreign language learning strategy instruction: A teacher’s guide
.
Επιμέλεια:Angeliki Psaltou-Joycey
.
Καβάλα
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
(2015)
.
Verb aspect in L2 Greek: exploring the effects of Processing Instruction and Dictogloss
.
Workshop on Grammar instruction in the L2/FL
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Papadopoulou Despoina
,
Agathopoulou Eleni
,
Mitzias Ioannis
(2015)
.
An investigation of factors associated with language proficiency in Greek reception classes
.
12th International Conference on Greek Linguistics, Centre of Modern Greek
.
Berlin, Germany
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Παπαδοπούλου Δέσποινα (επιμ.)
,
Αγαθοπούλου Ελένη (επιμ.)
,
Πούλιου Κατερίνα (επιμ.)
(2015)
.
Υποστήριξη της λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής: ζητήματα γλωσσικής διδασκαλίας
.
Θεσσαλονίκη
.
ΑΠΘ - Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.)
.
(2014)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Παπαδοπούλου Δέσποινα
,
Αγαθοπούλου Ελένη
(2014)
.
Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της γραμματικής της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
.
Θέματα διδασκαλίας και αγωγής στο πολυπολιτισμικό σχολείο, Ενότητα Β
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Agathopoulou Eleni
(2014)
.
Automatically arises the question whether…: A corpus study of postverbal subjects in the Greek-English interlanguage
.
Major Trends in Theoretical and Applied Linguistics: Selected Papers from the 20th ISTAL
.
Thessaloniki - Greece
.
τόμ.2 σ.168-184
.
Tsimpli Ianthi-Maria
,
Andreou Maria
,
Agathopoulou Eleni
,
Masoura Elvira
(2014)
.
Narrative production, bilingualism and working memory capacity: A study of Greek‐German bilingual children
.
Selected Papers of the 11th International Conference on Greek Linguistics
.
Rhodes - Greece
.
σ.1730-1742
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Agathopoulou Eleni
,
Balasopoulou Nikoletta
,
Dimitrakopoulou Maria
(2014)
.
English articles in child foreign language learning
.
EUROSLA 24
.
York - UK
.
Agathopoulou Eleni
,
Mattheoudakis Marina
,
Hatzidaki Aspa University of Crete
,
Maligkoudi Christina
(2014)
.
Assessing correlations between types of input and language dominance in child bilingualism
.
International Applied Linguistics Association Congress
.
Brisbane - Australia
.
Agathopoulou Eleni
(2014)
.
Factors affecting language learning strategy use by learners of English at Greek secondary schools
.
AILA World Congress
.
Brisbane - Australia
.
Masoura Elvira
,
Andreou Maria
,
Tsimpli Ianthi-Maria
,
Agathopoulou Eleni
(2014)
.
Working memory supports bilingual children to develop equally both of their languages
.
International Conference on Working Memory (ICWM 2014)
.
Cambridge - United Kingdom
.
Psaltou-Joycey Angeliki
,
Sougari Areti-Maria
,
Agathopoulou Eleni
,
Alexiou Thomai
(2014)
.
Use of strategies by Greek young EFL learners: developmental, gender and instructional effects
.
International Conference on Early Language Learning: Theory and Practice
.
Umea University - Sweden
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Psaltou-Tzoysy Angeliki (επιμ.)
,
Agathopoulou Eleni (επιμ.)
,
Mattheoudakis Marina (επιμ.)
(2014)
.
Cross-Curricular Approaches to Language Education
.
Cambridge Scholars Publishing
.
(2013)
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Agathopoulou Eleni
(2013)
.
Development of L2 English articles in Greek children’s narratives
.
21st International symposium on theoretical and applied linguistics
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Αγαθοπούλου Ελένη
,
Παπαδοπούλου Δέσποινα
,
Αναγνωστάκη Εύα
,
Zmijanjac Ksenija
(2013)
.
Η ρηματική όψη στην Ελληνική ως Γ2: Διερευνώντας την επίδραση δύο διδακτικών παρεμβάσεων
.
34η Συνάντηση Εργασίας του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Α.Π.Θ
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
(2011)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Agathopoulou Eleni
(2011)
.
EAP materials: insights from corpus-based studies
.
Proceedings of the 2nd ESP/EAP Conference, ESP/ EAP Innovations in Tertiary Settings: Proposals and Implementations
.
Kavala, Greece
.
Published Version
.
σ.9-22
.
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
(2011)
.
Probing the adult initial state of non-native Greek: a case study
.
Selected papers from the 19th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Thessaloniki, Greece
.
Published Version
.
σ.77-86
.
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
(2011)
.
Probing the initial L2 state: a case study
.
Proceedings of the 19th International Symposium on theoretical and applied linguistics
.
Aristotle University of Thessaloniki
.
σ.77-86
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
,
Sismanidou I
(2011)
.
The role of feature interpretability in the second language acquisition of Greek articles
.
17th World Congress of Applied Linguistics (AILA 2011)
.
Beijing, Republic of China
.
(2010)
Άρθρο σε Περιοδικό
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
,
Zmijanjac K
(2010)
.
Noun-Adjective agreement in L2 Greek and the effect of input-based instruction
.
Journal of Applied Linguistics
.
τόμ.24 σ.9-33
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Agathopoulou Eleni
(2010)
.
EFL student teachers’ beliefs and the effect of a second language acquisition course
.
Advances in Research on Language Acquisition and Teaching (Selected Papers from the 14th International Conference of the Greek Applied Linguistics Society)
.
Thessaloniki, Greece
.
Published Version
.
σ.165-177
.
Αγαθοπούλου Ελένη
(2010)
.
Απόκτηση της συμφωνίας ουσιαστικού-επιθέτου στην ελληνική ως Γ2: συγκριτική μελέτη δύο διδακτικών παρεμβάσεων
.
Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα 30 (Πρακτικά της Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης)
.
Θεσσαλονίκη
.
Θεσσαλονίκη
.
Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών(Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη)
.
σ.487-502
.
Παπαδοπούλου Δέσποινα
,
Zmijanjac K
,
Αγαθοπούλου Ελένη
(2010)
.
Απόκτηση της συμφωνίας ουσιαστικού - επιθέτου στην ελληνική ως Γ2: Συγκριτική μελέτη δύο διδακτικών παρεμβάσεων
.
Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 30: Πρακτικά της 30ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Α.Π.Θ
.
Θεσσαλονίκη
.
Ίδρυμα Τριανταφυλλίδη
.
σ.487-502
.
(2009)
Άρθρο σε Περιοδικό
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
(2009)
.
Morphological dissociations in the L2 acquisition of an inflectionally rich language
.
EUROSLA Yearbook
.
Published Version
.
τόμ.9 αρ.1 σ. 107-131(25)
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Papadopoulou Despoina
,
Agathopoulou-Bravou Eleni
(2009)
.
Morphological dissociations in the L2 acquisition of an inflectionally rich language
.
EUROSLA Yearbook 9
.
(eds) Leah Roberts, Georges Daniel Véronique, Anna Nilsson, Marion Tellier
.
Amsterdam
.
John Benjamins
.
σ.107-131
.
Papadopoulou Despoina
,
Agathopoulou Eleni
(2009)
.
Aspect and Interpretation of motion verbs in L2 Greek: representational Deficits in SLA. Studies in honor of Roger Hawkins
.
Representational Deficits in SLA. Studies in honor of Roger Hawkins
.
Snape, N., Leung, Y., Sharwood-Smith, M. (Editors)
.
Amsterdam
.
John Benjamins
.
σ.187-227
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
(2009)
.
Regularity patterns of the Greek past perfective: a psycholinguistic study
.
Proceedings from the 8th International Conference on Greek Linguistics
.
editors Γιαννάκης Γ. Κ., Μπαλτατζάνη Μ., Ξυδόπουλος Γ. Ι., Τσαγγαλίδης Α
.
Ioannina
.
σ.1-13
.
Agathopoulou Eleni
(2009)
.
Characteristics of high-rated and low-rated conference abstracts: a genre-based analysis
.
επιμ.
Katsaboxaki-Hodgets K
.
Proceedings of the International Conference “Options and Practices of LSP practitioners, University of Crete
.
Crete
.
Crete University Press
.
σ.150-170
.
Agathopoulou Eleni
(2009)
.
The regular-irregular dissociation in non-native English past tense
.
Selected Papers from the 18th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
T. Tsagalidis
.
Thessaloniki, Greece
.
Published Version
.
σ.37-47
.
Agathopoulou Eleni
(2009)
.
Characteristics of high-rated and low-rated conference abstracts: a genre-based analysis
.
Proceedings of the International Conference “Options and Practices of LSP [Language for Specific Purposes] practitioners
.
Heraklion, Greece
.
Published Version
.
σ.150-170
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
,
Zmijanjac K
(2009)
.
Processing Instruction vs. Enhanced Input: an empirical study on gender agreement in L2 Greek
.
19th European Second Language Association (EUROSLA 19) Conference
.
Cork, Ireland
.
(2008)
Άρθρο σε Περιοδικό
Agathopoulou Eleni
,
Papadopoulou Despoina
,
Zmijanjac Ksenija
(2008)
.
Noun-Adjective agreement in L2 Greek and the effect of input-based instruction
.
Journal of Applied Linguistics
.
Published Version
.
τόμ.24 σ.9-33
.
(2006)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Agathopoulou Eleni
(2006)
.
Regular and irregular morphology in the Greek-English interlanguage compounds
.
Selected Papers from the 13th International Conference of the Greek Applied Linguistics Society
.
Thessaloniki, Greece
.
Published Version
.
σ. 387-400
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Agathopoulou Eleni (επιμ.)
,
Dimitrakopoulou Maria (επιμ.)
,
Papadopoulou Despoina (επιμ.)
(2006)
.
Selected papers on Theoretical & Applied Linguistics, 17th International Symposium
.
(2005)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Agathopoulou Eleni
(2005)
.
Genitive non-head nouns in L2 English compounds: the effect of L1 formal properties
.
Selected Papers from the 16th International Symposium of Theoretical and Applied Linguistics, Department of Theoretical and Applied Linguistics, School of English, Aristotle University of Thessaloniki
.
Editors: Mattheoudakis, Marina and Psaltou-Joycey, Angeliki
.
σ.45-60
.
Agathopoulou Eleni
(2005)
.
Regular and irregular morphology in the Greek-English interlanguage compounds
.
Selected Papers from the 16th International Symposium of Theoretical and Applied Linguistics
.
Thessaloniki, Greece
.
Published Version
.
σ.45-60
.
(2003)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Agathopoulou Eleni
(2003)
.
Functional features in non-native acquisition of nominal compounds: evidence from the Greek-English interlanguage
.
L2 Links: Proceedings of the 2002 Generative Approaches to Second Language Acquisition ({GASLA}-6) Conference. Somersville: Cascadilla Press
.
Editors: Liceras, J., Zobl, H., Goodluck, E
.
Somersville
.
Cascadilla Press
.
σ.1-8
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Agathopoulou Eleni
(2003)
.
On Functional Features in Second Language Acquisition of Nominal Compounds: evidence from the Greek-English Interlanguage
.
Proceedings of the 6th Generative Approaches to Second Language Acquisition Conference (GASLA 2002)
.
Ottawa, Canada
.
Published Version
.
σ.1-8
.
(2000)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Agathopoulou Eleni
(2000)
.
Critical thinking and students’ project work in the context of the course Contemporary English Language
.
Πρακτικά Ημερίδας για την διδασκαλία ξένων γλωσσών στο Α.Π.Θ., Φιλοσοφική Σχολή, Α.Π.Θ. (σε συνεργασία με το Κέντρο Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών)
.
Thessaloniki
.
Τυπογραφείο Α.Π.Θ
.
τόμ.2 σ.1-10
.
Agathopoulou Eleni
(2000)
.
The common case and the genitive in noun modification: an area of confusion for Greek learners of English
.
Proceedings of the 13th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics, Department of Theoretical and Applied Linguistics, School of English, Aristotle University of Thessaloniki
.
Editors: Nikolaidis, K. and Mattheoudakis, Marina
.
σ.375-386
.
(1998)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Agathopoulou Eleni
(1998)
.
On the use of the demonstratives this/that/these/those by Greek students of English
.
Proceedings of the 12th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics, Department of Theoretical and Applied Linguistics, School of English, Aristotle University of Thessaloniki
.
Editor: Lambropoulou, S
.
σ.1-17
.
Ενημερώθηκε: 2025-01-01