ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ / NUMERICAL ANALYSIS
ΚωδικόςNCO-03-02
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑναστάσιος Τέφας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002933

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 17
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΥποχρεωτικό325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2015 – 2016
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600004877
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Επιθυμητές βασικές γνώσεις Άλγεβρας, Ανάλυσης, προγραμματισμού.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κατανόηση μαθηματικών μοντέλων πάνω στα οποία βασίζεται η ανάπτυξη αριθμητικών μεθόδων και αλγορίθμων με στόχο την προσεγγιστική επίλυση πολύπλοκων υπολογιστικών προβλημάτων επιστημονικών εφαρμογών. Απόκτηση ευχέρειας πάνω σε μαθηματικές μεθόδους/τεχνικές αντιμετώπισης πολύπλοκων υπολογιστικών προβλημάτων. Ικανότητα μελέτης σφαλμάτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αριθμητική κινητής υποδιαστολής και σφάλματα στρογγύλευσης. Αριθμητική επίλυση μη γραμμικών εξισώσεων. Αριθμητική επίλυση γραμμικών συστημάτων. Πολυωνυμική παρεμβολή. Splines. Βέλτιστες προσεγγίσεις σε ευκλείδειους χώρους-ελάχιστα τετράγωνα. Αριθμητική παραγώγιση και ολοκλήρωση. Αριθμητική επίλυση συνήθων διαφορικών εξισώσεων. Εφαρμογές των ανωτέρω με χρήση μαθηματικού λογισμικού (Mathematica/Matlab).
Λέξεις Κλειδιά
Αριθμητική Ανάλυση, Υπολογιστικά μαθηματικά
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις108
Εκπόνηση μελέτης (project)45
Συγγραφή εργασίας / εργασιών12
Σύνολο165
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση σε όλη την ύλη με έμφαση στα θέματα που έχουν γίνει μετά την πρόοδο που έχει διδαχθεί (βιβλίο, σημειώσεις μαθήματος, ασκήσεις). Το βάρος της εξέτασης είναι 50% επί του τελικού βαθμού. Υποχρεωτική ενδιάμεση πρόοδος στην ύλη που θα έχει διδαχθεί μέχρι το συγκεκριμένο σημείο. Το βάρος της προόδου είναι 20% επί του τελικού βαθμού. Προγραμματιστικές/Θεωρητικές εργασίες κατανόησης της ύλης ανά μήνα. Το συνολικό βάρος των εργασιών είναι 30% επί του τελικού βαθμού.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Γ.Δ. Ακριβής και Β.Α. Δούγαλης. Εισαγωγή στην Αριθμητική Ανάλυση. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2006. 2. G.E. Forsythe, M.A. Malcolm and C.B. Moler. Αριθμητικές Μέθοδοι και Προγράμματα για Μαθηματικούς Υπολογισμούς. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2006.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Numerical Analysis. Timothy Sauer. Addison Wesley, 2006.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-06-2016