ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 2

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 2 / Painting II
ΚωδικόςΥΚΖΩ25
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΛάμπρος Ψυρράκης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006693

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 12
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό2113

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 2
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Ώρες Συνολικά65
Class ID
600033613
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΚΖΩ11 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1
  • ΥΚΖΩ12 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1
  • ΥΚΖΩ13 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1
  • ΥΚΖΩ14 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1
  • ΥΚΖΩ15 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να αποκτούν την ικανότητα να κάνουν έρευνα και να αποκτούν την εξοικείωση με την γλώσσα, τα υλικά και τα εργαλεία των εικαστικών τεχνών Την ικανότητα να δρουν αποτελεσματικά μέσα σε μία ομάδα Την ικανότητα να εργάζονται και να κάνουν αποτελεσματική πρακτική εφαρμογή με ήθος, οικονομία και εφαρμογή των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας. Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την τεχνική εφαρμογή στο έργο τους Διατύπωση καίριων ερωτημάτων και άρθρωση κριτικού λόγου όσον αφορά τα έργα άλλων καλλιτεχνών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ 5ου ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ: Το 5o Εργαστήριο Ζωγραφικής επικεντρώνεται στην διδασκαλία και την ελεύθερη καλλιτεχνική-εργαστηριακή έρευνα της ζωγραφικής με την πιο διευρυμένη μορφή της. Συνδυάζει την παράδοση της καλλιτεχνικής πρακτικής με τις σύγχρονες και πολύμορφες αντιλήψεις στον τομέα των εικαστικών τεχνών. Διδασκαλία και έρευνα σχετικά με την υποδομή της "εικαστικής γλώσσας". Η καλλιτεχνική πρακτική με την χρήση του σχεδίου ή γενικότερα της οργάνωσης και της σύνθεσης του ζωγραφικού χώρου. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Ασκήσεις σύνθεσης και σχεδίου από φυσικό και μη φυσικό πρότυπο, διευρυμένη έννοια του σχεδίου, ασκήσεις σύνθεσης χρώματος και "βασικού" σχεδίου (Bauhaus), σχέδιο με φωτοσκίαση, σχέδιο με επιπεδόμορφη φόρμα, ζωγραφική με χρήση της φωτογραφίας. Χρήση υλικών του σχεδίου και της ζωγραφικής, γραφίτες, σινική μελάνη, ακριλικά και ελαιο-χρώματα, ακουαρέλες. Διευρυμένες μορφές της ζωγραφικής όπως κολάζ, φωτογραφία, συνθέσεις με "εξω-ζωγραφικά" υλικά κ.α. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ 10 ΕΞΑΜΉΝΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ: • διαλέξεις προσκεκλημένων καλλιτεχνών και θεωρητικών της τέχνης. • συνεργασίες με άλλα εργαστήρια και κατευθύνσεις του Τμήματος, με άλλα τμήματα της Σχολής Καλών Τεχνών και του ΑΠΘ. • εκπαιδευτικές εκδρομές ή επισκέψεις σε μεγάλες εικαστικές διοργανώσεις, μουσεία και γκαλερί. • συνεργασία με πολιτιστικούς οργανισμούς και φορείς, όπως, μουσεία και αίθουσες τέχνης, ή και Σχολές Καλών Τεχνών άλλων πανεπιστημίων. • συμμετοχή των φοιτητών του εργαστηρίου σε εικαστικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό
Λέξεις Κλειδιά
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Καλλιτεχνικά υλικά
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για τη διδασκαλία του μαθήματος, γίνεται χρήση διαφόρων σχεδιαστικών προγραμμάτων μέσω Η/Υ.Με ελεγχόμενη πρόσβαση των φοιτητών που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν τους υπολογιστές που βρίσκονται στη νησίδα του 5ου Εργαστηρίου, (πρώτος όροφος του Εργαστηρίου). Προτείνονται επισκέψεις μέσω διαδικτύου σε μεγάλες γκαλερί, μουσεία κ.λπ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο39013
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο39013
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση) Κατ’ οίκον εργασία Προφορική παρουσίαση εργασίας Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [12831307]: Μοντερνισμός και "παράδοση", Αντώνης Κωτίδης Βιβλίο [17405]: Μοντερνισμός και παράδοση στην ελληνική τέχνη του μεσοπολέμου, Κωτίδης Αντώνης
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-03-2017