ΣΧΕΔΙΟ 1

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 1 / Drawing I
ΚωδικόςΥΚΣΧ14
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυάγγελος Πλοιαρίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006685

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 1
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600033732
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επιδιώκει τη συνολική καλλιέργεια του φοιτητή θέτοντας σαν βασικό άξονα τη ζωγραφική του αναζήτηση και την εικαστική του έρευνα. Μέσα από τη καθημερινή εργασία του εργαστηρίου, με πολλά σεμινάρια που προσεγγίζουν τον παλμό της σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας, με επισκέψεις σε Μουσεία και Γκαλερί της Ελλάδας και του εξωτερικού, αλλά και με ομιλίες και επισκέψεις σε εργαστήρια σημαντικών καλλιτεχνών οι φοιτητές καλούνται να εργαστούν και να προτείνουν έργα, τα οποία αποπνέουν με σαφήνεια, πρωτοτυπία και ποιότητα μείζονα και έντονα ερωτήματα του σήμερα. Ενώ δίνεται έμφαση στη ζωγραφική, δεν αποκλείονται άλλα μέσα και τομείς έρευνας υπογραμμίζοντας την ανοικτή και γόνιμη συνύπαρξη πολλών διαφορετικών τάσεων και μέσων. Υπό μορφή σεμιναρίων δίνεται έμφαση σε θέματα επαγγελματικής πρακτικής (δημιουργία πορτφόλιο διοργάνωση εκθέσεων κ.τ.λ.) με σκοπό την πλήρη κατανόηση του φοιτητή των προβλημάτων, αλλά και των δυνατοτήτων του μέσα στον καλλιτεχνικό επαγγελματικό χώρο. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια πολύπλευρη αντίληψη για την εικαστική έρευνα.Συγχρόνως να καλλιεργηθεί η συνεργασία,η ελευθερία της έκφρασης και μέσα στα πλαίσια αυτά να προωθηθεί η προσωπική ανάπτυξη. Τα μαθήματα Σχεδίου που διδάσκονται στο πρώτο έτος των εργαστηρίων κατεύθυνσης έχουν ως στόχο την εκπαίδευση και έρευνα των φοιτητών παρέχοντας γνώσεις και μεθοδολογικά εργαλεία που θα τους οδηγήσουν σταδιακά στην: -Δυνατότητα να οργανώνουν και να μεταδίδουν εργαστηριακές γνώσεις σχετικά με το σχέδιο, παρέχοντας τους μεθοδολογικά εργαλεία. -Δυνατότητα να διδάσκουν σχέδιο και να οργανώνουν εργαστήρια σχεδίου. - Γνώση ώστε να διακρίνει ο/η φοιτητής/τρια τα εκφραστικά, αντιληπτικά, ψυχολογικά, κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά της εικαστικής μορφολογίας του παραγόμενου έργου, διαμέσου της δημιουργικής διαδικασίας και της ανάγνωσης του σχεδίου. -Ανάπτυξη δεξιοτήτων όσον αφορά τον χειρισμό των κλασικών μέσων σχεδίου. -Σύνδεση της προετοιμασίας που έκανε ο φοιτητής/τρια, για την εισαγωγή στο Τμήμα με το αντικείμενο σπουδής του εργαστηρίου. -Δυνατότητα επεξεργασίας μίας εικαστικής ιδέας ή αποτύπωσης της πραγματικότητας με απλά μέσα. -Δυνατότητα ενοποίησης μορφής και περιεχομένου του καλλιτεχνικού τους προϊόντος, ώστε να έχει αξιώσεις έργου τέχνης. -Εξοικείωση με την ορολογία των εικαστικών τεχνών σε τεχνικό και θεωρητικό επίπεδο. -Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την τεχνική εφαρμογή στο έργο τους. -Την δυνατότητα να οργανώνουν, να συγκροτούν και να μεταδώσουν μέσω της "γλώσσας" των εικαστικών τεχνών, εικαστικές παραστάσεις και αναπαραστάσεις που να ανταποκρίνονται εκφραστικά σε ατομικές και κοινωνικές αντιλήψεις.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ασκήσεις σχεδίου από φυσικό πρότυπο (γυμνό μοντέλο) με διάφορα υλικά (κάρβουνο, μελάνι, ακρυλικά, μολύβι κ.τ.λ.)
Λέξεις Κλειδιά
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Καλλιτεχνικά Υλικά
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για τη διδασκαλία του μαθήματος, γίνεται χρήση διαφόρων σχεδιαστικών προγραμμάτων μέσω Η/Υ. Προτείνονται επισκέψεις μέσω διαδικτύου σε μεγάλες γκαλερί, μουσεία κ.λπ. Οι φοιτητές χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική αλληλογραφία ως άμεσο μέσο επικοινωνίας και έχουν πρόσβαση στις ανακοινώσεις του εργαστηρίου που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Τμήματος.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1505
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Πρόοδος εντός του εργαστηρίου (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση. 2. Κατ' οίκον εργασία. 3. Προφορικές παρουσιάσεις εργασιών. 4. Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις. 5. Εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων & Μέσα απ' τον καθρέφτη, Lewis Carroll 2. Art Book , Συλλογικό
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-06-2016