ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ, ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ: Η ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος

ΤίτλοςΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ, ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ: Η ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ / SPECIALIZATIONS, INSIGHTS, EXPERIMENTATIONS: INTERFACES: THE CONSITUTION OF TRANSITION
Κωδικός09EX13
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000803

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν956

Πληροφορίες Τάξης

ΤίτλοςΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ, ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ: Η ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600055158
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
  • Ανάπτυξης ΔεξιοτήτωνΜαθήματα που δεν στοχεύουν στην παροχή επιστημονικής γνώσης στο αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στην καλλιέργεια και ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων των φοιτητών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα μαθήματα επιχειρηματικότητας και ενδεχομένως και οι ξένες γλώσσες.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα εμβαθύνει στη συλλογιστική των διασυνδέσεων μεταξύ ατόμου, περιβάλλοντος και υλικών / μη-υλικών δικτύων. Κατά τη διάρκεια του οι φοιτητές/τριες καλούνται να διερευνήσουν κριτικά τις προεκτάσεις των αιωρούμενων γραμμικών μορφών μεταφοράς, στάσης και αναψυχής αλλά και να εγκαθιδρύσουν ενναλακτικά περιβάλλοντα (τεχνολογικά υποβοηθούμενοι χώροι και αντικείμενα) για τη μεγιστοποίηση του λειτουργικού προγράμματος της γέφυρας. Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα: • γνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της συγκρότησης μεταβάσεων μεταξύ δυο ή περισσότερων αστικών σημείων και να κατανοήσουν το ρόλο της αρχιτεκτονικής στη διαδικασία μορφοποίησης της Γέφυρας • κατανοήσουν τις θεωρήσεις της μετάβασης (από την φιλοσοφία και το πεδίο της «ψυχολογίας του βάθους» μέχρι το τεχνικό και χωρικό πεδίο μελέτης) και τις ιδιαιτερότητες προσέγγισής της στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση • εξοικειωθούν με το σχεδιασμό και την οργάνωση δημόσιων χώρων πάνω από το υγρό στοιχείο • εξασκηθούν στην ανάλυση και την ερμηνεία της συνθετικής πρότασης μέσα από την διερεύνηση εγκάρσιων τομών με φυσικό μοντέλο (μακέτα)
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η καταγωγική εμπειρία της μετάβασης ορίων και της διασύνδεσης ενός σημείου με ένα άλλο που βρίσκεται «απέναντι» έχουν διαχρονικά απασχολήσει την αρχιτεκτονική ως ενδιάμεσες χωρικές συνθήκες. Ταυτόχρονα έχουν νοηματοδοτήσει τη γραμμικότητα της (δια)σύνδεσης ως μια μεσολαβούμενη -από ευμετάβλητες σχέσεις- δικτύωση. Παρόλα αυτά, η διασύνδεση ως τόπος αρχιτεκτονικής παρουσίας συχνά αγνοείται ή παραποιείται από την ασφυκτική εποπτεία της υλοποίησης. Το μάθημα εντοπίζει και διερευνά τις προεκτάσεις σχέσεων και διαστάσεων που μεσολαβούν/συμμετέχουν στην επανα-γεγονοποίηση της μετάβασης τόσο ως εμπειρία και δράση αλλά και ως αρχιτεκτονική έκφραση. Υπό αυτή την οπτική, μελετά το ζήτημα της Γέφυρας αλλά και τις παράγωγες έννοιες που αυτή εισαγάγει στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Διερευνά κριτικά τη συνεργασία της μορφής στη συγκρότηση της μετάβασης «απέναντι», ανάγοντας τη συνθετική διαδικασία στις ιδιαίτερες προϋποθέσεις του τόπου: την αιώρηση πάνω από το φυσικό, την αποκοπή και απόσταση από το σταθερό, το αδιάφορο κενό που σημαδεύει τις εσωτερικές πορείες. Οι φοιτητές καλούνται να προσεγγίσουν κριτικά το σχεδιασμό μιας «ενδιάμεσης» συνθήκης χωρικής εμπειρίας που ανήκει, κατά τον Bachelard, στη φαινομενολογία του ρήματος κατοικώ– έναν αναδυόμενο τύπο κατοίκησης στην πόλη που δεν ταυτίζεται όμως ούτε με την απλή παραμονή στον ανοιχτό δημόσιο χώρο ούτε και με το στερεότυπο πρόγραμμα της γέφυρας ως γραμμική μεταφορά και μετακίνηση. Το εργαστηριακό θέμα διερευνά τη συνθετική, πολυλειτουργική και κοινωνική διάσταση αυτής της ενδιάμεσης εναλλακτικής: μιας συλλογικής μορφής εγκατάστασης πάνω από το υγρό στοιχείο με στόχο να κάνει τους επισκέπτες πρόθυμους στην περιπέτεια του ταξιδιού «απέναντι». Η μεθοδολογία του εργαστηρίου μπορεί να συνοψιστεί σε δύο δέσμες προσεγγίσεων: αφενός, σε αυτές που στοχεύουν στη συνάντηση της αρχιτεκτονικής με τα υλικά όρια της και αφετέρου, σε εκείνες που τα ξεπερνούν προσεγγίζοντας μια εναρκτήρια διαλεκτική ανάμεσα στις μεταβατικές πορείες και τη φαντασμαγορία τους.
Λέξεις Κλειδιά
Διασύνδεση, μετάβαση, αρχιτεκτονικός σχεδιασμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ.ECTSΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε μονάδα αντιστοιχεί σε 25 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών.ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητώνΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδεςErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Διαλέξεις και εκπόνηση θεωρητικής (paper) και εφαρμοσμένης μελέτης (project). Κλίμακες εργασίας 1:20 – 1:200. Συνθετικά εργαλεία: Μακέτες και σειρές σχεδίων. οι φοιτητές καλούνται να αναπτύξουν το δικό τους πρόγραμμα και τη δική τους συνθετική αναζήτηση στο ερώτημα της Διασύνδεσης. Τα βασικά εργαλεία της συνθετικής διερεύνησης είναι οι μακέτες εργασίας και οι αλλεπάλληλες εγκάρσιες τομές της γέφυρας σε κλίμακες από 1:20 έως 1:100. Η κάθε ομάδα θα κατασκευάσει το υπόβαθρο της περιοχής μελέτης και θα επιχειρήσει να μετασχηματίσει τις αρχετυπικές φόρμες της Γέφυρας σε ονειροπόλες αρχιτεκτονικές αφηγήσεις πάνω από το νερό. Στο τέλος του εξαμήνου, θα παραδοθεί μια βασική σειρά σχεδίων κάθε αφήγησης μαζί με 2 μακέτες της γέφυρας: μια για την παρουσίαση της πρότασης σε κλίμακα 1:100 (ή άλλης αντίστοιχης του μεγέθους κάθε λύσης) και μια σε εγκάρσια τομή κλίμακας 1:20 (ή άλλης αντίστοιχης).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-11-2015