ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ, ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΗ: ΑΠΟ- ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ

Πληροφορίες Μαθήματος

ΤίτλοςΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ, ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΗ: ΑΠΟ- ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ / SPECIALIZATIONS, INSIGHTS, EXPERIMENTATIONS: ART AND THE CITY: UN- MAPPINGS
Κωδικός08ET11
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000513

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 6
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν846

Πληροφορίες Τάξης

ΤίτλοςΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ, ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΗ: ΑΠΟ- ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600055195
Τύπος Μαθήματος
  • ΥποβάθρουΤα μαθήματα εκείνα που, αν και δεν αναφέρονται άμεσα στην επιστήμη που θεραπεύει το Πρόγραμμα Σπουδών, ωστόσο αποτελούν αναγκαία προϋπάρχουσα επιστημονική γνώση για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί θέματα άμεσα εντασσόμενα σ' αυτήν. Συνήθως διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα σπουδών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα Στατιστική στη Βιολογία, η Φυσικοχημεία κα.
  • Γενικών ΓνώσεωνΜαθήματα που δεν σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στοχεύουν στην ευρύτερη παιδεία του φοιτητή ως επιστήμονα και πολίτη. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φιλοσοφία της επιστήμης, τα Σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα κα.
  • Ανάπτυξης ΔεξιοτήτωνΜαθήματα που δεν στοχεύουν στην παροχή επιστημονικής γνώσης στο αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στην καλλιέργεια και ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων των φοιτητών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα μαθήματα επιχειρηματικότητας και ενδεχομένως και οι ξένες γλώσσες.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΗ: ΑΠΟ-ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ Το μάθημα στοχεύει στην επεξεργασία τρόπων κριτικής της αντίληψης ως οπτικότητας και σωματικότητας, με πεδίο έρευνας και πρακτικής την πόλη. Η συνειδητοποίηση της σχέσης και όσμωσης μεταξύ αναπαράστασης και πραγματικότητας καθώς και μια προσωπική χρήση των καλλιτεχνικών και αναπαραστατικών μέσων, είναι βασικοί στόχοι του μαθήματος. Με ορίζοντα την διαρκή επανερμηνεία του χώρου της πόλης και την διάνοιξη νέων χώρων, βασικό ζητούμενο είναι η ανάδειξη μιας διευρυμένης συνθετικής ικανότητας η οποία θα καταφέρνει να ενσωματώνει με πειστικό τροπο την πολυπλοκότητα των ζητημάτων που αναδύονται κάθε φορά. Tο μάθημα στηρίζεται στην θεωρητική ανάλυση αρχικά, και στην ιδιοσυγκρασιακή χρήση στη συνέχεια, των εννοιών της «απο-αρχιτεκτόνισης» και της «απο-χαρτογράφησης». Θα δοθεί έμφαση στην ανίχνευση απο-αρχιτεκτονημένων στοιχείων στον φυσικό, συμβολικό και κοινωνικό χώρο της πόλης, στον εντοπισμό κενών χώρων και ρωγμών, νοηματικών και φυσικών ερειπίων, στην επανάχρηση του υπολείμματος και των κάθε λογής αόρατων και κρυμμένων αποθεμάτων της πόλης. Φωτογραφικές και σχεδιαστικές χαρτογραφήσεις, χαρτογραφήσεις με ήχο και κινούμενη εικόνα, αναπεριγραφές και διαφορετικές εκθεσιακές διατάξεις θα προκύψουν από την προσωπική ματιά του κάθε φοιτητή σε επιλεγμένα σημεία, διαδρομές ή και ευρύτερα κομμάτια της πόλης που ζει. Οι διαδικασίες χαρτογράφησης θα έχουν έναν χαρακτήρα διαβρωτικό της αναπαρασταστικής χωρικής τους λειτουργίας, επιχειρώντας να ενσωματώσουν τον χρόνο και την υλικότητα. Καινούργια σενάρια πανω στους επιλεγμένους τόπους, σημεία και διαδρομές θα συστήσουν μια νέα αφήγηση για αυτούς. Το μάθημα διεξάγεται με διαλέξεις της διδάσκουσας και προσκεκλημένων καλλιτεχνών, in situ επισκέψεις και δράσεις οδοιποριών, επιτόπια έρευνα, εργαστηριακή καλλιτεχνική εργασία και προφορικές δημόσιες παρουσιάσεις. Περιέχει αναφορές στην ιστορία των εικαστικών τεχνών, του κινηματογράφου, την ιστορία της σκέψης και τη λογοτεχνία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ.ECTSΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε μονάδα αντιστοιχεί σε 25 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών.ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητώνΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδεςErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις
Εκπόνηση μελέτης (project)
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών.)
  • Εργαστηριακή Εργασία (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Foster, H., R. Krauss, Y.A. Bois, B. Buchloh, H Τέχνη από το 1900. Αθήνα: Παρατηρητής, 2007 Πούλος, Π. (επ), Εννοιες της τεχνης τον 20ο αιώνα, Αθήνα: Ανώτατη Σχολή καλών Τεχνών, 2006
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δημητρακάκη, Α., Τέχνη και Παγκοσμιοποίηση, Από το Μεταμοντέρνο Σημείο στη Βιοπολιτική Αρένα, Αθήνα, Εστία, 2013 Καλαρά, Ν. (επιμέλεια), Ρόμπερτ Σμίθσον, Τέσσερα κείμενα, Αθήνα, Τοποβόρος, 2013
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-11-2015