ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ / HISTORY OF IDEAS AND MOVEMENTS OF MODERN GREEK AND EUROPEAN LITERATURE
ΚωδικόςΓΣΓ228
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280001009

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 250
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600056621
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΓΙΑΒΗΣ/ΚΑΡΑΦΟΥΛΙΔΟΥ(Με-Ω)
2. ΝΑΟΥΜ/ΚΑΡΑΦΟΥΛΙΔΟΥ(Α-Μα)

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Α (119)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 18:30 έως 21:00
ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 101 (133)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 08:30 έως 11:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση των μαθημάτων οι φοιτητές θα κατανοούν βαθύτερα την ιστορία της Ευρώπης, την κίνηση των ιδεών και τους ποικίλους τρόπους αλληλεπίδρασης μεταξύ φιλοσοφίας, πολιτικοκοινωνικού πεδίου, αισθητικών τάσεων και κοινωνικών πρακτικών. Θα προβαίνουν σε συσχετισμούς και συγκρίσεις, θα αντιλαμβάνονται την πολυπολιτισμικότητα που συνθέτει την Ευρώπη και τη διεπιστημονική προσέγγιση
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Mε αφετηρία τις θεωρίες της λογοτεχνίας του 20ού αιώνα (προϋποτίθεται η γνώση του περιεχομένου του μαθήματος ΓΣΓ 231) εξετάζεται η προϊστορία τους: από την αρχαιότητα (Ποιητική, Pητορική), αλλά και από τη φιλοσοφική αισθητική και την ιστορία των ιδεών στην Eυρώπη του 18ου και του 19ου αιώνα (Διαφωτισμός, Pομαντισμός, Θετικισμός). Έμφαση δίνεται στο κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο (Bιομηχανική Eπανάσταση).
Λέξεις Κλειδιά
Διαφωτισμός, Ρομαντισμός, Ρεαλισμός, Νεωτερικότητα, Γαλλική Επανάσταση, Εκβιομηχάνιση, αστική τάξη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις421,5
Εξετάσεις983,5
Σύνολο1405
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
γραπτή τελική εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Νάσια Γιακωβάκη, Ευρώπη μέσω Ελλάδας, Εστία, Αθήνα, 1η εκδ./2006
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Immanuel Kant, «Απάντηση στο ερώτημα ‘Τι είναι διαφωτισμός;’» και Fr. Schiller, «Περί των ορίων του λόγου» στο: Τι είναι διαφωτισμός, μτρφ. Ν.Μ. Σκουτερόπουλος, Αθήνα: Κριτική 1989, σσ. 17-29 και 87-92 • Ντ’ Αλαμπέρ, Προεισαγωγικός Λόγος στην Εγκυκλοπαίδεια, μτφρ. Τιτίκα Δημητρούλια, εισαγωγή Πασχάλης Κιτρομηλήδης, Αθήνα: Πόλις 2005, σσ. 9-51 [=Eισαγωγή] • Κ.Θ. Δημαράς, Νεοελληνικός Διαφωτισμός, Αθήνα: Ερμής 31983, σσ. 23-119 • René Wellek, Γερμανικός και Αγγλικός Ρομαντισμός. Μια προσέγγιση, μτφρ. Στέφανος Ροζάνης, Αθήνα: Έρασμος 1976 • Martin Travers, «Ρομαντισμός» στο: Εισαγωγή στη Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία, μτφρ. Ιωάννα Ναούμ-Μαρία Παπαηλιάδη, Αθήνα: Βιβλιόραμα 2005, σσ. 39-105 • Αλέξης Πολίτης, Ρομαντικά χρόνια. Ιδεολογίες και νοοτροπίες στην Ελλάδα του 1830-1880, Αθήνα: ΕΜΝΕ-Μνήμων 2008, σσ. 11-47
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-02-2016