ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ Ι (ΠΟΙΗΣΗ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ Ι (ΠΟΙΗΣΗ) / LATIN SEMINAR I (poetry)
ΚωδικόςΛΦΙ163
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΛΑΤΙΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000876

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Κλασικής Φιλολογίας Υποχρεωτικό ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ Ι (ΠΟΙΗΣΗ)
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600056806
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΦΡΑΓΚΟΥΛΙΔΗΣΣταύρος Φραγκουλίδης
2. ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣΘεόδωρος Αντωνιάδης

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 201 Α (289)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 13:30 έως 16:00
ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 201 Α (289)
ΗμερολόγιοΤρίτη 16:00 έως 18:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθησιακοί στόχοι διακρίνονται σε δύο επίπεδα, τα οποία αφορούν πρώτον τη συγγραφή και παρουσίαση μιας μικρής επιστημονικής εργασίας και δεύτερον τον συγκεκριμένο συγγραφέα και το διδασκόμενο κείμενο: 1. (α) να εξοικειωθούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες με τα ερευνητικά εργαλεία της κλασικής φιλολογίας (β) να εντοπίζουν τη βιβλιογραφία που αφορά το αντικείμενο μελέτης τους (γ) να μάθουν τον τρόπο συγκέντρωσης υλικού και σύνταξης μιας επιστημονικής εργασίας στην οποία θα ενσωματώνουν με σωστό τρόπο και θα αξιοποιούν τη βιβλιογραφία που επέλεξαν (δ) να εξασκηθούν στην παρουσίαση μιας γραπτής εργασίας ενώπιον κοινού και στη φιλολογική συζήτηση-κριτική που θα ακολουθήσει 2. (ε) να χρησιμοποιούν και να εφαρμόζουν τις γνώσεις και κατευθύνσεις που έχουν ήδη αποκτήσει από τα μαθήματα κορμού (τη φιλολογική κειμενική εργασία, την κατανόηση και πρωτογενή ερμηνεία, τις ειδολογικές παραμέτρους, τα ευρύτερα ιδεολογικά, κοινωνικά και πολιτικά συμφαζόμενα κλπ.) (στ) να εμβαθύνουν σε ερμηνευτικά ζητήματα βάσει νεότερων φιλολογικών προσεγγίσεων (όπως είναι π.χ. οι αφηγηματολογία, δομισμός, μεταδομισμός, ενδοκειμενικότητα, διακειμενικότητα κ.λπ.) (ζ) να γνωρίσουν τα εξειδικευμένα ερευνητικά ζητούμενα που εγείρει κάθε κείμενο και να ενημερωθούν για τις ερευνητικές τάσεις που έχουν διαμορφωθεί (η) εντέλει να κατακτήσουν σε ένα σχετικά ικανοποιητικό επίπεδο τη δυνατότητα ανταπόκρισης στις προκλήσεις και απαιτήσεις του έργου ενός κλασικού φιλολόγου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο φροντιστηριακό αυτό μάθημα το ειδικότερο αντικείμενο μελέτης (συγγραφέας, έργο, θέμα) από τη λατινική ποίηση αποτελεί πρωτίστως την αφορμή μιας σύνθετης και εξειδικευμένης προσέγγισης ποικίλων όψεων της κλασικής φιλολογίας. Δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην ερμηνευτική προσέγγιση των κειμένων τόσο με εκ του σύνεγγυς ανάγνωση όσο και με έμφαση στη διαχρονική εξέλιξη του συγκεκριμένου γραμματειακού είδους και αποτίμηση της θέσης τους στη λατινική λογοτεχνία και της συμβολής τους στη διαμόρφωσή της. Για το εαρινό εξάμηνο του ακαδ. έτους 2014-15 προσφέρεται προς επιλογή τα επόμενα φροντιστήρια λατινικής ποίησης: Οβίδιος, Amores (διδ. Θ. Αντωνιάδης) Οράτιος, Ποιητική Τέχνη (διδ. Χρ. Τσίτσιου) Το μάθημα απαιτεί παρουσία και ενεργό συμμετοχή των φοιτητών και φοιτητριών, που επιπλέον εκπονούν εργασία την οποία και παρουσιάζουν στην τάξη. Στο τέλος του εξαμήνου γίνεται γραπτή ή προφορική εξέταση επί συγκεκριμένης ύλης.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Φροντιστήριο421,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών702,5
Εξετάσεις562
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Για το ακροατήριο της κ. Τσίτσιου: 1η ομάδα συγγραμμάτων: Γ. Γιατρομανωλάκη, Ορατίου 'Ποιητική Τέχνη', Αθήνα 1980. G. Kennedy, Αρχαία Ελληνική και Ρωμαϊκή Κριτική, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, Θεσσαλονίκη 2008. 2η ομάδα συγγραμμάτων: Θ. Δ. Παπαγγελής, Η Ποιητική των Ρωμαίων 'Νεωτέρων', Αθήνα 2009. M. Fuhrmann, Αριστοτέλης, Οράτιος, "Λογγίνος", Αθήνα 2007.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Για το ακροατήριο του κ. Αντωνιάδη Baldson J.P.V.D., Ρωμαίες Γυναίκες: Η Ιστορία και τα έθιμά τους. Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 1984. Greene Ellen, The erotics of domination: male desire and the mistress of Latin love. Johns Hopkins University Press, Baltimore 1998. Hallett Judith P., Skinner Marilyn B., Roman sexualities. Princeton University Press, Princeton 1997. James L. Sharon, Learned Girls and Male Persuasion; Gender and Reading in Roman Love Elegy. University of California Press, Berkley 2003. Kenney E. J., Clausen W.V., Ιστορία της Λατινικής Λογοτεχνίας. Παπαδήμας, Αθήνα 1998. Lilja Saara, The Roman Elegists’ Attitude to Women. Suomalainen Tiedeakatemia, Helsinki 1965. Luck Georg, The Latin Love Elegy. Methuen, London 1965. Lyne R. O. A. M., The Latin Love Poets: From Catullus to Horace. Oxford : Clarendon Press ; New York : Oxford University Press, 1989. Maltby Robert, Latin Love Elegy. Bolchazy-Carducci Publishers, Wauconda 1980. Myers K. Sara, The Poet and the Procuress: The Lena in Latin Love Elegy. The Journal of Roman Studies, Vol. 86, 1996, Society for the Promotion of Roman Studies. 1-22. Skinner Marilyn B., Sexuality in Greek and Roman Culture. Malden, MA, Blackwell 2005. Smith William, A Dictionary of Greek and Roman Antiquities, John Murray, London 1875. Veyne Paul, Roman erotic elegy: love, poetry and the West. University of Chicago Press, Chicago 1988. Wyke Maria, The Roman Mistress: ancient and roman representations. Oxford University Press, Oxford; New York 2002. Μέγας Αναστάσιος Χ., Λατινική Μετρική. University Studio Press, Θεσσαλονίκη 1986.
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-02-2018