ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / TEACHING OF GREEK AS A SECOND/FOREIGN LANGUAGE
ΚωδικόςΓΛΩ392
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000656

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Γλωσσολογίας Κατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600056845

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 13 πκ (104)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 13:30 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα: 1. συζητούν με ευχέρεια το θεωρητικό πλαίσιο που διέπει την Κατάκτηση μιας Ξένης/Δεύτερης γλώσσας (ΚΓ2) 2. ερμηνεύουν τα λάθη που εμφανίζονται στη διαγλώσσα των συμμετεχόντων στην εκμάθηση της ΚΓ2 3. σχεδιάζουν τη στοχοθεσία του μαθήματος 4. διαμορφώνουν το κατάλληλο πλαίσιο για την επίτευξή τους 5. χειρίζονται με ευχέρεια τις νέες μεθόδους στη διδασκαλία της ΚΓ2
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1.Θεωρητικές προσεγγίσεις στην κατάκτηση της ξένης/δεύτερης γλώσσας α. συμπεριφορισμός - δομισμός β. γενετική θεωρία γ. γνωστική θεωρία δ. θεωρίες με βάση το γλωσσικό εισαγόμενο εισαγόμενο 2.Φαινόμενα διαγλώσσας 3.Μέθοδος [τα συστατικά] α. παραδοσιακή μέθοδος β. προφορικο-ακουστική μέθοδος γ. επικοινωνιακή μέθοδος δ. δραστηριοκεντρική μέθοδος
Λέξεις Κλειδιά
γλωσσική κατάκτηση, γλωσσική εκμάθηση, διαγλώσσα, μέθοδος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Λογισμικό παρουσιάσεων (Power Point) Λογισμικό που χρησιμοποιείται ως επίδειξη για την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδασκαλία Πλατφόρμα ανάρτησης μαθημάτων
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις562
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων260,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301,1
Εξετάσεις562
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση (ή προφορική για συγκεκριμένους λόγους) Κριτήρια: 1. ικανότητα ανάκλησης πληροφοριών μέσα από ένα ευρύ πεδίο βιβλιογραφίας 2. συνοχή και επαρκής στήριξη στην ανάπτυξη της επιχειρηματολογίας 3. ικανότητα για ανάπτυξη κριτικής σκέψης
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μπέλλα Σ. (2011) H Δεύτερη Γλώσσα. Κατάκτηση και Διδασκαλία. Εκδόσεις Πατάκη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μήτσης Ν. (2004)Διδακτική του γλωσσικού μαθήματος. Από τη θεωρία στη διδακτική πράξη. Εκδόσεις Gutenberg Ματθαιουδάκη Μ. (2013)Ο σχεδιασμός του ξενόγλωσσου μαθήματος: προτάσεις στα πλαίσια των σύγχρονων προσεγγίσεων http://elearning.greek-language.gr Ματθαιουδάκη Μ. (2013)Σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις: η μέθοδος CLIL και σχετικές διδακτικές προτάσεις http://elearning.greek-language.gr Ζάγκα Ρ. (2013) Τα μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας με βάση το περιεχόμενο και η αξιοποίησή τους στη διδασκαλία της γλώσσας ως δεύτερης ξένης. http://elearning.greek-language.gr Αγαθοπούλου Ε. (2013) Το γλωσσικό εισαγόμενο στην κατάκτηση και εκμάθηση της Γ2 http://elearning.greek-language.gr Αγαθοπούλου Ε. (2013)Διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας για ακαδημαϊκούς σκοπούς http://elearning.greek-language.gr Παπαδοπούλου Δ., Τζιμώκας Δ. (2013) Είδη λαθών και αντιμετώπισή τους http://elearning.greek-language.gr
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-02-2017