ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Ι (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Ι (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ) / RESEARCH PROBLEMS AND ISSUES OF MODERN GREEK PHILOLOGY I (SEMINAR)
ΚωδικόςΝΕΦ262
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000983

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής Φιλολογίας Κατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Ι (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ)
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600056950

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 13 πκ (104)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γαλλικά (Εξέταση)
  • Ιταλικά (Εξέταση)
  • Άλλη / Άλλες (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
ΚΑΜΙΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση -Να αντιλαμβάνονται την έννοια της διαθεματικότητας και να μπορούν αν λειτουργούν μέσα στα συμφραζόμενα και τις προκλήσεις της. -Να διαλέγονται με άλλες επιστήμες και τον τρόπο σκέψης τους. -Να συνδυάζουν τη θεωρία με την εφαρμογή της στα κείμενα κατά το σχεδιασμό προσωπικών προσεγγίσεων. -Να πραγματοποιούν αισθητικές και διακειμενικές προσεγγίσεις διερευνώντας επανερχόμενα θέματα και μοτίβα. -Να υιοθετούν κάποια μέθοδο και να εφαρμόζουν ένα σύστημα κατά τη συγκρότηση διεξοδικών, εκ του σύνεγγυς αναγνώσεων των κειμένων. -Να συλλέγουν κατάλληλα ερευνητικά δεδομένα και να τα διαχειρίζονται αξιολογώντας τη σημασία τους κατά το σχεδιασμό της εργασίας τους. -Να αναπτύσσουν την ικανότητά τους στην εκ του σύνεγγυς ανάγνωση κειμένων και να εντοπίζουν εκλεκτικές συγγένειες σε επίπεδο θεματικής και ρητορικής. -Να εκτιμούν τη χρήση της τεχνολογίας και να την αξιοποιούν αποτελεσματικά στη διαδικασία της διδασκαλίας και της αξιολόγησης αλλά και για την επαγγελματική τους εξέλιξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Με βάση το σώμα της καβαφικής ποίησης αλλά και των πιο προσωπικών κειμένων (Σημειώματα, Επιστολές), στόχος του μαθήματος είναι να διερευνηθεί η σχέση του “ποιητή-αναγνώστη” Κ. Π. Καβάφη με τη βυζαντινή λογοτεχνία και να περιγραφεί ο μηχανισμός της ποιητικής δημιουργίας ως καθρέφτης της μυστικής ζωής των άλλων κειμένων.
Λέξεις Κλειδιά
Βυζάντιο, μοντερνισμός, Παρακμή, καβαφικός ρεαλισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Γενικευμένη χρήση Η/Υ κατά τη διδασκαλία μέσα και έξω από την αίθουσα, μέσα στην αίθουσα για την παρουσίαση του μαθήματος μέσω word και powerpoint και έξω από την αίθουσα με χρήση του παγκόσμιου ιστού (internet) για τη βιβλιογραφική ενημέρωση των φοιτητών και για επικοινωνία τους με τη διδάσκουσα. Επίσης, οι φοιτητές έχουν στη διάθεσή τους τη νησίδα Η/Υ του Τμήματος εξοπλισμένη ειδικά από το Τμήμα με υπολογιστές και ψηφιακή τεχνολογία όπου μπορούν να εκπονούν εργασίες και βιβλιογραφική αναζήτηση μέσω διαδικτυακού ιστού.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση βασίζεται σε γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Κ.Π. Καβάφη, Ποιήματα. Δημοσιευμένα και Αδημοσίευτα, επιμ. Δημ. Δημηρούλης, Αθήνα, Gutenberg, 2015. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο : 41959158 2. Εισαγωγή στην ποίηση του Καβάφη, Eπιλογή κριτικών κειμένων. Eπιμ. Mιχάλης Πιερής. Hράκλειο, Πανεπιστημιακές Eκδόσεις Kρήτης. 1994. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο : 858
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-01-2017