Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχοι του μαθήματος: Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί να:
• Γνωρίζουν τις βασικές διαφορές μεταξύ της κινητικής συμπεριφοράς, του κινητικού ελέγχου της κινητικής μάθησης και της κινητικής ανάπτυξης.
• Να κατανοούν τις βασικές έννοιες της κινητικής μάθησης και ανάπτυξης.
• Να μπορούν να αναλύουν το εκάστοτε μαθησιακό ή αναπτυξιακό πρόβλημα.
• Να μπορούν να συνθέτουν τις πληροφορίες που λαμβάνουν από τις θεωρητικές προσεγγίσεις και τα συμπεράσματα των ερευνών.
• Να μπορούν να εφαρμόζουν τις θεωρίες που αποκτήθηκαν στην πράξη προκειμένου να καθοδηγήσουν και να διδάξουν με στόχο τη βελτίωση και τη μάθηση της ανθρώπινης απόδοσης.
• Να αξιολογούν τη μάθηση των κινητικών αντιληπτικών και γνωστικών και ψυχολογικών δεξιοτήτων.
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΕΝΤΥΠΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μάθημα: ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Κωδικός: ΕΠΟ 127
Εξάμηνο: Χειμερινό - Εαρινό
Ημέρα διεξαγωγής: Πέμπτη,
Ώρα:15:00 – 16:30 μμ,
Χώρος: Αίθουσα συνεδριάσεων Θέρμης
Υπεύθυνος Μαθήματος: Γιώργος Τζέτζης, Αναπληρωτής Καθηγητής
Τηλ: 2310 992193,
Ε-mail: tzetzis@phed.auth.gr
Ημέρα επικοινωνίας φοιτητών/τριών:Τρίτη 12:00-14:00 (Κτήριο Α, Θέρμη, 2ος όροφος)
Στόχοι του μαθήματος: Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί να:
• Γνωρίζουν τις βασικές διαφορές μεταξύ της κινητικής συμπεριφοράς, του κινητικού ελέγχου της κινητικής μάθησης και της κινητικής ανάπτυξης.
• Να κατανοούν τις βασικές έννοιες της κινητικής μάθησης και ανάπτυξης.
• Να μπορούν να αναλύουν το εκάστοτε μαθησιακό ή αναπτυξιακό πρόβλημα.
• Να μπορούν να συνθέτουν τις πληροφορίες που λαμβάνουν από τις θεωρητικές προσεγγίσεις και τα συμπεράσματα των ερευνών
• Να μπορούν να εφαρμόζουν τις θεωρίες που αποκτήθηκαν στην πράξη προκειμένου να καθοδηγήσουν και να διδάξουν με στόχο τη βελτίωση και τη μάθηση της ανθρώπινης απόδοσης.
• Να αξιολογούν τη μάθηση των κινητικών αντιληπτικών και γνωστικών και ψυχολογικών δεξιοτήτων.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΥΛΗΣ:
Τίτλος μαθήματος Είδος Εισηγ.
1 Εισαγωγή στην ανθρώπινη κίνηση και ανάπτυξη Διάλεξη Γ. Τζέτζης
2 Υποστηρικτικές επιστήμες και θεωρίες της κινητικής συμπεριφοράς Διάλεξη Γ. Τζέτζης
3 Στάδια της μάθησης
Διάλεξη Γ. Τζέτζης
4 Δείκτες και καμπύλες μάθησης Διάλεξη Γ. Τζέτζης
5 Ταξινόμηση δεξιοτήτων αθλημάτων Διάλεξη Γ. Τζέτζης
6 Μεταφορά μάθησης Διάλεξη Γ. Τζέτζης
7 Θεωρίες κινητικής ανάπτυξης Διάλεξη Γ. Τζέτζης
8 Δομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά της ανάπτυξης Διάλεξη Γ. Τζέτζης
9 Ατομικές διαφορές και ανίχνευση ταλέντων Διάλεξη Γ. Τζέτζης
10 Μαθησιακή εμπειρία. Φυσικοί, αντιληπτικοί και οργανωτικοί παράγοντες Διάλεξη Γ. Τζέτζης
11 Αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και εξάσκηση Διάλεξη Β. Χατζητάκη
12 Προετοιμασία και οργάνωση της εξάσκησης Διάλεξη Γ. Τζέτζης
13 Αποτελεσματικότητα της εξάσκησης και της ανατροφοδότησης
Διάλεξη Γ. Τζέτζης
Αξιολόγηση:
1. Ενεργή συμμετοχή στο μάθημα (10%). Αναμένεται ο/η φοιτητής/τρια να συμμετέχει κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
2. Συλλογή άρθρων από τη βιβλιογραφία (Ατομική εργασία 20%). Οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να συλλέξουν 3 ερευνητικά άρθρα από το διαδίκτυο και να τα παραδώσουν μέσω e-mail στη διεύθυνση: tzetzis@phed.auth.gr σχετικά με το μάθημα σε μορφή (pdf ή word).
3. Σύντομα τεστ (Quiz) (30%). Κατά την διάρκεια των μαθημάτων θα γίνουν 5 σύντομα τεστ (quiz) των 15 λεπτών που θα αφορούν την κατανόηση των εννοιών του μαθήματος.
4. Ατομική εργασία ενσωμάτωσης θεωριών (40%). Θα γίνει μια ατομική εργασία μέσα στο μάθημα που θα αφορά τον σχεδιασμό ενός προγράμματος εξάσκησης σύμφωνα με τις θεωρίες που αναπτύχθηκαν στο μάθημα.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Βασική βιβλιογραφία μαθήματος
Τζέτζης, Γ., Λόλα, Α., 2015. Κινητική μάθηση και ανάπτυξη. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/329
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία
Pamela Haibach, Greg Reid, Douglas Collier, (2011). Motor Learning and Development Champaign, IL: Human Kinetics
Όλο το υλικό του μαθήματος βρίσκεται στο elearning.