ΜΕΤΑΦΟΡΑ-ΜΕΤΩΝΥΜΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΕΤΑΦΟΡΑ-ΜΕΤΩΝΥΜΙΑ / METAPHOR-METONYMY
ΚωδικόςΓλ2-493
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007062

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΕΤΑΦΟΡΑ-ΜΕΤΩΝΥΜΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600061562

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 14 (105)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 14:30 έως 17:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η περιγραφή θα πρέπει να περιλαμβάνει εκτός από το γενικό αντικειμενικό στόχο του μαθήματος (α) τις προαπαιτήσεις του (εφόσον δεν πρόκειται για εισαγωγικό μάθημα) και (β) τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η μεταφορά και η μετωνυμία παίζουν κεντρικό ρόλο στην ανθρώπινη σκέψη ως προς τη δημιουργία της κοινωνικής, πολιτισμικής και ψυχολογικής μας πραγματικότητας. Το μάθημα βασίζεται στην άποψη ότι η ανθρώπινη σκέψη και ως εκ τούτου η γλώσσα πηγάζουν από βασικές σωματικές εμπειρίες. Αυτή η σωματοποίηση της σημασίας διαχωρίζει τη γνωσιακή προσέγγιση από την παραδoσιακή οπτική που θεωρεί ότι η μεταφορά και η μετωνυμία είναι αυθαίρετες και μη-κινητροδοτούμενες διεργασίες. Πιο συγκεκριμένα, η γνωσιακή προσέγγιση θεωρεί ότι (α) η μεταφορά και η μετωνυμία είναι ιδιότητες των εννοιών και όχι των λέξεων, (β) η κύρια λειτουργία της μεταφοράς είναι η κατανόηση ενός πράγματος μέσω κάποιου άλλου, ενώ η κύρια λειτουργία της μετωνυμίας είναι να παρέχει πρόσβαση σε μια οντότητα που δεν είναι εύκολα διαθέσιμη, (γ) η μεταφορά και η μετωνυμία χρησιμοποιούνται από τους ομιλητές για καθημερινές γλωσσικές χρήσεις και δεν είναι στυλιστικοί μηχανισμοί. Αντίθετα αποτελούν βασικές και αναπόφευκτες διαδικασίες της ανθρώπινής σκέψης.
Λέξεις Κλειδιά
μεταφορά, μετωνυμία, σωματοποίηση της σημασίας, εννοιοποίηση, συσχετίσεις εμπειριών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων90,4
Σύνολο391,6
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις ή ερευνητική εργασία
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Johnson, Mark 1987 The Body in the Mind: The Bodily Basis of Meaning, Imagination and Reason. Chicago and London: Univ. of Chicago Press. Lakoff, George & Mark Johnson 1980 Metaphors we live by. Chicago: Univ. of Chicago Press. Lakoff, George 1987 Women, fire, and dangerous things: What categories reveal about the mind. Chicago: Univ. of Chicago Press. Kövecses, Zoltan 2002 Metaphor. A Practical Introduction. Oxford UP. Taylor, John 1995 Linguistic Categorization. OUP. Ungerer, F. & H.-J. Schmid 1996 An Introduction to Cognitive Linguistics. Longman. London and New York.
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-09-2013