ΔΙΕΠΑΦΗ ΦΩΝΟΛΟΓΙΑΣ-ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΕΠΑΦΗ ΦΩΝΟΛΟΓΙΑΣ-ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑΣ / PHONOLOGY-MORPHOLOGY INTERFACE
ΚωδικόςΓλ2-496
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013402

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΕΠΑΦΗ ΦΩΝΟΛΟΓΙΑΣ-ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600067838
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Απαιτείται μια καλή γενική γνώση βασικών αρχών της φωνολογίας και της μορφολογίας ή η επιθυμία να καλύψει η/ο φοιτήτρια/τής αυτόνομα τα όποια κενά έχει.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες/τές θα έχουν αποκτήσει τις ακόλουθες δεξιότητες: (α) εξοικείωση με την αλληλεπίδραση φωνολογίας και μορφολογίας (β) έκθεση και ευαισθητοποίηση σε ποικίλα μορφοφωνολογικά δεδομένα (γ) εμπλουτισμό των γνώσεών τους για την Αγγλική σε σχέση με φαινόμενα όπως ο τονισμός και η περικοπή (δ) ανάπτυξη ικανοτήτων επίλυσης προβλημάτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σε αυτό το μάθημα, οι φοιτήτριες/τές θα εφαρμόσουν βασικές αρχές της φωνολογίας και της μορφολογίας για να εξοικειωθούν με τη διεπαφή φωνολογίας-μορφολογίας στα Αγγλικά και σε άλλες γλώσσες. Θα συζητηθεί ένα ευρύ φάσμα φαινομένων. Ένας μη εξαντλητικός κατάλογος περιλαμβάνει: τον αναδιπλασιασμό για τον σχηματισμό διαφόρων γραμματικών κατηγοριών, τη φωνολογικά καθορισμένη αλλομορφία, την ενθηματοποίηση και τη διαμάχη κατά πόσο αποτελεί φωνολογική ή μορφολογική διαδικασία, τον τονισμό και τη σημασία των μορφολογικών παραγόντων για το σχηματισμό υποκοριστικών ονομάτων μέσω της περικοπής.
Λέξεις Κλειδιά
αναδιπλασιασμός, αλλομορφία, τονισμός, προσφυματοποίηση, περικοπή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Εξετάσεις30,1
Ασκήσεις στην τάξη391,6
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Anttila, Arto. 2002. Morphologically conditioned phonological alternations. Natural Language and Linguistic Theory 20: 1-42. Benua, Laura. 1997. Transderivational identity: phonological relations between words. PhD dissertations. University of Massachusetts, Amherst. Booij, G. 2005. The Grammar of Words. Oxford: OUP. Downing, Laura, T. Alan Hall & Renate Raffelsiefen (eds.). 2005. Paradigms in phonological theory. Oxford: OUP. Harley, Heidi. 2006. English Words. Blackwell. Hayes, B. 1995. Metrical Stress Theory. Chicago and London: The University of Chicago Press. Hyman, L. 2003. Phonological Typology. Handouts from Summer School in Linguistic Typology, Cagliari, Italy, 1-12 September 2003. Inkelas, Sharon. 2014. The interplay of morphology and phonology. Oxford: OUP. Kager, René. 1996. On affix allomorphy and syllable counting. In U. Kleinhenz (Ed.), Interfaces in phonology, Studia grammatica 41, 155-171. Berlin: Akademie Verlag. Also: http://roa.rutgers.edu/, ROA-88. Kager, René. 1999. Optimality Theory. Cambridge: CUP. Kager, René, Harry van der Hulst & Wim Zonneveld (eds.). 1999. The prosody-morphology interface. Cambridge: CUP. Lieber, R. 2009. Introducing Morphology. Cambridge: CUP. McCarthy, John & Alan Prince. 1993. Generalized Alignment. Yearbook of Morphology 1993: 79-153. Nevins, Andrew. 2011. Phonologically Conditioned Allomorph Selection. In The Companion to Phonology, C. Ewen, B. Hume, M. van Oostendorp, K. Rice (eds.). Wiley-Blackwell, pp. 2357-2382. Plag, Ingo. 2003. Word Formation in English. Cambridge: CUP. Revithiadou, Anthi. 1999. Headmost Accent wins. LOT Dissertation Series 15. The Hague: Holland Academic Graphics. Steriade, Donca. 2008. A pseudo-cyclic effect in Romanian morphophonology. In Inflectional Identity, Asaf Bachrach & Andrew Nevins (eds.), pp. 313-360. Oxford: OUP. Trommer, Jochen (ed.). 2012. The Morphology and Phonology of Exponence. Oxford: OUP. Yu, Alan. 2007. A natural history of infixation. Oxford: OUP.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-02-2020